Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inca unul ....
    Mai, sa-ti explic. Distributia masinii mele a fost schimbata ca la carte, la fiecare 60.000 km. Acum am 157.000 km la bord si trebuie sa o schimb pe cea pusa la 122.000 km din cauza problemei de la gaz. Niciun mecanic nu o sa-ti mai puna inapoi distributia scoasa iar daca tu intalnesti unul dispus sa ti-o monteze la loc, sfatul meu e sa cauti altul -> intreg la minte.
    sigpic
    Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

    Comment


    • Am un unchi ce face/practica taximetria in Bucuresti de pe vremea lui Ceausescu. A condus numai masinile lui ( proprietate personala ) si le-a intretinut ca la carte. A avut toate tipurile de dacie, iar acum are un logan 1.6 ph2 nou nout. Pe restul masinilor a avut gaz, dar in ultima faza a lor erau cazute rau de tot si intretinerea lor costa foarte mult( exact ce a zis si ADY_P).

      Acum vreo 2 luni am fost la el acasa in vizita si l-am intrebat de ce nu isi mai pune GPL si pe loganul asta actual. Raspuns..."" Unchiule,,,NU SE MERITA,, e bine la inceput cu el, dar dupa cativa ani de tras, trebuie sa bagi bani multi pt intretinerea masinii si constati apoi ca nu ai facut nici o branza"".
      A zis ca mai bine merge cu asta pe benzina, schimba uleiul/filtrele mai des si ca numai vrea batai de cap cu GPL-ul. In aproape 35 de ani de meserie a vazut si el diferenta de GPL Vs. Benzina

      Comment


      • Acum chiar m-ati pus pe ganduri

        Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
        sigpic

        Comment


        • Motoare se strica pentru ca lumea nu intelege ca la un anumit numar de km mai trebuie sa mergi si pe benzina.

          In general lumea pune GPL si uita sa mai treaca si pe la pompa de benzina.
          sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

          Comment


          • Ciprian, jos palaria.
            Atunci care mai e spilul cu GPL-ul? Il punem doar ca sa avem motiv sa trecem pe benzina? Din cate tin minte, vechiul SDP era diesel. Asta nou, 16V-ul il ai de putin timp si de mai putin timp ai GPL-ul. Sper sa nu ajungi sa-mi dai dreptate candva, dupa ce vei simti pe propriul buzunar "efectul GPL".
            sigpic
            Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

            Comment


            • Ady, deacord cu tine. Eu de exemplu procedez asa: fac plinul de GPL, golesc rezervorul de GPL si apoi cam 50-60 km merg pe benzina. Apoi fac iar plinul de GPL si tot asa.

              Vedem ce va fi. Oricum eu pana acum din Iulie de cand am pus instalatia de GPL pana acum am facut un calcul estimativ si am economisit ceva bani.

              Acum daca peste 100 000 km trebuie sa umblu la motor desi nu cred nu o sa imi para rau.

              Asta e parerea mea.
              sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

              Comment


              • Personal spun ca Loganul meu luat de nou in 2009 mers zi de zi pe GPL are acum peste 350.000 km rulati.Nici o defectiune majora la motor.Am schimbat o rampa de injectoare la GPL si cateva filtre.In rest ulei 10W40,filtre,etc.Toti romanii vor sa mearga cu masina o viata,fara intretinere si sa tina.
                O instalatie GPL reglata corect(amestecuri,timpi,etc) nu aduce daune motorului.Am desfacut chiulasa,pentru ca s-a rupt distributia(independent de instalatia GPL) si in afara de tasarea foarte putin vizibila la scaunelor supapelor de evacuare nu am sesizat nimic notabil.Cilindrii fara urme de uzura,motorul nu scoate gaze pe esapament sau epurator,trece orice test ITP.Nu sunt uzuri la axul cu came,nu sunt uzuri la cuzineti,presiunea de ulei este ok.
                Acum ce sa-i cer bietei masini dupa cat a tras ?Nu desfaceam motorul daca cureaua nu se rupea dupa 35.000.
                Evident ca la 400.000 km nu mai poti cere masinii sa mearga ca in ziua in care am iesit cu ea pe poarta dealer-ului.Dar merge foarte bine si aduce venit !
                Spilul GPL-ului este suma de cca 8-10.000 ron la fiecare 100.000 km rulati.Suma se economiseste din diferenta benzina-GPL.
                In starea actuala,motorul meu ajunge lejer la 500.000,daca nu depaseste cu brio.Dupa acest rulaj =>REMAT sau o lovesc si iau banii de la Casco ce ii voi folosi ca avans pentru alta rabla noua !Asta daca simt ca motorul ma lasa...
                Pentru mine,masinile produc bani.Am avut diesel-uri,dar GPL-ul mi se pare cel mai bun compromis la confort in intretinere vs fiabilitate.
                Nu putem lua etalon o parere ce spune ca GPL-ul este sistem prost !
                Depinde in ce conditii este facut rulajul masinii.Iar functionarea in parametri a unei masini este relativa.Pentru unul masina functioneaza si daca merg 2 pistoane din 4 !

                Comment


                • La cat costa un 1.4 MPI din dezmembrari, merita GPL-ul din plin. De ce sa repari vechiul 1.4?
                  4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                  Comment


                  • Rac...si tu spui pe un forum public ca troznesti masina ? "Dear God"

                    Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                    Comment


                    • In 3,4 ani de cand tot urmaresc discutiile din sectiunea gpl n-am mai auzit pe unul care sa fie atat de suparat pe gpl. Cred in continuare ca, ady, ai folosit masina cu o reglare pe gpl atat de proasta incat ti-a stricat motorul desi eu zic sa reglezi culbutorii si sa vezi poate s-o schimba ceva in comportamentul motorului, cred ca te gandesti putin cam departe cu asemenea interventie la motor si pana la urma trage atat de slab incat nu mai poate fi folosit asa ?
                      am implinit 36.000 km pe gpl si am schimbat filtrele de 2 ori, reglaj al hartii de vreo 3 ori, injectoarele sa zic ca pica pe la 80.000 si costa 100 lei kitul de reparatie pentru toate.
                      In practica sunt mult prea multe masini pe gpl care renteaza cu adevarat si ruleaza cu investitii minime incat nu are absolut nicio valoare unul care vine si spune dupa 35 ani de folosire ca gpl nu e bun, n-o fi bun pentru el.
                      Un ulei bun, o bujie buna, niste filtre de calitate toate schimbate la timp, reglaj culbutori la 50-60.000 km, verificat periodic aprindere este tot ce trebuie unei masini ca sa mearga bine, alaturi de, bineinteles, o talpa sanatoasa la ceva timp pentru mers vioi.
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • Eu am acum 40.000 pe GPL. 40mii in care a mancat cox si jar fara retineri.
                        Merge perfect, consuma putin, am avut doar ceva probleme minore la pornire care au disparut.
                        Astept sa in continuare sa crape chiuloasa.

                        Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                        Comment


                        • Daca spun pe un forum public este vreo problema ? Masina este pe PJ este condusa de sofer nu are nimeni date de identificare.Nu mi-e frica de nimic !De la vorbe la fapte este distanta mare !
                          Va doresc sa parcurgeti fara probleme cu Loganele GPL cat are rabla mea in prezent si mai vorbim !

                          Comment


                          • Originally posted by Rac View Post
                            Personal spun ca Loganul meu luat de nou in 2009 mers zi de zi pe GPL are acum peste 350.000 km rulati.....Masina este pe PJ este condusa de sofer
                            Si vrei sa spui ca soferul ala al tau sau tu ...( pe P.J.)... ati facut cu loganul vreo 200 de km pe zi?

                            Adica loganul tau a bagat/facut 200 de km in fiecare zi timp de 1825 de zile, adica 5 ani? 1825 zile X 200 km/zi= 365.000 de km(peste 350.000 ca asa ai zis)

                            Vrei sa spui ca saracul logan nu a avut parte de nici o zi de odihna( in service, in garaj, pauza de sarbatori, concedii, etc), pt ca daca statea o zi, trebuia sa bage dublu(400 de km) a doua zi si tot asa!!

                            Mie mi se par cam trasi de par rau de tot KM astia multi ai tai. Mai taie din ei....

                            Comment


                            • Originally posted by B-53-SDP View Post

                              Acum daca peste 100 000 km trebuie sa umblu la motor desi nu cred nu o sa imi para rau.

                              Asta e parerea mea.
                              Ti se fac rotile patrate de la km prea multi inainte sa cada 16v de la GPL.

                              Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                              Originally posted by alessandro View Post

                              Ti se fac rotile patrate de la km prea multi inainte sa cada 16v de la GPL.

                              La 50mii pe gaz o sa ii iau compresia sa vedem cum sta.

                              Sent from my GT-B5330 using Forum Runner
                              Sent from my GT-B5330 using Forum Runner
                              Last edited by alessandro; 8 December 2013, 12:09. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • h
                                Originally posted by ady_p View Post
                                Sincer sa fiu, a doua oara nu stiu daca mi-as mai pune GPL pe masina ...
                                De ce zic asta: am GPL pe Loganul meu de vreo 4 sau 5 ani, revizii facute la timp. Ca si consum, de 50 lei, adica vreo 16 l de gpl, fac in regim de Bucuresti 165 - 175 km. Asta inseamna un consum de 9.2 - 9.5 l/100 km in oras. Pana aici totul ok. Urmeaza bucuria ... in 4 ani de cand il am mi-am cam omorat motorul. Un test de compresie facut acum 2 saptamani m-a cam dat peste cap pentru ca nu mai am decat 10.1 atm pe cilindrul 1, 10.5 pe 2, 11.3 pe 3 si 11.8 pe 4 din 14.5 cat ar fi normal. Asta inseamna rectificare/schimbare chiulasa, schimbat supape daca e cazul, alt kit distributie, etc.
                                In total, un deviz estimativ de vreo 1500 ron, adica vreo 500 l gpl, undeva la vreo 5 - 5.500 km facuti cu masina, pe gaz. Tinand cont ca l-am montat cand aveam vreo 85k si acum am 160k, in 75k km facuti sa bagi motorul la mecanic ... nu prea e treaba. Practic, diferenta de bani "economisiti" pe km facut cu gpl o dau, daca mai tin masina, pe repararea motorului, care, dupa interventie, n-am nicio garantie ca mai duce iar minim 75.000 km.
                                Eu cred ca tu ai cam uitat cum e sa mergi pe benzina, altfel nu-mi explic de ce esti asa suparat,
                                Hai sa facem niste calcule:
                                Cu 50 de lei ai zis ca faci 165-175km. Pun gazul la 2.85 lei, adica 50 / 2.85 = 17.54 litri GPL. Sa zicem un consum de 10 l/100km, adica 28.5 lei/100km.
                                Cu 50 de lei pui 8.84 litri de benzina. Am pus benzina la 5.65. Cu 8,84 litri de benzina faci 85-90 km. Pun 9 l/100km (sa fie mai putin decat pe GPL). 9 x 5.65 = 50.85 lei/100km.
                                Deci, 50.85 lei pe benzina - 28.5 lei pe GPL = 22.35 lei economie. Mai pui un litru de benzina pentru pornire, adica 22,35 - 5.65 = 16.7 lei economistiti la 100km.
                                167 lei economisiti la 1000 km
                                1670 lei economisiti la 10000 km
                                1670 x 7.5 = 12525 lei economisiti in 75000 km.
                                Scade 2500 instalatia: 12525 - 2500 = 10025 lei pe care nu i-ai bagat in benzina, ci i-ai bagat in buzunarul tau. Nu e bine?

                                Motor gasesti la dezmembrari cu 500 de lei + 500 montajul (maxim) = 1000 lei si tot iti mai raman 9000 de lei in buzunar.
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google