Cine a mai fost la bancul dyno stie despre ce vorbesc. Cresterile nu sunt asa mici precum ai presupus tu, de altfel cred ca te afli printre cei care se rezuma doar la ce da pe hartie si nu ce face masina practic in trafic sau cum merge motorul dupa aceasta modificare. Cred ca la 80-90% din cei care au postat despre chiptuning, prima intrebare a fost: CATI CAI CASTIG? Oare asta ne intereseaza la un motor aspirat atunci ca 80% din timp mergem in oras si 20% in afara lui? Iar din 20% din timp cat mergem cu masina in afara orasului cat la % folosim turatii si implicit valoarea maxima a puterii?
Hai sa ne uitam peste graficul de mai jos care l-am postat acum 2 zile si este al MCD-ului:
Graficul roz este de la un logan 1.4i 75CP cu filtru de aer si arata ca puterea maxima atinsa de acest motor 76.5cp este la aprox 5400RPM. Ei bine cati dintre voi folosesc zilnic 5400RPM in trafic? Eu prin modificarea de soft aduc la final o crestere de 6CP a puterii, insa in zona de 2000-4500RPM obtin o crestere de cuplu cuprinsa intre 8-10%, zona care de altfel este folosita in traficul urban foarte des.
Deci in concluzie, chiar daca cresterea de putere este mica la Loganul de 1.4i 75CP modificarile de soft aduc imbunatatiri evidente in zona de turatii mici si medii (2000-4500RPM). Motorul in acest caz este mult mai elastic pe aceasta plaja de turatie, nu mai "da in nas", raspunde mai repede la apasarea pedalei de acceleratie si suporta pierderea de putere cauzata de AC.
Asta a fost cazul unui motor aspirat, in cazul unui motor turbo modificarile sunt foarte mari, cresteri de cuplu de aprox 40Nm distribuita pe o plaja de la 1650RPM la 3000RPM ajuta in reprize de 60-80Km/h, 60-100km/h si 80-120km/h cu timpi de 1-2s mai buni decat stoc.
Hai sa ne uitam peste graficul de mai jos care l-am postat acum 2 zile si este al MCD-ului:
Graficul roz este de la un logan 1.4i 75CP cu filtru de aer si arata ca puterea maxima atinsa de acest motor 76.5cp este la aprox 5400RPM. Ei bine cati dintre voi folosesc zilnic 5400RPM in trafic? Eu prin modificarea de soft aduc la final o crestere de 6CP a puterii, insa in zona de 2000-4500RPM obtin o crestere de cuplu cuprinsa intre 8-10%, zona care de altfel este folosita in traficul urban foarte des.
Deci in concluzie, chiar daca cresterea de putere este mica la Loganul de 1.4i 75CP modificarile de soft aduc imbunatatiri evidente in zona de turatii mici si medii (2000-4500RPM). Motorul in acest caz este mult mai elastic pe aceasta plaja de turatie, nu mai "da in nas", raspunde mai repede la apasarea pedalei de acceleratie si suporta pierderea de putere cauzata de AC.
Asta a fost cazul unui motor aspirat, in cazul unui motor turbo modificarile sunt foarte mari, cresteri de cuplu de aprox 40Nm distribuita pe o plaja de la 1650RPM la 3000RPM ajuta in reprize de 60-80Km/h, 60-100km/h si 80-120km/h cu timpi de 1-2s mai buni decat stoc.
Comment