Dauneaza sau nu chiptuning-ul?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by adicata2003 View Post
    Intr-o postare mai de sus am explicat amanuntit de ce sunt eu contra.

    Pe mine nu ma afecteaza deloc, dar parerea mea este ca daca vrei putere este bune ca de la inceput sa-ti achizitionezi un motor pentru preferinta ta.

    Cred ca tu te ocupi de asa ceva si clar ca tie nu-ti comvine parerea mea. Gandeste-te la o chestie. Luam un exemplu. O cutie de viteze este conceputa sa reziste la un cuplu de maxim 250 Nm. La inceput motorul are 180 Nm. Dupa cip , cuplul va urca sa zicem la 230 Nm. Clar cutia va rezista , dar gandeste-te cum va prelua cutia acest cuplu?? Practic viata acesteia ai diminuat-o mult, este clar ca fortele pe suprafata de contact a danturii pinioanelor este mult mai mare. Nu stiu daca este cineva in tara asta, ce se ocupa de asa ceva ce se intreaba, daca transmisia masinii poate prelua acest surplus de moment motor, creat prin tuning. Acesta este doar un exemplu.


    Repet inca o data. Nu am nimic cu cei ce vor sa-si faca si nici cu cei ce fac asa ceva, doar ca sunt total contra acestor tuninguri, si am incercat sa argumentez pe cit se poate.


    Eu sint inginer de diagnoza la un dealer VW Audi, si lucrez cu asa ceva. Crede-ma ca vb in cunostinta de cauza.

    Incerc pe cit se poate sa sfatuiesc clientii mei ca nu are rost acest tuning.
    sunt masini care si-au dublat caii fata de cei de fabrica,si nu crapa nici dracu la nici care,parerea mea e ca iti sfatuiesti clientii prost.Daca tu esti contra lor , nu trebuie sa iti impui punctul tau de vedere si altora,parerea ti`o poti expune,poti aduce niste argumente si cam atat .
    Intrebarea e urmatoare,am dat niste exemple de masini ,modificate foarte tare , la fiecare caii s-au dublat fata de fabrica... culmea ca pana acum nu s-a spart nimic la ele,si si-au luat mai multa blana decat poate multi de pe forum nu au dat .
    Care este explicatia ?De ce nu au "explodat" nici care ? Vorbesc de modificari,nu chiptuning ...unde iei un 10-20% castig.
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Cezar View Post
      Valoarea de "250 Nm" este des folosita in "folclorul" de specialitate. De aici si intreabarea.
      Acum tot din partea aceluiasi care-l duce mai greu capul: Care-s normele de uzura in proiectarea unui piston? Ori supapa, ori orice altceva?

      Ce treaba are "ingineria" de diagnoza cu cunoasterea unor date referitoare la structura materialului si limita la care fortele de actioneaza asupra lui ii determina deteriorarea. Care-i masura la care face poc? Eu asta intreb, domn inginer de diagnoza.
      Tu te-ai gandit ce ai intrebat?? Ce inseamna la tine norma de uzura. Zi-mi un exemplu de norma de uzura.

      Intamplarea face sa ma cam pricep foarte bine la motoare, inclusiv la cele de ultima generatie.

      Un exemplu iti dau. Dupa cum sti, pe nou Passat exista un motor 2.0 TDI de in 2 variante de putere: 140 cai , si 170 de cai. De ce crezi ca constructorul pe cel de 170 de cai a folosit alte piese, adica alte pistoane, alte pompe-injector, alte biele, alt arbore? De ce crezi ca a montat alta cutie(ambele 6 trepte) si alte planetare??? O fi neamtul asa de prost. Cred ca mai bine il invatati voi ca daca schimba softul ajunge la aceiasi putere, cu costuri mult mai mici. Ce simplu ar fi fost.



      Si mai va spun pentru ultima oara (sa bagati bine la cap). Nu am nimic nici cu cine face asa ceva , nici cu cine isi face asa ceva la masina, Doar ca sunt cu totul impotriva acestor tuninguri "facute pe genunvhi".


      Inca o chestie .

      Respect, ABT, brabus, MTM, si altii . Care FAC tuninguri adevarate. Am avut ocazia sa merg cu astfel de masini preparete de aceste firme. Sunt impresionante.
      Last edited by adicata2003; 2 March 2010, 20:59.

      Comment


      • #18
        Probabil nu m-am exprimat bine, neavand vocabularul necesar unui inginer proiectant de motoare, ce probabil dvs sunteti.
        Uite ex: imi fac o balustrada. Am nevoie de un fier ce suporta o anumita forta pe unitatea de suprafata. Sa spunem ca eu cand ma asez pe ea, dezvolt 5kg/cm2, ipotetic. Asadar imi trebuie un fier ce poate suporta acest stres + "deviatia standard" ( Daca ma aplec mai tare, daca e frig afara sau cald).
        Care-i intervalul acela procentual ce il considera proiectantul ca fiind necesar?

        LE: in exemplul dat cu cutia de viteze: intervalul ar fi de 28%.
        Last edited by Cezar; 2 March 2010, 21:25.

        Comment


        • #19
          Daca citeai in posturile date de mine anterioare, vedeai ca tocmai am scris de asa ceva. Un proiectant cand proiecteaza o piesa, cand face calculele de rezistenta la anumite solicitari ale piesei (incovoiere, torsiune s.a.), la sfarsit se inmulteste cu un coeficient de siguranta. Acel coeficient de siguranta depinde de la piesa la piesa. Acel coeficient de siguranta este pus tocmai pentru ca fortele ce actioneaza asupra piesei, inclusiv virfurile de amplitudine a fortei (sa presupunem ce este o solicitare variabila in timp - sunt cele mai solicitante forte pentru piesa), sa nu depaseasca fortele pe care le poate prelua aceasta piesa. Daca forta aplicata piesei, depaseste forta maxima pe care o poate prelua, aceasta se va rupe sau se va incovoia, rasuci (depinde de natura solicitarii.


          Sa luam exemplul tau. Zici ca tu apesi cu 5 kg pe cm2. Sa zicem ca ea este proiectata sa reziste la 11 Kg/cm2. Asta inseamna ca daca aplici 11 Kg/cm2 forta(te apleci cu putere) aceasta balustrada nu se va rupe, si nici la limita nu este. Asta se intampla tocmai din cauza acelui coeficient de siguranta. Acel coeficient de siguranta face sa zicem ca forta maxima pe care o poate prelua balustrada fara sa se rupa sa fie de 18 kg/cm2. Asta inseamna ca daca se aplica o forta de 20kg/cm2 balustrada se va rupe cu siguranta. Acum sa zicem ca celui care aplica forta ii faci un tuning (te ingrasi ). Sa zice ca daca te apleci normal aplici asupra balustradei o forta de 15 kg/cm2. Chiar daca forta aplicata acum este mai mare decat cea data de proiectant, adica de 11 kg/cm2, bara va rezista tocmai datorita acelui coeficient de siguranta . Acum sa zicem ca te apleci mai cu putere, adica cu 23kg/cm2. La aceasta apasare, balustrada nu va mai rezista si va ceda.

          Cam asa se intampla si la motoare, se intampla practic la orice piesa proiectata sa fie solicitata de forte variabile in timp.



          Si inca o chestie (fara rautate, pentru cultura ta generala), in natura niciodata nu o sa gasesti materialul Fier. Oriceeace vezi tu in lumea asta si zici ca e facut din fier, sa nu mai zici asa. Acela este otel. Diferenta este ca sunt foarte multe feluri de otel.



          "Care-i intervalul acela procentual ce il considera proiectantul ca fiind necesar?"

          Intrebarea trebuia sa fie astfe: Care este valoarea coeficientului de siguranta la proiectarea unei anumita piese.


          Aceasta valoare a coeficientului, depinde de la piesa la piesa. Depinde de felul solicitarilor, depinde de natura materialului, depinde de marimea variatiei fortelor aplicate, depinde de destinatia piesei ( pentru o piesa ce se vrea folosita in armata e clar ca se alege un coeficient de siguranta mai mare, la fel pentru poduri si altele.),

          Cu cit variaza mai mult forta aplicata, cu atat coeficientul de siguranta se alege mai mare. La fortele statice este mult mai simplu.
          Acolo se alege un coeficient mai mic.
          La fortele variabile in timp cu o frecventa regulata ,poate aparea rezonanta (plutonul militat ce poate distruge un pod) . oricum este mult de spus
          Last edited by adicata2003; 2 March 2010, 22:41. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #20
            Bun...ai spus o poveste frumoasa detaliata. Insa tot nu mi-ai raspuns la intrebare.
            Daca reusesti sa-mi dai un procent, vei reusi a raspunde si la intrebarea " Merita chip-tuning".

            PS: " un fier " = metafora, asemeni " masina = un fier". Putem incerca si termeni tehnici, nu-i bai, doar ca ne incurcam in ei, nu crezi?

            Comment


            • #21
              @adicata de ce nu imi raspunzi mai simplu la intrebarea ce ti-am pus`o eu ... si lamuream tot balciu asta ...
              de ce o eviti ? nu stii ?sa lasam teoria, si sa observam niste chestii care s-au facut,exista ... palpabile .
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #22
                Va ma spun inca o data. "Aceasta valoare a coeficientului, depinde de la piesa la piesa. Depinde de felul solicitarilor, depinde de natura materialului, depinde de marimea variatiei fortelor aplicate, depinde de destinatia piesei ( pentru o piesa ce se vrea folosita in armata e clar ca se alege un coeficient de siguranta mai mare, la fel pentru poduri si altele.). Fiecare proiectant isi alege acel coeficient in functie de mai multe lucruri. Le-am enumarat mai sus. Nu exista o valoare standard.

                Nu merita chip-tuning.

                Comment


                • #23
                  Bun, si ca sa spui ca nu merita chip-tuning-ul trebuie sa ai idee despre acei coeficienti.

                  Nici pana acum n-ai reusit sa raspunzi la o amarata de intrebare si ai tinut-o sus si tare cu aceeasi idee pe care o stim toti de o mie de ani, doar povestita sub alta forma.

                  A nu se intelege ca sunt pt sau impotriva, doar ca de fiecare data ne lovim cu botul de meseriasi: " Lasa domne, ca stiu eu, doar sunt inginer". Fara argumente si date...degeaba.
                  Niste cifre amarate, cu un suport scris si mi-ai inchis gura Te rog fa un efort. Sau nici tu nu stai de vb cu noi astia grei de cap?

                  Comment


                  • #24
                    ce ingineri mai produc flacultatile in zilele astea
                    nicio aluzie la tine , stie cezar la ce ma refer .
                    Last edited by Cristi_Xp; 3 March 2010, 21:54.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #25
                      Daca intra unu sa se informeze aici saracu iese cu dureri de cap , o sa i se chipuiasca creierul de tot ))
                      Last edited by Christnacht; 3 March 2010, 22:11.
                      Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage

                      Comment


                      • #26
                        Mai baiatul (adicata) vorbeste frumos si da exemple si voi ii scoate-ti ochii cu 3-4 Loganuri tiganite care inca nu au crapat? De ce nu faceti voi inca un studiu (pe care nu si-l permite Dacia) in care sa aratati ca remaparea nu este daunatoare, ba chiar benefica? Toate argumentele pro-remaparare au fost expuse in mare parte de cei care fac asa ceva sau de cativa "multumiti". Stau pe forumul asta de aprox un an jumate si inca nu prea am inteles care este treaba cu remaparea asta...

                        Comment


                        • #27
                          Culmea ca ala care a pus intrebarea la inceput nici nu mai citeste aici )
                          Don't touch! Never ever steal
                          Unless you're in for the kill

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Cezar View Post
                            Bun, si ca sa spui ca nu merita chip-tuning-ul trebuie sa ai idee despre acei coeficienti.

                            Nici pana acum n-ai reusit sa raspunzi la o amarata de intrebare si ai tinut-o sus si tare cu aceeasi idee pe care o stim toti de o mie de ani, doar povestita sub alta forma.

                            A nu se intelege ca sunt pt sau impotriva, doar ca de fiecare data ne lovim cu botul de meseriasi: " Lasa domne, ca stiu eu, doar sunt inginer". Fara argumente si date...degeaba.
                            Niste cifre amarate, cu un suport scris si mi-ai inchis gura Te rog fa un efort. Sau nici tu nu stai de vb cu noi astia grei de cap?


                            Cezar, scuza-ma ca-ti spun dar tu esti greu rau de cap. Tu nu intelegi ca nu este o valoare standard a acestor coeficienti de siguranta!!!!!.

                            Niciodata niciun proiectant nu o sa-ti dea o asemenea valoare a vreunui coeficient. El iti da doar valoarea maxima pe care o poate prelua acea piesa (valoarea reala declarata), sau pe intelesul tau, iti da forta maxima pe care o poate prelua acea piesa.

                            Iti mai spun ceva pe intelesul tau. Daca o piesa e proiectata sa reziste la o forta de 100N si coeficientul de siguranta cu care aceasta s-a proiectat este in valoare de 0.5, atunci piesa va rezista pina la o forta de 150N.

                            Oricum se vede ca nu aveti un curs de Rezistenta Materialelor, ca vad ca indiferent de cit explic eu, voi la fel BATMAN, BATMAN,....

                            Comment


                            • #29
                              Dai ma drac de coeficienti...parerea mea DA merita sa pierd 50k de km din fiabilitate pentru cativa caluti! mai conteaza???
                              MIR.ul Meu http://www.loganclub.ro/forum/cam_as...61.html?t=3761

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by adicata2003 View Post
                                Cezar, scuza-ma ca-ti spun dar tu esti greu rau de cap. Tu nu intelegi ca nu este o valoare standard a acestor coeficienti de siguranta!!!!!.

                                Niciodata niciun proiectant nu o sa-ti dea o asemenea valoare a vreunui coeficient. El iti da doar valoarea maxima pe care o poate prelua acea piesa (valoarea reala declarata), sau pe intelesul tau, iti da forta maxima pe care o poate prelua acea piesa.

                                Iti mai spun ceva pe intelesul tau. Daca o piesa e proiectata sa reziste la o forta de 100N si coeficientul de siguranta cu care aceasta s-a proiectat este in valoare de 0.5, atunci piesa va rezista pina la o forta de 150N.

                                Oricum se vede ca nu aveti un curs de Rezistenta Materialelor, ca vad ca indiferent de cit explic eu, voi la fel BATMAN, BATMAN,....
                                io am ,vrei sa`ti aduc carnetu de student ? faza e ca nu ne spui nimic nou,si inca astept sa-mi raspunzi la intrebare ...
                                ca sa iti dau un exemplu ... o masina turbo pe benzina din fabrica rezista cam pana la 100 cp maxim peste puterea de fabrica .Cand se trece sau se apropie de puterea aceea, se recomanda alte interne ... in general pistoane si biele forjate , nu se schimba vibrochen ,nu se schimba cutii de viteze , nu se schimba diferentiale ,daca vrei iti pot da zeci de exemple ,si culmea ca masinile sunt fiabile zeci de mii de km.
                                Singurul argument care il aduci este ... chiptuningul nu e bun ...si gata.
                                Chiptuningul saracu reprezinta o crestere de max 10% in cazul aspiratelor ,si un 20-25% in cazul masinilor supraalimentate,deci nu sunt castiguri de sute de cai , desi si acolo masinile fac fata cu brio .
                                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google