NU e nici un pitic. Daca nu este nici o problema il las acolo. Dar stiu ca ulei este bine sa nu fie peste maxim. Ma gandeam sa nu fie si aici la fel.
Antigelul din bol ??
Collapse
X
-
Ca sa intelegi logic, acela este vas de expansiune;in caz de supratemperatura lichidul sa aiba unde sa "urce". Tot din acel vas, sistemul de racire isi completeaza singur eventualele pierderi ; deci acum intelegi ca nu e atat de stricta acea recomandare in privinta nivelului.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Tocmai ce am descoperit ca pe la aerisitorul de pe furtun ( unde e capacelul negru ca un capacel de roata) pierd antigel. Nu stiu ce sa zic, era strans dopul deci posibil sa fie de la racordul ala de plastic. Ce sugerati? lipire (cu ce???), inlocuire (banuiesc ca nu e iestin), pus ceva improvizat in genul aerisitor dacie 1310 cu surub si teava?
Comment
-
Multumesc! 2 raspunsuri diferite dar fiecare ajutatoare. Daca e doar 60RON atunci merita cumparat. Pe de alta parte azi nu mai era deloc prelins desi am urcat ditamai panta(rampa) si am accelerat serios. Poate ca chiar capacelul ala e de vina asa cum s-au mai inselat si altii aici pe forum sau pe forumul reno(dci). Ciudat, dar deja m-am obisnuit ca unele probleme sa se rezolve de la sine. Masina asta e fantastica (azi scartzaie ceva la roata de ex. maine e ca noua)
Comment
-
Zilele urmatoare vreau sa schimb si eu lichidul de racire si as vrea sa dau jos vasul de expansiune pentru al spala bine, a mai facut cineva aceasta operatie? Si mai am o intrebare , am vazut ca unii colegi pentru a scoate cat de cat tot lichidul de racire din instalatie sufla in vas dar ca sa curga tot pe la acel furtun care intra in radiator termostatul trebuie sa fie deschis? Multumesc!
Comment
-
Originally posted by jelly View PostZilele urmatoare vreau sa schimb si eu lichidul de racire si as vrea sa dau jos vasul de expansiune pentru al spala bine, a mai facut cineva aceasta operatie? Si mai am o intrebare , am vazut ca unii colegi pentru a scoate cat de cat tot lichidul de racire din instalatie sufla in vas dar ca sa curga tot pe la acel furtun care intra in radiator termostatul trebuie sa fie deschis? Multumesc!
Mi s-a desfacut clema furtunului din partea de jos a radiatorului, deschis busonul vasului de expansiune, desfacut si capacelul de aerisire dinspre radiatorul de incalzire. Si da, a suflat cu gura in vasul de expansiune, desi era mai bine cu aer comprimat...
Dupa aceasta golire a antigelului, s-au remontat cele de sus, pus apa distilata si incalzit motorul pana cand declanseaza termostatul , pentru a fi spalare completa a circuitului.
La fel, in manualul producatorului este prevazuta spalarea cu apa distilata, la orice schimb de antigel, sau piese de circuit (pompa, radiator etc)
Ce mi-a scos peri albi si m-a ingrijorat: dupa cca 3500 km de la schimbul de distributie, am ajuns sa pun cca 2 l de antigel.
Primii 500 ml am zis ca nu se aerisise complet. Fie
Dar cand tot ma uitam (zilnic) si erau scaderi mici, dar constante...Problem.
Ma gandeam deja la pompa de apa, dar era Hepu, foarte bine montata (ingrijit, cu pasta etansare!)
Ce am gasit, in final: ca mai exista un al doilea capacel pe instalatia de racire (pe langa cel de pe furtunul ce intra in caloriferul), situat undeva pe motor, inspre CV, are aceesi forma ca fratele sau-ca un capacel de valva de roata. O zona extrem de aglomerata!
Acesta nu imi fusese strans si picura in turatii...Nasol!
Culmea: in manual este prevazut DOAR un astfel de capacel de aerisire!
Sper sa fie de folos si altora patania mea
PrEsTiGe: Completeaza pana la jumatatea nivelului dintre cele doua gradatii, trage o dunga cu un marker si te mai uita la el din cand in cand. Cati km, ani are masina?
De unde ideea de a-l schimba daca ti-a scazut sub minim?Last edited by 77sky; 8 July 2012, 12:24.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Comment