Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se aude de bine. Cine are sa-i traiasca ! Costa mult, nu stiu daca cei de la Vernesti pun asa ceva. Strica un telefon la ei.
    Last edited by cos123; 12 December 2013, 15:47.
    Dacia Duster 1,6 16V - benzina & Gpl

    Comment


    • Apropo de titlul topicului. Încă mai există indivizi care dau crezare miturilor urbane. Doar ce-am discutat cu unul acum câteva ceasuri. Din păcate și fără a se informa corect, mulți încă au păreri preconcepute despre mersul pe GPL. Tipul cu care am discutat, misterios, mi-a tăiat-o scurt, cum că aș ieși mult mai scump pe GPL decât pe alți combustibili din cauza problemelor cauzate la motor. Evident, i-am cerut să detalieze. Și de-aici am să-nșir lista miturilor urbane, înșirate și de el:
      - motorul pierde putere (semnificativ),
      - motorul nu mai are ungere,
      - consum destul de mare de gaz, astfel încât se anulează economia.
      Contraargumentele mele au fost, punctual:
      - e adevărat că motorul pierde putere, dar procentul e nesemnificativ și, mai ales, insesizabil, ceea ce se poate vedea la cuplarea pe GPL, când, efectiv, nu se simte,
      - nu benzina asigură ungerea, ci uleiul... da, dar mi s-a replicat, tot atoateștiutor, "GPL-ul e uscat complet, iar benzina/motorina au și ele acolo un rol, ce mama mă-sii!"
      În realitate să spunem că arderea aceea, așa uscată cum e ea și mult mai completă decât a benzinei, face ca uleiul să nu fie contaminat și e sinonimă cu depuneri ZERO de calamină. Cu alte cuvinte, motorul se simte chiar mai bine.
      - la prețul actual al benzinei și GPL-ului, ar trebui un consum dublu de GPL pentru a egala costurile. Cu alte cuvinte, dacă mașina lua 6 l/100 km pe benzină, ar trebui să consume 12 l/100 km de GPL. Ceea ce este imposibil la o instalație reglată corect și în aceleași condiții. Personal, la instalația proprie am observat că față de 6,5-7 l/100 km consum cca. 8,0-8,5 l/100 km pe GPL, echivalent benzină 4-4,3 l/100 km, în bani. Restul sunt economii.
      Există o discuție care se poate face, referitoare la UNELE PROBLEME ce pot apărea în UNELE CONDIȚII de exploatare a motorului... asta apropo de chestiunea scaunelor de supapă.

      Și ca să răspund la întrebarea din titlu, da, merită! NU, "se merită" - e verb tranzitiv personal, dar se poate folosi, dacă se dorește cu reflexivul "se cuvine a fi instalat". Merită să vorbim corect românește! E destul că suntem conduși de agramați.
      Last edited by ursamajor; 12 December 2013, 16:16.
      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

      Comment


      • Cea mai buna dovada ca instalatia GPL merita si e fiabila, este numarul mare de taximetre care folosesc acest carburant. Cand zic "numar mare" ma refer la >80% si fac referire doar la Bucuresti, pentru ca aici le vad.

        Tot citesc asta cu "amortizarea". Oare este cineva care atunci cand se duce la pompa, pune de-o parte suma econmisita, ca si cand aia ar fi banii de paine si trebuie sa-i faca la loc? Eu nu cred.

        Satisfactia GPL-ului o am de fiecare data cand ma duc sa alimentez si vad ca un plin costa 130-135 lei, fata de 265-270 lei cat ar fi costat unul de benzina.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • +1 pentru Vitriol

          Toata lumea amortizeaza dar e vorba de bani pe hartie ca in realitate diferenta intre plinul pe gaz si cel de benzina, nu o pune nimeni deoparte, fie sunt bani de tigari cola fie se baga mai mult GPL pentru ca se merge mai mult( gen te duci cu masina pana la colt sa cumperi paine)

          Eu am alta satisfacite cand fac plinul 70L* 5.6 =400 de ron

          Mi se pare super tare sa am rezervor de 70 ))

          Comment


          • off : drogas, nu-i pune gpl, strica turbina
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Pai daca era vreun 2.5- 3.0 benzina era musai. Dar e un 1.8 T la care e pacat sa il "tiganesc" sa ii iau din cai. Practic am vrut mai multi cai si de aia am luat-o acum ce fac ii bag GPL ca sa mai moara din ei?

              Oricum nu merg multi km si nu renteaza pentru mine.

              Eu as vrea sa am bani sa merg cu benzina de 98-100 ca sa simt in plus

              Comment


              • Normal ca ii pui de-o parte.
                Fie ca e vorba ca iti raman bani de mai multe excursii, de mancare, fie ii faci depozit la banca...eu cel putin am redus costul combustibilului de la aprox 500ron pe luna la aprox 250 RON.- vorbesc de fataiala zilnica si din weekend; excursiile sunt pe buget separat.
                Pe an 3,000 ron fix cat o vacanta in Grecia
                Asta vara cand am fost in Croatia am ecomisit din drum cam 550 RON pe 3,000 km fix cat sa imi ajunga sa fac si o excursie pn la Venetia (drumul)
                Deci...overall diferenta iti ramane tie in buzunar. Ce faci cu ea- te priveste.

                A mea are 126 cai- cu GPL probabil ca mai raman vreo 120. Jur ca ii folosesc cu mult mai mult folos pe cei 120 decat pe cei 126. De ce? Pentru ca pe GPL nu ma intereseaza consumul- dau in ea fara sa ma uit la ac.
                Pe benzina...te mai uiti si la acul de benzina inainte sa bagi pedala la fund cand iesi din localitate.
                Last edited by eugenmanea; 12 December 2013, 17:20.
                Saab 9-5 Aero

                Comment


                • In mod normal nu ar trebui sa ai probleme cu GPL pe 1.8T...
                  Mai multe detalii va pot da in curand dupa ce am sa ma joc serios pe una din asta...
                  Dar, repet, 1.8T nu e o problema...daca despre asta e vorba...pierderea de putere este nesemnificativa...
                  Dar daca zici ca nu faci km multi, atunci nu-si are rostul...
                  Cit despre "economie" ...am mai zis-o...se vor face km mai multi si intr-un timp mai scurt
                  Eventuala economie, si este chiar si in cazul de mai sus, se va cunoaste daca faci un calcul pe o perioada mai lunga...
                  Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                  Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                  Comment


                  • Instalatia de GPL nu e la fel de fiabila ca injectia de benzina din pacate. Din fericire e ieftin de reparat.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Eu m-am decis si imi pun instalatie Prins.
                      Motor de 3.0 300 ponei, suv.
                      Din ce am mers, nu exista nicio diferenta.
                      La 1650 euro cat costa, o amortizez in 20.000 km
                      Apoi, voi merge cu consum de 1.4.
                      Si nu se compara cu niciun diesel, in nicio carte, forma sau basm.

                      E asa de proasta cu gaz, ca un asociat are un Porsche de 4.8 v8 "gazat" de 5 ani si 400.000 km.
                      Si e asa de sarac, incat si-a luat-o noua
                      Last edited by Cezar; 12 December 2013, 18:29.

                      Comment


                      • Acum vre-o 30 de ani cand foarte multi de pe aici nici nu erau nascuti ,in Romania incepuse sa circule camioane si autobuze cu instalatii de gaz metan si gpl fiind. Aceste doua alternative fiind considerate ca si acum un combustibili extrem,extrem de ieftini.....

                        Si ganditi-va ca pe atunci pretul motorinei prin anul 1980 era de 0,30 centi iar benzina undeva la 0,56 centi ,adica 9 lei (vechi) = echivalent acum cu 2 paini actuale de 300 gr si 0,60 bani= (1,2 lei).

                        Cateva fotografii din istoria vehiculelor pe gpl si gaz metan de acum un mileniu....
                        Attached Files
                        Last edited by adonis33; 12 December 2013, 20:10.
                        "Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."

                        Comment


                        • Apropo de treaba asta, motoarele diesel astea noi se pot adapta pe gaz? Nu pun problema daca se merita sau nu ci doar daca se pot face instalatii de gaz pentru motoare diesel commonrail.

                          Comment


                          • Cred ca doar ''moog" si "alexys" iti pot raspunde la intrebare ...dar din ce stiu eu sunt instalatii gpl si pentru motoarele moderne singura problema este rentabilitatea investitiei !
                            "Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."

                            Comment


                            • Originally posted by Cromatic View Post
                              se merita
                              Ia vezi ce zice tanti acolo. Îs destui agramați pe lumea asta, vrei să faci parte din ei?
                              Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                              Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                              Comment


                              • Originally posted by adonis33 View Post
                                Acum vre-o 30 de ani cand foarte multi de pe aici nici nu erau nascuti ,in Romania incepuse sa circule camioane si autobuze cu instalatii de gaz metan si gpl fiind. Aceste doua alternative fiind considerate ca si acum un combustibili extrem,extrem de ieftini.....
                                ........
                                Diferenta era ca acel gaz era in stare gazoasa si nu lichida ca acum.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google