Nu prea mi-am facut o idee din ce stii ,asa ca habar nu am la ce nivel ar trebui ca sa explic .Prima parte a postului imi era tot mie dedicata , ca n-am inteles? La adicata m-am chinuit sa ii raspund in toate felurile posibile si avand in vedere studiile lui in domeniu , tot nu ne-am inteles.
Dauneaza sau nu chiptuning-ul?
Collapse
X
-
Amice, nu trebuie să dau eu examen în fața ta ca să mă evaluezi. Abține-te de la comentarii inutile, dacă ești pe lângă întrebările pe care le pun eu.Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
Comment
-
pai atunci cum as putea sa iti explic , daca nu am convingerea ca ma vei intelege?te-am intrebat doar , stii cum functioneaza un motor ? ai idee cum se poate obtine mai multa putere la un motor benzinar aspirat de ex? Tu imi raspunzi si detaliem ,altfel nu ne punem sa discutam de dragul discutiei fara sa ajungem la un punct comun.Nu e vorba de niciun examen , e vorba de o discutie , atata timp cat niciun tuner nu trebuie sa dea nicio explicatie la ce face , atata timp cat clientul obtine ce doreste si e multumit .Last edited by Cristi_Xp; 30 December 2011, 16:36.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Fă o încercare.
Dacă a fost prea greu pentru tine de înțeles ce am cerut, deși sunt adeptul studiului temeinic și nu al Wiki, te ajută asta, poate. Evident, adaptată motorului de Logan.Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
Comment
-
calculatoru de injectie are niste harti de injectie .Hartile alea de injectie sunt gandite ca masina sa mearga bine cu orice rahat de benzina , in orice zona fie la munte , la mare , cu presiuni atmosferice diferite , fie in desert fie in rusia. Hartile alea de injectie sunt aceleasi.La hartile respective te poti juca cu avansul ,amestecul de benzina . La avans te poti juca doar in anumite limite din cauza benzinei,in multe cazuri pentru a obtine performante maxime se recomanda folosirea de benzina cu CO mai mare , rezistenta la autoaprindere.Amestecul de benzina se cauta sa fie aproape de zona unde masina dezvolta puterea maxima , de ex un motor pe benzina aspirat poate dezvolta pmax la un AFR de 12.5:1 pana la 13.5:1 , depinde de motor.Din motive de fiabilitate , se poate alege sa se mearga pe 12.5:1 ,dar e posibil ca masina sa nu scoata maximul de putere . Cel mai corect se face pe un stand dyno, unde se poate vedea clar unde masina incepe sa piarda din putere din cauza avansului prea mare , sau daca motorul se incalzeste prin diferiti senzori de temperatura pe evacuare .
In mod normal,motorul are senzoru de detonatie , care atunci cand apar detonatii incepe sa reduca din avans din protectiet ,de aia unele merg mai tare ,altele nu , nu toate motoarele sunt la fel . O resoftare ideala inseamna sa reusesti un avans cat mai mare , la limita de detonatii.fara sa incalzesti motorul ,evitand in acelasi timp un amestec foarte bogat de unde s-ar putea face racirea pistoanelor,dar in acelasi timp explozie mai slaba decat in limitele de 12.5-13,5:1.
Bineinteles , neavand cum sa dai mai mult aer la un motor aspirat , castigurile de putere sunt relativ mici , cativa cai frumosi , dar daca castigu se obtine pe toata plaja de turatie inseamna o acceleratie cat de cat imbunatatita , iar preturile sunt competitive referitor la alte firme de masini unde pretul este 150-200 eur , iar la castigul de putere sunt aceleasi restrictii .
D-aia te-am intrebat daca cunosti cum functioneaza un motor , in principiu chestiile trebuia sa le cunosti .
Cine vrea sa isi faca , isi face , pe baza reviewurilor de la sutele de clienti, pe baza a ce citesc de pe net ,poate dupa ce s-a plimbat cu o masina resoftata .Nu trebuie sa te convinga cu absolut nimic , te convingi tu singur daca asa e ,degeaba iti spun 100 de oameni ca e asa,contracost sunt firme care iti ofera garantie asupra motorului , contracost se poate face un dyno before si after pentru a se vedea castigul.Last edited by Cristi_Xp; 30 December 2011, 17:56.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
explicatia lui Cristi mi se pare cea mai usor de inteles. La Dacia1300 faceai "chiptuning" din delcou' si carbelitor. Noi nu mai aveam asa ceva, totu este acum electronic, asa ca ajustam benzina si avansul la aprindere din ECU, ca el stie tot. Cresterea de putere este micuta si fiindca, la aspirate, producatorul oricum nu "limiteaza din soft puterea" ca nu e chiar asa mare.doar ca motorul ala trebuie sa mearga si prin Sahara, si prin Siberia, si pe Munte la 2500m si langa ocean. la turbate e alta treaba, acolo decat se limiteaza softul si gata. chiptuningul decat mareste putin presiunea la turbina si mai da ceva benzina si gata 20-30 de cai frumoshi. la aspirate, 6 cai e chiar bine dintr-un 1.4, mai ales ca in general simti bine cuplul pe turele mai joase, pe care le folosesti in mod uzual.
Daca te duci sa faci soft pe stand, si esti axat rau pe putere, probabil vei scoate mai mult, dar in ture unde oricum nu mergi uzual cu masina, si te ajuta probabil doar la raliu. la astea aspirate le plac oricum turele multe-multe, la turbate nu prea, sau nu in aceeasi masura, ca compenseaza turbina.
Comment
-
Lasă că principiul e simplu. Nu asta vroiam să aud. Astea sunt generalități.
Creșterea avansului la aprindere până foarte aproape de limita detonației ORICUM duce la creșterea temperaturii de ardere, cu toată compensarea senzorului de detonație. Crește și presiunea în cilindru, altfel nu s-ar justifica mărirea cuplului, promisă de prestatori. Dar asta, cum am zis, cu creșterea temperaturi în camera de ardere și ceva "șocuri" să zic așa, motivate de arderea mai rapidă a amestecului, ceea ce înseamnă uzură.
Chiptuningul o aduce el performanțe în plus (cât?), dar scade și viața motorului. Cu cât? Probabil cu cât de mult te joci cu hărțile alea de injecție/aprindere. Și, probabil, "performanțele" se văd sus în turații, nu sunt așa evidente în turații joase.
Cât despre ce am scris mai sus, mulți se plâng de zgomotul motorului, care, chipurile, sună ca un motor mai puternic realitatea fiind că se manifestă fenomenele descrise de mine în primul alineat.
Motorul, spunea cineva, e proiectat și construit cu o marjă de siguranță, și în marja asta "jonglează" flash tunerii. Interesant, nu? Nu e vorba că pică motorul automat dacă ai flash tuning, dar probabilitatea să pice crește proporțional cu agresivitatea modificărilor făcute injecției/aprinderii. Că te ține motorul mai mult decât tabla e drept, dar n-aș vrea să mă lase motorul, de exemplu când sunt plecat la extern, cu familia, adică când mi-ar fi lumea mai dragă.
Pe de altă parte, mă interesează chestii și mai tehnice... diagrame, timpi etc. Cer cam mult, nu?Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
Comment
-
marja de rezistenta a motorului ma indoiesc ca va fi ajunsa dintr-un chiptuning si nici sa pice motorul . Daca chiar esti curios , cauta informatii despre loganul compresor , motorul este 1.6 8v , cu toate internele de fabrica ,nimic intarit si are vreo 2 ani de cand merge undeva al 170 cai, folosita ca masina de zi cu zi , nu de mers duminica .
Parerea mea e ca discutiile astea sunt de dragul artei si deja deviem de la subiectul threadului .
Daca vrei certificare si cursuri in chiptuning recomand cu incredere http://www.sae.org/Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Se pare că tu cam uiți de titlul topicului. Iar ce fac eu și altul e doar să ne punem întrebări, nu de amorul artei, ci pentru a... studia problema.
O floare (fie ea și de 170 CP) nu e de-ajuns să facă primăvară, apropo de exemplul tău, probabil unic. Și nici de statistici privind problemele, zgomotul, uzura etc. de la mașinile flășuite vs. standard nu deținem informații, care, în mod normal ar trebui puse la dispoziție de prestatori (pe care, eu personal, i-aș pune sub incidența legii, că așa ar fi normal, nu crezi?). Așa încât ne rămâne doar a discuta cu cine face aceste prestații. Însă deși văd la tine în semnătură că te-ai ocupa cu așa ceva, nu observ că ai fi dispus să expui (postezi) aici ce ți-am cerut clar: diagrame cu timpi, curbe etc. Alea fac cât o mie de cuvinte. E imposibil să nu existe așa ceva la firmele "serioase", nu? Să știe și omu' ce-l așteaptă. Am văzut că pe nefericitul acela care spunea că e inginer de motoare tot îl blamai că nu spune la subiect. Fă-o tu, dar lasă generalitățile și marketingul: "vorbește" cu teste, cu diagrame și alte astea matematice și exacte. Poți?Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
Comment
-
nu-s inginer in motoare , mi-as depasi atributiile )
Sunt ceva diagrame de cuplu/putere pe forum , cauta pe forum si o sa le gasesti .Pe threadurile dedicate in principiu sunt .Last edited by Cristi_Xp; 30 December 2011, 23:05.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Le știu pe alea. Cum am spus, nu ele mă interesează, ci cum se ajunge la ele. Dacă pare că "secretul" profesional nu îngăduie, eu cred că e vorba de altceva: că am dreptate privind regimului la limită al motorului.
Problema supărătoare e că voi prezentați modificările astea ca fiind O OPTIMIZARE a funcționării motorului și nu e deloc așa, ci e vorba de un regim forțat și la limita funcționării corecte și normale. Deasemenea nu aveți nici argumentul TESTĂRII. Ceva ce fabricanții acestor motoare AU FĂCUT, căci au avut și timpul și interesul să le fie fiabile produsele, ceea ce s-a și adeverit. În acest timp firmele de flășuială au marșat pe "reclamă" și atragerea clientelei (care nici nu e greu de atras, știindu-se că românul suferă de sindromul "a mea-i mai mare"), trâmbițând doar partea așa-zis pozitivă (chipurile, optimizarea) și nesuflând o vorbă despre altceva. Varianta optimizată a softului nu poate fi decât cea standard și e lesne de înțeles de ce.
Noapte bună!Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
Comment
-
vezi ca ti-am dat un exemplu de optimizare din fabrica ,pe masina mea . Au fost 9 scrieri din fabrica pe ECU ,din pacate masina nu statea pornita la sub 0 grade pana nu se incalzea un pic . Dupa ce am pus un soft d-asta optimizat , culmea masina merge bine
Nu contesta nimeni ca cei care fac calibrarile din uzina nu pot sa scoata ceva la fel de bun ,sau mai bun , doar ca ei iau trebuie sa respecte anumite norme, test cu saci de poluare,norme euro .Cand o sa imi aduci un motor de logan care a crapat sau nu mai merge cum trebuie din cauza chiptuningului,o sa fiu de acord cu tine pana atunci , masina mea are vreo 5 ani de cand e softata ,dar daca nici 170 supraalimentati din motorul asta nu inseamna ca nu crapa asa usor un motor , inseamna ca voi credeti ca motorul e facut din plastelinaPentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Originally posted by ursamajor View PostSe pare că tu cam uiți de titlul topicului. Iar ce fac eu și altul e doar să ne punem întrebări, nu de amorul artei, ci pentru a... studia problema.
O floare (fie ea și de 170 CP) nu e de-ajuns să facă primăvară, apropo de exemplul tău, probabil unic. Și nici de statistici privind problemele, zgomotul, uzura etc. de la mașinile flășuite vs. standard nu deținem informații, care, în mod normal ar trebui puse la dispoziție de prestatori (pe care, eu personal, i-aș pune sub incidența legii, că așa ar fi normal, nu crezi?). Așa încât ne rămâne doar a discuta cu cine face aceste prestații. Însă deși văd la tine în semnătură că te-ai ocupa cu așa ceva, nu observ că ai fi dispus să expui (postezi) aici ce ți-am cerut clar: diagrame cu timpi, curbe etc. Alea fac cât o mie de cuvinte. E imposibil să nu existe așa ceva la firmele "serioase", nu? Să știe și omu' ce-l așteaptă. Am văzut că pe nefericitul acela care spunea că e inginer de motoare tot îl blamai că nu spune la subiect. Fă-o tu, dar lasă generalitățile și marketingul: "vorbește" cu teste, cu diagrame și alte astea matematice și exacte. Poți?
Orice firma ce se ocupa de modificare de motoare in ceeace priveste cresterea performantelor, nu face numai soft. Modificarile se fac in ansamblul motor. Se monteaza alte supape, alta axa came cu timpi de deschidere diferiti, alte biele, alte pistoane, tocmai pentru a mentine fiabilitatea motorului. Stiu pe cineva ce a modificat un logan 1.6 16v si alearga cu el in raliul Romaniei. Normal acum are aproape 160 CP(fara turbo). Dar a modificat tot in motor. Astfel cu siguranta ceda la prima cursa.
Si inca ceva Cristi, numai ca nu vrei sa citesti nu intelegi ce am vrut sa spun, in paginile anterioare am descris amanuntit ce vreau sa zic.
ASTA ESTE PUNCTUM MEU DE VEDERE (de ce nu-l respectati), chiar am mai zis, fiecare face ce vrea cu masina lui.
Si nu mai te tot oftica atat ca eu nu am nimic de impartit cu nimeni (in special cu tine)de aici de pe forum si vreau ca toti aici sa fim prieteni sa ne ajutam si fiecare sa-si expuna punctul de vedera exact asa cum crede el de cuviinta.
Daca tu continui sa fi "coltos", si sa banezi useri aiurea, atunci aici pe forumul asta e chiar dictatura.
Comment
-
ai fost banat pentru ca n-ai fost in stare sa ai o atitudine civilizata . Poti la orice ora sa recitesti tot , sa vezi cine a dat`o in jigniri cand nu mai avea argumente .
Vorbim de un amarat de chiptuning, nu de schimbari de pistoane si biele.
Daca imi spui de ce s-au schimbat pistoanele si bielele promit ca nu ma mai iau de tine ) ,binteles daca raspunzi corect .Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Originally posted by Razvy View Postursa, culmea e ca sunt multi care sunt muuuult mai inteligenti decat 60% din cretinii de ingineri decat producatorii de autoturisme, si 85% din inginerii de la dacia/renault/nissan
adicata, tu probabil esti un gica-contra care nu a adus absolut nici o modificare masinii si vrea sa o lase asa poate din cauza faptului ca nu ai bani, sau doar vrei sa ramai cu masina originala.
Acum sa va intreb o chestie: Cum mama dracu afecteaza acei 6-7 caluti in plus, si acel cuplu de maxim 10 Nm ?
Daca sunteti voi atat de inteligenti, si cei care fac chiptuning sunt prosti, va rog sa-mi explicati.
Daca chiptuning-ul nu era bun, credeti cu 90% din "prostimea" de pe forum il avea ?
Sugerez inchiderea topicului, pentru ca e prea poluat
Si ca sa-ti raspund si la ultima intrebare si sa radem putin.
Ridici o fta ina brate care are 45kg si o porti pe brate vreo 50 m.
Dupa cei 50m este fericit si nu te simti obosit.
Acum faci un "ciptuning" si iei alta fata care are 60kg (practic o sarcina in plus.
O sa vezi ca dupa cei 50 parcursi esti fericit ca ai putut ajunge dar o sa fi mult mai obosit, practic marirea sarcinii ai resimtit-o.
Exact asa se intampla si cu motorul. Acesta functioneaza perfect, dar in timp vei observa ca "oboseste" mai repede.
Comment
Comment