Originally posted by Troy
View Post
amestecul de care vorbesti e amestecul stoichiometric, amestecul optim pentru ardere, si nu l-ai descris bine, e 14.7 g aer la 1g benzina, coeficientul e 14.7 nu 14.6. daca ar fi asa iti dai seama ca din arad pana in oradea ai consuma benzina de cateva mii de euro )))
intr-adevar probleme la motor au cei care merg pe amestec sarac, amestecul sarac iti scoate un consum mai mic, dar iti prajeste supapele de evacuare, acesta avand o temp de ardere mai mare decat a amestecului stoichimetric, de aceea motoarele turbo pe benzina, imbogatesc amestecu in momentul in care turbina isi intra in drepturi, un amestec bogat arde cu temp mai mica, iar pentru motoarele turbo la care eficienta volumetrica este peste 100% este nevoie de ceva care sa scada temp de ardere. bineinteles nici un amestec prea bogat nu este bun, benzina nu se mai omogenizeaza cu aerul din cilindri si curata pelicula de ulei de pe cilindri, de aici rezultand uzura acestora, compresie scazuta si multe injuraturi cand incercam sa pornim masina cu motorul rece, si intr-un final moartea motorului.
sistemele moderne de injectie calculeaza tot timpul pozitia clapetei de acceleratie, viteza cu care acesta se deschide, temp motorului, a aerului ce intra in motor, a volumului sau a masei de aer care intra, valorile sondei lambda, pozitia vibrochenului, turatia, pt a regla amestesul si avansul in asa fel incat sa dea cea mai buna combinatie de benzina si scanteie; si face toate astea dupa un barem prestabil, o harta de injectie
Comment