Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • In afara de asta, distributia aia nu este pusa alalteri, adica arunca doar 13000km nerulati cu ea. Si nimeni nu garanteaza ca din compresie nu mai trage motorul. Am multi taximetristi care vin in 2 cilindri spunand ca nu-i deranjeaza trepidatul, doar consumul. Si la majoritatea se rezolva prin reglaj. Pai el nu a fost acolo cand a inceput sa trepideze? Apoi presiunea de 14,5 la un raport de compresie de 9,5:1 mi se pare imposibil de atins, indiferent in ce este scalat compresmetrul ala. Probabil a dat peste niste mecanici destepti care isi vor lua banii, apoi vor da din umeri daca va trage la fel. Pierderea de putere devine observabila abia sub 6,5 bar compresie. Si sa vezi ce putere capata unele masini cand nu mai au segmenti si se dau pe ulei.
    Asa ca inainte de a trage concluziile sa aflam daca lipsa de putere e de la compresie si daca investitia era necesara sau doar profita mecanicii de un catalizator infundat, un dinte sarit la distributie, o sonda defecta sau doar corectii date peste cap. Cine nu intelege ca nu-i bai cu compresia aia, sa fie sanatos si la punga gros. Ar fi culmea sa fie distributia si acelasi mecanic sa i-o fi montat-o.
    Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

    Comment


    • Originally posted by Ivan Marian View Post
      Si vrei sa spui ca soferul ala al tau sau tu ...( pe P.J.)... ati facut cu loganul vreo 200 de km pe zi?

      Adica loganul tau a bagat/facut 200 de km in fiecare zi timp de 1825 de zile, adica 5 ani? 1825 zile X 200 km/zi= 365.000 de km(peste 350.000 ca asa ai zis)

      Vrei sa spui ca saracul logan nu a avut parte de nici o zi de odihna( in service, in garaj, pauza de sarbatori, concedii, etc), pt ca daca statea o zi, trebuia sa bage dublu(400 de km) a doua zi si tot asa!!

      Mie mi se par cam trasi de par rau de tot KM astia multi ai tai. Mai taie din ei....
      Amice masina nu sta la "garaj" decat duminica.Daca nu stii ce activitate am,de ce ti se pare tras de par ?Nu pot desfasura activitatea fara masina,fara rulaj !
      Masina ruleaza zilnic intre 200 si 400 km.Adica mananca GPL de min 100 ron zilnic !
      Cum iti inchipui ca in 7 luni Dokker-ul are peste 30.000 km? Stand la umbra?Sau crezi ca am investit 12.000 euro doar asa de dragul rablelor ?Nu imi ajungea mercedes-ul sa ma plimb imi trebuia dacia?
      Masinile fac minim 5000 km pe luna !Ia vezi 3 print screen-uri de anul trecut(astea le-am avut la indemana) cu foaia de parcurs scoasa de sistemul GPS.O sa vezi luna cu peste 8000 km rulati !Sunt peste 350 de linii in fisier cu trasee.Gandeste-te profund !
      Te bagi intr-o discutie unde te inving cu argumente foarte solide.Te rog sa te abtii !
      Convine sau nu convine cuiva,pentru mine GPL-ul este sfant si il prefer alaturi de o masina low cost pentru o utilizare intensa !
      Attached Files
      Last edited by Rac; 8 December 2013, 18:27.

      Comment


      • Unii au impresia ca daca ei si au luat masina sa mai asculte muzica din cand in cand in ea si sa mai faca un drum pana la soacra odata pe luna... ceilalti sunt ciudati sau mincinosi. Dar masinile din Germania care au 100,000 km intr un an ce sa mai zici?
        Saab 9-5 Aero

        Comment


        • Bine punctat! Multumesc !

          Comment


          • eu zic ca la saracia care este in Romania se merita cu varf si indesat aproape 75 % din fabricatia de motoare Dacia 1,2 16 pt export sunt pe gaz de aici trageti si voi o concluzie.

            Comment


            • Originally posted by ady_p View Post
              Inca unul ....
              Mai, sa-ti explic. Distributia masinii mele a fost schimbata ca la carte, la fiecare 60.000 km. Acum am 157.000 km la bord si trebuie sa o schimb pe cea pusa la 122.000 km din cauza problemei de la gaz. Niciun mecanic nu o sa-ti mai puna inapoi distributia scoasa iar daca tu intalnesti unul dispus sa ti-o monteze la loc, sfatul meu e sa cauti altul -> intreg la minte.
              Si totusi, reglaj de culbutori ai facut? Ai verificat distributia sa nu fie decalata vre-un dinte? Nu ne-ai dat informatiile astea.
              Daca ai de gand sa te iei dupa sfaturile unor mecanici care vor sa te jecmaneasca n-ai decat. Dar la valorile de presiune pe care le-ai spus tu motorul tau e in parametri. Si nici eu nu vad cum ar putea sa scoata 14,5 bari fara sa ii torni ulei in cilindrii. Duc motoarele de logan 400k lejer pe gpl fara segmentare si asta cu intretinere minima si exploatare maxima. Schimba mecanicii, astia la care ai fost n-au de lucru si vor sa te friga pe tine... Daca as fi in locul tau inainte de a scoate banu greu pt o asa reparatie ar face un reglaj de culbutori corect! Apoi remasori compresia si daca e ok si tot nu trage clar ceva din reglaje, fise, bujii, filtre, vezi pe benzina cum merge, incearca sa mergo o perioada pe benzina si apoi vezi si pe gpl. Dar daca optiunea ta este sa dai masina sa meshtereasca doreii prin motorul tau, la final sa mearga tot asa sau chiar mai prost si tu sa le platesti lor o gramada d bani este alegerea ta. S-au mai intamplat nenumarate cazuri dinastea, din pacate.

              Comment


              • Originally posted by Rac View Post
                Amice ...Te bagi intr-o discutie unde te inving cu argumente foarte solide.Te rog sa te abtii !
                AMICE,,,mai rar soferi ca tine care sa alerge masinile in asa hal de hal. Totusi,,nu sunt multi care baga km astia intr-o singura luna. Deaia am si zis ce am zis. La tine chiar se merita GPL-ul, ca apoi iei masina, o dai de gard sau o busesti intentionat si iei alta.
                Altii nu isi permit sa cumpere alta masina noua in fiecare zi/luna/an. Deci ajung sa o repare pe aia care o au si constata ca au iesit in gaura, vezi cazul lui Ady si a altora de pe aici bineinteles, dar nu prea recunosc.
                Tu practic,cand te lasa masina,,nu o mai repari,, ci o arunci in sant sau la rabla si iei alta.
                Originally posted by eugenmanea View Post
                Unii au impresia ca daca ei si au luat masina sa mai asculte muzica din cand in cand in ea si sa mai faca un drum pana la soacra odata pe luna... ceilalti sunt ciudati sau mincinosi. Dar masinile din Germania care au 100,000 km intr un an ce sa mai zici?
                Daca taceai ...tot aia ramaneai iar ca sa faci 200/300/400 de km in Romania pe soselele,strazile,bulevardele, autostrazile infime de la noi, plus alea "DE PE HARTIE" in fiecare zi, este foarte obositor pt orice sofer.

                Daca pomenesti de Germania,,,DA,,acolo cred cu desavarsire ca se fac lejer 100 de mii pe an,,dar la noi asa ceva vezi mai rar.
                Last edited by Ivan Marian; 8 December 2013, 22:20.

                Comment


                • salut!
                  Sunt mai nou pe aici ,dar vreau sa-mi dau si eu cu parerea despre acest subiect...
                  Detin de vreo 2 ani un audi a4 b5 1,6i ,iar consumul urban m-a speriat foate tare ...12-13% in oras,eu obisnuit cu fosta dacie 1,4 I ce-mi lua maxim 10% in oras. Mentionez ca n-am problem de natura mecanica care sa-mi influenteze consumul in asa maniera ,ci pur si simplu asa consuma audiurile.
                  Asa ca m-am decis,realmente tarziu,sa-mi montez o instalatie gpl care sa-mi reduca cheltuielile cu carburantul. Chitibusar din fire fiind ,am incercat pe cat posibil sa am aceeasi timpi de injectie cu gpl-ul ca si pe benzina ,iar amestecul carburant/aer sa fie cat de cat asemanator,astfel incat motorul sa nu sesizeze vreo diferenta.
                  Pe mine nu ma intereseaza foarte mult diferenta dintre consumul gpl vs benzina ,atata timp cat motorul raspunde/comporta la fel pe ambii carburanti.
                  Atata timp cat instalatia e bine reglata ,iar motorul nu simte diferenta si de 100 de lei fac pe gaz in oras 300Km ,iar pe benzina 170km ,nu ma intereseaza in cat timp amortizez investitia. Banii au fost dati ,nimeni nu o sa mi dea inapoi,conteaza doar ca merg mai ieftin.

                  Comment


                  • pe aici vad ca sunt cativa stresati care nu stiu ce-i aia sa mergi ieftin, dar isi dau cu parere la ceva ce nu au, nu cunosc si nu au habar, buna treaba
                    bafta cu masina si cat mai multi km fara probleme
                    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                    Comment


                    • Originally posted by piroman22 View Post
                      Si totusi, reglaj de culbutori ai facut? Ai verificat distributia sa nu fie decalata vre-un dinte? Nu ne-ai dat informatiile astea.
                      Daca ai de gand sa te iei dupa sfaturile unor mecanici care vor sa te jecmaneasca n-ai decat. Dar la valorile de presiune pe care le-ai spus tu motorul tau e in parametri. Si nici eu nu vad cum ar putea sa scoata 14,5 bari fara sa ii torni ulei in cilindrii. Duc motoarele de logan 400k lejer pe gpl fara segmentare si asta cu intretinere minima si exploatare maxima. Schimba mecanicii, astia la care ai fost n-au de lucru si vor sa te friga pe tine... Daca as fi in locul tau inainte de a scoate banu greu pt o asa reparatie ar face un reglaj de culbutori corect! Apoi remasori compresia si daca e ok si tot nu trage clar ceva din reglaje, fise, bujii, filtre, vezi pe benzina cum merge, incearca sa mergo o perioada pe benzina si apoi vezi si pe gpl. Dar daca optiunea ta este sa dai masina sa meshtereasca doreii prin motorul tau, la final sa mearga tot asa sau chiar mai prost si tu sa le platesti lor o gramada d bani este alegerea ta. S-au mai intamplat nenumarate cazuri dinastea, din pacate.
                      Ok, "Dorel" care a facut acel test de compresie este ... Cosmin (cosmin_i parca are userul pe aici, mai cunoscut fiind ca proprietarul Albinutei !!!). Bujiile de pe masina sunt NGK Iridium, ulei de vreo 6 ani nu pun decat Castrol full sintetic iar distributia e facuta la un dealer Dacia al carui sef se service imi e ruda ... Ma rog, asta nu exclude greseala, dar, Florin, ne intretine masinile familiei de ani de zile si nimeni nu a avut nimic de obiectat vreodata.
                      Intre timp, de cand am postat prima data aici, am fost si la un reglaj la culbutori si am plecat cum am venit, distanta era ok 0.15 la admisie si 0.30 la evacuare cum mi-au facut-o cei la care mi-am montat gazul.
                      sigpic
                      Shit does not happen. Shit takes time, shit takes effort.

                      Comment


                      • Originally posted by 827sam View Post
                        pe aici vad ca sunt cativa stresati care nu stiu ce-i aia sa mergi ieftin, dar isi dau cu parere la ceva ce nu au, nu cunosc si nu au habar, buna treaba
                        bafta cu masina si cat mai multi km fara probleme
                        In caz ca nu ai observat singurii care spun ca GPL nu este economic sunt cei care nu au, ba chiar nu au avut niciodata

                        Comment


                        • @Ady-p - "Dorel" care ti-a luat compresia e Razvan
                          @piroman22 - daca tu te-ai fript cu "mecanici" asta nu inseamna ca poti generaliza ...
                          ia spune tu ce se intampla daca ai 2 dinti in + sau 2 dinti in - la distributie ... 1 dinte este putin semnificativ;
                          Cine a spus ca e nevoie de segmentare ? la supape si scaune apare problema ...cedeaza din cauza temperaturii ridicate .In plus eu ii cunosc mersul lui Ady , apasa acceleratia pana sa ajunga motorul la temperatura optima lucru care il faceam si eu si la 70 mii am ajuns la compresie 9.

                          Comment


                          • Originally posted by ady_p View Post
                            Ok, "Dorel" care a facut acel test de compresie este ... Cosmin (cosmin_i parca are userul pe aici, mai cunoscut fiind ca proprietarul Albinutei !!!). Bujiile de pe masina sunt NGK Iridium, ulei de vreo 6 ani nu pun decat Castrol full sintetic iar distributia e facuta la un dealer Dacia al carui sef se service imi e ruda ... Ma rog, asta nu exclude greseala, dar, Florin, ne intretine masinile familiei de ani de zile si nimeni nu a avut nimic de obiectat vreodata.
                            Intre timp, de cand am postat prima data aici, am fost si la un reglaj la culbutori si am plecat cum am venit, distanta era ok 0.15 la admisie si 0.30 la evacuare cum mi-au facut-o cei la care mi-am montat gazul.
                            Stai usor, nu te inflama ca n-am de unde sa stiu eu sau altii de pe aici pe unde ai dus tu masina si cine ce a lucrat la ea... Ideea e ca au fost destui pe aici pacaliti de mecanici si s-au apucat sa repare si sa schimbe piese anapoda si problema sa persiste...
                            Poate tu te-ai nimerit printre aia putini care repara chiuloasa din cauza gazului. Dar si asta poate s-a intamplat din cauza mersului sarac care a dus la arderea supapelor, segmentii nu cred sa fie problema...
                            Dar si daca bagi 3000 de lei in ea acum, desi nu cred sa fie nevoie sa bagi atat in ea, eu cred ca in 100k chiar si cu reparatia asta tot pe plus esti... Bafta!

                            Pt cine considera ca nu e economic sa nu isi monteze, ca daca ne inmultimn iar se scumpeste si gpl-ul ca si motorina...

                            LE: Nu sariti ca n-am dat cu paru... Nu m-am fript la mecanici ca nu i-am lasat sa faca de capul lor la masina mea, si pana acum Doamne multzam n-am avut probleme majore cu masina.
                            La 2 dinti sariti/ decalati la distributie in general nici nu porneste si poti sa iti iei si adio de la supape de la prima cheie. N-am zis nici eu de segmentare. E foarte logic ce zici tu ca problema sa fie de la supape si explicatia e plauzibila si ea daca reglajul pe gaz nu e sarac si cresc temperaturile de lucru si se ard supapele. N-am asa experienta in practica dar nici atehnic nu sunt.

                            Mi-a expirat timpul de editare si postez din nou.
                            Mi-am recitit postarile si am scris de segmentare pt ca adi a insirat printre piesele necesare si segmentii, ceea ce nu cred nici eu ca e cazul de a fi schimbati, de aia am zis ca duc mult si bine motoarele de logan fara segmentare. In cel mai rau caz schimbi supapele sau pui alta chiuloasa cu totul desi mai bine o repari pe cea existenta, pui o curea de distributie noua daca rolele sunt ok, o garnitura noua, ulei si filtre si aia e. Nasol oricum ai lua-o dar mai limitezi cheltuielile.
                            Last edited by piroman22; 9 December 2013, 13:20. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Originally posted by Ivan Marian View Post

                              Daca taceai ...tot aia ramaneai iar ca sa faci 200/300/400 de km in Romania pe soselele,strazile,bulevardele, autostrazile infime de la noi, plus alea "DE PE HARTIE" in fiecare zi, este foarte obositor pt orice sofer.

                              Daca pomenesti de Germania,,,DA,,acolo cred cu desavarsire ca se fac lejer 100 de mii pe an,,dar la noi asa ceva vezi mai rar.
                              Eu care folosesc masina in mod recreational am luni in care am facut mai mult de 5,000 km intr-o luna. Ce ti se pare asa ciudat?!!
                              Saab 9-5 Aero

                              Comment


                              • Cred c-a inteles, Marian, cum sta treaba.
                                Acum puteti reveni la subiect.
                                If it ain't broke, don't fix it!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google