Mi-am scos banii pe instalatie, deci, Doamne ajuta!
Mai merita sa montam GPL ?
Collapse
X
-
eu am 70mii pe gpl, la fel mi-am scos banii, deci whatever in momentul asta calculele mele arata 10 lei economie la suta de km. anul trecut pe vremea asta, aceleasi calcule imi dadeau 20 lei economie la suta de km. masina o mai pastrez cel putin 3 ani, deci noi sa fim sanatosi
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostDin calculele mele, sa rulezi cu gpl e mai rentabil cu 20% fata de benzina.
Si am calculat astfel:
1. am luat consumul de gpl ca fiind mai mare cu 20% fata de benzina
2. diferenta intre gpl si benzina este 40%.
Diferenta de 20% ramane in buzunar.
Deci, la un rulaj de 10.000 anual, cu un consum mediu de 7l/100 km, GPL e mai ieftin cu 20%. Daca ai consumat benzina in valoare de 3500, cu GPL ti-ar fi ramas in buzunar 700 lei anual.
Consum benzina: 7 l100km x 5 lei/l = 35 lei/100 km
Consum GPL: 7 x 1.2 = 8.4 l/100 km (consumul de gaz este mai mare cu 20% decat cel de benzina)
8.4 x 2.95 = 24.78 lei/100 km
35 - 24.78 = 10.22 lei diferenta dintre mers pe benzina si mers pe GPL
La 10.000 km economisesti 1022 lei
In cazul meu, care fac 85% din km numai in Bucuresti si unde consumul de benzina este de ~10, iar cel de GPL ~12, datele problemei sunt altele.
Deci, chiar si cu pretul asta de 5 lei pentru benzina, tot economisesc ~1400 lei la 10.000 km.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Ai uitat sa pui consumul de benzina si costul reviziei (desi e foarte mic).
1l/100, inseamna 100 l de benzina in 10.000, deci 500 lei.
Originally posted by Tinuletz View Postbine zis cezar daca faci 20000 de km anual.....ati rotunjit in favoarea gplului de nici voi nu credeti la raportul actual benzina / gpl , daca pupi 500 de lei e bine si de aici mai scazi si revizia.Calculul la un rulaj de 10000 km
Pt mine unul, esti irecuperabil, asa ca pe post de interlocutor nu ma vei mai avea!
Comment
-
Benzina consumata de mine in 15k a fost in valoare de 300 lei; vara trece pe GPL in 5 secunde, iar iarna astept cu motorul pornit 2-4 min pana trece pe GPL.
Costul unei revizii, care se face la 15k, este de 200 lei.
Deci, ar fi 130 lei banii de revizie + 200 lei banii de benzina = 330 lei
Repet, astea sunt costurile si economiile la pretul benzinei de azi, pret care nu se stie cat va mai ramane la fel de mic.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Eu vroiam sa zic altceva. Si la pretul actual, GPL-ul este avantajos
Ca nu se mai fac economii ca in basme, e alta mancare de peste. Dar tot se fac.
Si prin simplu fapt ca rulezi cu GPL, intr-un an mergi gratis la mare.
Mie unul mi se pare f ok.
Comment
-
Iar aia 300 de lei sunt dati pe benzina care a costat >6 lei/l (ultima data am alimentat cu benzina la pretul de 6.2 lei/l, in luna octombrie 2014).
Asa ca mai scadem 50-60 lei din aia 200 lei/10.000 km.Last edited by vitriol; 13 January 2015, 11:42.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
-
Cand cautam eu sa-mi pun GPL (si cand spun "cautam" nu inseamna ca m-am interesat care este cel mai apropiat montator, ci am citit pagini intregi cu review-uri), toti cei care aveau Landi Renzo spuneau ca le consuma un plin de benzina pe an, iar cei cu Tomasetto si BRC spuneau ca pun benzina de 100-150 lei pe luna. Am aflat ca vaporizatorul de la L.R. are senzorul de temperatura pozitionat "nu stiu cum" (nu am intrat in dezbaterea formei pentru ca pe mine ma interesa doar fondul, recte consumul mic de benzina), ceea ce face trecerea pe GPL mai rapida.
Un montaj "defectuos" este cel din poza de mai jos. Vaporizatorul este montat aiurea pentru ca au pus 2 m (1m dus, 1m intors) de furtun in plus, care este expus la aerul rece care intra in motor, in loc sa-l puna sub pompa de servofrana, unde este ferit de baterie + ca este la 20cm de furtunurile de apa ale masinii.Last edited by vitriol; 13 January 2015, 13:49.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment