Dauneaza sau nu chiptuning-ul?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Cine a mai fost la bancul dyno stie despre ce vorbesc. Cresterile nu sunt asa mici precum ai presupus tu, de altfel cred ca te afli printre cei care se rezuma doar la ce da pe hartie si nu ce face masina practic in trafic sau cum merge motorul dupa aceasta modificare. Cred ca la 80-90% din cei care au postat despre chiptuning, prima intrebare a fost: CATI CAI CASTIG? Oare asta ne intereseaza la un motor aspirat atunci ca 80% din timp mergem in oras si 20% in afara lui? Iar din 20% din timp cat mergem cu masina in afara orasului cat la % folosim turatii si implicit valoarea maxima a puterii?

    Hai sa ne uitam peste graficul de mai jos care l-am postat acum 2 zile si este al MCD-ului:



    Graficul roz este de la un logan 1.4i 75CP cu filtru de aer si arata ca puterea maxima atinsa de acest motor 76.5cp este la aprox 5400RPM. Ei bine cati dintre voi folosesc zilnic 5400RPM in trafic? Eu prin modificarea de soft aduc la final o crestere de 6CP a puterii, insa in zona de 2000-4500RPM obtin o crestere de cuplu cuprinsa intre 8-10%, zona care de altfel este folosita in traficul urban foarte des.

    Deci in concluzie, chiar daca cresterea de putere este mica la Loganul de 1.4i 75CP modificarile de soft aduc imbunatatiri evidente in zona de turatii mici si medii (2000-4500RPM). Motorul in acest caz este mult mai elastic pe aceasta plaja de turatie, nu mai "da in nas", raspunde mai repede la apasarea pedalei de acceleratie si suporta pierderea de putere cauzata de AC.

    Asta a fost cazul unui motor aspirat, in cazul unui motor turbo modificarile sunt foarte mari, cresteri de cuplu de aprox 40Nm distribuita pe o plaja de la 1650RPM la 3000RPM ajuta in reprize de 60-80Km/h, 60-100km/h si 80-120km/h cu timpi de 1-2s mai buni decat stoc.
    Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
    Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
    www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

    Comment


    • #47
      Originally posted by mikebike72 View Post
      Mi s-a oferit odata o chip-uire gratis si am refuzat-o pentru ca nu am incredere ca nu afecteaza in rau fiabilitatea masinii. Ca foarte multi detinatori de logan din tara am facut eforturi financiare mari ca sa o cumpar si nu vreau sa o stric cu mana mea, constient, doar pe asigurarile date de x sau y ca nu se intampla nimic in timp. Tin la masina mea, e o masina folosita pentru familie, concedii, deplasari, relaxare sunt foarte multumit de ea asa cum a facut-o fabrica. In exemplele date de Cristi_XP cu acele loganuri modificate pana la dublarea numarului de cai, proprietarii lor au bagat o gramada de bani in acele modificari si nu cred ca ii afecteaza financiar prea mult daca li se strica masina. Pentru pasionatii de liniute exista masinile sport. Asta e parerea mea nu sariti acum pe mine ca n-am argumente, asa gandesc eu.

      Bravo frate. Vad ca mai sunt unii pe aici care gandesc. Si eu daca as avea bani , mi-as luat un alt Logan si as face tot felul de experimente.

      Daca voi vreti sa faceti experimente pe masinile voastre, sunteti liberi. Si oricum daca vreunul a avut vreo problema ca mecanica la motor, din cauza tuningului, cu siguranta nu a venit sa spuna aici, si nici nu va veni.


      Va pot da un exemplu real.

      Intrati pe www.youtube.ro si scrieti la search Audi S3 NDR


      Si o sa vedeti cum acea masina face la liniuta un Lamborghini.

      Motorul din fabria avea 200CP la 2000cc benzina.
      Dupa cip tuning avea 380CP
      Pe langa soft a fost modificata turbina intercoolerul, evacuare.

      Foarte multe modificari au fost facute in serviceul unde lucrez eu.

      Ce credeti ca s-a intamplat cu aceea masina.

      Dupa circa 6 luni motorul a inceput sa bata. A stat in service vreo 5 luni cu motorul demontat, Apoi a luat-o pe tractare.

      Tipul pasionat de asa ceva. El rula mereu cu 200 CP. Modifica softul doar la curse.

      Asa ca cei care vor sa faca asa ceva sa stea linistiti si sa nu asculte la ce spun unii, asta daca tineti la masinile voastre.

      Numai bine.

      Comment


      • #48
        M-ai spart. Si tu esti genul :" Lasa ba ca stiu eu mai bine, ce conteaza documentatia".
        Argumente exacte, cucu.
        Ai spus frumos exact ce stim toti, insa mai departe de asta nu ai reusit decat sa-ti impui punctul de vedere subiectiv.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Doc View Post
          Cine a mai fost la bancul dyno stie despre ce vorbesc. Cresterile nu sunt asa mici precum ai presupus tu, de altfel cred ca te afli printre cei care se rezuma doar la ce da pe hartie si nu ce face masina practic in trafic sau cum merge motorul dupa aceasta modificare. Cred ca la 80-90% din cei care au postat despre chiptuning, prima intrebare a fost: CATI CAI CASTIG? Oare asta ne intereseaza la un motor aspirat atunci ca 80% din timp mergem in oras si 20% in afara lui? Iar din 20% din timp cat mergem cu masina in afara orasului cat la % folosim turatii si implicit valoarea maxima a puterii?

          Hai sa ne uitam peste graficul de mai jos care l-am postat acum 2 zile si este al MCD-ului:



          Graficul roz este de la un logan 1.4i 75CP cu filtru de aer si arata ca puterea maxima atinsa de acest motor 76.5cp este la aprox 5400RPM. Ei bine cati dintre voi folosesc zilnic 5400RPM in trafic? Eu prin modificarea de soft aduc la final o crestere de 6CP a puterii, insa in zona de 2000-4500RPM obtin o crestere de cuplu cuprinsa intre 8-10%, zona care de altfel este folosita in traficul urban foarte des.

          Deci in concluzie, chiar daca cresterea de putere este mica la Loganul de 1.4i 75CP modificarile de soft aduc imbunatatiri evidente in zona de turatii mici si medii (2000-4500RPM). Motorul in acest caz este mult mai elastic pe aceasta plaja de turatie, nu mai "da in nas", raspunde mai repede la apasarea pedalei de acceleratie si suporta pierderea de putere cauzata de AC.

          Asta a fost cazul unui motor aspirat, in cazul unui motor turbo modificarile sunt foarte mari, cresteri de cuplu de aprox 40Nm distribuita pe o plaja de la 1650RPM la 3000RPM ajuta in reprize de 60-80Km/h, 60-100km/h si 80-120km/h cu timpi de 1-2s mai buni decat stoc.


          Sti tu si producatorul de Kent zice la fel. Ca tigarile lui sunt cele mai bune si nu patesti nimic (Nu lua in considerare mesajele de pe pachete pt ca au fost obligati sa le puna). La fel si tu iti lauzi marfa.

          Ce po sa-ti zic.
          Spor la vanzare, si la cat mai mult motoare resoftate


          " insa mai departe de asta nu ai reusit decat sa-ti impui punctul de vedere subiectiv."

          Spune-mi exact ce vrei sa afli si voi spune!
          Last edited by adicata2003; 4 March 2010, 21:31.

          Comment


          • #50
            Esti fantastic...pe cuvant
            Argumente, lucruri palpabile, documentatie, nu vorbe.

            Pt motorizarea 1.4, eu sunt impotriva, pt ca din punctul meu de vedere oricum e lesinata, iar acel mic plus e apa de ploaie.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Cezar View Post
              M-ai spart. Si tu esti genul :" Lasa ba ca stiu eu mai bine, ce conteaza documentatia".
              Argumente exacte, cucu.
              Ai spus frumos exact ce stim toti, insa mai departe de asta nu ai reusit decat sa-ti impui punctul de vedere subiectiv.
              Eu chiar nu te inteleg deloc pe tine.

              "Argumente exacte, cucu."
              Ce argument mai exact decat un caz cat se poate de real.

              Originally posted by Cezar View Post
              Esti fantastic...pe cuvant
              Argumente, lucruri palpabile, documentatie, nu vorbe.

              Pt motorizarea 1.4, eu sunt impotriva, pt ca din punctul meu de vedere oricum e lesinata, iar acel mic plus e apa de ploaie.
              Spune-mi exact ce vrei sa afli si voi spune!

              Voua nu vi se pare ciudat!!!
              Nu vi se pare ciudat ca toti care au sarit pe mine au ceva in comun?? Va las pe voi sa gasiti.

              Voi nu intelegeti ca forumul e facut ca toti sa ne spunem parerile. Asa vi se pare ca faceti voi? Uni mai sunteti si administratori. Dar asta e viata. Asa e si in politica, cei care ajung sus da cu batul in ala de jos.
              Last edited by adicata2003; 4 March 2010, 21:49. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #52
                Chiar nu inteleg pentru ce atata cearta? daca vrei iti faci, daca nu Nu! Nu te obliga nimeni, eu unul mi-am facut si sunt foarte multumit si chiar nu regret.Numai bine
                Glory. Glory Man United!!!!United We Stand!!!!!!

                Comment


                • #53
                  Da, recunosc. Eu primesc bonus de la Doc 25% la fiecare om de-l conving sa apeleze la serviciile dansului.
                  O intreaga conspiratie.

                  Te-am intrebat concret: ce coeficient are cutia de viteze ( o medie), si motorul ( la fel, tot media).
                  Daca spui, :" uite domnule, cutia de viteze, din calcule are un coeficient de 0.5, iar motorul de 0.6", putem compara cu castigurile chiptuningului 0.1, 0.3.
                  Cred ca m-am facut inteles.

                  Comment


                  • #54
                    Topicul asta "aluneca" in penibil....
                    Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                    Comment


                    • #55
                      @adicata2003, ce propune Doc este o modificare ce nu scade viata motorului cu mult (5% parca erau estimarile); sunt modificari simple ce nu aduc un surplus MARE de putere/cuplul; dar chiar si mic aceste surplus cateodata se simte.

                      Exemplul dat de tine nu se aplica in cazul unei modificari "stage 1"; acolo sunt cu totul alte modificari si daca nu sunt facute, "cu cap", e normal sa dauneze.

                      @D-FENS, unii sar cu parerile inainte sa se documenteze si de aici "neconcordantele" :-)

                      S.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by adicata2003 View Post

                        Si inca o chestie (fara rautate, pentru cultura ta generala), in natura niciodata nu o sa gasesti materialul Fier. Oriceeace vezi tu in lumea asta si zici ca e facut din fier, sa nu mai zici asa. Acela este otel. Diferenta este ca sunt foarte multe feluri de otel.
                        adicata2003 fara suparare dar pregatirea ta inginereasca este indoielnica. Daca tu spui ca nu exista atunci Mendeleev a fost un mare fraier. Inseamna ca degeaba am facut 4 ani de chimie si am invatat de mi-au sarit capacele pentru Bac cand de fapt fierul nici nu exista.

                        Am si definitia de pe Wikipedia:

                        Fierul este un element chimic metalic, notat cu simbolul Fe . Numărul său atomic este 26, iar masa atomică este 56. Fierul se află în grupa a 8-a şi perioada 4, fiind astfel clasificat ca un metal tranziţional. Fierul şi aliajele sale (oţelurile) sunt pe departe cele mai comune materiale feromagnetice folosite zilnic. Suprafeţele proaspete de fier sunt lucioase şi au o culoare gri-argintie, care se oxidează în aer, formând un strat roşu sau brun de oxid feric sau rugină. Cristalele pure de fier sunt moi (mult mai moi ca şi aluminiul), iar adiţia unor cantităţi de impurităţi, cum ar fi carbonul, le creşte rezistenţa în mod semnificativ. Producerea aliajelor de fier cu cantităţi potrivite din alte metale şi carbon, precum oţelul, face ca aliajul să fie de 1,000 ori mai rezistent decât fierul pur.
                        Fierul este un metal de culoare gri-argintie, cu un punct de topire ridicat (1538 °C) şi o largă răspândire în natură, sub formă de combinaţii chimice.
                        Este cel mai dens metal în nucleul planetelor, precum Pământul.


                        Ca tu ai vrut sa zici ca exista diferenta intre Fier si termenul de metal asta e altceva... ;)
                        Attached Files
                        Last edited by skandal; 5 March 2010, 06:24.
                        sigpic

                        Comment


                        • #57
                          Am facut aceasta modificare la motoras acum 1 an si ceva. Daca stiti ce inseamna o parere sincera ascultati aici: Motorul este intradevar mai elastic si am reprize mai bune cu el , masina se comporta ok si nu am avut probleme pana acum cu nimic.
                          1.2 TSI

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by sinx View Post
                            adicata2003 fara suparare dar pregatirea ta inginereasca este indoielnica. Daca tu spui ca nu exista atunci Mendeleev a fost un mare fraier. Inseamna ca degeaba am facut 4 ani de chimie si am invatat de mi-au sarit capacele pentru Bac cand de fapt fierul nici nu exista.

                            Am si definitia de pe Wikipedia:

                            Fierul este un element chimic metalic, notat cu simbolul Fe . Numărul său atomic este 26, iar masa atomică este 56. Fierul se află în grupa a 8-a şi perioada 4, fiind astfel clasificat ca un metal tranziţional. Fierul şi aliajele sale (oţelurile) sunt pe departe cele mai comune materiale feromagnetice folosite zilnic. Suprafeţele proaspete de fier sunt lucioase şi au o culoare gri-argintie, care se oxidează în aer, formând un strat roşu sau brun de oxid feric sau rugină. Cristalele pure de fier sunt moi (mult mai moi ca şi aluminiul), iar adiţia unor cantităţi de impurităţi, cum ar fi carbonul, le creşte rezistenţa în mod semnificativ. Producerea aliajelor de fier cu cantităţi potrivite din alte metale şi carbon, precum oţelul, face ca aliajul să fie de 1,000 ori mai rezistent decât fierul pur.
                            Fierul este un metal de culoare gri-argintie, cu un punct de topire ridicat (1538 °C) şi o largă răspândire în natură, sub formă de combinaţii chimice.
                            Este cel mai dens metal în nucleul planetelor, precum Pământul.


                            Ca tu ai vrut sa zici ca exista diferenta intre Fier si termenul de metal asta e altceva... ;)
                            In natura nu o sa gasesti niciodata elementul Fe. In gasesti doar in combinatii chimice, dupa cum si tu ai spus. Asta am vrut sa spun eu.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Cezar View Post
                              ...Pt motorizarea 1.4, eu sunt impotriva, pt ca din punctul meu de vedere oricum e lesinata, iar acel mic plus e apa de ploaie.
                              Eu sunt impotriva la 1,6 16 v ca oricum are prea multi CP . Cu "impotrivirea" ta la 1,4 si extinzand teoria si la 1,2 cat tot aia e rezulta ca singurul motor pe benzina la care se merita resoftarea ramane 1,6 8v
                              Cel mai lent 1,6 8v

                              Comment


                              • #60
                                Adicata te caci pe tine prea tine prea mult...Ai avut explicatia legata de Fe pe pagina trecuta.
                                Ne pierdem in detalii uneori, doar ca sa ne dam destepti.


                                PS: uite, ca sa fiu si eu al dracului: nu combinatii chimice, ci structuri moleculare compuse.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google