If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Daca nu postai filmul ala ..era mai bine!
Mai bine vezi si celelalte filme de acolo dupa Youtube si sa vezi in ce hal explodeaza o masina cu rezervor gpl montat.
Oricum mai bine o singura bomba la c%r decat doua bombe!
Costi eu am vazut la tv cazuri si sigur ca stiti si voi de ele!
da . si eu am vazut acele accidente oribile , dar nu erau instalatii omologate rar. toate care au avut probleme.
in plus am avut si instalatii tip vechi pe mai multe masini , dar toate instalate autorizat si cu omologare rar , dar acum cred ca-s depasite...
astea tip nou secventiale is bune cu adevarat. ce avantaje au din punctul meu de parere :
-nu poti porni pe gaz (decat in cazuri extreme) , deci trebuie sa mearga si benzina
-nu se schimba pe gaz decat la temperatura optima , mare lucru ! ca sa nu strici motorul
-injector de gaz pe fiecare cilindru , deci nu se mai produc "rateurile" care strica motorul
-injectia comandata de calculator , nu te mai duci la 'Nea Gicu sa-ti regleze dupa ureche si ba nu trage , ba e prea mult gaz ...
cateodata facem schimb de masini si femeia-mi conduce loganul . nu-si da seama cand e pe benzina , cand pe gaz. cand aveam vectra a tot pe gaz uita totdeauna sa schimbe din buton...
costi_bc chiar azi mam intalnit cu pers respect ce mi-a vandut pontul nu am avut timp sa vb de masini...iar la faza cu vanzarea trebuie sa rad?
vreau sa va spun ca la servici am 2 matizuri pe gaz situat in locul rezervei ,spatiu ce pare mult mai fragil decat la un logan,am fost lovit odata de o dacie si va pot spune ca tabla masini sa incovoiat in jurul buteliei fara sa pateasca mare lucru(doar ca apoi nu mai declansa gazul),in rest era intacta
nu trebuie sa razi decat daca-i amuzant. masina deja o ai nu? banuiesc ca-i foarte buna si esti multumit de ea. daca totusi faci o socoteaza si faci peste 30.000 km pe an si vrei sa mergi mai ieftin daca-i pui gpl o strici nu ? ca nu are supapele si chiuloasa tratate special ...
sau te "risti" cum am facut eu si deocamdata am 82.000 km pe gpl cu acest logan si nici o problema
despre butelie v-am zis ca-i sigura ... am patit-o si eu cu un Tir (cu raposata vectra a)...
Last edited by Costi-bc; 3 May 2010, 22:32.
Reason: Automerged Doublepost
De ce mai circulati cu masina??????? Daca va loveste cineva??????? Mai bine in parcare cu N litri de benzina. Oameni buni nu va obliga nimeni sa va puneti gpl. Nu mai fiti asa de pro sau contra gpl-ului. Cine vrea isi pune dupa,sau isi cumpara una care deja are instalatia de gpl. Din cati suntem pe aici cu gpl nu prea am vazut sa fii fost vreo unul cu probleme majore din cauza instalatiei.
@ irinell24
Pai da ai dreptate, dar se pune problema montajului unei inst. pe un motor 1.6-16v, ceea ce nu prea este din fabrica, nu?
Mai oameni buni intelege-ti odata pentru totdeauna, ca nu schimba nimeni o intreaga linie tehnologica pentru fabricarea de scaune de supapa, sau supape , din alt aliaj.
Ceea ce spune fabrica este pur marketing, ca omul sa aiba incredere, in a cumpara o masina cu GPL din fabrica. Vezi Doamne sunt supape intarite.
Nimic mai neadevarat.
Dintr-un amestec necorespunzator aer/benzina, ghici cine are de suferit?
Binenteles supapele.
La fel si la GPL. Aici intervine, (si puteti gasi pe google, raportul aer/benzina, versus aer/ GPL), pastrarea proportiilor, (acestui raport), care inst. secventiale sunt capabile sa-l faca, inclusiv emularea functionarii injectoarelor de benzina.
Deci nu GPL-ul strica motoarele, ci reglarea neadecvata a instalatiei.
De aceea se copiaza harta functionarii, motorului pe benzina, la diferite turatii si in diferite regimuri, iar ECU GPL sa stie a pastra proportiile, binenteles inducand semnale false ECU benzina, precum ca semnalele de la sonda Lambda si timpii de injectie sunt cei originali, adica la functionare motorului pe benzina.
Ce se intampla la o functionare preponderent pe GPL?
Infundarea injectoarelor pe benzina.
Acest lucru a fost eliminat odata cu aparitia inst. secventiale.
Pornirea se va face obligatoriu pe benzina, deci inj. benzina vor lucra, iar la atingerea temperaturii optime de lichefiere a GPL-ului, respectiv40 grade Celsius va trece pe GPL.
Asta , intradevar nu va scuteste de o grija, este bine ca dupa parcurgerea unui anumit numar de Km., macar odata pe luna, sa face-ti un drum in afara orasului, macar catva Km. pe benzina , pentru a prevenii, infundarea injectoarelor pe benzina.
In schimb trebuie sa te asiguri ca-i faci schimbul de ulei si consumabile la timp, iar starea fiselor si bujiilor sa fie foarte buna.
Nu-i trebuie alt ulei decat cel pe care-l recomanda producatorul.
.....Mama cat am scris.
Daca nu postai filmul ala ..era mai bine!
Mai bine vezi si celelalte filme de acolo dupa Youtube si sa vezi in ce hal explodeaza o masina cu rezervor gpl montat.
Oricum mai bine o singura bomba la c%r decat doua bombe!
Costi eu am vazut la tv cazuri si sigur ca stiti si voi de ele!
Eu am priceput ce era de inteles. Am incheiat aici.
fara suparare,nu inteleg de ce sa pui pe motorul ala(unul din cele mai bune din gama reno')GPL?!!!consuma asa mult?eu traiesc cu impresia ca gpl-ul ala,mai ales montat dupa achizitionarea masinii nu ii face bine!daca gresesc rog sa ma contraziceti cu lucruri concrete!
Mai bine vezi si celelalte filme de acolo dupa Youtube si sa vezi in ce hal explodeaza o masina cu rezervor gpl montat.
Oricum mai bine o singura bomba la c%r decat doua bombe!
Acum hai sa fiu si eu rau, cu mine ai fost pana la Tulcea si retur cu "bomba" in spate, la un moment dat adormisei in masina. Daca ar fi asa cum zici tu nu mai scriam pe forumul asta de mult timp).
@PCH: maine daca as avea 16v i-as pune GPL, nu ca as face multi kilometri, imi place sa bag foarte multi litri pe un pret mic. Am vazut GPL si pe Clio RS, beeeleeeeaaaa!
Daaa Alex,,,De frica ma luat somnul glumesc
Dar pe 16v ( ca despre 16v se vorbeste aici in thread) nu as pune asa ceva,,nu are decat sa ma injure cine vrea
Sper sa mergi si tu cu mine odata si pe urma mai vorbim!
Toate bune..
Ps..Se merita gpl-ul daca faci taximetrie si alte cele..adica in medie 100 de km in Bucuresti/Afara si asta in fiecare zi...
Altfel la 10000 de km pe an nu se prea merita deloc!
la 10000km/an scoti banii in doi ani, sau chiar mai putin. la 800 de euro instalatia, faci o economie de 40% din consumul pe benzina. la 100km consumi 8litrii, deci 36ron. la 10000km, consumi 3600ron, adica vreo 800-900 de oiro. pe gaz, ai consuma 400-500 de oiro. 400 economie, in 2 ani ai scos instalatia, la un rulaj de 10000km/an, care e de poveste. la kilomterajul ala, mai bine mergi cu transportul in comun decat sa-ti iei masina. sa fim seriosi, pt 30km/zi, din care 28 ii faci ca sa mergi la servici, mai bine fara masina
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
da' nu se merita frateee ! mergi cu bomba , n-ai chiuloasa d'aia tratata , porti rezerva prin portbagaj , te zgarcesti si nu dai drumu la A/C , mergi cu ea subturata ca sa te scoti la consum sau o opresti cat stai la semafor , etc etc
O gramada de probleme ! mai bine "Las-o ma ca merge asa !" de ce sa pui gaz ?
@Seba: instalatie e chiar 500 euro, si 500 +, dar nu depaseste 600 pt cea cu rezervor toroidal. Daca mergi mult in oras, este f rentabil. Se amortizeaza intr-un an cu putini km.
Cat despre cei care spun ca n-ar pune, doar ca n-ar pune, e alegerea fiecaruia.
Aici incercam sa vb pe baza unor argumente obiective si nu subiective.
@PCH: ce ti se pare asa fascinant la motorul asta? Unul dintre cele mai bune ale Renault? E cel mai bun din gama Dacia, fruntasul "satului"
dupa cum zicea un coleg mai sus, ca daca ai gpl mergi cu bomba in portbagaj, am vazut un accident, un logan cu instalatie din fabrica era lovit tot spatele, rezervorul de gpl nu avea nici o indoitura tot spatele masinii era inconjurat dupa rezervor.
Rezervorul are vreo 5 sisteme de siguranta in astfel de cazuri.
da' nu se merita frateee ! mergi cu bomba , n-ai chiuloasa d'aia tratata , porti rezerva prin portbagaj , te zgarcesti si nu dai drumu la A/C , mergi cu ea subturata ca sa te scoti la consum sau o opresti cat stai la semafor , etc etc
O gramada de probleme ! mai bine "Las-o ma ca merge asa !" de ce sa pui gaz ?
sper ca glumesti si nu gandesti de fapt ce-ai scris
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
da era o gluma (proasta?) ! am rezumat ideile unora.
eu am 1.6 mpi 8 valve netratate (cred , ca nu le-am vazut ) si am 80.000 km pe gpl si inainte am mai avut 4 masini pe gpl. cred ca am devenit fan gpl ...
dar daca unii nu vor si nu vor ...
si inca ceva: la Logan instalatia de Gpl din fabrica e nesimtit de scumpa ! parerea mea. aveti idee de ce ?
Salut.
Am si eu GPl pe masina de 1 luna(aproape) si sunt multumit.
Culmea ca.........am un cumnat cu megane 2- 1.6 16V si ce credeti?!............Da si-a pus si el GPL-u..........si e foarte multumit,el a pus o instalatie BRC la costat 28mil+2 mil RAR si Talon schimbat.
L-am intrebat daca simte vreo diferenta in functionarea masini,si mi-a raspuns ca nu-si da seama cind trece pe gaz.Deci se comporta la fel.
Plus de asta ca daca vrei putere apesi un buton si treci instantaneu pe benzina.
Deci simplu in felul asta,vrei benzina apesi butonul-Vrei economie apesi tot acelasi buton.
Oricum ideea e urmatoarea:
-NU va puneti GPL toti,ca............se va scupi si noi vom merge mai scump.
Numai bine tuturor
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment