Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Domnule Ibuzescu,piesele montate pe masina sunt suta la suta originale si luate de pe un logan varianta laureat,consumabilele sunt numai originale deoarece au mai scazut preturile si ne putem permite.
    Astazi am facut o diagnoza cu leptopul pe masina de dimineata la ora 9,mers 10 km se fac 4 liniute,dupa aceea scade temperatura, fiindca adeschis termostatul si a ajuns undeva la 78,dupa alti km a ajuns din nou la 4 liniuteadica 87 grade
    Ce parere mai ave-ti acum ,se pare ca mecanicul acela batran a avut dreptate,radiatorul fiind mare sau lipsa deflectorului de aer scade temperatura.
    Totusi e un bine plus ca nu fierbe niciodata motorul

    Consumul nu e afectat,8-9 litri gpl la suta mers in oras,pornit din cand in cand ac pentru dezaburire geamuri
    Si benzina 6-7 tot in aceleasi conditii,test de drum prin oras
    Toata instalatia de ac este conforma,fara improvizatii,cine nu cunoaste masina chiar spune ca e laureat,o da de gol lipsa cb,si marginea centrala a barii vopsita in culoarea masinii,a si oglinzile electrice
    Eu nu lucrez cu improvizatii,adica modificari ale instalatiei electrice,sau ale motorului,fata de ce ar putea prevede
    Last edited by denisbossu; 6 November 2012, 18:11. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • Originally posted by Urs View Post
      .............pana am gasit pe un forum dacia ideea scurtarii axului termostatului. ........
      Deci tare ce ai facut, dar cred eu un pic riscant.
      Adica ce se intampla daca iau cu pila 1,5 mm si nu 1 mm?
      Tare si treaba cu ledul sa vezi tot timpul cand porneste ventilatorul, minitehnicus adevarat )

      Cred ca mergea cositorit la taietura (?). Daca imi face iar figuri as face si eu smecheria asta.

      Comment


      • Originally posted by ibuzescu View Post
        Ca să sintetizez explicaţiile anterioare ale colegilor de forum coroborat cu instrucţiunile din manual iată cum se face:
        1. Dacă trebuie completat nivelul în vasul de expansiune, atunci, cu motorul oprit şi fiind rece sau cel mult călduţ (cca.50°C), se deschide încet şi cu grijă buşonul vasului de expansiune şi se umple cu antigel diluat cu apă distilată (1:1, dar asta probabil ştiai deja) până la nivelul MAX. Se înşurubează la loc buşonul vasului şi se deschide apoi şurubul de purjare (1) (vezi attachment), doar atât cât să permită purjarea aerului iar când începe să curgă continuu lichid, se închide la loc şurubul.
        2. Se porneşte motorul, se comută selectorul aerotermei pe încălzire la maxim şi se ţine turat motorul în 2500 de ture. După ce ventilatorul GMV va fi pornit pentru a treia oară (timp necesar pentru aerisirea automată a circuitului de răcire) aerisirea se consideră încheiată.


        P.S. În manual, se specifică că şurubul de purjare nu trebuie deschis în timp ce motorul este pornit. Cu toate acestea eu l-am deschis şi am văzut că mai purjează aer pe acolo dar, sunt convins că nu este necesar pentru că purjarea se face automat graţie supapei vasului de expansiune.

        RsA, nu văd care mai este acum ghicitoarea la tine. Dacă nu ai modificări de instalaţie ca la deniss de exemplu, e clar că sonda e de vină.
        modificare la instalatie am de la conductele de racire a plamanului gpl. si anume din cea cu aerisitorul intra sus in plaman, si de jos din plaman intra in cea de iesire din radiatorul de caldura.
        mersi pt detaliile despre aerisire. ma duc sa mai imi iau un litru de antigel si unul de apa distilata si o sa ii fac aerisirea sper sa mearga.
        sigpic

        Comment


        • Originally posted by Octavian View Post
          Deci tare ce ai facut, dar cred eu un pic riscant.
          Adica ce se intampla daca iau cu pila 1,5 mm si nu 1 mm?
          Tare si treaba cu ledul sa vezi tot timpul cand porneste ventilatorul, minitehnicus adevarat )

          Cred ca mergea cositorit la taietura (?). Daca imi face iar figuri as face si eu smecheria asta.
          Ledul l-am pus pentru a nu opri motorul cat timp e in functiune ventilatorul. Motivul: daca mai functioneaza motorul 10-15 secunde, se opreste ventilatorul, pentru ca pompa de apa impinge antigelul rece din radiator in chiulasa-bloc motor. Daca insa opresc motorul in timpul functionarii ventilatorului, acesta se va invarti inca mult timp, ceea ce nu-i prea bine, axul motorasului ventilatorului e pe bucse, nu pe rulmenti, la fosta masinuta, o supernova, cand pornea ventilatorul de la radiator, facea ca un supersonic, avea jocuri in bucse si agatau palele elicei in aparatoare.
          Multumesc pentru ideea cositoririi taieturii, daca va fi nevoie, o pun in practica.
          Termostatul de care v-am scris, e al doilea pacient. La primul am taiat 2 mm si deschidea prea tarziu, pe drum la 80-90 km/h, pornea ventilatorul si imediat se stingea (nici vara nu-mi pornea) deci axul scurtat cu 2 mm duce la deschiderea circuitului mare (radiator) prea tarziu, cand temperatura antigelului atinge 96-100 grade.

          Comment


          • Deniss, nu am spus niciunde că ai improvizat ceva ci doar că ai modificări așa cum tu însuți ai spus: radiator mai mare de 1.6MPi. By default, topicul adresează problema liniuțelor pentru mașinile stock, ceea ce e și cazul lui RsA. În rest, totul e roz atâta vreme cât ai consum mic și lichidul nu fierbe.
            sigpic

            Comment


            • Sonda, bat-o vina !

              Problema rezolvata

              Comment


              • Am patit o si eu,mers pe E85,temperatura apa la 2 linii..caldura putina..in Bucuresti a ajuns la 4 linii.Deci ar fi de inlocuit intai sonda si apoi dc e nevoie termostatul?Unde se afla nenorocitele astea 2 in comp motor?Macar sa le recunosc si eu
                Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                Comment


                • Daca zici ca nici nu da caldura la tine mai degraba as zice ca e termostatul. Sonda este in blocul motor, undeva sub furtunul de aspiratie aer iar termostatul e pe furtunul ce vine de sus de la radiator. Este intr-o carcasa de plastic din care pleaca furtunul la vasul de expansiune.

                  Comment


                  • Poziţie sondă temperatură apă (vedere din lateral, dinspre şofer)

                    Sonda (9) se găseşte chiar deasupra senzorului turaţie şi poziţie motor (10).
                    Tulumba mare din centrul imaginii, cea cu 3 şuruburi este locul unde se găseşte termostatul.
                    Attached Files
                    sigpic

                    Comment


                    • Multumesc baieti.. am uitat ceva,cam ce preturi au cele 2 piese?
                      Last edited by micutzu666; 8 November 2012, 18:26.
                      Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                      Comment


                      • Originally posted by big_electro61 View Post
                        Senzorul de temperatura se masoara(verifica),cufundata partea metalica in apa,unde este si un termometru cu domeniul maxim peste 100 grade.Se face o masuratoare la 25 grade(valoare ohmica intre 1928-2174) si la 90 grade(valoare 176 ohmi).Daca senzorul indeplineste conditiile este considerat bun.Se verifica cele doua praguri de temperatura(cu senzorul montat pe motor) "vazute" de calculator.La atingerea pragului(25 si 90) se scoate cupla si se verifica rezistenta senzorului care,daca nu sunt probleme pe instalatie trebuie sa fie cea mentionata la verificarea cu termometrul.Abia din acest moment putem urmari corect diagrama de functionare a termostatului deoarece ne raportam la ceva sigur(verificat).
                        @Goan,prin prisma rezultatului la problema ta,acum esti in masura sa acorzi importanta necesara la verificarea corecta a unui senzor de temperatura,deoarece la valorile indicate de acesta se raporteaza corecta functionare a termostatului(ca prag de functionare).

                        Comment


                        • am facut aerisirea. toate bune si frumoase, am mers 2km masina baga caldura cat de cta acceptabil, dar dintr-o data pac... aer rece... si acum iar baga aer rece, dar in bord am 4 linii.
                          cand am avut probleme cu termostatul de ramanea pe inchis am mers de mai multe ori cu apa la 6 linii si de cateva ori mi s-au aprins toate pana sus. exista posbilitatea sa se fi ciupit garnitura de chiuloasa, si de la acest lucru sa nu mai faca caldura.
                          are vreo treaba garnitura de chiuloasa ciupita cu/sa nu ma mai faca caldura ?
                          sigpic

                          Comment


                          • Dacă s-ar ciupi garnitura de chiulasă, ar intra apă în motor, ungere proastă, temperatură și mai mare deci nu e cazul. Se pare că termostatul nu deschide.
                            Last edited by ibuzescu; 10 November 2012, 00:17.
                            sigpic

                            Comment


                            • Deci pana la urma care e rezolvarea ????
                              Am si eu aceasi problema...pana anul asta toate bune si frumoase, masina mergea cu 4liniute consum normal etc....
                              Anul asta mai exact pe al inceputul primaverii s.a "suparat" si a scazut la 2liniute(nu am dat importanta pe moment)....mergeam cu 2liniute constant doar cand stateam stationat cateva minute bune atunci mai crestea 4liniute dar dupa ce plecam si parcurgeam 1km scadea iar la 2.....
                              De cateva luni nu mai urca de 2liniute si am impresia ca a crescut si consumul....
                              Nu stiu ce sa ii fac sa ajung iar la optim la 4liniute....am schimbat sonda de apa si tot degeaba...tot la 2liniute imi sta apa ce pot face in cazul asta ? pana la urma de la ce este problema asta ?? nu am reusit sa ma lamuresc....ajutatima si pe mn va rog!!
                              CL 93 TAV

                              Comment


                              • Urmeaza termostatul de schimbat. (in caz ca nu se rezolva nici asa, urmeaza o patura pe radiator )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google