Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toata lumea se gandeste sa faca profit peste noapte,asta este mentalitatea proasta la noi ceea ce nu se poate face o investitie se scoate pe termen lung!

    Comment


    • Care motorina mai ieftina moog? e mai scumpa decat benzina!
      Keep walking...

      Comment


      • Domnu' pieton nu am zis-o eu...eu numai am constatat...
        Tot fraierul care vrea masina straina nu Logan, vrea "dizal", ca are consumul mai mic...
        Nimeni nu se gandeste la costurile suplimentare potentiale la un diesel SH...
        Daca tragi un ochi la piata de masini SH aduse ai sa vezi ca majoritatea sant diesel...
        Locul 2 sant cositorile in 3 pistoane mic litraj...
        Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
        Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

        Comment


        • Se merita si nu prea se merita .... sa pui gpl ....
          in fine aici e vorba de un motor de 1.2 16v cu specific dat de producator 7.7 urban pe benzina si 10 pe gpl ... teoria mea zice altceva ......un 8.2 pe benzina si un 10.5 in orash ar fi mai mult rezonabil ..... si tinand cont ca mai vine si iarna iti mai trebuie si ceva maruntis pt pornire si daca se fac drumuri scurte e logic ca o sa mergi pe benzina destul pana ajunge temperatura apei la 40 de grade ...deci cam 2 - 4 km in fucntie de cate grade sunt cu minus.....O instalatie E5 ajunge in jur de 2000 ron plus 300 omologarea deci in jur de 23 mil ..... Un calcul estimativ de luat in seama ar fi ......... 8.2 * 5.67 = 46.49 100 km/orash benzina si GPL 10.5*3.15 = 33.075 plus 1 litru pt porniri ... mai mult sau mai putin adica 33.075 + 5.67 = 38.745
          diferenta "ideala" ar fi 46.49 - 38.745 = 7.745 per 100 km strict urban .... in cazul acesta se mai merita ..... la 1000 km castigi 77.45 deci ... undeva in jur de 29 000 de km amortizarea investiei ... la acest pret se mai adauga si reviziile anuale specifice GPL in jur de 100 sau 200 de lei ..... DACA gresesc cu ceva in calculul asta sa ma corecteze cineva ..... deci specific, chiar de ma repet consumurile luate de pe site oficial DACIA 4.9 / 6.2 Exterior , 7.7 / 9.8 Urban si un mixt de 5.9 / 7.5 ........ astept pareri PRO SI CONTRA ........ parerea asta este strict a mea ... si dovada a fost o dacie 1310 detinuta din 2006 pana in august 2013 .... mereu consumul urban era cu cel putin 3 litri peste medie in orash adica pleca vara de la 12 in sus ...exceptie au fost cazurile cand se fura la pompa ... STIMA
          Last edited by Tinuletz; 4 December 2013, 04:37.

          Comment


          • Ai greșit. Când o sa ai gaz pe Logan atunci sa postezi.
            1. Ai pus prețul la cea mai ieftina benzina și cel mai scump gaz.
            2. Serios 3 litri în plus? Demonstrează

            Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
            sigpic

            Comment


            • Cum poti spune ca in 29000 km se amortizeaza investitia total gresit!

              Comment


              • Originally posted by Tinuletz View Post
                Se merita si nu prea se merita .... sa pui gpl ....
                in fine aici e vorba de un motor de 1.2 16v cu specific dat de producator 7.7 urban pe benzina si 10 pe gpl ... teoria mea zice altceva ......un 8.2 pe benzina si un 10.5 in orash ar fi mai mult rezonabil ..... si tinand cont ca mai vine si iarna iti mai trebuie si ceva maruntis pt pornire si daca se fac drumuri scurte e logic ca o sa mergi pe benzina destul pana ajunge temperatura apei la 40 de grade ...deci cam 2 - 4 km in fucntie de cate grade sunt cu minus.....O instalatie E5 ajunge in jur de 2000 ron plus 300 omologarea deci in jur de 23 mil ..... Un calcul estimativ de luat in seama ar fi ......... 8.2 * 5.67 = 46.49 100 km/orash benzina si GPL 10.5*3.15 = 33.075 plus 1 litru pt porniri ... mai mult sau mai putin adica 33.075 + 5.67 = 38.745
                diferenta "ideala" ar fi 46.49 - 38.745 = 7.745 per 100 km strict urban .... in cazul acesta se mai merita ..... la 1000 km castigi 77.45 deci ... undeva in jur de 29 000 de km amortizarea investiei ... la acest pret se mai adauga si reviziile anuale specifice GPL in jur de 100 sau 200 de lei ..... DACA gresesc cu ceva in calculul asta sa ma corecteze cineva ..... deci specific, chiar de ma repet consumurile luate de pe site oficial DACIA 4.9 / 6.2 Exterior , 7.7 / 9.8 Urban si un mixt de 5.9 / 7.5 ........ astept pareri PRO SI CONTRA ........ parerea asta este strict a mea ... si dovada a fost o dacie 1310 detinuta din 2006 pana in august 2013 .... mereu consumul urban era cu cel putin 3 litri peste medie in orash adica pleca vara de la 12 in sus ...exceptie au fost cazurile cand se fura la pompa ... STIMA
                Ai o mica greseala la calcul.
                la 100 km pe benzina sa zicem ca iti consuma 8.2% si pe gaz 10.5.
                Ei cum spui tu urban- unde iti va consuma si 1 litru benzina- trebuie sa scazi kilometri facuti pe benzina din calculul gazului, altfel dublezi valoarea consumata pentru kilometrii aferenti consumului a 1 litru benzina.

                Corect ar fi 1 litru benzina consumat porniri sunt echivalenti a 1.2 litri gaz.
                Deci masina va consuma asa:
                1 litru benzina
                10.5 litri gaz- 1.2 litri gaz echivalent a ce consumi pe benzina= 9.3 litri gaz.
                costuri 1 litru benzina x 5.67lei= 5.67
                9.3 litri gaz x 3.15= 29.29 RON
                Total= 34.96 RON
                COnsum pe benzina= 8 x 5.67= 45.36 RON deci economisiti 10.4 RON la suta de km.
                Asta in conditii extreme in care mergi numai in oras- la drum lung economia ajunge pana pe la 40%.

                Overall iti amortizezi instalatia cam in 15,000- 17,000 km depinde cat de mult mergi afara.
                De la 1 ianuarie... o sa refacem calculul cu benzina 6.3 RON. Sa vedem ce face gazul
                Saab 9-5 Aero

                Comment


                • Originally posted by bGy View Post
                  Ai greșit. Când o sa ai gaz pe Logan atunci sa postezi.
                  1. Ai pus prețul la cea mai ieftina benzina și cel mai scump gaz.
                  2. Serios 3 litri în plus? Demonstrează

                  Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
                  1. Chiar si asa economomie tot faci...
                  2. Instalatie si motor reglate prost, pe dacie nu era secvntiala, o comutai manual, unii porneau direct pe gaz... gaz prost, masina nu tragea se marea debitul de gaz sa traga mai bine... toate astea insumate pot face sa fie consumul cu 3l mai mare...
                  Ce sa zic, unii se conving mai greu altii mai rapid, ideea este ca se merita din plin dar instalatia sa fie de calitate.

                  Originally posted by Tinuletz View Post
                  Se merita si nu prea se merita .... sa pui gpl ....
                  in fine aici e vorba de un motor de 1.2 16v cu specific dat de producator 7.7 urban pe benzina si 10 pe gpl ... teoria mea zice altceva ......
                  Teoria e teorie, hai sa iti spun practic si concret.
                  Am gpl pe motor de 1,2 de care vorbesti si tu si n-am nici un interes sa sprstesc pe nimeni, din contra daca nu eram multumit nu recomandam nimanui gpl, cel putin pe motorul asta.
                  Incepem cu inceputul, o instalatie buna costa intre hai sa zicem 2300- si 2700 de lei. Omologarea nu costa 300 de lei ci 156, nu stiu de unde ai informatia asta dar e gresita. Eu am montat cu 2600 de lei + rotunjim la 160 omologarea.

                  Consumul e 8,4 -8,5% in oras, in timp ce pe benzina ar fi fost de 7-7,2%. La drum intins prin Romania am scos si 6,9% dar in general scot cam 7,2%, pe benzina scoteam ~5,9%. La viteze mai mari( 120-130-140) pe autostrada in strainatate aveam consum 8,4-8,8% pe gaz pe benzina zic optimist 7,2% in cond alea, toate consumurile astea socotite de la gol la gol si pe baza km parcursi si a litrilor consumati de pe bonuri.

                  Hai sa socotim economia: 8.5 x 3.16 = 26.86 ron
                  7.2x5.5 = 39.6; rezulta 12.7 ron diferenta
                  De trecut pe gpl trece cam intr-un km de mers cand este ger afara. Intr-adevar iarna scade rentabilitatea daca faci drumuri scurte cu pauze in care motorul se raceste, dar nimeni nu isi pune gpl sa mearga pana la piata sau pana la magazinul din colt si inapoi. Dar in medie socotit 10.000 km am mers cu 1 plin la benzina si am mers si vre-o 3-400 km din aia 10 k numai pe benzina cand am ramas fara gaz, dar hai sa zicem o medie de 0,5 %. Astea fiind spuse rezulta minim minim 10 lei la suta de km economie, cu cea mai ieftina benzina si pretul gpl la aceeasi statie. Avand in vedere ca am alimentat cu gpl intre 2,76 si 3 lei litrul si benzina sa fie de la mine socotita tot la 5,5 fa tu calculele. Asta pentru metoda ta.

                  Corect ar fi cum zice colegul sa scazi km facuti pe benzina pana se incalzeste motorul si socotesti consumul de gpl pt km facuti exclusiv p gpl, dar nimeni nu sta sa vada cati km sunt pe gpl si cati pe benzina.

                  Reviziile daca esti cat de cat priceput si nu ti-e frica sa te murdaresti pe maini le poti face si singur, ca nu e mare branza sa schimbi 2 filtre pe care le iei cu 35 de lei.
                  Oricum ai lua-o in maxim 25.000km ti-ai scos banii si mergi pe plus. Eu atat am socotit maxim pt cat am platit eu pe instalatie si am lasat o marja si pt costul reviziilor in km astia. Satisfactia cand faci plinul cu jumate dincat ai plati daca ai pune benzina... nepretuita...

                  Comment


                  • Fiecare cu motivele lui pentru care si-a montat GPL.Mie stiti ce imi place cel mai mult? Inainte pe benzina eram foarte atent...sa nu accelerez tare cand ies din localitati ca sa nu imi urce consumul; sa nu depasesc 120 la fel sa nu ma coste drumul mai mult decat face...in oras la fel sa nu o bruschez ca sa nu bag benzina ca la balamuc.
                    Ori pe GPL pur si simplu nu mai am stres- ca merg domol si imi ia 8% GPL, sau ca dau in ea cum vrea muschiul meu si imi ia 9% GPL... 3 lei chiar nu e asa mare problema in conditiile in care ai un consum calculat in benzina de 4.5%.(ne mai unim si cativa prieteni cand mergem la mare munte si deja... costul drumului intra in cash flow la 'si alte cheltuieli'.
                    Saab 9-5 Aero

                    Comment


                    • Foarte bine punctat.

                      Asa este cu GPL ul. Indiferent ca mergi agresiv sau economic, nu te doare capul de consumul in bani.

                      Parerea mea este ca oricine face minim 10 000 de km pe an si intentioneaza sa mai tina masina minim 3 ani, ar trebui sa se gandeasca serios la o instalatie de GPL.
                      Logan GPL 1.4

                      Comment


                      • Sincer sa fiu, a doua oara nu stiu daca mi-as mai pune GPL pe masina ...
                        De ce zic asta: am GPL pe Loganul meu de vreo 4 sau 5 ani, revizii facute la timp. Ca si consum, de 50 lei, adica vreo 16 l de gpl, fac in regim de Bucuresti 165 - 175 km. Asta inseamna un consum de 9.2 - 9.5 l/100 km in oras. Pana aici totul ok. Urmeaza bucuria ... in 4 ani de cand il am mi-am cam omorat motorul. Un test de compresie facut acum 2 saptamani m-a cam dat peste cap pentru ca nu mai am decat 10.1 atm pe cilindrul 1, 10.5 pe 2, 11.3 pe 3 si 11.8 pe 4 din 14.5 cat ar fi normal. Asta inseamna rectificare/schimbare chiulasa, schimbat supape daca e cazul, alt kit distributie, etc.
                        In total, un deviz estimativ de vreo 1500 ron, adica vreo 500 l gpl, undeva la vreo 5 - 5.500 km facuti cu masina, pe gaz. Tinand cont ca l-am montat cand aveam vreo 85k si acum am 160k, in 75k km facuti sa bagi motorul la mecanic ... nu prea e treaba. Practic, diferenta de bani "economisiti" pe km facut cu gpl o dau, daca mai tin masina, pe repararea motorului, care, dupa interventie, n-am nicio garantie ca mai duce iar minim 75.000 km.
                        Last edited by ady_p; 4 December 2013, 18:49.
                        sigpic
                        Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

                        Comment


                        • lasand testul de-o parte, tu simti ca masina mai trage ca inainte ?
                          din sutele de taxiuri ce merg cel putin 400-500 mii km pe gaz, cu s-a nimerit tocmai la tine sa se strice motorul ?
                          e posibil cumva sa scape presiune pe la supape ? daca da atunci ai mers cu un reglaj foarte prost, sarac
                          Last edited by 827sam; 4 December 2013, 19:20.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • Sam, d-aia m-am dus sa fac testul, ca nu mai trage cum o stiam eu. De ceva vreme raspunsul pe accelerare nu mai e asa prompt cum a fost acum ceva vreme in urma iar diferenta se observa si mai tare cand sunt mai mult de 2 persoane in masina sau car ceva mai greu cu ea. E ingenuncheata cand pun doua baterii de camion in portbagaj (aprox 180kg).
                            sigpic
                            Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

                            Comment


                            • Poi ori calculam corect ori facem transfer de pe benzina in gpl si separam km cat merge pe benzina sau gpl ( e logic ca se consuma si de ici si de colo pt ca asa e pornirea ) oricum consumul de buzunar este cel real daca voi scoateti consumuri mult mai mici decat da producatorul va felicit stiu ca exterior e mult mai rentabil dar eu ma refeream la strict urban omologarea inbacau e 190 sau 200 a facut un coleg asa mia zis la crezut la politie un certificat cu omoogare 37 lei si drumul tau ar fi 250 lei incarcat intradevar sunt instalatii e5 de la 2000 la 2700 marime si calitate eu am pus-o pe cealalta si ce vina am eu ca asa arata pretul la petrom afisat gpl 3.15 si benzina 5.66 hai 5.70 ca asta e modificat oricum domnul bgy are niste calcule de individiat producatorul da 2.3 diferenta 10-7.7 = 2.3 la matematica mea si eu am rotunjit la 3 ca in conditii standard e 2.3 in rest nu e si altceva vreau sa evidentiez gazul se comprima diferit si se consuma diferit in functie de anotimp am avut dacie pe carburatie pe gpl din 2006 pana in 2013 si stiu ce inseamna gpl referitor la uzura si etc nu stiu cum e la astea de tehnologie moderna ca de dacie 1310 is satul de gpl pana peste cap cei drept am si facut peste 60 k km
                              Last edited by vitriol; 5 December 2013, 11:47.

                              Comment


                              • mai reglati si culbutorii. la mine merge ok cu compresie 8...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google