Explicatii Functionare Motor GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Explicatii Functionare Motor GPL

    Pentru necunoscatori va rog cum functioneaza o masina Logan cu instalatia GPL din fabrica:
    - Are Buton de comanda de la gaz la benzina sa o schimbi cand doresti ( din mers, o opresti sau cum)
    - parca de la benzina la GPL intra automat
    - se aude motorul ciudat cand functioneaza pe GPL
    ETC
    - Preparare a motorului special pentru GPL

  • #2
    Logan cu instalatie GPL Landi Renzo din fabrica

    Loganul meu cu instalatie GPL Landi Renzo din fabrica functioneaza in felul urmator:

    1. Trecerea de pe GPL pe benzina si invers este comandata de la butonul patrat de pe consola centrala(vezi imaginea atasata). Butonul este cu impuls. O apasare trece motorul pe GPL, o apasare in plus trece motorul inapoi pe benzina.

    2. Butonul patrat este de asemenea si indicator. El indica nivelul de GPL din butelia de gaz prin intermediul sirului de leduri din partea sa superioara(cel rosu urmat de cele 2 verzi in imaginea atasata). Ledul rosu se aprinde doar cand mai este putin GPL in butelie si se impune reumplerea acesteia(este echivalentul indicatorului de benzina).
    Ledurile din partea de jos(cel verde din stanga si cel portocaliu din dreapta) indica functionarea motorului pe GPL sau pe benzina dupa cum urmeaza:

    - ledul portocaliu aprins in continuu = masina functioneaza pe benzina

    - ledul verde aprins in continuu = masina functioneaza pe GPL

    - ledul verde clipeste intermitent si cel portocaliu este aprins permanent = masina este comandata sa treaca pe GPL dar inca functioneaza pe benzina pentru ca motorul nu are temperatura necesara functionarii pe GPL.

    - ultima comanda de la buton ramane memorata. Daca inainte de oprirea motorului comanda era pentru functionare pe benzina, la pornire masina va functiona pe benzina. Daca inainte de oprirea motorului comanda era pentru functionare pe GPL, la pornire masina va functiona pe benzina, dar imediat ce temperatura motorului este de aproximativ 40 de grade va trece automat pe GPL asa cum era comanda memorata.

    3. Deja "faimosul" buton patrat contine si un mic difuzor pentru a semnala acustic terminarea GPL ului din butelie si trecerea automata pe benzina sau aparitia unei defectiuni la instalatia GPL.

    4. Trecerea de pe GPL pe benzina si invers se poate face in timpul mersului fara nici o sincopa in functionarea motorului.

    5. Daca GPL ul din butelie se termina in timpul mersului masina trece automat pe benzina si difuzorul din butonul patrat semnaleaza acustic soferului ca GPL ul s-a terminat si ca acum masina functioneaza pe benzina. Pentru a opri piuitul butonului, acesta trebuie apasat o data.

    6. De fiecare data masina porneste pe benzina din considerente de buna functionare a instalatiei de GPL si de protectie a motorului si trece automat pe GPL cand motorul a atins un prag minim de temperatura(aproximativ 40 de grade - 2 liniute la temperatura apei). In timpul in care temperatura motorului este prea scazuta ledul verde din stanga jos va lumina intermitent iar cel portocaliu din dreapta jos va fi aprins continuu. Dupa ce temperatura de trecere pe GPL este atinsa si are loc o accelerare mai puternica(>2000 rpm) ledul portocaliu se stinge si cel verde ramane aprins in continuu(masina merge pe GPL).

    7. Chiulasa la Loganurile cu GPL din fabrica este dintr-un material special proiectat pentru functionarea pe GPL.

    8. In timpul functinarii pe GPL se aude un "tzacanit" distinct care este sunetul injectoarelor de GPL. Acest sunet este destul de redus.

    Detalii mai intime despre instalatia GPL Landi Renzo gasesti aici:



    si aici:



    Spor la ars gazul
    Attached Files
    Last edited by stolniceanulucian; 6 May 2010, 19:39.
    Logan GPL 1.4

    Comment


    • #3
      sau mai simpu (cum i-am explicat nevestei mele) :

      te urci , dai cheie si pleci. putin mai complicat e numai la alimentare ...
      o/____\o
      (i)
      .........

      Comment


      • #4
        Salutare! am si eu o mica problema: imi sta aprins in bord tot timpul(s-a mai stins o data sau de doua ori) martorul de poluare(nu stiu daca asa se cheama exact).masina merge perfect.doar ca la itp a trecut mai greu de testul de poluare(in loc de 0,185 i-a iesit 0,204).ce ar putea fi?

        Comment


        • #5
          am si eu o intrebare...poate gasesc raspuns aici.

          am gaz in rezervor, 3 persoane in masina, un mic pod de urcat, in a 5-a la 2500 rpm. dau talpa sa depasesc pe unu din fata moment in acre eram pe la jumatatea podului. masina nu dadea semne de oboseala, dar s-a auzit un tiuit urmat de piuituri si o mica smucitura in fata. masina si-a luat avant mai tare decat pan atunci iar cand m-am uitat la indicator acesta trecuse pe benzina.

          la vreo 20 min de acest incident, am plecat de pe loc putin mai repede deoarece venea masina din dreapta. am accelerat in 1-a pana la 5000 rpm, inainte de a da a doua a tiuit iar si m-a trecut pe benzina.

          e ceva din soft care detecteaza daca masina are nevoie de putere si atunci trece pe benzol sau altceva?

          Comment


          • #6
            Originally posted by stolniceanulucian View Post
            7. Chiulasa la Loganurile cu GPL din fabrica este dintr-un material special proiectat pentru functionarea pe GPL.
            Care-i frate materialul ala "special", fiti buni si spuneti-ne si noua astora fara chiuloasa speciala! Cine a inventat materialul asta, exista si pe alte masini sau este un material dedicat Loganului GPL? Ce proprietati are si de ce trebuie chiuloasa din material "special" pt. GPL?
            Multumesc!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vip3R View Post
              am si eu o intrebare...poate gasesc raspuns aici.

              am gaz in rezervor, 3 persoane in masina, un mic pod de urcat, in a 5-a la 2500 rpm. dau talpa sa depasesc pe unu din fata moment in acre eram pe la jumatatea podului. masina nu dadea semne de oboseala, dar s-a auzit un tiuit urmat de piuituri si o mica smucitura in fata. masina si-a luat avant mai tare decat pan atunci iar cand m-am uitat la indicator acesta trecuse pe benzina.

              la vreo 20 min de acest incident, am plecat de pe loc putin mai repede deoarece venea masina din dreapta. am accelerat in 1-a pana la 5000 rpm, inainte de a da a doua a tiuit iar si m-a trecut pe benzina.

              e ceva din soft care detecteaza daca masina are nevoie de putere si atunci trece pe benzol sau altceva?

              da. e ceva din soft si cand simte ca nu ai destula presiune de gaz trece pe benzina automat. probabil gazul e prost sau ai filtrele infundate. asa am patit si eu asta iarna cand am pun dintr-un lukoil ...

              PS: au chiuloasa tunata
              o/____\o
              (i)
              .........

              Comment


              • #8
                ce filtre infundate ca am doar 150km cu ea de cand i-am pus GPL?

                Comment


                • #9
                  cel mai bine e sa te duci unde ti-au montat instalatia atunci (sau e de fabrica si te duci la reprezentanta) si pun firele pe ea ...
                  o/____\o
                  (i)
                  .........

                  Comment


                  • #10
                    Am auzit de chestia asta, la unii daca o turezi peste 4000...4500...5000 rpm., depinde cum e reglat de mesteri, masina trece automat pe benzina, o mare prostie, cel mai bine mergi la cei care ti-au pus GPL-ul si spune-le sa-ti faca calculatorul sa functioneze pe GPL la capacitate maxima, adica nici la 6000 sa nu treaca de pe GPL pe benzina, n-are voie, a mea nu trece niciodata de pe GPL pe benzina fara sa apas pe buton, si vede forja mereu, si-o sa mai vada cand o sa-mi recuperez permisul, asta e partea a doua).
                    4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                    Comment


                    • #11
                      in a 3-a si a 4-a am turat-o pana la 5500(decupleaza la 5850 rpm desi e remapat) si n-a sughitat. pana acum...

                      Comment


                      • #12
                        Salut.
                        Atunci cind trece pe benzina ar trebui sa se auda acel bip?!
                        Nu stiu ce sa zic,am o banuiala ca la mine nu trece pe benzina cind intra "in greu'
                        Am mers pe autostrada mai pe vara si am mers cu 175 pe ceas si nu am auzit nici-un bip nimic.
                        E posibil sa fi mers si pe benzina?
                        Numai bine.
                        Un Logan----YNG-----
                        Numai bine.

                        Comment


                        • #13
                          is 2 chestii diferite nu intelegeti ?

                          1. cand e setata din calculatorul de gaz sa se treaca de pe gaz pe benzina peste o anumita turatie --- nu tipa , nu clipeste si se trece automat pe gaz cand scade turatia
                          2. cand instalatia detecteaza o problema (presiune insuficienta de gaz) tipa , clipeste si trece pe benzina

                          ce a patit augustin e normal si tine de setarile instalatiei
                          ce a patit Vip3r e o anomalie si trebuie verificata (dar probabil e gaz prost)
                          o/____\o
                          (i)
                          .........

                          Comment


                          • #14
                            eu cred ca la instalatia lui vip3r se poate trece dupa gpl pe benzina fara sunet(bip) deoarece este setata din parametri sa faca acest lucru si as banui ca are o instalatie tomasato si stiu ca la aceste instalatii se poate face aceste trecere Doar o teorie din partea mea.
                            Augustin eu nu am auzit ca la cele landi renzo sa se poata faca trecerea asta dupa gpl pe benzina deci nu cred ca ai mers pe benzina. Totusi ii poti intreba pe cei care ti-au montato daca ai aceasta optiune.

                            Comment


                            • #15
                              Salut.
                              Voi suna intr-una din zilele astea.
                              Numai bine.
                              Un Logan----YNG-----
                              Numai bine.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google