Originally posted by me_catalin
View Post
In general ET-ul de la 2 jante modele diferite/producatori diferiti nu au aceeasi adancime pe masina.
Sa spunem de ex. ca o janta originala de BMW 8J x 18 ET 35 nu arata la fel pe masina ca una BBS sau OZ sau Alutec sau Kinetik cu aceleasi caracteristici tehnice adica 8J x 18 ET 35!Exista diferente chiar si de +/- 3 cm fara de aripa ceea ce e enorm de mult din punct de vedere al impactului vizual!
"Punctul de montare al jantei" este exact "cercul" interior dintre prezoane care vine pe butucul masinii si care poate fi "strunjit" sau "umplut" a se citi micsorat sau marit!Din acel "cerc" se da ET-ul unei jante adica distanta dintre jumatatea jantei si butucul masinii!
Matrita unei jante are foarte multe coordonate(back space/drop center/front flange/offset/caliper clearance,x factor) etc. care depind foarte mult si de modelul jantei.
Spre exemplu daca tot sunteti cunoscator de "technical wheel data" va rog rugam sa ne spuneti cum va arata pe acceasi masina 8Jx19 ET 35,9Jx19 ET35,7.5Jx17 ET35 "concav",7.5Jx17 ET 35 "plan-drept"?!
Dvs. ati enuntat definitia generala a ET-ului(offset,einprestiefe) care este foarte corecta dar in functie de matrita jantei si a multitudinilor de date si cote tehnice(pe care sincer nici noi nu le cunoastem pe toate) ACELASI ET dar la producatori diferiti de jante poate avea "adancimi" diferite pe aceasi masina!Si aici chiar nu ne puteti contrazice...am montat peste 700 de seturi de jante pe zeci de tipuri de masini si am vazut cu ochii nostrii!
Sa nu mai vb de faptul ca ET-ul poate suferi fara probleme tehnice ulterioare o abatere de +/- 15%!
Va dorim o zi placuta!
Comment