@alinrehau: cruise control implementat in calculatorul de injectie? domnilor, nu avem bmw-uri... cutia aia face exact ce-ai spus tu, incearca sa tina viteza constanta "pacalind" calc de injectie, care in loc sa "citeasca" valoarea rezistentei pedalei de acceleratie, citeste o tensiune data de acea "cutie" auxiliara. apropo, tocmai acea cutie e "cruise control-ul", nicidecum el nu se afla deja implementat in uce injectie...primitiv, dar asta e ideea de baza:acelerezi si cand viteza ajunge cea stabilita, cel mai simplu e sa tai injectia in loc sa modulezi acceleratia. de aici smuciturile, dealtfel, foarte recomandate pt motor, turbina, ambreiaj, capete de planetare si totodata foarte confortabile la drum...de ce credeti voi ca CC-ul s-a implementat pe masini cu cutie automata? pt ca in panta, da rateuri si daca-l lasi de capul lui pe o masina cu transmisie manuala, intr-un final va ajunge sa caleze motorul. daca nenea care a scris initial softul microcontrolerului ce "fenteaza" uce injectie ar studia un pic fenomenul si-ar face o "calibrare" pe o plaja mai mica de turiatie cu ceva presetari pt cateva grade de incarcare a motorului, eventual sa calculeze un gradient al accleratiei/deceleratiei, solutia ar fi mult mai fiabila; evident, mai scumpa. personal, nu mi-as pune asa ceva chiar de-as avea dci. la final, intrebare: modulul acela pseudo-CC, e cumva testat fail-safe? adica ce se intampla cu masina cand acea electronica suplimentara o ia razna?
Tempomat pe logan 1.5dci
Collapse
X
-
Originally posted by csebalyn View Post@alinrehau: cruise control implementat in calculatorul de injectie? domnilor, nu avem bmw-uri... cutia aia face exact ce-ai spus tu, incearca sa tina viteza constanta "pacalind" calc de injectie, care in loc sa "citeasca" valoarea rezistentei pedalei de acceleratie, citeste o tensiune data de acea "cutie" auxiliara. apropo, tocmai acea cutie e "cruise control-ul", nicidecum el nu se afla deja implementat in uce injectie...primitiv, dar asta e ideea de baza:acelerezi si cand viteza ajunge cea stabilita, cel mai simplu e sa tai injectia in loc sa modulezi acceleratia. de aici smuciturile, dealtfel, foarte recomandate pt motor, turbina, ambreiaj, capete de planetare si totodata foarte confortabile la drum...de ce credeti voi ca CC-ul s-a implementat pe masini cu cutie automata? pt ca in panta, da rateuri si daca-l lasi de capul lui pe o masina cu transmisie manuala, intr-un final va ajunge sa caleze motorul. daca nenea care a scris initial softul microcontrolerului ce "fenteaza" uce injectie ar studia un pic fenomenul si-ar face o "calibrare" pe o plaja mai mica de turiatie cu ceva presetari pt cateva grade de incarcare a motorului, eventual sa calculeze un gradient al accleratiei/deceleratiei, solutia ar fi mult mai fiabila; evident, mai scumpa. personal, nu mi-as pune asa ceva chiar de-as avea dci. la final, intrebare: modulul acela pseudo-CC, e cumva testat fail-safe? adica ce se intampla cu masina cand acea electronica suplimentara o ia razna?
Comment
-
Originally posted by constantin_padure View PostDragii mei... traiasca Google. Am cautat si eu pe net si am dat de ceva.Am gasit pe niste tipi din Uk care pun asa ceva.Cica este un sistem simplu.Si au si pe Dacia noastra.Arata f tare. http://www.howard-may.co.uk/8140.html vedeti voi acolo pe site.Le-am dat un mail si sa vad ce spun ei.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Comment
-
Chestia asta cu tempomatul o vad utila pentru persoanele care intradevar merg foarte mult cu masina pe distante mari si in special pe autostrazi, sa zicem ca-i mai scapa de stresul de a mentine masina la o viteza constanta.
Dar pentru unul care arde gazul prin oras si o data pe an iese si el la o drumetie .... atunci chiar imi fura placerea de a conduce cum ma taie capul .
Plus de asta din ce am citit pe aici , nu pare un sistem bine pus la punct , si creaza disconfort ., sunt cu ochii pe voi !
:thumbsup:
Comment
-
E fiabil ... dar nu prea . Chiar daca e utilizat pe DCi tot nu are efectul scontat . Probabil tre` sa modifice acceleratia by wire ca sa poata calcula nivelul de apasare pedala sau in functie de treapta respectiva sa fie tinuta o acceleratie constanta calculata pe nivel de incarcare / greutate masina , si sa nu se opreasca la viteza prestabilita , ci sa accelereze constant (sa mentina viteza) asta inseamna PILOT . Probabil o sa vedem si noi la generatia Lowgun II prin 2011-121.6 MPi Icy White
Comment
-
complicat???
daca aia e complicat si anume 4 butoane si 3 rezistente inseamnca ca un casetofon de masina e absolut de neimaginat la complexitate, nu?
PS ma pricep la electronica si cred ca se poate rezolva destul de simplu cu acele acceleratii, insa nu m-am documentat suficient, si se pare ca cei care sunt in tema protejaza ”inovatia”...
ps oleaca off-topic , am vazut ca sunt sectiuni unde nu am acces
Comment
-
nu ai acces decat pe administrative, in rest orice user are acces pe toate sectiunile publice. cat despre acele acceleratii, trebuie s afaci un mic test de drum si sa faci un fel de log al rezistentei pedalei in functie de tipul de mers...in sarcina, lejer, panta. vezi cum modulezi din picior pedala de gaz si incerci in aceleasi conditii cu un microcontroller sa fentezi ecu injectie injectand acele tensiuni in senzorul pedalei. decuplarea de pe rezistenta pedalei si montajul tau o faci cu nmos, sa intrerupi traseul de masa alternativ cand la pedala, cand la circuitul tau atunci cand e cuplat tempomatul. sper ca ca ai prins ideea...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
ok ok ok; am inteles ca numai pe diesel si asta din cauza ca are acceleratie pe senzor (adica electronica) - ce modificari trebuie facute la un benzinar ca sa poata sa fie "eligibil" sa zic asa pentru montarea unei astfel de instalatii;
instalatiile de la englez erau mortale rau - dar erau insotite si de un pret UCIGATOR - c'mon totalizat undeva la 200 lire sterline? 200 x 4.9 = 980 RON (aproape 1000 RON) - cu tot cu transport sare usor de 1000 RON.
astept un PM sau mai bine ar face aicea cunoscute datele necesare, sa afle si alti posesori de 1.4 mpi. multumesc frumos pentru intelegere
Comment
-
la benzinar, pe langa "mitirea" ecu-ului cu niste valori presetate ale rezistentei clapetei fluture, trebuie sa comanzi motorasul pas cu pas sa si aduca acea clapeta intr-o pozitie cat mai apropiata de valoarea rezistenei ce i-o transmiti tu ecu-ului. apoi, in functie de sarcina, trebuie sa simulezi accelerarea sau decelerarea motorului, bineanteles, pe langa rezistenta modificand de fiecare data pozitia clapetei de gaz. motorasul pas cu pas e unul simplu, 2 bobine la 90 de grade, il poti relativ usor comanda full stepping sau half stepping, pt o pozitionare mai precisa. daca insa nu ai reductor la mpp, atunci ai cam incurcat-o...pt ca inseamna ca e comandat in modul microstepping, adica injectezi curent constant in bobine, folosind o modulatie in frecventa si pwm, 4 semnale in quadratura. ori asta n-o mai faci defel cu un driver uzual din magazinele de electronice, iti trebuie microcontroller care sa comande o punte de mos-uri de forta si sa si masori curentul pe portul analogic. caz in care, mai bine o lasi asa, ca merge foarte bine si fara tempomatLast edited by Seba; 5 July 2009, 03:00.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment