Da, dar in principiu nu cred ca se prajeste releul inaintea sigurantei.
Folosirea unui releu, modalitati de conectare
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Se poate. Ar fi cam asa:
- pin 30 - se leaga la pinul nr 8 al butonului de avarii
- pin 87 - se leaga la masa
- pin 86 - se leaga la un plus dupa contact (firul galben, pinul A5 din mufa PI din UCH)
- pin 85 - se leaga la UCH la pinul B30 (usi spate) sau B40 (usi fata), mufa EHI, conector verde.
Cel mai bine pui 2 relee separate, pentru usi fata si usi spate.
Comment
-
Astazi am realizat operatiunea si totul a decurs perfect pana la pinii B30 si B40. Eu nu i-am gasit, si am legat firul la firul verde de la ceasurile de bord. Am folosit doar un releu si merg avariile pentru toate usile si pentru portbagaj. Multumesc pentru ajutor.
Comment
-
alimentare releu
vreau sa alimente butoanele de la geamuri cu + permanent(defapt atat timp cat am plafoniera alimentata;am observat ca dupa 30 de minute dak nu mai ai contactul pus uch taie alimentarea la plafoniera) cum leg releul ca sa fumctioneze atat timp cat am plafoniera alimentata si sa i-mi dea + de forta?
Comment
-
Originally posted by bogidan21 View Post......
Pe relee avem urmatoarele simboluri...
Pinul 85 este pinul de + al bobinei..Acest pin nu necesita un curent cu amperaj mare sunt de ajuns si 100 de miliamperi.
Pinul 85 este pinul de unde isi ia comanda releul..de exemplu iesirea de +12V al unui cd-player daca vrem sa alimentam ceva atata timp cat merge cd-playerul.
Pinul 86 se va conecta la masa.
Pinul 87 se va conecta la +12V.ATENTIE acest pin este intrarea de putere al releului.Daca vrem sa aprindem un echipament care cere curent mult se va conecta direct la baterie..
Pinul 30 se va conecta la echipamentul care vrem sa il comandam.
......
pinul 85 - se leaga la iesirea din UCH care comanda plafoniera (mufa PI, pinul B5)
pinul 86 - se conecteaza la masa
pinul 87 - se conecteaza la baterie in acest caz prin intermediul unei sigurante (30A pentru 2 geamuri electrice). Este recomandat sa faci circuite diferite pentru fata / spate, sa nu fie toate pe aceeasi siguranta.
pinul 30 - va fi plusul care va alimenta motorasele geamurilor.Last edited by danielliviu; 23 January 2011, 23:14.
Comment
-
Originally posted by danielliviu View PostAsa cum este explicat foarte bine in primul post, in acest caz vom avea:
pinul 85 - se leaga la iesirea din UCH care comanda plafoniera (mufa PI, pinul B5)
pinul 86 - se conecteaza la masa
pinul 87 - se conecteaza la baterie in acest caz prin intermediul unei sigurante (30A pentru 2 geamuri electrice). Este recomandat sa faci circuite diferite pentru fata / spate, sa nu fie toate pe aceeasi siguranta.
pinul 30 - va fi plusul care va alimenta motorasele geamurilor.
Comment
-
Scuze, nu mai pot edita postul anterior.
Revin cu cateva completari:
In schema de mai jos - cea a geamurilor electrice puse de fabrica - tot ce ai de facut este sa schimbi alimentarea sigurantei F13 din +12V dupa contact in +12V dat de pinul 30 al releului.
Recomandarea este sa apelezi la un electrician - riscurile sunt destul de mari, pe acele fire este un curent de intensitate mare care in cazul unui scurtcircuit poate duce la probleme grave.
PS: Nu ma da "quote" la postul anterior. Citeste regulamentul te rog.Attached Files
Comment
-
Poti rezolva cu un releu. Alimentarea bobinei faci de la plafoniera, cat timp plafoniera are +12V releul este cuplat. Fara releu nu vad cum legi la plafoniera din cauza ca geamurile au consum mare.I HAVE A !sigpic
fara linkuri externe in semnatura
Comment
Comment