Mai merita sa montam GPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Păi și-acum nu-l aduc în stare gazoasă pentru a-l arde? Stocarea e cea care se face mai compact, lichefiindu-l. Atât. Evident, în afară de faptul că și managementul instalațiilor a evoluat.
    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

    Comment


    • Originally posted by adonis33 View Post
      Stimate coleg "Rac" este treaba ta ca poti sa crezi sau nu....dar....dincolo de crezul tau ...asta am facut...am mers cu peste 160 km/h constant cu Logan 1,6 16 v noaptea intre orele 2 si 3...Masina avea 2 luni si 10.000 km si-am testat-o inainte pe cateva portiuni din autostrazile Germane si Olandeze.....

      Referitor la intrebarea ta "Cati km dintr-o suta de mii ai rulat exclusiv pe autostrada ?" te asigur ca in urmatori 10 ani cand eu voi iesi la pensie este posibil si probabil ca tu sa ajungi la 1/3 din km rulati de mine pe autostrazile din europa dar....hai sa nu intru in polemica cu tine ca nu are sens........
      Polemica este conctructiva si are sens atunci cand nu induci in eroare cu anumite "declaratii" iesite din comun.Ori ai rulat Constanta-Bucuresti cu 160-170 km/h,ori ai rulat intre orele 2-3 cu acea viteza
      Nu are relevanta la subiectul discutat cat ai rulat dumneata in UE sau cat am rulat eu.Probabil daca am putea aduna kilometrii nu ai fi cu mult inaintea mea !Detin cativa ani grei in spate.La momentul de fata ma pot lauda la sfarsiturl fiecarui an ce trece, cu o medie 100.000 km rulati prin tara.
      Probabil daca te prindeau olandezii cu 170 km/h pe autostrazile lor,plateai 120-150 euro pentru fiecare 20 km depasiti sau faceai parnaie si ramaneai fara masina.Limita maxima pe autostrada in Olanda este 120 km/h.
      Relevanta absoluta este consumul real de GPLla viteze normale pe trasee autohtone cum fac majoritatea userilor.Nu faci consum pe autostrada ruland 200 km cu frica de acceleratie cu tirurile la 85 km pe banda I.
      Te rog nu afirma ca 1,6 16 V consuma urban 10% GPL.Nu de alta ,dar un neinititat va crede ca pe GPL "nava cosmica" cu 50 de sisteme de siguranta,numita Logan va consuma mai putin ca pe benzina !
      Lauda ca ai mers cu viteze "dementiale" testand Loganul nu stiu ce relevanta are !
      Multi au testat masinile prin tara cu certitudine,dovada stau drumurile pline de cruci !
      @autom:Corect,acel combustibil era in stare gazoasa.Sistem de gaz compresat CNG.Motorul era alimentat in sistem dual,motorina si gaz metan !Nu lichefiat! Utilajul pornea pe motorina,soferul avea un set de robineti si manometre in cabina de unde regla jucaria,bombe miscatoare !
      Se stabilea un anumit procent de motorina si gaz.
      Intr-un motor diesel cu raport de comprimare 18-25:1 nu poti introduce carburant cu flamabilitate ridicata ce se autoaprinde(benzina,gpl).Trebuie modificari serioase, in motorul diesel aerul comprimat de piston ajunge la o temperatura de 800 grade,numai GPL nu-i trebuie !

      Comment


      • @adonis, mercic pentru poza cu autobuzul ala, am cam facut naveta cu el, sunt 30 de ani intr-adevar.
        Vad ca se discuta multe pe aici, inclusiv media de viteza, care e sinucigas si care nu, etc. Poate ca azi am probat un bmw sa vad ce poate gazul abia montat, 170 kw chiar se simt, pacat ca are limitare )...
        Si sa moara zamfirica mea daca nu a mers pe constanta bucuresti cu acceleratia in blana, cu exceptia cand mai intra cate unul in fata si se tara cu cat putea.
        Cat despre metan sau gpl si diesel, am o lista cu motoare convertite pe turisme asa cum sunt, fara modificari mecanice si cel mai bine sta la capitolul procentaj un motor de la fiat cu doar 25% motorina.
        Daca vrei alte chestii, trebuie aduse modificari, deja mai costisitoare decat remotorizarea pe benzina. Foarte bune rezultate sunt la motoarele mari, unde s-a lucrat cu constructorul, atat Prins cat si BRC au cu ce sa se laude.
        Dar la noi e cam imposibil de omologat, nimeni nu va scoate licenta pe asa ceva cat timp nu va promite recuperarea investitiei. Adica ai instalatia dar iti faci omologare pe cont propriu.
        Oarecum motoarele alea erau alimentate primitiv si nu cred ca rentau decat pe hartie, cred ca se zicea ceva de biogaz, nu metan, ca sa parem economi. Daca ar fi fost metan lichefiat, buteliile alea ajungeau 6 luni, dar probabil nu mai ar fi tinut nenea ala tigarea in mana cu peste 100 de atmosfere langa el.
        Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

        Comment


        • Da ''alexys" acel autobuz a carat muncitorii uzinei Dacia de la Pitesti la Mioveni...
          Cand l-am vazut primaoara si-am circulat cu el .......am stat pe scaun cu morcovul in cur de frica gazului....Pe atunci nu prea stiam ce dracu se intampla cu buteliile alea si stiu ca toata lumea tremura ca sare hardughia in sus ....apoi ne-am obisnuit cu ideea oricum pe gaz metan nu mai stiu daca chiar a mers vreodata autobuzul dar era una din ideile marete ale TOVARASULUI .......D-zeu sa-l ierte !
          "Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."

          Comment


          • Originally posted by autom View Post
            Diferenta era ca acel gaz era in stare gazoasa si nu lichida ca acum.
            Metan lichefiat nu cred ca atu in vreo masina, vezi ca e diferenta intre GNC la 200 de bar si GPL la vreo 30.
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • Cam gresesti, uneori gpl-ul sta lichid si la presiunea atmosferica, adica sub 1 bar, mai ales daca e butan, imi place sa-l pun in sticle de plastic mototolite, la soare le indreapta, dar nu am vazut niciuna bubuind.
              Uneori, la temperaturi negative, presiunea este sub 2 bari in rezervoarele cu butan toti vin si se plang, mai punem ceva gaz daca mai au unde si isi revin. Sau le tinem putin la cald.
              Metanul in schimb are ceva presiune daca e sa judecam dupa cat de grea este o butelie goala. In mod sigur cele de pa autobuze nu erau la presiuni mari atata timp cat se vad flanse pe ele, de aia nu aveau autonomie.
              Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

              Comment


              • EU ma gandeam la presiunea supapei de siguranta de pe polivana de gpl, in ideea ca sistemul e proiectat sa reziste pana la presiunea aia fara probleme, desigur ca la frig poate si presiune mai mica.
                Autobuzele mergeau pe metan comprimat, dupa cum ai zis si tu la presiuni destul de mici. Masinile cu CNG mai moderne au presiuni destul de mari ca sa recupereze din autonomie. Metanul ar fi foarte ieftin, insa e greu de stocat cu o densitate corespunzatoare de energie.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Am dus si eu masina la gazat, cu instalatie Prins.
                  Ii multumesc lui moog pt sustinere informatica si lui alexys pentru oferta foarte buna (cu 150 euro mai ieftina ca cea pe care o montez, singura problema fiind distanta si timpul pierdut cu instalatia).

                  Comment


                  • Cat te-a costat ?

                    Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
                    sigpic

                    Comment


                    • M-a costat 7800 lei.

                      Comment


                      • Destul de scumpa, crezi ca se merita diferenta de pret pentru o instalatie PREMIUM ?
                        sigpic

                        Comment


                        • Eu am incheiat contract executoriu cu ei si expertiza tehnica pre instalare.
                          Am garantie 300.000 km (sau pe acolo).

                          O instalatie normala era 1200 euro. Cred ca merita diferenta de 450 euro.

                          La loganul MCV pe care-l am, exista o instalatie deja. Nu stiu ce natie sau rasa este.
                          Stiu doar ca in oras consuma 15 si afara 12 (dupa spusele celor ce-l utilizeaza).
                          Foarte ok.

                          Comment


                          • Am GPL de vreo 3 luni si sunt suficient de multumit.La putere si viteza nu se simte diferenta,dar la consum mi se pare un pic mai mare decat ma asteptam,adica 9.75/100,iar benzina undeva la 1.25/100.La un calcul sumar,investitia,in cazul meu 2000 instalatia,160 omologarea si 40 schimbarea talonului,total 2200 se va amortiza undeva dupa 20 000 km parcursi,deci in vreo 2 ani.Sper,totusi,ca gazul sa ramana ca pret la jumatate fata de benzina,pt ca a cam luat o razna,e 30.05-30.15,iar benzina 5.50-5.60...

                            Comment


                            • Deci pana la urma iti consuma 1.25 litri la suta de km?

                              Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
                              sigpic

                              Comment


                              • Pe langa acel consum de gaz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google