Pai da, pe viraje....cronometrul tot la linia de sosire se opreste ;)
haideti sa vorbim despre cai putere
Collapse
X
-
Ariel atom intra la categoria cart. Mult prea micuta, si f exclusivista. Nu o putem compara cu un Corvette.
Dijaba facem pe noi, americanii stiu sa faca masini sport bune si ieftine. Vezi Corvette si Mustang ( cobra eventual, nu GT cu suspensii de caruta).
Daca va uitati putin in trecut, veti vedea de ce stiu sa faca masini sport, si de ce actual sunt peste nemti la acest capitol.
Comment
-
bah, la ei sport inseamna sa ai peste 5000cmc si vreo 250 de cai, in 95% din cazuri...
deci nu prea stiu sa faca masini sport. stiu sa faca masini extreme, in schimb. si alea le fac foarte bine.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Intradevar, la categoria masini extreme sunt, probabil, cei mai tari. In alta ordine de idei, sa nu crezi ca daca fac un motor de 5 l si 250 de cai nu sunt in stare sa-l faca mai puternic...e foarte usor sa-i arunce o turbina si sa-i dubleze puterea fara prea mari chinuri...d-aia ai sa si vezi motoare americane de 5-6 l cu 1500-2000 cp, pentru ca au un potential enorm. Problema este ca piata dicteaza tot...in America se parcurge intr-un an de 2-3 ori mai multa distanta decat in Europa. Aia vor motoare simple, fiabile si cu cuplu la turatii joase. Toate astea le poti avea cu un motor mare si cu interne care sa functioneze la maxim 30% din valoare pe care o pot dezvolta daca ar fi duse in extreme.
Hai sa fim seriosi...avem pe forum oameni care au facut dintr-un dci de 65 de cai, unu de 130 de cai si n-ar fi in stare o ditamai corporatie sa faca dintr-un motor mare ceva la fel?...tocmai, pentru ca nu vor si nu au nevoie. In definitiv piata dicteaza totul: distante mari parcurse-motor mare care functioneaza la capacitate mica de stres, de unde deriva si o putere mica dar cu potential mult mai mare-cuplu mare la turatii joase datorate cilindreii mari ca "raspuns" la a nu folosi turbine si alte instalatii auxiliare care sa duca la o fiabilitate mai slaba. Ma refer la faptul ca in USA nu e ceva neobisnuit sa mergi cu un motor d-al lor un milion de km fara sa ai nici un fel de probleme.
Iti mai dau un exemplu: masina japoneza - Mitshubishi Galant (model conceput pt America), motor de 2.4 l si 145 cp. Ti se pare ca n-ar fi fost japonezii in stare sa scoata o putere cel putin dubla din motorul asta?Au dovedit ca stiu s-o faca...dar ti-am dat exemplu de un motor conceput pentru o fiabilitate indelungata, termen care nu e acelasi lucru cu fiabilitatea din Europa. Motorul de Mitsubishi are peste 200.000 km si functioneaza imaculat....sunt mecanici care cunosc genul de motor si au zis ca cel putin 700.000 km va merge perfect. Am s-o aduc la un fulger pentru detalii mai amanuntite.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
A,nu. Sincer nu ma atac si nu am considerat o provocare. Doar ca imi place sa pun lucrurile in balanta mereu...bineinteles ca, in definitiv, diversitatea e ceva normal si e bine sa fie cate putin din orice, altfel mergeam toti cu un singur tip de masina, deci n-ar mai fi fost frumos . Sa nu crezi ca le iau eu apararea americanilor sau masinilor lor: sunt argumente REALE pro si contra asa cum sunt si cu cele europene si cu cele japoneze. Depinde doar ce te atrage.
Originally posted by mumus View Postpe mine ma pasioneaza cartingul..de aia prefer ariel atom.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Darksid3 afirmatia ta reprezinta o informatie utila pt toata lumea. Ai dat un raspuns complex, prin care ai lamurit tot ce era de lamurit. Multi altii nu vad atat de clar lucrurile, si au impresia ca daca este un motor mare, obligatoriu trebuie sa aiba si o herghelie de cai!!
Avand in vedere ca arde sangele in unii dintre noi, iti dai seama ca prima data se gandesc la putere/cuplu/cilindree/0-100/402m, si apoi, eventual la fiabilitatea acelui motor.
Last edited by gionik; 8 July 2009, 16:25.sigpic
Comment
-
Sa dam Cezarului ce-i al Cezarului ( nu ma refer la Doctorul Comunist ). Au si europenii motoare foarte bune, de japonezi nu mai zic. Oricum totul e corporatist asa ca pana la urma toate sunt o apa si-un pamant, depinde pentru cine le vinzi. Ma uit ca in Europa, Mercedes are pe cele mai performante masini V8-uri de 6 si 6.3 l...niste monstrii de motoare cu performante "grele:, apoi e Porsche care sunt etalonul din punctul meu de vedere...in toate astea conteaza pretul.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
casca aia era de la karting...nu era a mea personala...dar mereu numai pe aia o folosesc...din cauza ochelarilor (scuze ptr raspunsul intarziat...acum am vazut)
Ps : Seba ...sa imi iau larevedere acum ?Last edited by mumus; 8 July 2009, 19:44.Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Comment
-
Forum neinteresant. Delogat definitiv.
Comment
-
Si astia fac comparatie intre 2 masini diferite.. Ce au in comun este prefixul nr de cai: 6.
Un ZR1 vs gt2/3, F430 scuderia si alte lucruri.
Nu masini de Dorobanti, de 2 ori mai scumpe, si mai slabe.
Momentan, ne place, nu ne place, uncle Sam stie sa faca masini ale naibii de rapide, si accesibile.
Ps: dintre nemtoaice, porshe e mai rasarita. Uite performante asemanatoare cu ale ZR1, dar cu 100 cai mai putini.Last edited by Cezar; 9 July 2009, 15:57.
Comment
-
...mandria germana a fost terfelita...plus ca vin cu niste date eronate...ZR1 prinde suta in 3 secunde nu 4....0-100km/h in 4.6 secunde cat reuseste acel Mercedes cu un V12 biturbo, il face un Corvette C6 care e cel mai "slab" din gama cu un V8 aspirat de 6.2 l...de fapt Vette-ul face suta in 4.5 secunde ;)...si s-au gasit cu ce sa compare, Mercedesul ala e caramida in comparatie cu un Corvette pe pista. Imi place de omu' care comenteaza Vette vs Porsche GT2...din pacate nu stie ca ZR1 ii da PUF si la 402 m si pe pista ....mbwahahahahahahaLast edited by darksid3; 9 July 2009, 15:56.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment