Cum sa bagi benzina de 100-150 lei pe luna? Eu am Tomasetto stag4 pe 1.6 16 v si bag benzina cam 30 lei pe luna. LA -17 grade trece pe gaz in jur de 5 minute la relanti, iar daca merg cu ea in 1 km. Cred ca se consuma mai multa bezina daca merg cu ea 1 km decat la relanti. Oricum...stau la curte asa ca nu mi place sa plec cu masina inghetata.
Mai merita sa montam GPL ?
Collapse
X
-
Vitriol are dreptate cu ce zice mai sus.
Plus, mai sunt lucruri care pot mari consumul de GPL:
- reglajul instalatiei indreptat spre putere crescuta: in mod normal reglajul tine cont de micul decalaj de putere si cuplu datorat densitatii mai scazute, insa anumiti utilizatori sau montatori prefera sa compenseze in mod exagerat;
- conditiile trecere pe gaz restrictive: temperatura mare eventual combinata cu o turatie ridicata;
- bujii nepotrivite cu 3 sau 4 electrozi sau uzate.
Nu mai zic: daca la toate astea se adauga o talpa de plumb si un mers smucit rezulta consumuri hilare de GPL.
Iar efectul e ca alimenteaza suficientele prejudecati bazate pe vorbele unor Dorei, si ajungem la pareri TOTAL eronate despre mersul pe GPL.
Asta a propos de unele "calcule" de mai sus, de ajung unii colegi aproape sa spuna ca e mai scump sa mergi pe gaz!
Comment
-
Asta cu trecerea pe gpl este influentata de masina care o ai si unde stai. La mine trece pe gaz dupa o noapte de stat in 2.5 minute, nu merg niciodata pe benzina, pana scot masina din garaj si inchid garajul este le gpl. Vara 2 minute maxim si este pe gaz.
Verificati termostatul sa fie ok eu as recomanda si vaporizatorul meu zeta zavoli a/s super care se pare ca este superior multor reductoare.
Azi am fost liber si am zis sa merg la o plimbare, am un traseu pe coasta de sud dus intors 319km, mers incolo chiar birjarita masina, a vazut mut 6200rmp. Consum combinat 13.05 l/part la 100km. Am fost o statie care ava gaz cu 0.56 (3.21 l in ron ). Da se merita chiar daca litrul de benzina este 1.05l si cel de part 0.65 unde stau eu.
Am venit acasa am verificat valorile LTFT este de -0.78 ce vrei mai mult.Attached Files
Comment
-
" Mai merita sa montam GPL ? " sau mai bine luam auto diesel ? la preturile actuale dieselul a revenit profitabil , defapt ieftin de rulat , lei/km bate la fund gpl ul.
acum nu mult timp in urma situatia era alta.o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Originally posted by Costi-bc View Post" Mai merita sa montam GPL ? " sau mai bine luam auto diesel ? la preturile actuale dieselul a revenit profitabil , defapt ieftin de rulat , lei/km bate la fund gpl ul.
acum nu mult timp in urma situatia era alta.
Motorina extra costa 5.45 RON la Petrom (trebuie sa pui de aia mai scumpa ca nu stii niciodata cand scade temperatura la -15 grade si ramai cu ea in drum).
Consum mediu afara sa zicem 5% la un mers potolit
Rezulta 27.25 lei per suta de km
Gazul e 2.96 lei consum la mers potolit 9%
Rezulta 26.64 RON.
Am luat in calcul un diesel f f bun si optimizat la consum pentru ca iarna nu prea consuma dieselul 5%Saab 9-5 Aero
Comment
-
1.6 mpi ... la -14" in maxim 1.5 km trece in gaz instalatia fiind setata la 40" si 2000 de ture , un tomaseto stag 200V este euro 3 caruta si la consum cu un plin de gpl adica 40 l fac un mixt de 400-450 km cu porniri cu tot pe bord comp arata un consum de 9 si ceva .
eu spun ca inca se merita la un pet de 2.77gpl si 5.05 benzina
pun un mixt de 7 % oras 7x5.05=35.35
9 hai 10% gpl 10x2.77=27.70
diferenta 35.35 - 27.70 = 7.65 adica 2.76 l gpl
nu se pune faza ca masina merge pe benzina pina trece in gpl ci se pune faptul ca atunci cand trece in gpl merg cu 7.65 lei mai ieftin pe 100 km
gpl consuma 10% dar benzina nu ia numai 7 % cum nu sunt eu " flacaneata " acum
Comment
-
Originally posted by eugenmanea View PostN as prea zice...
Motorina extra costa 5.45 RON la Petrom (trebuie sa pui de aia mai scumpa ca nu stii niciodata cand scade temperatura la -15 grade si ramai cu ea in drum).
Consum mediu afara sa zicem 5% la un mers potolit
Rezulta 27.25 lei per suta de km
Gazul e 2.96 lei consum la mers potolit 9%
Rezulta 26.64 RON.
Am luat in calcul un diesel f f bun si optimizat la consum pentru ca iarna nu prea consuma dieselul 5%
Afara un Logan dci consuma sub 5%, la mers potolit chiar si 4%.
Vad ca numai GPL-ul e cu stea in frunte.
Comment
-
Scuzele mele am uitat ca la Logan mers potolit inseamna 70-80 maxim 90.
Ma refeream la mers potolit adica 110 in cazul meu... nu am facut prea multe experiente dar la 70-80 cred ca se consuma in jur de 7- 7.5% GPL- poate sunt colegi care pot sa confirme cat consuma Loganul GPL la ''mers potolit loganesc'.
Excludem pretul instalatiei care se netuieste cu faptul ca o masina diesel cu aceeasi vechime,app aceeasi putere si cu acelasi numar de kilometri costa cam cu 1,000 EUR mai mult.Saab 9-5 Aero
Comment
-
Scuzele mele, uitasem ca vobesc doar cu piloti de curse.
La Logan potolit e sa mergi cu 100/ h.
Daca iti cumperi masina noua, o fi cu 1000 de euro mai scump un diesel dar si alambicul ala de instalatie GPL il tii doar 10 ani. Ori Romania e plina de Golf-uri care au 20 de ani, adica pe GPL aveai nevoie de zwei bucati.
Mai ai si ceva cuplu, si ceva loc in portbagaj, iesi tot pe acolo sau mai bine cu consumul. Vara poti pune motorina d'aia mai ieftina.Last edited by mr.K; 13 January 2015, 22:19.
Comment
-
110 inseamna mers legal in afara localitatii. Daca diesel Logan acum iarna la 100 la ora (reali) ia 4% e f bine, dar sincer ma cam indoiesc.
Nu vreau sa intru in polemica pentru ca believe it or not eu chiar te stimez pentru luarile de pozitie pe care le ai- dar informatia ta e un pic eronata: doar rezervorul trebuie schimbat la 10 ani nu toata instalatia.
Oricum ce vroiam sa subliniez- Diesel inca nu bate la fund GPL ul- costurile cu combustibilul sunt sensibil egale.Last edited by eugenmanea; 13 January 2015, 22:23.Saab 9-5 Aero
Comment
-
110 inseamna mers legal in afara localitatii.
Pe drumurile normale limita e 90/h, cu 110/ h o sa halesti niste puncte.
Oricum ce vroiam sa subliniez- Diesel inca nu bate la fund GPL ul- costurile cu combustibilul sunt sensibil egale.
Comment
-
Originally posted by mr.K View PostAfara un Logan dci consuma sub 5%, la mers potolit chiar si 4%.
Vad ca numai GPL-ul e cu stea in frunte.
MCV-ul meu pe gaz scoate frecvent afara cifre pe langa 8 fara chinuiala (60 sau 120 in afara localitatilor), asta real, masurat gol-gol.
Cu acelasi sofer rezulta motorina 5,2 x 5,25 ~27 RON/100 km iar GPL 2,9 x 8 ~ 23 RON/100 km.
Deci cu indulgenta ramane asa, (mare atentie: la preturile actuale)
Originally posted by eugenmanea View PostDiesel inca nu bate la fund GPL ul- costurile cu combustibilul sunt sensibil egale.
Comment
-
Tu esti in lumea ta! Citesti printre randuri si tragi concluzii ca un copil de 2 ani.
Pt mine unul, esti irecuperabil, asa ca pe post de interlocutor nu ma vei mai avea![/QUOTE]
Ms de sfat prietene .... dar sa stii ca nu am nevoie de fani ca tine !
Nu citesc printre randuri, concluziile le-am tras in 7 ani de GPL si numai cred in BASME!
Aici se vorbeste de rentabilitate, dar de problemele cu instalatia, de timpul pierdut prin service, de reglajele defectoase, de banii cheltuiti pe experimentele mecanicilor, chiar nu sufla nimeni un cuvant cand site-ul e plin in sectiunea GPL......aici unde mai e profitul ?
Comment
Comment