"Ce inseamna tuningul?
Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning sa explicam pe scurt ce inseamna de fapt tuningul la motor. Este vorba despre optimizarea parametrilor motorului in vederea obtinerii unor performante crescute, in general fara a afecta fiabilitatea sau siguranta in functionare a acestuia.
Exista mai multe moduri prin care se poate implementa practic: chiptuning (rescrierea memoriei EPROM) sau OBD Flash-tuning (remapare sau resoftare, ce se realizeaza prin mufa de diagnoza).
Intrucat ultima operatiune se desfasoara prin intermediul portului de diagnoza nu se va observa nimic la garantie (lucru valabil si pentru masinile de noua generatie care sunt dotate cu counter pentru scrierile pe OBD).
Procedura de flash-tuning este mult simplificata fata de cea clasica ceea ce presupune si o durata mai mica pentru realizarea ei.
Ce varianta de tuning sa aleg?
In functie de masina si de dorinta clientului, se pot realiza mai multe variante:
• EcoTuning (Stage1) - optimizari ale softului cu cresteri mici de putere, scaderea ale emisiilor poluante si consum redus de combustibil (in cazul unei exploatari corespunzatoare)
• Normal / SAFE (Stage2) - optimizari ale softului cu cresteri de putere cuprinse intre 8-12% pt motoarele aspirate si 20-35% pt cele turbo, insotite si de o scadere a consumului de carburant per medie
• Race (Stage3) - optimizari ale softului la limita maxima (peste 35%) pentru cei care doresc performante maxime de la masina proprie cu un risc asumat de uzura timpurie.
Tuningul si garantia
Modificarile Stage 1 si 2 nu vor avea nici un efect secundar negativ asupra motorului, in conditiile in care proprietarul va intretine si va utiliza corect si responsabil masina, lucru valabil si pentru o masina care nu are tuning. Softul de motor are garantie nelimitata, la fel si manopera. Starea tehnica a masinii trebuie sa fie buna iar operatiile din planul de service la zi. Modificarea Stage 3 presupune atingerea tolerantelor superioare prevazute de producator, de aceea proprietarul trebuie sa ia in calcul o uzura mai mare a componentelor masinii, componente ce vor fi inlocuite mai devreme decat este specificat in planul de service.
Atat parametrii stock ai masinii cat si cei obtinuti dupa tuning se pot verifica optional pe DYNO profesional. Sau un test in timp real, masurand acceleratia si cuplul masinii inainte si dupa modificare (la grupul masinile VAG folosindu-se un VAG-Com de ex).
De asemenea, tot aici vom lamuri chestiunile de natura tehnica care va framanta, pt ca decizia de a face chiptuning trebuie sa va apartina, eu doar va informez cat mai corect ce inseamna cu adevarat.
Dacia SRN, Solenta, Logan - benzina (1.4 si 1.6MPI, 8 si 16V) = 200 RON
Dacia Logan - motorina (1.5 dCi) = 400 RON
La cerere se poate oferi un pret pt orice alta marca auto, in afara de Dacia.
Multumesc,
Doru (0722-535.644 sau 0745-552.341)"
Pentru a intelege cit mai bine operatiunea de tuning sa explicam pe scurt ce inseamna de fapt tuningul la motor. Este vorba despre optimizarea parametrilor motorului in vederea obtinerii unor performante crescute, in general fara a afecta fiabilitatea sau siguranta in functionare a acestuia.
Exista mai multe moduri prin care se poate implementa practic: chiptuning (rescrierea memoriei EPROM) sau OBD Flash-tuning (remapare sau resoftare, ce se realizeaza prin mufa de diagnoza).
Intrucat ultima operatiune se desfasoara prin intermediul portului de diagnoza nu se va observa nimic la garantie (lucru valabil si pentru masinile de noua generatie care sunt dotate cu counter pentru scrierile pe OBD).
Procedura de flash-tuning este mult simplificata fata de cea clasica ceea ce presupune si o durata mai mica pentru realizarea ei.
Ce varianta de tuning sa aleg?
In functie de masina si de dorinta clientului, se pot realiza mai multe variante:
• EcoTuning (Stage1) - optimizari ale softului cu cresteri mici de putere, scaderea ale emisiilor poluante si consum redus de combustibil (in cazul unei exploatari corespunzatoare)
• Normal / SAFE (Stage2) - optimizari ale softului cu cresteri de putere cuprinse intre 8-12% pt motoarele aspirate si 20-35% pt cele turbo, insotite si de o scadere a consumului de carburant per medie
• Race (Stage3) - optimizari ale softului la limita maxima (peste 35%) pentru cei care doresc performante maxime de la masina proprie cu un risc asumat de uzura timpurie.
Tuningul si garantia
Modificarile Stage 1 si 2 nu vor avea nici un efect secundar negativ asupra motorului, in conditiile in care proprietarul va intretine si va utiliza corect si responsabil masina, lucru valabil si pentru o masina care nu are tuning. Softul de motor are garantie nelimitata, la fel si manopera. Starea tehnica a masinii trebuie sa fie buna iar operatiile din planul de service la zi. Modificarea Stage 3 presupune atingerea tolerantelor superioare prevazute de producator, de aceea proprietarul trebuie sa ia in calcul o uzura mai mare a componentelor masinii, componente ce vor fi inlocuite mai devreme decat este specificat in planul de service.
Atat parametrii stock ai masinii cat si cei obtinuti dupa tuning se pot verifica optional pe DYNO profesional. Sau un test in timp real, masurand acceleratia si cuplul masinii inainte si dupa modificare (la grupul masinile VAG folosindu-se un VAG-Com de ex).
De asemenea, tot aici vom lamuri chestiunile de natura tehnica care va framanta, pt ca decizia de a face chiptuning trebuie sa va apartina, eu doar va informez cat mai corect ce inseamna cu adevarat.
Dacia SRN, Solenta, Logan - benzina (1.4 si 1.6MPI, 8 si 16V) = 200 RON
Dacia Logan - motorina (1.5 dCi) = 400 RON
La cerere se poate oferi un pret pt orice alta marca auto, in afara de Dacia.
Multumesc,
Doru (0722-535.644 sau 0745-552.341)"
Comment