Nu mai lasati pe nimeni sa va schimbe ECU/UCH, indiferent ce modificari v-ar aduce la Logan. - asa zisul Tuning by inginer Pitesti.
Hai sa povestesc cu ce mi-am pierdut eu timpul o zi intreaga.
Un client mai vechi ma suna si imi cere sa ii remapez 3 Logan-uri de 1.4i si un 1.6i, masinile unor prieteni de-ai lui. Ma deplasez eu la ei ca sa nu vina toate 4 masinile la mine si ma apuc de lucru. Remapez primele 2 Logan-uri de 1.4i fara probleme, al 3-lea de 1.6i scriu softul si dau sa pornesc. Dau o data la automat, nimic. Mai fac o incercare, iar nimic. Pun contact, se stinge becul si dau iar la automat. Invarte dar nu porneste. O las deoparte si ma apuc de al 4-lea Logan cu motor de 1.4 pe care il tunez fara probleme.
Revin la cel care nu porneste si fac niste sapaturi prin soft si observat ca cineva si-a bagat nasul pe acolo. Dau sa scriu ce am salvat din ecu si nu ma lasa. Incerc sa citesc ce am scris, iar nu ma lasa sa accesez calculatorul. Incep sa-mi pun semne de intrebare: oare am gresit eu? Nu am fost atent si am selectat din greseala altceva? Aparatul cu care lucrez nu ma lasa sa fac greseli, dar am zis ca poate fi o exceptie. Ora era prea tarzie asa ca parcam masina in curte si eu ma duc acasa, cu gandul sa revin a doua zi cu o diagnoza sa vad ce se intampla.
Cu ajutorul lui CristiXP dau de un baiat care are DDT2000 varianta ce poate citi/scrie ECU si il rog sa vina cu mine pentru a pune testerul pe masina. Deja aveam in cap cateva variante de a readuce la viata ECU si posibile cauze ale defectului. Una dintre ele a fost exclusa dupa ce am verificat log-urile interfetei, nu am facut nicio greseala de scriere sau modificare. Totul era asa cum trebuie, iar un test cu diagnoza ne-a aratat imediat ca problemele vin de la ECU. Dau jos calculatorul de pe masina si imediat vad ca a mai fost desfacut. Ne uitam in mufa, lipseste un pin. Asa zisul pin pentru IMMO, ce face legatura intre ECU si UCH. Proprietarul actual nu stia nimic, el a cumparat masina de la altcineva. Desfac capacul la ECU si alta surpriza. Gasesc un eeprom cu un pin lipsa, dar in locul lui cineva s-a chinuit sa puna un fir si a slefuit din plasticul chipului ca sa ajunga la contact. Piciorusele eepromului daca dadeai intr-o groapa sigur sareau de pe placa. Cu IMMO off masina putea fi pornita cu o simpla surubelnita.
In concluzie, aveti grija cine va umbla la motor sau ECU. Nu lasati pe oricine sa-si bata joc de masina. Asa zisi "tuneri de Mioveni" va inlocuiesc calculatorul de pe masina cu un rebut facut din bucati, iar pe al vostru il vand pe bani buni.
Eu mi-am invatat lectia. Daca mai intalnesc astfel de cazuri, voi aplica doua metode: asigur reparatie contracost (nu o sa fie deloc ieftin) pe masura timpului pe care il pierd sau ii pun ECU in brate cu numarul de la Asistenta Dacia.
P.S. Tin sa le multumesc celor care m-au ajutat, VRN ca mi-a imprumutat DDT-ul, CristiXP ca mi-a facut cunostiinta cu Mihai si nu in ultimul rand, lui Mihai care a stat toata ziua cu mine.
Hai sa povestesc cu ce mi-am pierdut eu timpul o zi intreaga.
Un client mai vechi ma suna si imi cere sa ii remapez 3 Logan-uri de 1.4i si un 1.6i, masinile unor prieteni de-ai lui. Ma deplasez eu la ei ca sa nu vina toate 4 masinile la mine si ma apuc de lucru. Remapez primele 2 Logan-uri de 1.4i fara probleme, al 3-lea de 1.6i scriu softul si dau sa pornesc. Dau o data la automat, nimic. Mai fac o incercare, iar nimic. Pun contact, se stinge becul si dau iar la automat. Invarte dar nu porneste. O las deoparte si ma apuc de al 4-lea Logan cu motor de 1.4 pe care il tunez fara probleme.
Revin la cel care nu porneste si fac niste sapaturi prin soft si observat ca cineva si-a bagat nasul pe acolo. Dau sa scriu ce am salvat din ecu si nu ma lasa. Incerc sa citesc ce am scris, iar nu ma lasa sa accesez calculatorul. Incep sa-mi pun semne de intrebare: oare am gresit eu? Nu am fost atent si am selectat din greseala altceva? Aparatul cu care lucrez nu ma lasa sa fac greseli, dar am zis ca poate fi o exceptie. Ora era prea tarzie asa ca parcam masina in curte si eu ma duc acasa, cu gandul sa revin a doua zi cu o diagnoza sa vad ce se intampla.
Cu ajutorul lui CristiXP dau de un baiat care are DDT2000 varianta ce poate citi/scrie ECU si il rog sa vina cu mine pentru a pune testerul pe masina. Deja aveam in cap cateva variante de a readuce la viata ECU si posibile cauze ale defectului. Una dintre ele a fost exclusa dupa ce am verificat log-urile interfetei, nu am facut nicio greseala de scriere sau modificare. Totul era asa cum trebuie, iar un test cu diagnoza ne-a aratat imediat ca problemele vin de la ECU. Dau jos calculatorul de pe masina si imediat vad ca a mai fost desfacut. Ne uitam in mufa, lipseste un pin. Asa zisul pin pentru IMMO, ce face legatura intre ECU si UCH. Proprietarul actual nu stia nimic, el a cumparat masina de la altcineva. Desfac capacul la ECU si alta surpriza. Gasesc un eeprom cu un pin lipsa, dar in locul lui cineva s-a chinuit sa puna un fir si a slefuit din plasticul chipului ca sa ajunga la contact. Piciorusele eepromului daca dadeai intr-o groapa sigur sareau de pe placa. Cu IMMO off masina putea fi pornita cu o simpla surubelnita.
In concluzie, aveti grija cine va umbla la motor sau ECU. Nu lasati pe oricine sa-si bata joc de masina. Asa zisi "tuneri de Mioveni" va inlocuiesc calculatorul de pe masina cu un rebut facut din bucati, iar pe al vostru il vand pe bani buni.
Eu mi-am invatat lectia. Daca mai intalnesc astfel de cazuri, voi aplica doua metode: asigur reparatie contracost (nu o sa fie deloc ieftin) pe masura timpului pe care il pierd sau ii pun ECU in brate cu numarul de la Asistenta Dacia.
P.S. Tin sa le multumesc celor care m-au ajutat, VRN ca mi-a imprumutat DDT-ul, CristiXP ca mi-a facut cunostiinta cu Mihai si nu in ultimul rand, lui Mihai care a stat toata ziua cu mine.
Comment