Consum Redus - GPL -

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Costi-bc View Post
    astea cu presiunea rotilor si fara accelerari bruste e valabil pt orice masina. filtrul de aer nu se curata. se schimba. la ce pret are eu il schimb odata cu uleiul si filtrul de ulei.
    e adevarat ca consuma cu aproape 10 % mai mult gaz decat benzina si asa e si normal, dar eu sincer mi-am pus gaz ca sa nu ma intereseze consumul. acum ce vreti ? sa mergeti mai ieftin pe gaz decat pe jos ?

    singura chestie de care ma indoiesc e ca ne consuma mai putin mergend cu 110 decat cu 90 km/h la drum intins. dupa consumul instant (calculat pe benzina) afisat la calculatorul de bord e cam pe invers.
    ideea e sa nu schimbi in oras sub 2500 ture.
    sa iti spun ce scrie si in cartea masinii:viteza costa scump-citat de unde se dau consumurile

    Comment


    • #17
      consum mic

      Salutare,

      Din experienta cu GPL ul de pana acum (Logan berlina 1.4 GPL Landi Renzo din fabrica - 65 000 de kilometri facuti pana acum) pot zice urmatoarele:

      Mersul agresiv creste consumul extraurban de GPL cu minim 0.5 litri la 100 de km (la mers normal am consum in afara localitatii de 8 litri de GPL la 100 de km - daca accelerez si franez mai brusc, depasesc mai din scurt - consumul este de 8.5 litri la 100 de kilometri - in afara localitatii)

      In oras mersul agresiv creste consumul cam cu 1 litru de GPL la 100 de kilometri (10 litri de gpl la 100 km versus 11 litri de gpl la 100 de km - consumurile acestea le-am inregistrat eu in cele 2 variante de condus in orasul Sibiu)

      La 65 000 de kilometri am reglat tachetii prima data. Dupa reglaj masina trage mult mai bine. Cred ca ar fi trebuit sa reglez tachetii pe la 40 000 de kilometri pentru ca de atunci observasem o oarecare scadere de putere.

      Dupa reglajul tachetilor am observat o scadere a consumului de aproximativ 0.2-0.3 litri de gpl la 100 de km. Totusi trebuie sa mai fac cateva drumuri lungi ca sa fiu sigur de aceasta scadere a consumului.

      Alte chestii care influenteaza consumul sunt filtrul de aer , starea bujiilor si anvelopele.

      Cred ca niste anvelope cu rezistenta mica la inaintare (gen Michelin EnergySaver), un filtru de aer schimbat la fiecare 5 000 - 7 000 de kilometri si bujii de calitate schimbate la maxim 50 000 de kilometri pot aduce impreuna o reducere a consumului de GPL cu vreo 0.5 litri la 100 de km.

      Ar mai fi cateva imbunatatiri aerodinamice de facut la Logan care de asemenea pot reduce consumul. Insa imbunatatirile aerodinamice sunt destul de greu de realizat pe cont propriu. Spoilerele de bazar cred ca mai mult inrautatesc aerodinamica Loganului.

      Aerodinamica imbunatatita reduce consumul in afara localitatii in timp ce pentru consum mai mic in oras masina trebuie sa fie cat mai usoara (ar trebui lasate in casa toate chestiile inutile pe care le caram prin portbagaj).
      Logan GPL 1.4

      Comment


      • #18
        Si pe mine m-a bate gandul sa-i pun gpl dar as deschide un topic si cu costurile de intretinere al gpl si problemelecare apar
        Vand piesa auto logan originale si aftermarket

        Comment


        • #19
          Am GPL de 22 000 km.
          Consum oras: 10 L/100km; iarna intre: 11....13 L/100km
          Consum inafara orasului: 8 L/100km - Aproape invariabil

          Comment


          • #20
            Si eu am GPL pe 1.4 al meu, am reglat tacheti, curatat filtrele de gpl si am facut recalibrare...sincer nu stiu cat consuma acum, dupa o forja cam pana pe la 5000, vreo 30 de minute pornita si pierderi usoare de gaz, cauciucuri de iarna putin mai late si nu cu presiunea corespunzatoare am mers 50 km cu 20 lei, in oras, deci ar fi undeva la 11 - 12 consumul, vara trecuta la drum intins (pitesti - horezu - transalpina - sebes - sibiu - valcea - pitesti) am facut 500 km cu un plin (in jur de 38l) - tot cateva forjari, 4 in masina si viteza maxima cam 110...ar fi un consum de 7 - 8! eu zic ca este ok!

            Comment


            • #21
              Am GPL Landi Renzo din fabrica. 93000 Km. Va recomand ca atunci cand faceti revizia la GPL sa schimbati mai rar filtrul la faza gazoasa. Este foarte scump. Conteaza mai mult cel de la faza lichida si e mai ieftin. Apropo de consum eu scot in jur de 8,2% mixt vara si mare atentie de unde bagati GPL. Multi va vand aer.

              Comment


              • #22
                salut
                un sfat mai mergeti si pe benzina din cand in cand sa aiba ecu gpl ce sa adapteze.
                cu cat se merge mai mult pe gpl cu atat va consuma mai mult,o resetare de parametrii la ecu benzina ar fi un mare ajutor pt consumul de gpl , nu lasati masina sa mearga pe benzina numai la porniri mai ales ca acum fiind rece merge mult mai mult.
                spor la consum

                ,,DE_TOATE,,

                Comment


                • #23
                  M-a bate si pe mine un gand sa-mi pun loganul pe gpl dar sunt la stadiul de studii si parerii
                  Vand piesa auto logan originale si aftermarket

                  Comment


                  • #24
                    ce sa mai studiezi pune gpl ,,CA MAI TINE criza ,,

                    ,,DE_TOATE,,

                    Comment


                    • #25
                      nu cred ca tine neaparat de criza, oricine cred ca ar vrea sa mearga mai ieftin...mai ales cei cu bani care sunt mult mai "chitre" decat un om normal )

                      @ssandulescu - parerea mea e ca motorul nu se duce...asa cum se aude...iar de mers mai ieftin...o sa vezi diferenta...plus ca ai 2 rezervoare cu care mergi 1000 si ceva de km fara sa mai treci pe la peco )

                      Comment


                      • #26
                        nu mai merita sa-ti pui gpl, in curand o sa ajunga 4 lei/litru. va rugam sa ne scuzati, nu producem cat furati!
                        Last edited by mcornel; 18 February 2012, 18:19.

                        Comment


                        • #27
                          4 lei litru de gpl si 7 cel de benzina....
                          oricum eu am cumparat masina cu gpl...nu am nimic de pierdut

                          Comment


                          • #28
                            se merita gpl daca e pus de cineva ce stie ce face iar ac sa reduci consumul tr aplicate aceleasi reguli ca pentru benzina sau motorina.a mai exista varianta ca cei ce monteaza gpl sa iti faca un amestec mai sarac si va consuma mai putin dar o sa tari de masina.spun asta pentru ca la mine nu tragea si gand am fost la ei au sp ca aveam amestecul prea sarac.

                            Comment


                            • #29
                              Amestec sarac = supape duse, pornire la rece pe benzina "naspa" eventual check aprins...

                              Bogdane GRESIT apropo de schimbat filtrele...mai ales la Landi de fabrica sau nu se schimba filtrele la timp si de calitate... recomand cel putin MED-uri cele care vin cu instalatia...intradevar sint scumpe ~100RON, dar injectoarele sint mai scumpe...
                              Sint injectoare fiabile dar sensibile...
                              Last edited by moog; 20 February 2012, 22:54.
                              Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                              Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                              Comment


                              • #30
                                asta e baiul la gpl sa sti si cum sa-l intreti
                                Vand piesa auto logan originale si aftermarket

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google