Logan Cup (interior)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    eu in primul an de la ridicarea permisului am franat iarna foarte des cu stangul, ca imi murea motorul mereu pana se incalzea un pic...deci primele 10 minute de mers...si trebuia sa accelerez constant... nu trageam socul ca ma speriase taicamiu ca innec motorul.
    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

    Comment


    • #47
      eu cand am inceput scoala de soferi franam cu stangul si imi dadea instructorul cate una dupa ceafa de ma racoream. va dati seama ce iesea din mine ? acuma calc ambreiaju si cand ma duc la toaleta

      Comment


      • #48
        am incercat si eu, si la berlina, si la Logan. nu mi se pare ca ma ajuta pe mine, ca sofer obisnuit, desi pe curbe e faina senzatia. totul e sa antrenezi piciorul....

        Comment


        • #49
          Originally posted by Cezar View Post
          Se calca si acceleratia cand schimbi viteza prin metoda spusa de detail, sau poti folosi doar lateralele piciorului (asta daca il ai suficient de lat), pt a elimina din datul in nas atunci cand retrogradezi.
          Puteti incerca: tr a 3 a pe la 80, frana, apasat ambreiaj si acceleratie, apoi dat drumul ambreiaj...Si nu se mai "opinteste".
          mai explica odata ! ma duc cu a 3 a pana la 80, calc frana si ambreiajul si franez in continuare in timp ce schimb treapta in jos ? nu trebuie sa si accelerez ? sau cum ? la ce foloseste ?
          Last edited by alessandro; 20 May 2010, 16:27.

          Comment


          • #50
            motorul trebuie sa fie ambalat cand faci chesti aia. sau cand schimbi din IV in III accelerezi ca sa nu mai dea in nas, adica sa nu mai faca frana de motor
            sigpic

            Comment


            • #51
              asta za zicem ca am inteles. doar la schimarea lina a downshift ului ajuta ? sa bu faca urat sa nu se chinuie ambreiajul ?

              si care e faza cu franatul cu stangul ? tii masina in treapta ? accelerezi blana si franezi in acelasi timp ?

              Comment


              • #52
                pai cezar a explicat de fapt metoda varf-calcai. franarea cu stangul o faci cand, de exemplu, mergi tare pe pietris sau noroi, intri in curba si surpriza, masina o ia inainte in loc sa vireze. atunci franezi cu stangul in timp ce dai gaz cu dreptul. efectul e ca masina va fugi de cur spre exteriorul virajului, din cauza fortei centrifuge combinata cu transferul de masa catre puntea fata. din subvirator, comportamentul masinii va fi supravirator. ideea e sa stii cat sa apesi, cand sa lasi si cat de tare sa dai gaz. ideal e sa tii gazul in podea si cu stangul sa controlezi masina. clar, nu se aplica atunci cand trebuie sa schimbi viteza, dar o alta "vorba de duh" spune sa nu schimbi viteza in viraj.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #53
                  deci apas acceleratia blana in a 2 a sa zic si frana in acelasi timp. ceva de genu' sa diminuez forta de franare pe fata frin accelerarea rotilor si intarirea fortei de franare pe spate ?

                  Comment


                  • #54
                    Eu cand dau din a 3-a in a 2-a, sau, ma rog, retrogradez cand merg "in forta", frana, ambreiaj (tinand frana apasata), repede schimbat in a 2-a iar cu lateralul piciorului drept o accelerez cat pot si cuplez imediat, merge.
                    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                    Comment


                    • #55
                      @marx: scopul principal e sa dai masina de-a latul, dar controlat. masina trebuie sa vireze, adica trebuie destabilizata de pe traiectorie cand e in subvirare. asta o faci franand cu stangul in viraj. poti s-o faci si franand doar cu dreptul, dar vei lua virajul "smucit" sau nu-l vei lua, la limita. mai poti si cu frana de mana, dar e mai riscant la virajele in viteza medie-mare. deci nu
                      @alexpeed: da, ceva in genul, cu antrenament o sa schimbi exact la valoarea de turatie care trebuie, sa nu ai socuri in transmisie si motor.

                      completare: asa, ca idee, la nivel de amatori, varf-calcai se foloseste pe bucata dreapta de dinainte de viraj, pt a reduce viteza pana la viteza maxima permisa de viraj, iar franarea cu stangul se foloseste atunci cand esti deja in viraj, in mijlocul actiunii si trebuie sa iesi repede; prin "iesi repede" ma refer sa-ti continui drumul cat mai rapid, nu sa iesi in sant
                      Last edited by Seba; 20 May 2010, 22:50. Reason: Automerged Doublepost
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #56
                        Pentru astia care vad 4 pedale, am o intrebare: ce dracu fel de soferi sunteti voi? ca-mi vine sa mor de ras can vad prostii ca astea scrise pe aici
                        N-o avea si 2 volane?

                        Scuze, dar n-am putut sa ma abtin
                        sigpic

                        Comment


                        • #57
                          n-ai autocontrol, dom'le uite, eu de exemplu n-am zis nimic de aberatia cu 4 pedale. dar zic acu', nici eu n-am autocontrol cateodata, mai ales la faze d-astea...
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #58
                            seba, cu alte cuvinte, un fel de drift nu ?

                            ps:ma da sfaturi de astea ca-mi plac
                            " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

                            Comment


                            • #59
                              m am jucat in seara asta dupa ce am venit de la fulger. treaba cu franatul cu stangu' e criminala iese bestial masina din viraj. o tii exact cat ai nevoie din frana. se accentueaza caracterul supravirator al masinii si fara sa o dai de a latul. ca si cum tragi frana de mana fara blochezi rotile in viraj. se invarte masina in jurul axei. gresesc ? impresia asta am avut o.

                              varf calcai mi se pare mult mai greu. nimeream destul de greu turatiile optime. am si pedala de acceleratie reglata foarte jos si nu prea ajungeam la ea. da e misto dupa ce te inveti un pic si nimeresti turatiile. se downshifteaza foarte frumos pe franare

                              Comment


                              • #60
                                @ seba mai baga si tu un sfat ceva. sau care mai stiti scrieti aici ca vreu sa aflul cat mai multe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google