pret achizitie mare, pret intretinere mare....parerea mea NU SE MERITA GPL...
Mai merita sa montam GPL ?
Collapse
X
-
Ai masina pe gpl CRISTIDEDEA ? Ca din semnatura nu se vede,eu am doua masini pe gpl si va spun ca se merita. Loganul 1,4 cu instalatie Landi din fabrica consum mediu 9-10% in conditiile in care se face pregatire practica cu el[scoala de soferi],iar Megane-ul tot 1,4 dar 16v cu instalatie Tomasseto- Stag200 are un consum intre 8,5-11%.
Comment
-
In cazul meu se merita, nu merg niciodata la consum, pretul unui litru de benzina in cazul meu este 4.5 Ron, cam pe-acolo, pretul unui litru de GPL este de 1.99 Ron, consum in oras maxim 13, 14 (cu orice trafic v-ati imagina), si in afara peste 8.9 n-am scos (schimbat numai la 5500 si reprize de a 5-a mai rare), ma mai chinui sa ajung la 10 in conditiile in care cand am 4 liniute la temperatura schimb numai la 5500 fara sa o menajez deloc, altfel 2500, 3000, batraneste asa pana vad 4 linii. Parerea mea, merita, cu 40 Ron merg 150 km. in Bucuresti fara jumatati de masura iar de tras.... trage la fel, pe benzina as putea spune ca trage cu 2% mai bine, deci insesizabil, de viteza la fel, la 165 km/h o treceam pe benzina, nu mai urca, 1.4 nemodificat la motor, cu A/C si catalizator in dubii daca mai e sau nu infundat. Drumuri bune, ca ultima revizie la GPL m-a costat 70 de Roni, intretinere mare dom'le...
Comment
-
Pentru cei care sunt interesati de un cost de exploatare cat mai scazut Logan GPL castiga detasat in opinia mea si in comparatie cu un Logan dCi. Pornind de la pretul de achizitie, costurile de intretinere si costurile legate de consumul de combustibil, toate sunt in avantajul versiunii GPL.
Ca si pret de achizitie este o diferenta de 700 euro daca comparam versiunile Laureate. E drept, la GPL lipseste acum calculatorul de bord si sistemul audio. Aceasta diferenta va reprezenta in mare si diferenta la revanzare daca discutam de masini similare ca an, rulaj si nivel de echipare.
Trecem la capitolul costuri de intretinere unde la GPL reviziile sunt programate la un interval de 20k km si costa cat o revizie de benzinara la care se adauga costurile legate de schimbul filtrelor de gaz. Si aici pretul pe revizie este mai mic decat la diesel, unde mai pui si diferenta de km intre revizii - practic la 60k km "economisesti" deja o vizita in service.
Ajungem si la consum. GPL-ul utilizat intr-o masura de 60-40 urban-extraurban nu consuma mai mult de 8.5-9%. La preturile de azi asta se traduce printr-un cost cu combustibilul de maxim 18 lei/100 km. Dieselul consuma in conditii similare(aici specific ca vorbesc ca urmare a unor "teste" efectuate pe trasee similare, cu aceiasi soferi deci implicit acelasi stil de conducere) 6-6.5% ceea ce inseamna minim 21.6 lei/100 km(3.61 lei/l - Euro L Diesel de la Lukoil).
Acum intervin si discutii legate de fiabilitate. Unii ar spune ca gazul grabeste uzura motorului, in cazul dCi-ului ar venii altii sa aminteasca de probleme la "periferice" gen turbina, injectoare si tot asa... . Aici poti sa ai noroc, sa utilizezi masina 200k km fara sa schimbi un ac inafara pieselor care se schimba normal datorita uzurii cum poti sa ai ghinion si sa schimbi in 100k km turbina ori ceva injectoare. Personal, doar pozibilitatea de a avea probleme la diesel ma imping spre a alege GPL-ul in cazul in care se urmaresc costuri cat mai reduse de echizitie si apoi(mai important) de expoatare.
Comment
-
ai perfecta dreptate ce spui cunosc 2 cazuri de logan dci care au picat injectoarele pana in 40.000 =cost reparatie 5500 ron (doar la o masina) rezulta 2 instalatii de gpl cumparate din banii astia in schimba daca merg pe gpl 40.000 km pai mai se mortizeaza un sfert de masina ,astept sa treaca sarbatorile si imi pun gpl fara ezitare avand in vedere pretul benzinei care va creste de la o zii la alta dupa 1 ianuarie.baftaAsistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803
Comment
-
sunt un pic off topic dar treaba cu injectoarele la logan ca se strica ....adunati i pe cei care au avut aceste probleme sa va spuna in ce conditii s au stricat..daca au respectat carnetul de intretinere.
Si cand pica nu pica toate pica 1 .. care l inlocuiesti pe urma sti sa nu mai bagi motorina de la nea gogu care e sofer pe tir sau de la peco ala din spatele blocului ca e mai ieftina.. in fine
Cat despre gpl...m am interesat si eu, daca nu o iei cu gpl din fabrica pe urma e mai greu sa gasesti o instalatie care sa mearga pergect pe masina ta.. ralenti ul o ia razna, etc..
baftaJIJI
Comment
-
A mea are si AUDIO din fabrica (avea ca mi l-au furat) si CB . Dar pe vremea cand am luat-o am dat cu 200E mai mult decat pretul de acum . Exact ce-i lipseste variantei LAUREATE pe GPL de acum . Am vrut sa iau DCi , dar de 75 cai era pe puturos pt piciorul meu greu , iar de 85 ce-i drept super motor (pt LOGAN) dar era cu 5000 RON mai mult .
Cunosc persoane care au GPL pe 1.6 16v de la Tomasetto si nu sunt probleme cu relanti pentru ca au computeru` de gpl setat CORECT . Dezavantaj - daca o iei fara GPL din uzina si atasezi apoi te costa mult mai mult (cost inst + montaj + omologare + RAR). Dar avantajele se vad mai sus - si sa speram ca nu se scumpeste benzina sau motorina cu cei 20% calculati (acciza se va recalcula la curs leu -euro de 4.2 nu 3.7 + cei 5% cost Ethanol pt benzina si biodizel pt motorinare) . Toate cele bune1.6 MPi Icy White
Comment
-
Originally posted by rares_dan View PostPentru cei care sunt interesati de un cost de exploatare cat mai scazut Logan GPL castiga detasat in opinia mea si in comparatie cu un Logan dCi. Pornind de la pretul de achizitie, costurile de intretinere si costurile legate de consumul de combustibil, toate sunt in avantajul versiunii GPL.
Ca si pret de achizitie este o diferenta de 700 euro daca comparam versiunile Laureate. E drept, la GPL lipseste acum calculatorul de bord si sistemul audio. Aceasta diferenta va reprezenta in mare si diferenta la revanzare daca discutam de masini similare ca an, rulaj si nivel de echipare.
Trecem la capitolul costuri de intretinere unde la GPL reviziile sunt programate la un interval de 20k km si costa cat o revizie de benzinara la care se adauga costurile legate de schimbul filtrelor de gaz. Si aici pretul pe revizie este mai mic decat la diesel, unde mai pui si diferenta de km intre revizii - practic la 60k km "economisesti" deja o vizita in service.
Ajungem si la consum. GPL-ul utilizat intr-o masura de 60-40 urban-extraurban nu consuma mai mult de 8.5-9%. La preturile de azi asta se traduce printr-un cost cu combustibilul de maxim 18 lei/100 km. Dieselul consuma in conditii similare(aici specific ca vorbesc ca urmare a unor "teste" efectuate pe trasee similare, cu aceiasi soferi deci implicit acelasi stil de conducere) 6-6.5% ceea ce inseamna minim 21.6 lei/100 km(3.61 lei/l - Euro L Diesel de la Lukoil).
Acum intervin si discutii legate de fiabilitate. Unii ar spune ca gazul grabeste uzura motorului, in cazul dCi-ului ar venii altii sa aminteasca de probleme la "periferice" gen turbina, injectoare si tot asa... . Aici poti sa ai noroc, sa utilizezi masina 200k km fara sa schimbi un ac inafara pieselor care se schimba normal datorita uzurii cum poti sa ai ghinion si sa schimbi in 100k km turbina ori ceva injectoare. Personal, doar pozibilitatea de a avea probleme la diesel ma imping spre a alege GPL-ul in cazul in care se urmaresc costuri cat mai reduse de echizitie si apoi(mai important) de expoatare.
PS: daca faceti consumul la o masina cu gpl care circula predominant in oras cu multe opriri ale motorului mai adaugati si 1-2l de benzina la 100 km.
Comment
-
Originally posted by razvanypo View Postastept sa treaca sarbatorile si imi pun gpl fara ezitare avand in vedere pretul benzinei care va creste de la o zii la alta dupa 1 ianuarie.bafta
Comment
-
@Miky 48 consumurile la care am facut referire sunt bazate pe ceea ce se intampla in firma la care "activez" unde intamplator ma ocup printre altele si de parcul auto care cuprinde cateva zeci de Logan-uri de toate felurile: benzina, benzina-GPL si diesel.
Referitor la consumul de benzina ai dreptate. Greseala mea ca nu am pomenit de asta. La mine consumul este cuprins intre 0.3-0.6l/100 km in functie de anotimp si masina.
Nu contest fatul ca la un dCi nu poti avea consumuri foarte bune, de sub 5% insa aceleasi cazuri particulare le putem intalni si la benzina simpla sau benzina-GPL unde putem cobora la consumuri de sub 6%. In realitate, sau in realitatea care ma priveste si pe mine, nu poti sa te situezi insa la asemenea consumuri pentru ca eu cel putin nu voi respecta niciodata o limita de viteza sau un anumit mod de a merge cu masina, cu acceleratii fine sau nedepasirea unor limite de turatie.
Comment
-
Sigur, si marmota invelea ciocolata. Cu toate modificarile facute la instalatie nu am reusit sa ating performantele pe care le atingeam cu benzina (fara resoftare), inca nu am reusit sa-i fac si un test dyno pe benzina si unu pe gpl sa vad care ii diferenta ca si eu sunt curios.
Nimeni nu contesta faptu ca e mai ieftin pe gpl decit pe benzina si asta dupa 30.000 km, dupa calculele mele, la unii a iesit mai putin, dar sa compari un 1.4 benzina cu gpl cu un 1,5 dci, mai ales cu cel de 85 cp este ceva, si sa mai si vii cu ideea ca e mai rapida pe gpl decit pe benzina e si mai si.
Comment
Comment