If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
acu sa pun si eu o intrebare de unu care inca nu le are ca lumea cu masinile dar se straduieste: cuplul maxim de care se vorbeste la orice masina si care e atins la o anumita turatie inseamna ca in momentul ala se folosesc toti caii putere ai masinii?
If everything seems under control, you`re just not going fast enough...
Deoarece sunt forta pura!Motoarele suna intr-un mod unic...pur si simplu bubuie...e doar ceva subiectiv, nu stiu...am condus astfel de masini si sincer nu e aceeasi experienta ca la o masina europeana!E alta senzatie!Si e usor sa-ti dai seama o usoara frustrare a europenilor vis-a-vis de "American muscle"...asa cum e a americanilor vis-a-vis de masinile japoneze!
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
acu sa pun si eu o intrebare de unu care inca nu le are ca lumea cu masinile dar se straduieste: cuplul maxim de care se vorbeste la orice masina si care e atins la o anumita turatie inseamna ca in momentul ala se folosesc toti caii putere ai masinii?
Nu!...pt. mai multe informatii cauta pe google ca gasesti imediat
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
motoarele alea care bubuie si au litraj de lomocotiva si-au cam luat-o in curse de genu pikes peak tocmai de la astea mici europene si japoneze oricum nu mai vad rostul sa faci motoare mari si haloase, ca nu mai tine restul masinii ca acum 30 de ani. si atunci care e rostul, daca dupa 5-6 ani arunci masina? cu ce te deranjeaza ca si motorul il arunci cu tot cu masina? nu-i vad rostul. apropo, nici tehnologic nu-s peste europeni sau japonezi, altfel cum explici ca mustangu si-o ia de la impreza si la cai-putere si la sprint si la consum si la ce vrei tu? motorul hemi eare clar randament inferior si noxe mai mari comparativ cu un motor cu camera de ardere "clasica", deci il fac numai sa-si aduca aminte de vremurile lor de glorie...na, e parerea mea, nu tre sa te superi, dar tocmai astea-s motivele pt care nu-mi plac.
legat de afirmatia lui shelby (citat de silviu), as zice ca e oarecum gresita. pt ca Nm si CP sunt legati printr-o formula matematica. degeaba ai cuplu la 2000rpm ca nu castigi nimic cu ei. intr-o cursa te va face unul cu cuplu mai mic dar capabil de turatii mai mari (asta inseamna CP). Nm da valoarea acceleratiei, iar CP it "spune" cat timp poti mentine acea acceleratie.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Ai dat un raspuns tehnic in timp ce eu ti-am raspuns strict subiectiv !E vorba doar de senzatie!ok tu compari Mustang...ce zici de un Corvette ZR1 de serie care face suta in 3 secunde?...costa 100.000 de dolari in timp ce un SLR McLaren care face suta in 3.8 secunde costa de 5 ori mai mult!E o greseala daca generalizam masinile americane....de ceva ani incoace au facut si ei destule inovatii....singura chestie e ca mentalitatea europeana e alta decat cea americana...ce sa-i faci?...sunt gusturi diferite
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
acu sa pun si eu o intrebare de unu care inca nu le are ca lumea cu masinile dar se straduieste: cuplul maxim de care se vorbeste la orice masina si care e atins la o anumita turatie inseamna ca in momentul ala se folosesc toti caii putere ai masinii?
CUPLUL = distributia puterii pe plaja de turatii
mai detaliat : un diesel are cuplul mare la turatii mai mici iar un "benzinar" are cuplul mare la turatii mai mari
nu comparati americanele cu europenele ....
europene sport : cai putere multi
americane : roti mari, cuplu imens
cu muscle car mergi lejer si te uiti la un punct in zare si accelerezi si esti uimit cat de repede ajungi acolo... si de violenta cu care esti impins in scaun....
nu comparati americanele cu europenele ....
europene sport : cai putere multi
americane : roti mari, cuplu imens
cu muscle car mergi lejer si te uiti la un punct in zare si accelerezi si esti uimit cat de repede ajungi acolo... si de violenta cu care esti impins in scaun....
EXACT!Sa vezi ce senzatie ai cand prinzi 100 km/h numai cu a 1a
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
CUPLUL = distributia puterii pe plaja de turatii
mai detaliat : un diesel are cuplul mare la turatii mai mici iar un "benzinar" are cuplul mare la turatii mai mari
asta e plaja de cuplu! dpdv tehnic, cuplul este produsul dintre forta maxima de rotatie ce o poate genera un motor, la distanta de 1m de axa de rotatie. unitatea de masura e ste Nm (newton x metru, nu nanometru - atentie, nu confundati Nm cu nm).
1CP= puterea de a ridica 75kg la 1m inaltime in timp de 1s.
andrusca, de exemplu, la logan, cuplul maxim e la 3000rpm dar puterea maxima e la 5500rpm, desi la 5500 cuplul e mai mic decat la 3000rpm...nu stiu daca m-am facut inteles
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment