eu in primul an de la ridicarea permisului am franat iarna foarte des cu stangul, ca imi murea motorul mereu pana se incalzea un pic...deci primele 10 minute de mers...si trebuia sa accelerez constant... nu trageam socul ca ma speriase taicamiu ca innec motorul.
Logan Cup (interior)
Collapse
X
-
Originally posted by Cezar View PostSe calca si acceleratia cand schimbi viteza prin metoda spusa de detail, sau poti folosi doar lateralele piciorului (asta daca il ai suficient de lat), pt a elimina din datul in nas atunci cand retrogradezi.
Puteti incerca: tr a 3 a pe la 80, frana, apasat ambreiaj si acceleratie, apoi dat drumul ambreiaj...Si nu se mai "opinteste".Last edited by alessandro; 20 May 2010, 16:27.
Comment
-
pai cezar a explicat de fapt metoda varf-calcai. franarea cu stangul o faci cand, de exemplu, mergi tare pe pietris sau noroi, intri in curba si surpriza, masina o ia inainte in loc sa vireze. atunci franezi cu stangul in timp ce dai gaz cu dreptul. efectul e ca masina va fugi de cur spre exteriorul virajului, din cauza fortei centrifuge combinata cu transferul de masa catre puntea fata. din subvirator, comportamentul masinii va fi supravirator. ideea e sa stii cat sa apesi, cand sa lasi si cat de tare sa dai gaz. ideal e sa tii gazul in podea si cu stangul sa controlezi masina. clar, nu se aplica atunci cand trebuie sa schimbi viteza, dar o alta "vorba de duh" spune sa nu schimbi viteza in viraj.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Eu cand dau din a 3-a in a 2-a, sau, ma rog, retrogradez cand merg "in forta", frana, ambreiaj (tinand frana apasata), repede schimbat in a 2-a iar cu lateralul piciorului drept o accelerez cat pot si cuplez imediat, merge.
Comment
-
@marx: scopul principal e sa dai masina de-a latul, dar controlat. masina trebuie sa vireze, adica trebuie destabilizata de pe traiectorie cand e in subvirare. asta o faci franand cu stangul in viraj. poti s-o faci si franand doar cu dreptul, dar vei lua virajul "smucit" sau nu-l vei lua, la limita. mai poti si cu frana de mana, dar e mai riscant la virajele in viteza medie-mare. deci nu
@alexpeed: da, ceva in genul, cu antrenament o sa schimbi exact la valoarea de turatie care trebuie, sa nu ai socuri in transmisie si motor.
completare: asa, ca idee, la nivel de amatori, varf-calcai se foloseste pe bucata dreapta de dinainte de viraj, pt a reduce viteza pana la viteza maxima permisa de viraj, iar franarea cu stangul se foloseste atunci cand esti deja in viraj, in mijlocul actiunii si trebuie sa iesi repede; prin "iesi repede" ma refer sa-ti continui drumul cat mai rapid, nu sa iesi in santDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
m am jucat in seara asta dupa ce am venit de la fulger. treaba cu franatul cu stangu' e criminala iese bestial masina din viraj. o tii exact cat ai nevoie din frana. se accentueaza caracterul supravirator al masinii si fara sa o dai de a latul. ca si cum tragi frana de mana fara blochezi rotile in viraj. se invarte masina in jurul axei. gresesc ? impresia asta am avut o.
varf calcai mi se pare mult mai greu. nimeream destul de greu turatiile optime. am si pedala de acceleratie reglata foarte jos si nu prea ajungeam la ea. da e misto dupa ce te inveti un pic si nimeresti turatiile. se downshifteaza foarte frumos pe franare
Comment
Comment