Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Tinuletz View Post
    Poi ori calculam corect ... ori facem transfer de pe benzina in gpl si separam km cat merge pe benzina sau gpl ( e logic ca se consuma si de ici si de colo pt ca asa e pornirea )... oricum consumul de buzunar este cel real .... daca voi scoateti consumuri mult mai mici decat da producatorul va felicit .... stiu ca exterior e mult mai rentabil dar eu ma refeream la strict urban ......omologarea inbacau e 190 sau 200 a facut un coleg ... asa mia zis la crezut ... la politie un certificat cu omoogare 37 lei si drumul tau ar fi 250 lei incarcat ...... intradevar sunt instalatii e5 de la 2000 la 2700 marime si calitate eu am pus-o pe cealalta .... si ce vina am eu ca asa arata pretul la petrom afisat gpl 3.15 si benzina 5.66 hai 5.70 ca asta e modificat ..... oricum domnul bgy are niste calcule de individiat .... producatorul da 2.3 diferenta ......10-7.7 = 2.3 la matematica mea si eu am rotunjit la 3 .... ca in conditii standard e 2.3 in rest ..... nu e .... si altceva vreau sa evidentiez gazul se comprima diferit si se consuma diferit in functie de anotimp .... am avut dacie pe carburatie pe gpl din 2006 pana in 2013 si stiu ce inseamna gpl ...... referitor la uzura si etc ..... nu stiu cum e la astea de tehnologie moderna ca de dacie 1310 is satul de gpl pana peste cap .... cei drept am si facut peste 60 k km
    Dar daca nu ai condus si nu sti cum e o masina cu GPL inafara de Dacia 1310 sau ma rog,atunci de ce postezi pe forumul asta ?ai citit macar numele forumului
    ?

    Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
    sigpic

    Comment


    • doar un alt gica contra, expert, "las ca stiu eu" nu ma contraziceti voi...

      Comment


      • Are si logan, dar ar fi mai relevant cu o foaie de calcul si niste grafice. Poate sa spuna cativa concret cat valoreaza aceiasi masina cu si fara gpl? Ca pot face niste grafice cu toate cheltuielile apoi. Cat despre dacia cu gpl eu cunosc una care a sarit de 10000km cu cateva filtre si atat. Oare s-o fi amortizat?
        Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

        Comment


        • Domule BGY scuze da u nu intelege limba romana? e topic "daca se merita sau nu gpl?": nu scrie de motorizare e logic, am si eu un logan 1.2 si mi-am dat cu parerea, am specificat cum am facut eu calculele si am zis, specificat ca am avut gpl la o dacie 1310 timp de 7 ani si stiu cu ce se mananca stiu si probleme care apar nu oi fi eu la curent tipul de instalatie euro 5 de tehnologie moderna si mai poti citi u inca odata titlul de 2 ori pana ai sa intelegi ce zice stima
          Last edited by vitriol; 5 December 2013, 14:04.

          Comment


          • Originally posted by ady_p View Post
            Sincer sa fiu, a doua oara nu stiu daca mi-as mai pune GPL pe masina ...
            De ce zic asta: am GPL pe Loganul meu de vreo 4 sau 5 ani, revizii facute la timp. Ca si consum, de 50 lei, adica vreo 16 l de gpl, fac in regim de Bucuresti 165 - 175 km. Asta inseamna un consum de 9.2 - 9.5 l/100 km in oras. Pana aici totul ok. Urmeaza bucuria ... in 4 ani de cand il am mi-am cam omorat motorul. Un test de compresie facut acum 2 saptamani m-a cam dat peste cap pentru ca nu mai am decat 10.1 atm pe cilindrul 1, 10.5 pe 2, 11.3 pe 3 si 11.8 pe 4 din 14.5 cat ar fi normal. Asta inseamna rectificare/schimbare chiulasa, schimbat supape daca e cazul, alt kit distributie, etc.
            In total, un deviz estimativ de vreo 1500 ron, adica vreo 500 l gpl, undeva la vreo 5 - 5.500 km facuti cu masina, pe gaz. Tinand cont ca l-am montat cand aveam vreo 85k si acum am 160k, in 75k km facuti sa bagi motorul la mecanic ... nu prea e treaba. Practic, diferenta de bani "economisiti" pe km facut cu gpl o dau, daca mai tin masina, pe repararea motorului, care, dupa interventie, n-am nicio garantie ca mai duce iar minim 75.000 km.
            Motorul meu de 1.4 avea compresie 11.5 pe toti cilindrii inainte de a-l da' jos si tot bateam orice Logan 1.4 standard pe acceleratie (aveam resoftare), in ciuda celor 243.000 km. din care 143.000 numai pe GPL...

            Cu noul motor o alerg doar pe benzina. Mai ales ca instalatia fiind adaptata de la 1.4 la 1.6 16v nu prea are legatura in forja cu realitatea in sensul ca pe GPL nu prea trage in ture). Viteza maxima pe GPL, 165 pe ceas, chinuit cu 16v-u iar cand o trec pe benzina urca imediat si usor pana la 190 iar apoi trebuie insistat. Mai e si cheala.
            4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

            Comment


            • Originally posted by Tinuletz View Post
              Poi ori calculam corect ori facem transfer de pe benzina in gpl si separam km cat merge pe benzina sau gpl ( e logic ca se consuma si de ici si de colo pt ca asa e pornirea )
              Sincer n-am inteles ce vrei sa spui. Hai sa clarificam un lucru: masina consuma ori benzina ori gpl- nu poate consuma in acelasi timp cate putin din fiecare (decat daca o setezi special sa iti bage putina benzina in gpl, dar asta e din alt film).
              Ori tu in calculul tau dublezi valorile.La 100 km iti consuma si 10.5 l gaz, dar si 1 litru de benzina. Asta la un calcul correct s-ar traduce de fapt ca tu parcurgi numai aprox 88 km cu 10.5 litri GPL (restul de aprox 12 sunt parcursi numai si numai pe benzina...asta daca nu cumva esti sadic si stai pe loc la ralanti cat esti pe benzina ), deci potrivit calculului tau consumul de GPL ar fi de 11.93%
              Saab 9-5 Aero

              Comment


              • Originally posted by Tinuletz View Post
                Domule BGY scuze da u nu intelege limba romana? e topic "daca se merita sau nu gpl?": nu scrie de motorizare e logic, am si eu un logan 1.2 si mi-am dat cu parerea, am specificat cum am facut eu calculele si am zis, specificat ca am avut gpl la o dacie 1310 timp de 7 ani si stiu cu ce se mananca stiu si probleme care apar nu oi fi eu la curent tipul de instalatie euro 5 de tehnologie moderna si mai poti citi u inca odata titlul de 2 ori pana ai sa intelegi ce zice stima
                Pai stai putin, ok am inteles ca ai Logan si ca ai avut o dacie cu GPL timp de 7 ani.

                Dar cum poti sa compari GPL de pe dacia ta pe una de generatie mai noua cum o ai tu pe a 2a... E irelevant sa spui ca nu se merita.
                sigpic

                Comment


                • Total incorect, dar in sensul celalalt. Pai gpl-ul pe dacie a fost cea mai buna afacere. Multi au uitat de benzina inclusiv iarna. Pai nu se mai infunda carburatorul, puteai stapani consumul din surub, eventual cu aprindere electronica, nici platini nu mai schimbai. Ce pana mea probleme sa faca pe dacie gpl-ul? Nu schimbai filtrul si se infunda, dar asta la peste 80000 km. Poate doar daca a pus vreo pocnitoare. Sa nu-mi spuna ca masina lui mergea perfect pe benzina si mereu se strica gazul. Cred ca si cel mai slab sistem gpl tot a crescut fiabilitatea la dacie.
                  Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                  Comment


                  • Pai el zice contrariul la ce zici tu alexys, spune ca nu a fost rentabil deloc GPL-ul de pe Dacia proprie.
                    sigpic

                    Comment


                    • Lasand la o parte discutia cu consumul care deja o da in penibil, aduni mere cu pepeni, dau pere si imparti la castraveti...si sa trecem la ady caruia i s-a stricat masina dupa 4-5 ani de mers pe GPL...
                      Dupa cite stiu tigaile astea de 1.4 au o mica "problema" ...trebuie reglati culbutorii la 30-40-50-60.000km...depinde de cit de prost poate sa mearga si o poti suporta...poti sa ajungi si la 100.000km dar dupa un test de compresie pe toti cilindrii o mai pornesti la paste...
                      Am vazut destule masini care au avut "problema" asta...veneau la service-ul de GPL sa le faca masina ca nu mai trage si consuma mult...sa nu mai zic ca dimineata porneau numai cu spray-ul in nas...
                      Parca mai era unul prin zona care si-a segmentat motorul de fraier...
                      Daca tot intrati pe forumuri, macar cititi si ceva constructivo-educativ...macar partea de mentenanta...aia cu "ciptiuningul" lasati-o la coada...
                      Sau macar sa citesti manualul de utilizare...
                      In primul rand cum intretii o masina...ce trebuie sa schimbi/verifici/reglezi...daca ai si GPL macar citesti si manualul de la instalatie...
                      Sant unii care vin ca nu mai merge pe GPL sare pe benzina...asta dupa 80-100.000km pe GPL...vezi ca pe diagnoza nu are presiune si pui o intrebare la plesneala "da' filtrele cand le-ati schimbat ultima data?"
                      Raspuns tamp " CARE FILTRE?" asta la ~90.000km in bord...
                      Si dupa aia ajungeti pe forumuri sa va plangeti ca s-a stricat masina in 75.000km de GPL...
                      Asta in conditiile in care multi de pe aici au depasit de mult suma asta si nu au patit nimic...in conditiile in care sant o caruta de taxiul Logan cu GPL ce au depasit cu mult 400.000km cu intretinere minimala si nu au desfacut motorul...
                      S-a scris la greu despre asta si pe aici si prin alte parti...dar ori nu citim ori nu pricepem...

                      Apropo am vazut Logan care avea compresie 4-3-6-8 si inca misca...dupa reglaj culbutori a inviat
                      Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                      Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                      Comment


                      • Deja trebuie sa invat cum se regleaza culbutorii la 1,2 16v, la 225 000 km au cedat, instalatia inca e ok, lovato pe taxi si a venit la revizii doar de 3 ori cand nu i-a mai mers. Zice ca si-a revenit, dar oricum eu nu imi revin din soc. Pai dai toate draciile alea jos si reglezi 16 supape? Mai exista motoare la fel si la alti producatori? Exceptand opelul la care schimbi pastilele )..
                        Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                        Comment


                        • Originally posted by alexys View Post
                          Total incorect, dar in sensul celalalt. Pai gpl-ul pe dacie a fost cea mai buna afacere. Multi au uitat de benzina inclusiv iarna. Pai nu se mai infunda carburatorul, puteai stapani consumul din surub, eventual cu aprindere electronica, nici platini nu mai schimbai. Ce pana mea probleme sa faca pe dacie gpl-ul? Nu schimbai filtrul si se infunda, dar asta la peste 80000 km. Poate doar daca a pus vreo pocnitoare. Sa nu-mi spuna ca masina lui mergea perfect pe benzina si mereu se strica gazul. Cred ca si cel mai slab sistem gpl tot a crescut fiabilitatea la dacie.



                          Da, normal ca nam suflat in jigleor decat odata pe an adica si inainte de a da frigul. O pregateam de sezonul rece, curatam carburatorul si revizia scurta la aprindere si DA, a fost o afacere, vara era rentabil pe gpl dar iarna cand era -15 grade nu era asa rentabil si asta datorita fataielii de pe gaz pe benzina la oprire si la incalzirea motoruli la pornire

                          Originally posted by eugenmanea View Post
                          Sincer n-am inteles ce vrei sa spui. Hai sa clarificam un lucru: masina consuma ori benzina ori gpl- nu poate consuma in acelasi timp cate putin din fiecare (decat daca o setezi special sa iti bage putina benzina in gpl, dar asta e din alt film).
                          Ori tu in calculul tau dublezi valorile.La 100 km iti consuma si 10.5 l gaz, dar si 1 litru de benzina. Asta la un calcul correct s-ar traduce de fapt ca tu parcurgi numai aprox 88 km cu 10.5 litri GPL (restul de aprox 12 sunt parcursi numai si numai pe benzina...asta daca nu cumva esti sadic si stai pe loc la ralanti cat esti pe benzina ), deci potrivit calculului tau consumul de GPL ar fi de 11.93%
                          PRIETENE, hai sa clarificam un lucru, producatorul da consum de 9.8 OFICIAL, am mai adaugat de la mine marja de eroare inca apropae un litru si eu m-am referit doar la faptul ca tu in timp ce faci 100 km pornesti motorul de mai multe ori . CE NU PRICEPI? Asadar potrivit calulului masina consuma pana se face schimbul de benzina gaz, indiferent daca tu stai pe loc .... iar asta cu consumul de 1 litru peste 10.5 e de la tine. SE STIE din date oficiale consumul ce e asa de greu sa intelegi logica mea , esti matur si ma gandesc ca ma intelegi si nu ma mai ei la misto cu 11.93%, stiu si eu adunare dar nui nevoie sa aduni ce trebuie si ce nu trebuie eu am specificat clar CA : intr-o suta de km orash intra la consum gaz 10.5 litri si pt porniri un litru de benzina. ASTA AM VRUT SA PRECIZEZ si sper ca de data asta ai inteles ca altfel DESENEZ !
                          Last edited by Tinuletz; 7 December 2013, 01:01. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Eu nu pot sa iti desenez ca n-am talent, dar in schimb pot sa iti mai explic odata- nu e nevoie sa fii artagos si sa te enervezi ca faci riduri .
                            Dimineata te duci la masina, deschizi portiera, dai cheie pornesti motorul si pleci- nu stai ca la dacia 1300 3 minute sa se incalzeasca si sa bagi socul.
                            Masina merge aprox 2 kilometri pe benzina pana se incalzeste si apoi trece pe gazulet. Din acel moment s-a strigat Bingo si pornim numaratoarea kilometrilor ce se fac pe gaz. Si tot asa te opresti pornesti iar...mai mergi 2 km pe benzina iar restul pe gaz ...si dai si lupta pana se consuma cei 10.5 litri gaz cum zici tu ca e consumul official la suta de km plus litrul de benzina afferent pana trece pe gaz.
                            Contabilizand o sa avem cam asa: 100 km aferenti celor 10.5 litri gaz (atat parca am zis ca e consumul nu?) + cei aproximativ 10kilometri adunati cat timp motorul a mers pe benzina (hai sa zicem ca e motorul rece si consumul pe benzina e si el pe la 10%).
                            Deci tu cu 8 litri benzen faci aprox 100 km iar eu cu 10.5 litri benzen+ 1 litru benzina fac aprox. 110 km.
                            Capisci?
                            Saab 9-5 Aero

                            Comment


                            • Originally posted by moog View Post
                              Lasand la o parte discutia cu consumul care deja o da in penibil, aduni mere cu pepeni, dau pere si imparti la castraveti...si sa trecem la ady caruia i s-a stricat masina dupa 4-5 ani de mers pe GPL...
                              Dupa cite stiu tigaile astea de 1.4 au o mica "problema" ...trebuie reglati culbutorii la 30-40-50-60.000km...depinde de cit de prost poate sa mearga si o poti suporta...poti sa ajungi si la 100.000km dar dupa un test de compresie pe toti cilindrii o mai pornesti la paste...
                              Am vazut destule masini care au avut "problema" asta...veneau la service-ul de GPL sa le faca masina ca nu mai trage si consuma mult...sa nu mai zic ca dimineata porneau numai cu spray-ul in nas...
                              Parca mai era unul prin zona care si-a segmentat motorul de fraier...
                              Daca tot intrati pe forumuri, macar cititi si ceva constructivo-educativ...macar partea de mentenanta...aia cu "ciptiuningul" lasati-o la coada...
                              Sau macar sa citesti manualul de utilizare...
                              In primul rand cum intretii o masina...ce trebuie sa schimbi/verifici/reglezi...daca ai si GPL macar citesti si manualul de la instalatie...
                              Sant unii care vin ca nu mai merge pe GPL sare pe benzina...asta dupa 80-100.000km pe GPL...vezi ca pe diagnoza nu are presiune si pui o intrebare la plesneala "da' filtrele cand le-ati schimbat ultima data?"
                              Raspuns tamp " CARE FILTRE?" asta la ~90.000km in bord...
                              Si dupa aia ajungeti pe forumuri sa va plangeti ca s-a stricat masina in 75.000km de GPL...
                              Asta in conditiile in care multi de pe aici au depasit de mult suma asta si nu au patit nimic...in conditiile in care sant o caruta de taxiul Logan cu GPL ce au depasit cu mult 400.000km cu intretinere minimala si nu au desfacut motorul...
                              S-a scris la greu despre asta si pe aici si prin alte parti...dar ori nu citim ori nu pricepem...

                              Apropo am vazut Logan care avea compresie 4-3-6-8 si inca misca...dupa reglaj culbutori a inviat
                              Eu n-am zis ca nu mai porneste, am zis ca nu mai trage. Faza e ca am facut un calcul, sumar si a dat cu "-".
                              Am facut 75.000 km cu gaz, cu o masina ce avea in jur de 90.000 km la bord cand l-am montat. Dupa cei 75k km am tras si eu o linie si m-am trezit ca am de facut reparatii de 1500 RON (sau mai mult, sper ca nu), chiulasa, supape, segmenti, alt ulei, alt antigel, alte filtre, alt kit de distributie, role, curea, garnituri si mai stiu eu ce alte "minuni" neprevazute vor mai aparea cand se desface motorul ... Mai adauga la cheltuieli instalatia de gaz, 2300 RON, omologarea (drumuri facute, taxe platite, nu mai stiu cat a fost, dar, oricum, peste 200 ron), seturile de filtre de la gaz + manopera de inlocuire si o sa vezi ca toate ma duc in 4-5000 ron, cheltuieli in 4 ani. 1000 ron/an nu stiu daca ii scoti din diferenta de cost gpl/benzina.
                              Din cate vad in titlul threadului, initiatorul se intreaba daca merita sau nu. Parerea mea e ca nu si zic ca am adus si argumente. Cat despre intretinere, filtre schimbate la timp si alte asemenea, crede-ma ca au fost schimbate la timp.
                              Am ajuns sa cred ca GPL-ul e o mare teapa de marketing. Ai falsa impresie ca faci economii, cand, de fapt, dupa 4 ani, ajungi sa vezi ca ai platit/urmeaza sa platesti in jur de 5000 RON ca sa-ti meraga masina cat de cat ok.
                              sigpic
                              Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

                              Comment


                              • Pai vezi ca tu socotesti si consumabilele pe care oricum trebuie sa le schimbi chiar daca nu ai gaz pus pe masina ( distributie, role, curea, ulei, antigel etc )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google