Incep sa ma obisnuiesc si eu cu 1.2-ul si sa scot consumuri mai mici. Incepe sa mi se para cs trage masina. Inainte o calcam la fund si ziceam ca nu trage. Eram obisnuit cu turbodieseluri mari. Important e pt consum si la urcare sa o mentii intr-o treapta in care trage la 2500-3000rpm si sa nu-i dai superioara apoi sa retrogradezi ca nu mai trage.
Utilizati Automobilul In Mod Economic ?
Collapse
X
-
Au trecut 8 ani de cand am postat aici , deci sunt intreg. Acum am masina pe gpl, Tomasetto stag 4+, am fost reticent la a-mi pune gpl, tinand cont ca masina inca mai este in rate. Cea mai mare viteza atinsa cu ea pe gpl a fost in drum spre mare de 185 km/h si-n panta. Acum altfel se simte la buzunar. Ca un scurt istoric a ceea ce i-am schimbat eu:
- Primul schimb la reprezentanta: 06. 2009 la 15960 km -ulei 5w30+filtru ulei si aer (cred ca Dacia Oil), si tot atunci in iarna cand nu era obligatoriu cu cauciuri de iarna, am lasat pe cineva la volan ca si mi-a accelerat de dadea rateuri motorul si am observat si picaturi de ulei sub masina si un zgomot ciudat la motor care era de fapt de la servodirectie pt ca era umed si se pierdea lichid din acel borcanel, schimbarea servodirectiei care era mecanica m-a costat in jurul la 1300 ron dupa ce iesise din garantie cu vreo luna;
- de aici incolo a fost pus de mine uleiul si celelalte filtre 06.2010 la 40160 km- 5w40 Halvoline;
- 10.2012 la 52000 km - ulei Castrol 5w40 + filtre;
- 11. 2013 (inainte de a veni in bucuresti) discuri frana, placute frana, rulment ABS stg, bucse bare antiruliu- dar mai mult m-am inselat cu schimbul asta de piese
- 03.2014 la 60930 km- ulei Castrol 5w40 + filtre;
- 06. 2014 - ITP- schimbat brat directie dr (115 ron)
- 30.10. 2014 (cu o zi inainte de nunta)- Schimbat baterie rombat premier 12v 55A;
- 29.06.2015 la ~ 75132/75422 km - montat Tomasetto stag 4 plus si ulei 5w40 ELF SXR;
- 25.11.2015 la 82000 km- Curea de distributie, curea accesorie si lichid de racire;
- 01.2016 la 84400 km - ulei Motul 15w40 (nu mai stiu daca era cu 10w40, si cred ca la indicatia unei vanzatoare de ulei de am pus cu 10w sau 15w) + filtre, ulei cutie de viteza;
- 06.08.2016 la 96800 km - ulei Motul 5w40 (pt GPL) + filtre;Last edited by bogdanrogl; 24 September 2016, 12:59.
Comment
-
nu am m-ai facut-o;am gasit si factura:
- kit distributie
- curea accesorii
+ am vrut eu antigel tip D si apa distilata
total de plata 599, la un service in Galati
Motorul are seria K7M F7, 1598 cm3, 64kw.
Si ca o completare am fost cu instalatia GPL doar la RAR, la politie nu am mai fost stiu ca se discuta si despre omolagare si pasi de urmat, eu m-am oprit doar la cel cu RAR-ul, in rest nu prea am avut timp sau teama de a sta pe la cozi la politieLast edited by bogdanrogl; 24 September 2016, 17:51.
Comment
-
Daca tot se discuta despre condus economic
...Cum se masoara consumul....
Directiva consiliului europei care a reglementat (armonizat) prima data legislatiile statelor membre in ceea ce priveste masurarea consumului de combustibil este:
-80/1268/EEC din 16 decembrie 1980.
Pagina oficiala unde gasiti acest document este: http://eur-lex.europ...980L1268:EN:NOT. Tot acolo gasiti si traducerea oficiala a UE a directivei in limba romana, in format PDF.
Aceasta directiva a fost amendata cu:
-89/491/EEC of 17 July 1989
http://eur-lex.europ...989L0491:EN:NOT
-93/116/EC of 17 December 1993
http://eur-lex.europ...993L0116:EN:NOT
-1999/100/EC of 15 December 1999
http://eur-lex.europ...999L0100:EN:NOT
Ultimul amendament adus acestei directive este:
-2004/3/CE din 11 februarie 2004. Pagina oficiala unde gasiti acest document este: http://eur-lex.europ...004L0003:EN:NOT
Foarte pe scurt, consumul se masoara pe un stand cu role, in conditii normate de temperatura, presiune, stare de incarcare, starea drumului, cu toti consumatorii inutili opriti (AC, clima, faruri, audio etc). Ciclul de masurare este standardizat. Viteza medie pentru ciclul urban este 19 km/h iar cea maxima de 50. Pentru ciclul extraurban Vmax e 120, Vmed 63 km/h. Rulajul vehiculului testat este intre 3000 si 15000 km.
Comment
Comment