Dauneaza sau nu chiptuning-ul?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce este calculatorul sport? Am vazut si pe forum expresia asta.
    Cel mai lent 1,6 8v

    Comment


    • Am citit și eu disputele de la începutul acestui topic și încerc să-l reînvii puțin, dar în alți parametri, nădăjduiesc, ceva mai tehnici, poate.
      Părerea mea e că nu cei ce se îndoiesc de chiptunning trebuie să aducă argumentele, ci cei care-l fac (providerii). Și nu doar de genul reclamei, ci cu explicații convingătoare.
      De exemplu pe mine m-ar interesa în ce mod resoftarea modifică parametrii de funcționare ai motorului. N-am văzut să explice asta prestatorii de servicii de tunning. Eventual și cu diagrame. Cum e influențat avansul de aprindere, de pildă? Și alte chestii, care ar elucida de unde vine acel "câștig" promis.
      Și, da, împărtășesc opinia că un "tunningar" (cel puțin nu unul autohton) nu poate fi mai avut și mai isteț decât cohorta de ingineri de la o firmă producătoare de mașini, să conceapă el un așa bun soft față de cel standard. Undeva se fac concesii, care, nu cred că afectează așa cum spunea cineva, rezistența pieselor prin "enorma" putere câștigată, ci, mai degrabă, prin funcționarea într-un regim, să zic, oarecum forțat a motorului.
      Deci, ar putea ofertanții de chip tunning să posteze câteva din "secretele" lor privind optimizările aprinderii, de pildă? Că e o chestie interesantă asta...
      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

      Comment


      • Chiar crezi ca stiu sa-ti explice asa ceva. Crezi ca au facut cursuri de motoare? Ma indoiesc!

        Comment


        • ursa, culmea e ca sunt multi care sunt muuuult mai inteligenti decat 60% din cretinii de ingineri decat producatorii de autoturisme, si 85% din inginerii de la dacia/renault/nissan

          adicata, tu probabil esti un gica-contra care nu a adus absolut nici o modificare masinii si vrea sa o lase asa poate din cauza faptului ca nu ai bani, sau doar vrei sa ramai cu masina originala.

          Acum sa va intreb o chestie: Cum mama dracu afecteaza acei 6-7 caluti in plus, si acel cuplu de maxim 10 Nm ?
          Daca sunteti voi atat de inteligenti, si cei care fac chiptuning sunt prosti, va rog sa-mi explicati.
          Daca chiptuning-ul nu era bun, credeti cu 90% din "prostimea" de pe forum il avea ?

          Sugerez inchiderea topicului, pentru ca e prea poluat

          Comment


          • producatorul auto urmareste alte aspecta decat tunarul "de garaj" si face masinia aia sa straga si la 1500 de ture, si la 5500. tu cand o faci "sport" cu axe si soft va trage bine abia din 3000-4000 pana la cate ture te tin arcurile de supapa si ungerea.

            Comment


            • Cand vrei sa faci asa ceva nu mergi la "tunarul de garaj" ci te duci la o firma specializata care iti garanteaza ce face si nu o sa ai probleme.
              Eu am o resoftare stage 2 facuta cu 20000 km in urma la o firma de prestigiu si nu am nici cea mai mica problema.
              Pot sa spun ca am facut resoftarea la 30000 Km dupa ce motorul poti spune ca si-a facut rodajul si sunt foarte multumit de ce rezultate am obtinut(rezultate masurate concret pe stand dinamometric).
              Last edited by Seba; 31 December 2011, 20:31.
              sigpicFast&Furious
              Team CSR
              Logan Club CLUJ

              Comment


              • Originally posted by adicata2003 View Post
                Chiar crezi ca stiu sa-ti explice asa ceva. Crezi ca au facut cursuri de motoare? Ma indoiesc!
                Din partea ta e un pic de urma de invidie sau frustrare ? Chiar nu imi pot da seama
                din cate imi amintesc , ne-am contrat un pic pe tema asta ceva mai demult si alt argument decat sa porti o discutie necivilizata n-ai avut pentru simplu fapt ca n-ai fost in stare sa imi raspunzi la cateva intrebari,asadar iti dau ocazia , de data asta sa ne explici tu partile daunatoare,desi care sunt curiosi ,s-au mai purtat discutii pe tema asta cateva pagini in urma chiar , gasiti acolo,trebui doar sa cautati.
                Last edited by Cristi_Xp; 30 December 2011, 14:22.
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • Originally posted by razvanamza View Post
                  producatorul auto urmareste alte aspecta decat tunarul "de garaj" si face masinia aia sa straga si la 1500 de ture, si la 5500. Tu cand o faci "sport" cu axe si soft va trage bine abia din 3000-4000 pana la cate ture te tin arcurile de supapa si ungerea.
                  producatorul auto, in cazul nostru dacia, face un soft care sa mearga pe toate motoarele pe care le instaleaza pe masina, adica un soft general.
                  Asa cum 2 gemeni nu sunt identici, nici 2 motaore nu sunt la fel.
                  Un "tunner" care stie meserie si are si aparatura , poate dezvolta un soft otimizat pe fiecare motor in parte, luand in calcul particularitatile acelui motor.
                  Am primit la munca , de curand 25 de logane noi noute, 0km, pe care a trebuit sa le duc la rar, etc.
                  Din cele 25 nu cred ca au fost 3 care sa mearga pe placul meu.
                  Unele se balbaiau la relanti, altele mergeau de ziceai ca-s 1.2 pe gpl, din acest motiv, producatorul alege o varianta de mijloc in ce priveste softul, motiv pentru care unele masini merg mai bine, altele mai prost. Producatorul trebuie sa faca numarul de masini la data scadenta si nu are timp sa bibileasca fiecare motor in parte.
                  Fuarte Nervos !!!

                  Comment


                  • Tuneri se gasesc care sa faca un soft special pentru masina respectiva.Dar la o masina stock diferenta intre o mapa "copy-paste" si una custom facuta pe stand etc e diferenta mica.
                    De obicei la mapele custom apelezi cand ai o masina cu modificari mecanice(alta evacuare, admisie alta axa etc)
                    Si oricum la logan nu sunt prea multi care au dat 150-200e pe un soft custom.
                    AG 16 Y M A

                    Comment


                    • Originally posted by NerviiMei View Post
                      producatorul auto, in cazul nostru dacia, face un soft care sa mearga pe toate motoarele pe care le instaleaza pe masina, adica un soft general.
                      Asa cum 2 gemeni nu sunt identici, nici 2 motaore nu sunt la fel.
                      Un "tunner" care stie meserie si are si aparatura , poate dezvolta un soft otimizat pe fiecare motor in parte, luand in calcul particularitatile acelui motor.
                      Am primit la munca , de curand 25 de logane noi noute, 0km, pe care a trebuit sa le duc la rar, etc.
                      Din cele 25 nu cred ca au fost 3 care sa mearga pe placul meu.
                      Unele se balbaiau la relanti, altele mergeau de ziceai ca-s 1.2 pe gpl, din acest motiv, producatorul alege o varianta de mijloc in ce priveste softul, motiv pentru care unele masini merg mai bine, altele mai prost. Producatorul trebuie sa faca numarul de masini la data scadenta si nu are timp sa bibileasca fiecare motor in parte.
                      pai nu alea sunt softurile facute de zei,de CREATOR, din fabrica ?
                      sa va dau eu exemplu clio meu cu softu de fabrica ? La sub 0 grade , pornesc , moare , pornesc moare ... tin din pedala,rateuri prin admisie,bubuituri , se incalzeste un pic ramane pornit si merge balbaind turatia. Resoftat masina , pornesc la sub 0 grade... ramane pornita,relanti stabil... WOW , sa nu mai spun ca ECU avea vreo 8-9 calibrari scrise si facute in fabrica, asta in ideea in care majoritatea au 2-3 prin fabrica ...si tot degeaba.Vezi loganul 16v cu clapeta electronica, care fac la fel .
                      Concluzia , mai bine un baiat destept decat o adunatura de prosti care se cred specialisti .
                      Last edited by Cristi_Xp; 30 December 2011, 14:27.
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • @ cristi xp

                        explica mi si mie. de exemplu se poate face un soft care sa mai taie din timpul de injectie pe ture mari la 16v ? sa mai saraceasca un pic amestecul pastrand logic limita de siguranta fata de detonatii

                        si in acelasi timp sa fie mai bogat in ture joase 1500 3000

                        Comment


                        • se poate face cum vrei tu , doar ca ce zici tu n-are nicio legatura cu nimic ) , esti si pe langa subiectul threadului si pe langa notiunea de + la performanta si fiabilitate.
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • Originally posted by Razvy View Post
                            ursa, culmea e ca sunt multi care sunt muuuult mai inteligenti decat 60% din cretinii de ingineri decat producatorii de autoturisme, si 85% din inginerii de la dacia/renault/nissan

                            adicata, tu probabil esti un gica-contra care nu a adus absolut nici o modificare masinii si vrea sa o lase asa poate din cauza faptului ca nu ai bani, sau doar vrei sa ramai cu masina originala.
                            Am impresia că nu știi să citești. Tocmai, eu am negat faptul că acei 5-6 CP în plus ar dăuna per total.
                            Ce am spus eu e altceva: anume că m-ar interesa chestii tehnice. nu mă interesează ce simte prostimea la pedală, mă interesează partea tehnică. Exact ceea ce am cerut despre modificarea aprinderii, eventual alte chestii ce mai intervin.
                            adicata nu pare a fi un Gică Contra (abține-te de la a mai cataloga userii) și cred că, ca și mine, l-ar face, dacă tunnăristul ne-ar convinge prin explicațiile sale. Problema este SE ÎNCUMETĂ VREUNUL?
                            Cât despre cât de multe știe un pârci de tunnerist... permite-mi să mă încred în educația mea care acceptă doar competența și știința carte. Am ajuns unde suntem tocmai din lipsa competenței și din cauza faptului că orice pârci crede că știe totul dacă citește prospectul unui produs.
                            Dau exemplul unui garoi, care vinde uleiuri în urbea mea și care încerca să mă-nvețe pe mine ce-i ăla un ulei sintetic. Când l-am întrebat ce e, a zis că știe el mai bine ca mine, de pe specificațiile ce însoțesc avizele de expediție. Când i-am vorbit nițel de uleiuri hidrocracate, a belit ochii de parcă îl înjuram. Și tu-mi zici de pregătirea unui tunerist? Hai să fim serioși. Marele lor noroc e că au găsit o piață slab informată și care pune botu' exact ca românii la tigăi la ofertă.
                            Last edited by ursamajor; 30 December 2011, 15:06.
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • eu nu inteleg , ce fel de informatii ati vrea ? stiti cum se poate obtine putere la un benzinar aspirat ?la un turbo diesel ?la un benzinar turbo? stiti cateva principii ale motoarelor ?Informatiile astea trebuie sa vi le ofere,sau ce mai precis ? Pai scuzati-ma dar chestiile astea le invatati la scoala,sau dintr-o carte de fizica.Voi cereti 2 lucruri la tuner , castig de putere si fiabilitate, din cate stiu eu n-am auzit motor de logan,ambreiaj de logan sau turbina de logan care sa crape sau sa nu mai ia ITP in urma unei resoftari facute de cineva care stie ce face , nu facute prin boscheti.
                              La "parci" de tunerist mergeti tot voi din cauza ca va zgarciti sa faceti o resoftare la o firma care se ocupa cu asa ceva si apelati la tot felul de indivizi dubiosi si pentru un 50 lei mai putin puneti botul ca din logan de 1.4 de 75cp va da "100 de cai numa din chip ca e smecher asta ca e de la aia de la raliu, sau e soft de clio care merge mai tare , sau ca e calculator de nu stiu ce clio de 150 cai dar pe logan nu are atata ca e limitat " . Cat despre piata slab informata , sunt firme care lucreaza de peste 10 ani in Romania , ca sa nu mai vorbim in tari ca Austria , Germania unde chiptuningul inclusiv se trece talon sau anglia unde se declara si la asigurari.Ai studiat tu piata de dincolo sa vezi ca acolo nu se practica asa ceva ,sau sa vezi ce preturi se practica ? Tot ingineri sunt si aia care vi-au proiectat pompa de motorina sa dea span si sa va omoare injectoarele la o masina noua care nici macar din garantie n-a apucat sa iasa.
                              Cand iti cumperi o masina de spalat , intrebi inginerul ,i-auzi cum ai facut asta sa se invarta dupa 20 minute ?
                              Ce parte tehnica te-ar interesa ? Stii cum functioneaza un motor de injectie ?Stii cum functioneaza un motor ?
                              Daca citeai paginile din urma,ai fi vazut ca adicata in afara sa se dea mare cunoscator,mare specialist , mare cunoscator de motoare mi-a evitat o gramada de intrebari iar pe final mi-a dat argumentul suprem, ca-s prost si el destept si gata m-a lamurit ) .Asadar ce vreti sa va explice omul ? In spatele unui tuner in general stau o gramada de echipe ,programe de zeci de mii de euro si o gramada de documentatii privind fiecare calculator in parte .
                              Eu il astept pe adicata sa ne impartaseasca din vastele lui cunostiinte de absolvent de autovehicule rutiere,motoare termice cam ce crede el ca se intampla si de ce nu e bine , ca nu toti am facut studii de motoare termice )
                              Daca nu intelegi cum functioneaza un motor , n-ai cum sa te pui sa il modifici .
                              Last edited by Cristi_Xp; 30 December 2011, 16:12.
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment


                              • Ești cumva vreunul care a modificat softul (măcar pe) Logan? Nu beneficiar, ci prestator al acestui serviciu? Dacă nu, scutește-mă, te rog, cel puțin pe mine, de comentariile astea logoreice pe care le faci, că sunt zero, fără informații reale.
                                Am cerut clar informații de la cei ce fac aceste resoftări și am cerut clar ce. Dacă am cerut clar ce, înseamnă că am habar ceva de ele, nu doar să apăs pe accelerație și să deschid gura.

                                Originally posted by Cristi_Xp View Post
                                Asadar ce vreti sa va explice omul ? In spatele unui tuner in general stau o gramada de echipe ,programe de zeci de mii de euro si o gramada de documentatii privind fiecare calculator in parte .

                                Daca nu intelegi cum functioneaza un motor , n-ai cum sa te pui sa il modifici .

                                Lol, i-ai numărat tu p-ăia din echipe? Dar banii de pe programe? Vezi că ești la fel de evaziv ca și cel pe care-l critici.

                                Tu știi cum funcționează un motor? Poate ne spui tu cum modifică parametrii de funcționare ai acestuia resoftarea cu pricina. Dar nu gargara aia cu 5-6 CP și câțiva Nm la cuplu. Mă interesează tehnicități, cum ar fi ciclul de funcționare al motorului, dacă pricepi ce-i ăla.


                                PS: vezi că pițipoancele alea siliconate arată "bine" vreo 5 ani, după care dă canceru-n ele. Eu vreau să mă conving (poate) că resoftarea asta nu e o... siliconare. Ai tu ceva împotrivă că nu pun botul din prima la ceva, care pare grozav plebei?
                                Last edited by ursamajor; 30 December 2011, 16:26.
                                Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                                Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google