Modulul se poate achizitiona in doua variante
- cu conectica by pass pentru becurile H4 - 80 lei, mesageria cu Posta Romana inclusa
- doar cu firele lungi pentru becurile H1, H7 si H11 - 72 lei, mesageria cu Posta Romana inclusa
- doar cu firele lungi pentru leduri cu alimentarea pe 12V, in limita a 10A(adica multe leduri) - 80 lei, mesageria cu Posta Romana inclusa. ATENTIE! functioneaza doar pe leduri! montat direct pe becuri se va arde aproape instant!
Comanda se face pe adresa de mail tutorialelogan@gmail.com si trebuie sa contina varianta de modul dorita, numele tau, adresa de livrare, numar de telefon si marca masinii.
Ce este modulul Daytime Running Light (DRL)
- un dispozitiv inteligent, porneste numai dupa ce tensiunea de pe instalatia electrica ajunge peste 13.55V(+/- 0.05V) si se opreste automat daca tensiunea scade sub 13.5V
- porneste automat becurile la 5 secunde dupa pornirea motorului
- se opreste automat dupa 5 secunde daca se opreste motorul, stingerea becurilor se face progresiv
- va alimenta becurile la aproximativ 50% din voltaj, aproximativ 6.6V -6.7V
- in cazul modulului pentru leduri alimentarea este cu 12V, in limita a 10A. NU montati pe becuri
- nu va aprinde becurile daca motorul nu este pornit, indiferent de pozitia cheii in contact
- nu va aprinde becurile daca sunt probleme cu instalatia electrica, cum ar fi alternator defect
Avantaje
- creste durata de viata a becurilor cu pana la 70%
- nu exista riscul de descarcare a bateriei peste noapte
- consumul cu motorul oprit este foarte mic, 0.9mA. O baterie de 55A o consuma in 4ani
- nu mai exista riscul de a uita farurile aprinse dupa ce ai condus pe timp de zi
- nu mai exista riscul de a fi amendat de politie pentru condusul masinii fara lumini aprinse
- reduce consumul de carburant
- reduce uzura blocului de lumini(maneta)
Cum functioneaza pe becul H4
Cand motorul este oprit, voltajul pe instalatia electrica este de 12.4V. Dupa pornirea motorului voltajul va creste la 14V-14.8V. Dupa ce voltajul depaseste 13.55V(+/- 0.05V) si se stabilizeaza, dupa 5 secunde modulul va incepe sa alimenteze cu jumatate din voltajul existent pe instalatie, aproximativ 6.6V - 6.7V. In cazul modulului pentru leduri, acesta va alimenta cu 12V.
La oprirea motorului, modulul sesizeaza scaderea tensiunii sub 13.5V si dupa 5 secunde opreste alimentarea, stingerea becurilor facandu-se progresiv.
Odata ce DRL-ul a pornit, pornirea pozitiei nu va influenta deloc modulul. La aprinderea fazei scurte DRL-ul se va opri instant. Actionarea in orice moment a blițului de faza lunga, modulul se va opri instant.
Descrierea modulului DRL pe culorile firelor(in cazul becurilor H1, H7 si H11)
- firul rosu este prevazut si cu o siguranta si se leaga direct la baterie pe plus.
- firul negru se leaga direct la baterie pe minus
- firul maro se leaga pe pinul de plus la becului care vrem sa-l alimentam la 50% din voltaj. De regula faza lunga.
- firul albastru este doar de comanda si se leaga pe pinul de plus al becului, bec care va comanda stingerea DRL-ului. De regula faza scurta.
- siguranta se va monta pe soclu doar dupa ce ati terminat de montat modulul pe pozitie!
Sfaturi pentru montajul modulului
Montati siguranta in soclu doar dupa ce ati montat toate firele/mufe in pozitie.
Feriti modulul de apa si de o sursa directa de caldura.
Modulul beneficiaza de o garantie de 30 zile.
Montajul pentru conectica H4
Montajul si ce reprezinta fiecare fir
1. pentru modulele cu conectica H4 este prezentat in tutorial
2. pentru cei care au modulele doar cu fire:
- siguranta de pe firul rosu sa nu fie montata in soclu in momentul inceperii montarii modulului
- rosu se leaga pe borna de plus a bateriei
- negru se leaga pe borna de minus a bateriei sau undeva pe caroserie
- maro alimenteaza cu 6.6V respectiv 12V la modulul pentru leduri, la pornirea motorului. el se leaga pe borna de plus a becului care vrei sa se aprinda dupa pornirea motorului
- albastru este doar de comanda. el se leaga pe plusul becului care vrei sa opreasca modulul DRL. de exemplu firul maro se leaga pe pinul de plus al becului de faza lunga iar cel albastru pe pinul de plus al becului de faza scurta. in momentul in care se aprinde faza scurta, modulul DRL se opreste. daca legi firul albastru pe pinul de plus al becului de pozitii, cand aprinzi pozitiile modulul DRL se opreste. daca firul albastru de comanda nu il legi niciunde iar firul maro il legi pe becul de faza lunga, modulul DRL se va oprii doar cand aprinzi faza lunga/dai blitz.
- dupa ce s-au pus toate firele pe pozitie,montati siguranta in soclu.
3. modulele pentru leduri alimenteaza cu 12V pe firul maro si se leaga la fel ca si modulul pentru becurile H1, H7 si H11
Montajul pentru becurile H1 si H7
Pachetul contine:
- modulul DRL cu conectica H4 sau doar cu fire, dupa caz
- o siguranta de 10A. Nu este montata in soclu, deci cautati dupa ea in colet!
- doi conectori pentru fire doar la modulele doar cu fire
ATENTIE!
Modulul NU functioneaza pe instalatii cu Xenon si becuri halogen mai mari de 60W, DRL-ul se va arde instant! Nici macar firul de comanda(albastru) sa nu il conectati la instalatia de xenon!
Modulul functioneaza doar pe becurile standard H4 55-60W, H7 55W, H11 55W si H1 60W. La cel din urma e posibil sa trebuiasca schimbata siguranta cu una de 15A, doar in caz ca cea de 10A se arde.
Posesorii de Toyota sa-mi precizeze ca vor sa monteze modulul pe acest model de masina, pentru ei trebuie programat diferit deoarece tensiunea pe instalatie nu depaseste 13.5V. Daca detii o asemenea masina, inainte de a comanda modulul masoara voltajul de pe baterie cu motorul pornit.
Modulul NU functioneaza pe unele masinile care au plusul pe caroserie, in speta masinile asiatice cum ar fi Suzuki. Daca detii o masina asiatica, inainte de a comanda modulul verifica daca plusul de pe baterie daca are continuitate cu caroseria.
Modulul pentru leduri NU se monteaza pe becuri normale! Modulul se arde aproape instant!
- cu conectica by pass pentru becurile H4 - 80 lei, mesageria cu Posta Romana inclusa
- doar cu firele lungi pentru becurile H1, H7 si H11 - 72 lei, mesageria cu Posta Romana inclusa
- doar cu firele lungi pentru leduri cu alimentarea pe 12V, in limita a 10A(adica multe leduri) - 80 lei, mesageria cu Posta Romana inclusa. ATENTIE! functioneaza doar pe leduri! montat direct pe becuri se va arde aproape instant!
Comanda se face pe adresa de mail tutorialelogan@gmail.com si trebuie sa contina varianta de modul dorita, numele tau, adresa de livrare, numar de telefon si marca masinii.
Ce este modulul Daytime Running Light (DRL)
- un dispozitiv inteligent, porneste numai dupa ce tensiunea de pe instalatia electrica ajunge peste 13.55V(+/- 0.05V) si se opreste automat daca tensiunea scade sub 13.5V
- porneste automat becurile la 5 secunde dupa pornirea motorului
- se opreste automat dupa 5 secunde daca se opreste motorul, stingerea becurilor se face progresiv
- va alimenta becurile la aproximativ 50% din voltaj, aproximativ 6.6V -6.7V
- in cazul modulului pentru leduri alimentarea este cu 12V, in limita a 10A. NU montati pe becuri
- nu va aprinde becurile daca motorul nu este pornit, indiferent de pozitia cheii in contact
- nu va aprinde becurile daca sunt probleme cu instalatia electrica, cum ar fi alternator defect
Avantaje
- creste durata de viata a becurilor cu pana la 70%
- nu exista riscul de descarcare a bateriei peste noapte
- consumul cu motorul oprit este foarte mic, 0.9mA. O baterie de 55A o consuma in 4ani
- nu mai exista riscul de a uita farurile aprinse dupa ce ai condus pe timp de zi
- nu mai exista riscul de a fi amendat de politie pentru condusul masinii fara lumini aprinse
- reduce consumul de carburant
- reduce uzura blocului de lumini(maneta)
Cum functioneaza pe becul H4
Cand motorul este oprit, voltajul pe instalatia electrica este de 12.4V. Dupa pornirea motorului voltajul va creste la 14V-14.8V. Dupa ce voltajul depaseste 13.55V(+/- 0.05V) si se stabilizeaza, dupa 5 secunde modulul va incepe sa alimenteze cu jumatate din voltajul existent pe instalatie, aproximativ 6.6V - 6.7V. In cazul modulului pentru leduri, acesta va alimenta cu 12V.
La oprirea motorului, modulul sesizeaza scaderea tensiunii sub 13.5V si dupa 5 secunde opreste alimentarea, stingerea becurilor facandu-se progresiv.
Odata ce DRL-ul a pornit, pornirea pozitiei nu va influenta deloc modulul. La aprinderea fazei scurte DRL-ul se va opri instant. Actionarea in orice moment a blițului de faza lunga, modulul se va opri instant.
Descrierea modulului DRL pe culorile firelor(in cazul becurilor H1, H7 si H11)
- firul rosu este prevazut si cu o siguranta si se leaga direct la baterie pe plus.
- firul negru se leaga direct la baterie pe minus
- firul maro se leaga pe pinul de plus la becului care vrem sa-l alimentam la 50% din voltaj. De regula faza lunga.
- firul albastru este doar de comanda si se leaga pe pinul de plus al becului, bec care va comanda stingerea DRL-ului. De regula faza scurta.
- siguranta se va monta pe soclu doar dupa ce ati terminat de montat modulul pe pozitie!
Sfaturi pentru montajul modulului
Montati siguranta in soclu doar dupa ce ati montat toate firele/mufe in pozitie.
Feriti modulul de apa si de o sursa directa de caldura.
Modulul beneficiaza de o garantie de 30 zile.
Montajul pentru conectica H4
Montajul si ce reprezinta fiecare fir
1. pentru modulele cu conectica H4 este prezentat in tutorial
2. pentru cei care au modulele doar cu fire:
- siguranta de pe firul rosu sa nu fie montata in soclu in momentul inceperii montarii modulului
- rosu se leaga pe borna de plus a bateriei
- negru se leaga pe borna de minus a bateriei sau undeva pe caroserie
- maro alimenteaza cu 6.6V respectiv 12V la modulul pentru leduri, la pornirea motorului. el se leaga pe borna de plus a becului care vrei sa se aprinda dupa pornirea motorului
- albastru este doar de comanda. el se leaga pe plusul becului care vrei sa opreasca modulul DRL. de exemplu firul maro se leaga pe pinul de plus al becului de faza lunga iar cel albastru pe pinul de plus al becului de faza scurta. in momentul in care se aprinde faza scurta, modulul DRL se opreste. daca legi firul albastru pe pinul de plus al becului de pozitii, cand aprinzi pozitiile modulul DRL se opreste. daca firul albastru de comanda nu il legi niciunde iar firul maro il legi pe becul de faza lunga, modulul DRL se va oprii doar cand aprinzi faza lunga/dai blitz.
- dupa ce s-au pus toate firele pe pozitie,montati siguranta in soclu.
3. modulele pentru leduri alimenteaza cu 12V pe firul maro si se leaga la fel ca si modulul pentru becurile H1, H7 si H11
Montajul pentru becurile H1 si H7
Pachetul contine:
- modulul DRL cu conectica H4 sau doar cu fire, dupa caz
- o siguranta de 10A. Nu este montata in soclu, deci cautati dupa ea in colet!
- doi conectori pentru fire doar la modulele doar cu fire
ATENTIE!
Modulul NU functioneaza pe instalatii cu Xenon si becuri halogen mai mari de 60W, DRL-ul se va arde instant! Nici macar firul de comanda(albastru) sa nu il conectati la instalatia de xenon!
Modulul functioneaza doar pe becurile standard H4 55-60W, H7 55W, H11 55W si H1 60W. La cel din urma e posibil sa trebuiasca schimbata siguranta cu una de 15A, doar in caz ca cea de 10A se arde.
Posesorii de Toyota sa-mi precizeze ca vor sa monteze modulul pe acest model de masina, pentru ei trebuie programat diferit deoarece tensiunea pe instalatie nu depaseste 13.5V. Daca detii o asemenea masina, inainte de a comanda modulul masoara voltajul de pe baterie cu motorul pornit.
Modulul NU functioneaza pe unele masinile care au plusul pe caroserie, in speta masinile asiatice cum ar fi Suzuki. Daca detii o masina asiatica, inainte de a comanda modulul verifica daca plusul de pe baterie daca are continuitate cu caroseria.
Modulul pentru leduri NU se monteaza pe becuri normale! Modulul se arde aproape instant!
Comment