GPL motor 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Troy View Post
    @Seba
    Cand mi-am montat inst. de GPL, (Tomasseto+stag 200-300),s-a mufat laptop-ul, la inst. de GPL si s-a plecat in cursa, la inceput s-a mers pe benzina la diferite regimuri de turatie si mai domol si mai sportv, parametrii erau indicati pe laptop prin intermediul interfetei si softului, inclusiv parametrii cititi de sonda lambda. Ulterior aceasi harta a fost copiata in ECU gaz.
    Deci in concluzie, faptul ca acesti parametrii saunt stiuti de ECU gaz prin intermediul sondei lambda dicteaza la ECU benzina cand si cu cat sa mareasca sau sau nu timpii de injectie si de aprindere. Are capacitatea de a spune la ECU benzina ca injectoarele de benzina lucreaza ,(aici i-si aduce aportul copia hartii cat si a timpilor de injectie, ce au fost copiate in ECU gaz)
    Mai mult decat atat ECU gaz este auto adaptiv si invata de fiecare data si ajusteaza prin citirea parametrilor sondei lambda. Deci nu ca la inst. simple care au doar un emulator de sonda lambda, deci niste parametrii predefiniti, dar aplicabili mai greu la diferite regimuri de turatie. Cred ca la fel este la Power Box,pentru diesel, i-ti schimba timpii de injectie, dar cred ca este cu parametrii predefiniti.

    @ Miky 48
    Nu stiu cum este la Logan, de aceea si intreb. Aceasta lucrare de reglare a tachetilor este valabila si la cele care merg exclusiv pe benzina , sau numai la cele care merg si pe GPL? Aici ma refer la cele cu GPL din fabrica.

    Ca sa nu va mai "aburesc", cu explicatiile mele, recunosc intortochiate, am sa dau un copy/paste la un text al unui tip considerat guru in GPL, este vorba de inst. secventiale.

    "Acest tip de instalatii se monteaza pe motoare cu carburator sau injectie cu sonda lambda sau/si catalizator.Din punct de vedere mecanic sunt la fel cu cele de la motoare non-euro numai ca amestecul este facut electronic de catre un calculator.Tot acest calculator are si rolul de a simula catre calculatorul motorului ca senzorul de oxigen (sonda lambda) functioneaza normal pentru ca acesta nu poate fi in parametrii normali la functionarea pe gaz datorita faptului ca amestecul pe gpl este de 17l aer la 1l gaz fata de 14,6l aer la 1l benzina si amestecul citit ar fi unul sarac.Din pacate majoritatea instalatiilor ieftine decit acest lucru il fac nu si reglajul de debit al gazului.Un calculator instalatie gpl are nevoie de informatii cum ar fi : turatie,semnal senzor clapeta acceleratie,sonda lambda si temperatura lichid de racire pentru a putea face un amestec carburant bun.Amestecul il face prin comanda unui motoras bypass care se monteaza pe furtunul de gaz dintre vaporizator si mixer.Amestecul este mentinut mereu in parametrii indiferent de turatie sau sarcina motorului cea ce duce la perfomante maxime si consumul minim de carburant.Tot prin acest motoras bypass se poate pune in functiune setarea cut-off cea ce face ca in frana de motor nivelul de gaz sa fie minim si economia sa fie si mai mare.La instalatiile acestea de ultima generatie intrerupatorul este digital.Calculatorul la instalatiile de gaz se regleaza cu interfata si soft cu ajutorul unui computer.Softul permite autoconfigurarea instalatiei,modificarea parametrilor sau setarilor in functie de tipul motorului si al senzorilor acestuia.Se pot monta aceste tipuri de instalatie si pe motoare cu injectie chiar daca sunt non-euro cu obligativitatea montarii unui senzor de oxigen pe galeria de evacuare.
    Dau rezultate foarte bune si pe motoare euro 3 dar cu galerie de admisie din metal.
    Atentie mare in alegerea acestor modele de instalatii gpl.Cum am spus la inceput nu toate permit reglaje sau modificarea parametrilor si utilizarea lor devine un cosmar pentru client."


    amestecul de care vorbesti e amestecul stoichiometric, amestecul optim pentru ardere, si nu l-ai descris bine, e 14.7 g aer la 1g benzina, coeficientul e 14.7 nu 14.6. daca ar fi asa iti dai seama ca din arad pana in oradea ai consuma benzina de cateva mii de euro )))
    intr-adevar probleme la motor au cei care merg pe amestec sarac, amestecul sarac iti scoate un consum mai mic, dar iti prajeste supapele de evacuare, acesta avand o temp de ardere mai mare decat a amestecului stoichimetric, de aceea motoarele turbo pe benzina, imbogatesc amestecu in momentul in care turbina isi intra in drepturi, un amestec bogat arde cu temp mai mica, iar pentru motoarele turbo la care eficienta volumetrica este peste 100% este nevoie de ceva care sa scada temp de ardere. bineinteles nici un amestec prea bogat nu este bun, benzina nu se mai omogenizeaza cu aerul din cilindri si curata pelicula de ulei de pe cilindri, de aici rezultand uzura acestora, compresie scazuta si multe injuraturi cand incercam sa pornim masina cu motorul rece, si intr-un final moartea motorului.
    sistemele moderne de injectie calculeaza tot timpul pozitia clapetei de acceleratie, viteza cu care acesta se deschide, temp motorului, a aerului ce intra in motor, a volumului sau a masei de aer care intra, valorile sondei lambda, pozitia vibrochenului, turatia, pt a regla amestesul si avansul in asa fel incat sa dea cea mai buna combinatie de benzina si scanteie; si face toate astea dupa un barem prestabil, o harta de injectie

    Comment


    • Salut am o intrebare dintre toti utilizatorii ce si-au montat instalatie gpl pe acest faimos motor 1.6 16 valve cod K4M 77kw 105 cp imi poate spune cineva ce probleme a intalnit in expluatare si cam cati km au parcurs pe gpl , ma intreseaza pentru ca ma gandesc sa montez si eu o instalatie gpl pt ca nu se mai poate cu preturile de la benzina, va multumesc mult si astept informatii cat mai la obiect si apropo baieti nu incepeti cu fraze "strici motorul si altele de genul ce motor puternic il strangulezi cu gpl, pt ca este un motor generatie 1999-2000 asa ca cat mai la obiect

      Comment


      • Originally posted by 64tzu View Post
        Salut am o intrebare ... ce probleme ???
        Eu nu am nici o problema dar daca ma intrebi pot sa-ti spun de beneficii.
        Last edited by Sequel; 25 February 2011, 17:13.

        Comment


        • Eu stiam ca sarac se cheama un amestec cu putin aer si mult carburant, iar bogat unul cu mult aer si putin carburant.

          Uzura scaunelor la supape este mult mai pronuntata la motoarele alimentate cu GPL care nu au modificarile necesare: scaune supape, supape, sau sistem de lubrefiere a supapelor, aka FlashLube.

          Inca nu am cunoscut pe nimeni cu GPL si motor lasat stock fara sa-mi spuna ca se strange jocul supapelor de evacuare. O instalatie secventiala buna costa mult, intre 800-1500 euro. Renteaza la cine face un minim de 20-25k km pe an, ca sa si faci ''profit'', nu doar s-o amortizezi si sa ajungi de unde ai plecat
          sigpic

          Comment


          • dr_mke "Eu stiam ca sarac se cheama un amestec cu putin aer si mult carburant "

            Doctore, vezi ca ii ametesti pe forumistii invatacei.

            Amestecul cu putin aer si mult carburant e "bogat", iar cel cu mult aer si putin carburant e "sarac".

            De aia se si spune, la regimul de pornire - ca amestecul este imbogatit , adica sistemul de alimentare asigura o cantitate mai mare de carburant, pana cand motorul atinge regimul termic normal

            Comment


            • La 1,6 16 V nu exista problema arderi scaunului la supape pentru ca se regleaza automat.
              La 1,4 si 1,6 cu tacheti reglabili se intampla si la cei care merg numai pe benzina sa se ,,stranga,, supapele. Asa cum a zis Relu problema este amestecul sarac nu gazul.
              Un amestec optim verificat pe corectia lenta a calculatorului de masina nu o sa creeze probleme la supape. Oricum supapele trebuie verificate inainte de a monta gazul daca masina are peste 60.000 Km. La fiecare distributie trebuie reglate si supapele la evacuare 0.25 - 0.30 si nu apare nici o problema.
              Eu am 87.000 Km montat gaz Bigas cu electronica Lecho si chiar nu am nici o problema.
              Pentru prevenirea arderii supapelor puteti folosi cu succes
              En este video Jerry Lang explica exactamente como funcionan las MPG-CAPsVisitahttp://www.ecoaleman.myffi.biz/spanish/

              se vede din film ca rezolva exact problema temperaturii la evacuare.
              Atelierele de montaj GPL au o lista cu motoarele la care trebuie montat un sistem suplimentar pentru protectia supapelor. La logan nu este cazul.

              Comment


              • Foarte misto discutia asta despre gpl pe 1.6 , acu vreo 3-4 ani va cruceati sa vedeti gpl porsche si alte super masini , iar acum pe agrom si alte siteuri de montatori GPL vezi destule masini de lux cu instalatii de gaz, ce vi se pare atat de anormal ? care e problema ? lexus, mercedes ML, chayenne cu gpl, pai cum mai vreti voi fratilor sa mearga aia cu motoare de 4.0 pe benzina ? pai un 3.5 benzina pe un ML consuma vreo 35% in oras, un gpl merita pe orice motor pe care il folosesti , indiferent de consumul pe care il are pretul de deplasare pe 100 de km scade la jumatate pe orice motor , la orice harb masina , unde e problema in a se monta gpl pe un motor ? puterea pe care o pierde ? e infima ...
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • Originally posted by samy0388 View Post
                  unde e problema in a se monta gpl pe un motor ? ...
                  Mai degraba scaunele de supapa care se uzeaza.
                  Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                  Comment


                  • Este careva din Galati care are Logan 1.6 16v si are montat instalatie GPL?Sau o recomandare cu un autoservice sau S.R.L-u autorizat care monteaza instalatii GPL?
                    https://encrypted-tbn1.google.com/im...ypHtCgqRoOrJ3T

                    Comment


                    • Einstein - am vazut taxi cu 270 mii km pe gpl fara nicio problema. Daca la ei rezista la atati km, conditii de exploatare jalnice, uleiuri nu printre cele mai bune, temperaturi ridicate aproape intotdeauna, (pentru ca orice ai spune si oricat ai ingriji masina, un taxi e tot taxi ) la un ulilizator de rand indiferent de cat de multi km ar face, de ce sa nu reziste? Spune-mi 3 masini carora le-au fost uzate scaunele de la supape, sau mai degraba e doar parerea ta fara nicio baza concreta?
                      Din cate intrebari am pus peste tot, am pus gpl pe masina. am 65 de mii in prezent iar in prima luna am facut fix 1300 de km , deci as face undeva la 15 mii km pe an, de cand am pus instalatia pana la urmatorul schimb de ulei am amortizat instalatia complet. Iti garantez ca atunci cand s-or uza supapele ma voi gandi la tine, dar cred ca sunt doar speculatii aruncate din nu-stiu-ce motiv ...
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • Nu speculez nimic, poti discuta cu orice instalator de GPL serios pe problema asta. De ce la Loganurile pe benzina nu se cere NICI un reglaj periodic de culbutori, dar la cele pe GPL se cere reglaj la primi 15 000 si apoi la fiecare 30 000?
                        Taximetristi au ajuns la kilometrajul ala, insa ei nu merg in sarcini si turatii mari mai niciodata. N-am zis ca se intampla in 8000 de km, insa nu inseamna ca nu se intampla. Habar nu ai de subiect, dar ii dai inainte ca nu are nimic.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • in primul rand culbutorii trebuie reglati periodic la 30.000 km pt ca din cauza temperaturii mare de ardere a gazului se strang, iar motorul va merge intrerupt, nu va avea forta si va muri la relaty, pt ca la benzinare culbutorii nu sunt hidraulici ca la diesel. Intr-adevar si eu am vazut logan pe gpl din prima zi cand a cumparat-o i-a pus gpl si are 300.000 km, iar abia acum cateva luni i-a facut recalibrare la instalatie, in afara de reglarea culbutorilor in timp si schimbarea filtrelor de gaz.

                          Comment


                          • 16voltiu de 1.6 are culbutori hidraulici, asa ca nu trebuie reglati. iar gazul parca arde la temperatura mai mica decat benzina si are si caldura calorica mai mica. sper sa nu ma insel, dar asa retin...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Te inseli, amarnic chiar EGT-ul este serios mai mare la motoarele care ard GPL.
                              sigpic

                              Comment


                              • Originally posted by einstein1984 View Post
                                Nu speculez nimic, poti discuta cu orice instalator de GPL serios pe problema asta.
                                Va contraziceti fara sa aveti nici o baza sau notiune de mecanica!!!
                                Parerea mea este sa consulti un inginer mecanic nu un instalator de GPL care efectiv are foarte mici notiuni de mecanica si nu este in masura sa iti dea un raspuns clar pt un reglaj la jocul de supape.Veniti cu argumente clare nu cu pareri din auzite de X si de la Y, pt ca pun pariu ca mai sunt care citesc aceste lucruri si a doua zi se duce cu masina in service sa i se regleze supapele ca asa a auzit el sau a citit aici pe forum.
                                Va salut
                                https://encrypted-tbn1.google.com/im...ypHtCgqRoOrJ3T

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google