Parerea mea este ca instalatia GPL ti-o mai montezi pe o masina si atunci cand ai posibilitatea, chiar daca respectivul autovehicul are o vechime considerabila si face, probabil, obiectul programului "Rabla". In cazul meu, regret intr-adevar ca nu am facut treaba asta mai demult, dar poate au fost si alte prioritati, nu neaparat legate de masina. Am fost nevoit sa circul destul de mult cu aceasta masina in perioadele de varf, a cresterii pretului la carburanti si ma cam strangea inima cand lasam sute de lei la benzinarie, lunar. Ce era sa fac? Sa trag pe dreapta si sa strang banii pentru o instalatie GPL? Nu fac parte din categoria celor care stau toata ziua in masina, dar nici "sofer de dumnica" nu par a fi. Practic folosesc masina in deplasarile la/si de la locul de munca, in sistem de naveta de cateva ori pe saptamana si chiar pentru probleme de serviciu. Apoi, mai sunt iesirile la sfarsit de saptamana, cand timpul si altele mi-o pot permite.
Desi masina are o vechime destul de mare, totusi este inca functionala din multe puncte de vedere. Iar la capitolul rugina, se pare ca sta foarte bine, desi a facut parte din lotul acela rechemat in service, pentru astfel de probleme care zic eu ca s-au rezolvat. Da, cu siguranta, de acum inainte ma astept sa mai apara si asa ceva, asta este, am vazut marci si mai de prestigiu, cu rugina, la aceeasi varsta. Mai ales in conditiile de drum din patria noastra. Mai depinde si de felul in care o intretii si o folosesti. Facand un scurt bilant al ultimelor 30 de zile, de cand functioneaza pe GPL, pot spune ca am parcurs un numar considerabil de kilometri, nu neaparat de placere, astfel incat pot estima ca investitia se poate amortiza intr-un timp destul de rezonabil. Personal, nu consider ca perioada de amortizare a unei investii e punctul forte al acesteia. Mai sunt si alte considerente ce pot fi luate in calcul. Poate ca gresesc aici, dar e doar parerea mea. Masina, in starea in care este acum, mai duce cu siguranta inca destui ani, nu cred ca daca are 10 ani e la finalul vietii ei. Au cate unii masini si mai vechi de atata si inca isi fac treaba cu ele. Nu cred ca s-a ajuns in Romania la un nivel de trai asa de ridicat, incat sa ne putem permite cu totii sa schimbam masinile la 10 ani, cu unele noi, bineinteles.
Cand a inceput sa ia amploare "fenomenul" GPL, nu eram interesat, trebuie sa recunosc, mai ales ca nu i s-a facut de la inceput o reclama favorabila. Si in ziua de azi mai sunt unii care nu vad cu ochi buni "bomba din portbagaj" si afirma ca GPL-ul distruge motorul. Poate ca la inceput credeam si eu asa ceva, dar accesand tot mai des paginile acestui forum si discutand cu persoane autorizate, m-am convins ca lucrurile nu stau chiar asa. Din pacate, atunci cand am inceput sa fiu interesat de avantajele GPL-ului, nu mi-a permis situatia financiara sa adopt o astfel de solutie. Nu stiu cati dintre noi ar dispune, asa in orice moment, de 2000 de lei sau mai mult incat sa fie in masura sa faca o investitie de acest gen, banuiesc ca nu foarte multi, dar asta e problema fiecaruia. Dar in cele din urma am rezolvat problema si nu cred ca este prea tardiv, desi daca mai lasam sa mai treaca vreo 5 ani, atunci chiar ca nu mai avea niciun rost, cu asta sunt de acord. Nu pot omite nici faptul ca principalul motiv a fost consumul destul de mare de benzina, mai ales in mediul urban si in special iarna.
Si nu in ultimul rand, poate a contat si faptul ca de cativa ani, mai detin o masina de aceeasi marca, modelul difera, tot pe benzina, insa cu un consum considerabil mai redus decat motorizarea 1,4 MPI. La asta, asa cum a mai afirmat cineva tot pe acest thread, daca nu ma insel, chiar nu se merita o instalatie GPL. Nu spun asta ca o lauda, e doar o stare de fapt. Unde mai pui ca intre timp, suntem mai multi posesori de permis de conducere in familie, astfel incat cele doua masini au devenit chiar necesare.
Unii prefera "cazanele" SH, aduse de afara, cu sute de mii de kilometri la activsi cu o vechime si de 15 ani, dar marci de prestigiu, ca da mai bine, probabil, sau poate doar atata isi permit. Si daca acestea mai sunt si pe benzina, ca motorizare, prima lor grija e sa dea fuga la primul montator de GPL si sa-si puna o instalatie de acest fel, ca un motor de 1800-2000 cmc, sau mai mult, consuma ceva benzina. Asta, daca mai au cu ce. Dar tot au convingerea ca or sa-i tina mai mult decat un Logan vechi de 10 ani, chiar daca a fost cumparat de nou. Se poate si asa, nu-i contrazic. Fiecare isi ia ce-i convine si il foloseste cum ii place..., sau invers.
Desi masina are o vechime destul de mare, totusi este inca functionala din multe puncte de vedere. Iar la capitolul rugina, se pare ca sta foarte bine, desi a facut parte din lotul acela rechemat in service, pentru astfel de probleme care zic eu ca s-au rezolvat. Da, cu siguranta, de acum inainte ma astept sa mai apara si asa ceva, asta este, am vazut marci si mai de prestigiu, cu rugina, la aceeasi varsta. Mai ales in conditiile de drum din patria noastra. Mai depinde si de felul in care o intretii si o folosesti. Facand un scurt bilant al ultimelor 30 de zile, de cand functioneaza pe GPL, pot spune ca am parcurs un numar considerabil de kilometri, nu neaparat de placere, astfel incat pot estima ca investitia se poate amortiza intr-un timp destul de rezonabil. Personal, nu consider ca perioada de amortizare a unei investii e punctul forte al acesteia. Mai sunt si alte considerente ce pot fi luate in calcul. Poate ca gresesc aici, dar e doar parerea mea. Masina, in starea in care este acum, mai duce cu siguranta inca destui ani, nu cred ca daca are 10 ani e la finalul vietii ei. Au cate unii masini si mai vechi de atata si inca isi fac treaba cu ele. Nu cred ca s-a ajuns in Romania la un nivel de trai asa de ridicat, incat sa ne putem permite cu totii sa schimbam masinile la 10 ani, cu unele noi, bineinteles.
Cand a inceput sa ia amploare "fenomenul" GPL, nu eram interesat, trebuie sa recunosc, mai ales ca nu i s-a facut de la inceput o reclama favorabila. Si in ziua de azi mai sunt unii care nu vad cu ochi buni "bomba din portbagaj" si afirma ca GPL-ul distruge motorul. Poate ca la inceput credeam si eu asa ceva, dar accesand tot mai des paginile acestui forum si discutand cu persoane autorizate, m-am convins ca lucrurile nu stau chiar asa. Din pacate, atunci cand am inceput sa fiu interesat de avantajele GPL-ului, nu mi-a permis situatia financiara sa adopt o astfel de solutie. Nu stiu cati dintre noi ar dispune, asa in orice moment, de 2000 de lei sau mai mult incat sa fie in masura sa faca o investitie de acest gen, banuiesc ca nu foarte multi, dar asta e problema fiecaruia. Dar in cele din urma am rezolvat problema si nu cred ca este prea tardiv, desi daca mai lasam sa mai treaca vreo 5 ani, atunci chiar ca nu mai avea niciun rost, cu asta sunt de acord. Nu pot omite nici faptul ca principalul motiv a fost consumul destul de mare de benzina, mai ales in mediul urban si in special iarna.
Si nu in ultimul rand, poate a contat si faptul ca de cativa ani, mai detin o masina de aceeasi marca, modelul difera, tot pe benzina, insa cu un consum considerabil mai redus decat motorizarea 1,4 MPI. La asta, asa cum a mai afirmat cineva tot pe acest thread, daca nu ma insel, chiar nu se merita o instalatie GPL. Nu spun asta ca o lauda, e doar o stare de fapt. Unde mai pui ca intre timp, suntem mai multi posesori de permis de conducere in familie, astfel incat cele doua masini au devenit chiar necesare.
Unii prefera "cazanele" SH, aduse de afara, cu sute de mii de kilometri la activsi cu o vechime si de 15 ani, dar marci de prestigiu, ca da mai bine, probabil, sau poate doar atata isi permit. Si daca acestea mai sunt si pe benzina, ca motorizare, prima lor grija e sa dea fuga la primul montator de GPL si sa-si puna o instalatie de acest fel, ca un motor de 1800-2000 cmc, sau mai mult, consuma ceva benzina. Asta, daca mai au cu ce. Dar tot au convingerea ca or sa-i tina mai mult decat un Logan vechi de 10 ani, chiar daca a fost cumparat de nou. Se poate si asa, nu-i contrazic. Fiecare isi ia ce-i convine si il foloseste cum ii place..., sau invers.
Comment