OBD Tuning & Chiptuning auto

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OBD Tuning & Chiptuning auto

    "Ce inseamna tuningul?

    Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning sa explicam pe scurt ce inseamna de fapt tuningul la motor. Este vorba despre optimizarea parametrilor motorului in vederea obtinerii unor performante crescute, in general fara a afecta fiabilitatea sau siguranta in functionare a acestuia.

    Exista mai multe moduri prin care se poate implementa practic: chiptuning (rescrierea memoriei EPROM) sau OBD Flash-tuning (remapare sau resoftare, ce se realizeaza prin mufa de diagnoza).
    Intrucat ultima operatiune se desfasoara prin intermediul portului de diagnoza nu se va observa nimic la garantie (lucru valabil si pentru masinile de noua generatie care sunt dotate cu counter pentru scrierile pe OBD).
    Procedura de flash-tuning este mult simplificata fata de cea clasica ceea ce presupune si o durata mai mica pentru realizarea ei.

    Ce varianta de tuning sa aleg?

    In functie de masina si de dorinta clientului, se pot realiza mai multe variante:
    • EcoTuning (Stage1) - optimizari ale softului cu cresteri mici de putere, scaderea ale emisiilor poluante si consum redus de combustibil (in cazul unei exploatari corespunzatoare)
    • Normal / SAFE (Stage2) - optimizari ale softului cu cresteri de putere cuprinse intre 8-12% pt motoarele aspirate si 20-35% pt cele turbo, insotite si de o scadere a consumului de carburant per medie
    • Race (Stage3) - optimizari ale softului la limita maxima (peste 35%) pentru cei care doresc performante maxime de la masina proprie cu un risc asumat de uzura timpurie.


    Tuningul si garantia

    Modificarile Stage 1 si 2 nu vor avea nici un efect secundar negativ asupra motorului, in conditiile in care proprietarul va intretine si va utiliza corect si responsabil masina, lucru valabil si pentru o masina care nu are tuning. Softul de motor are garantie nelimitata, la fel si manopera. Starea tehnica a masinii trebuie sa fie buna iar operatiile din planul de service la zi. Modificarea Stage 3 presupune atingerea tolerantelor superioare prevazute de producator, de aceea proprietarul trebuie sa ia in calcul o uzura mai mare a componentelor masinii, componente ce vor fi inlocuite mai devreme decat este specificat in planul de service.

    Atat parametrii stock ai masinii cat si cei obtinuti dupa tuning se pot verifica optional pe DYNO profesional. Sau un test in timp real, masurand acceleratia si cuplul masinii inainte si dupa modificare (la grupul masinile VAG folosindu-se un VAG-Com de ex).

    De asemenea, tot aici vom lamuri chestiunile de natura tehnica care va framanta, pt ca decizia de a face chiptuning trebuie sa va apartina, eu doar va informez cat mai corect ce inseamna cu adevarat.

    Dacia SRN, Solenta, Logan - benzina (1.4 si 1.6MPI, 8 si 16V) = 200 RON
    Dacia Logan - motorina (1.5 dCi) = 400 RON

    La cerere se poate oferi un pret pt orice alta marca auto, in afara de Dacia.


    Multumesc,

    Doru (0722-535.644 sau 0745-552.341)"
    Last edited by Cristi_Xp; 3 April 2009, 12:15.

  • #2
    Raspund cu placere oricaror intrebari !

    Comment


    • #3
      detaliaza te rog diferentele intre flash, eprom si eeprom...ca-n rest e ok ce-ai scris
      apropo, specifica te rog ca acea crestere de performanta de 20-30% e valabila la motoarele agricole (turbodizal), nu la polizoare (benzinare aspirate), altfel o sa creezi mari nelamuriri unora.
      si-n ultimul rand, care e scopul acestui topic? ca se vorbeste de chiptuning in zeci de topicuri si lumea tot nu e inca lamurita pe deplin...
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #4
        si inca ceva care vad peste tot cum domne cresti puterea si scade consumul este imposibil spune te rog tu argumentele necesare ca eu sunt mai batut in cap...
        laureate 1.5l, albastru marin

        Comment


        • #5
          eu am facut remaparea la dimsport se mai poate face ceva in plus eu avand un logan 1,4 ph2 astept raspuns si daca se mai poate face ceva ce ar fi si cat mar costa
          drive with speed than you die fast

          Comment


          • #6
            poti sa te apuci de modificat interne la motor daca vrei mai mult, din filtre, galerii si tobe mai castigi 4 cai frumosi. 4 e o cifra aproximativa, dar poti sa fii sigur ca aia care spun 10 cai din filtru si o toba sport, mananca *****.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Seba View Post
              [...] care e scopul acestui topic? ca se vorbeste de chiptuning in zeci de topicuri si lumea tot nu e inca lamurita pe deplin...
              Intr-adevar, motoarele aspirate se pot lauda cu cresteri de performanta de 10-12% iat cele turbo cu 30% sau usor peste.

              Topicul de fata este in scop atat comercial cat si explicativ tehnic vorbind. Am sa incerc sa raspund acelorasi intrebari cu alte cuvinte, in speranta ca in final se va intelege corect ceea ce am dorit sa transmit. Multumesc pt rabdare !

              Originally posted by alexNeagu View Post
              eu am facut remaparea la dimsport se mai poate face ceva in plus eu avand un logan 1,4 ph2 astept raspuns si daca se mai poate face ceva ce ar fi si cat mar costa
              Seba ti-a dat un raspuns argumentat. Cu masina in stare stock (OEM), Dimsport ti-a facut un upgrade de soft in conditii SAFE si este maximul pe care il poti obtine din motorul tau de acum.

              Pt o alta crestere de performanta, deja faci modificari hardware...si este momentul sa te intrebi daca merita investitia, pt ca doar tu stii de ce buget dispui, cat doresti sa investesti in ea si in ce scop o faci.

              Urmatorul pas este un filtru sport si o evacuare (sau de ce nu, tot traseul) modificata. Admisia si evacuarea iti mai ofera putina performanta. De tine depinde unde vrei sa te opresti.

              Originally posted by ten View Post
              si inca ceva care vad peste tot cum domne cresti puterea si scade consumul este imposibil spune te rog tu argumentele necesare ca eu sunt mai batut in cap...
              Dupa remapare, performantele cresc (putere si cuplu) iar consumul MEDIU SCADE. Este o realitate dovedita !

              Sa punctam insa in ce conditii vorbim de acest lucru aparent imposibil.
              Cand se ruleaza cu noul soft in mod f. rapid, WOT sau regim sportiv, consumul va fi mai mare decat cel anterior, in acelasi regim.
              Cand se ruleaza cu noul soft in mod regim normal (adica se conduce la fel ca inainte), consumul va fi mai mic decat cel anterior.

              Ca medie, daca un sofer conduce (evident, dupa ce se mai satura putin de noutatea remaparii ) IDENTIC ca stil si regim de trafic SI DUPA remapare, consumul va fi mai mic in mod sigur.

              Consider ca teoria ne omoara, acum cand practica chiar ne sustine punctul de vedere atat de bine !
              Last edited by MENTOR_SQUAD; 30 March 2009, 14:56. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                anunt valabil !

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Seba View Post
                  detaliaza te rog diferentele intre flash, eprom si eeprom...ca-n rest e ok ce-ai scris
                  O sa incerc eu sa explic daca trebuie care e diferenta intre cele 3 tipuri de memorii :
                  flash - o memorie nonvolatila de o tehnologie mai recenta - ce avem cu totii in cardurile de memorie sau stickuri.
                  EPROM - "erasable prom" memorie nonvolatila dar care se poate sterge cu ultraviolete si apoi rescrie.
                  EEPROM - "elecrical erasable prom" o memorie eprom dar care se poate sterge folosind curentul electric.

                  Comment


                  • #10
                    eu l-am intrebat pe initiatorul topicului, ca el zicea ceva de genul "flash eprom"
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      Corect este FlashPROM sau Flash Memory. Dar eu zic ca va pierdeti in detalii.

                      Comment


                      • #12
                        da, domnu, dar initial credeam ca mentor squad doar se da mare. m-am lamurit dupa cateva posturi ca nu-i asa. mea culpa
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #13
                          oferta valabila

                          Comment


                          • #14
                            Dacia SRN, Solenta, Logan - benzina (1.4 si 1.6MPI, 8 si 16V) = 200 RON
                            Dacia Logan - motorina (1.5 dCi) = 400 RON

                            La cerere se poate oferi un pret pt orice alta marca auto, in afara de Dacia.

                            Doru (0722-535.644 sau 0745-552.341)
                            Last edited by Cezar; 6 April 2009, 17:15.

                            Comment


                            • #15
                              anunt valabil !

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google