1.4 Gpl Sau 1.6 Gpl Sau 1.5 Dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.4 Gpl Sau 1.6 Gpl Sau 1.5 Dci

    Salut,am deschis acest topic fiinca nu stiu cam ce concluzi sa trag...in urma citiri forumului gpl aprox 75%.Pana in prezent am avut un opel astra sh 1.7dti consum cat de cat ok in final lam vandut si acum doresc sa imi achizitionez un logan facelift berlina,problema fiind a banilor prea putini nu stiu ce sa aleg.
    Mar interesa un consum mic si intretinere tot la un pret mic, metionez ca fac 200 km zilnic(100 in oras si 100 afara)iar la 2 sapt fac constanta la socri.Ar mai fi o problema care am tot citit si nu am inteles eu ori sunt prea greu de cap diferentele la 1,4 gpl si 16,gpl la consum din cate ma citit sunt cam aceleasi iar la dci si acela ar fi avantajos dar sunt pareri pro si contra la fel ca gpl asa ca ramane de studiat.Pe mine nu ma intereseaza viteza pt mine e destul si 110 120 maxim.
    Ce imi recomandati?
    Daca se poate sa imi pretizati consum urban si extra + cost revizi (si ce includ) ar fi super ok

    Multumesc

  • #2
    Eu zic 1.5DCI, daca tot ai avut diesel inainte, are un cuplu mai bun, decat ca din 2 in 2 revizii mai cumperi in plus filtrul de motorina in jur de 120RON. Ca si consum in jur de 4 in afara si 6 in oras, consumul variaza in functie de stilul de condus. S-ar putea ca pe gaz sa iesi mai ieftin un pic la consum, si ca pret de achizitie.

    Comment


    • #3
      recomand 1.4 sau 1.6, diessel nu! piese scumpe, revizii scumpe, galagios, noxe...etc.
      iar un diessel creeaza mai multe probleme de cat un benzinar.
      asta e parerea mea!
      lipsa text

      Comment


      • #4
        Eu am dci 65 CP, ambition, 91000 km, fara probleme; schimbat 1 data, capetele de bara, si acum vreau sa schimb discurile.
        Motorina 50-60% rompetrol, restul (probabil petrom si rompetrol).
        schimbat vitezele peste 2500( mai putin 1 ), si dupa drumuri lungi 1-2 minute la relanti sa nu ramana ulei incins in turbina; cred ca stii aceste lucruri.
        consum cel mai mic 3.9 (dar o data si atat) in afara; in mod normal, depinde de incarcare, AC,relief, trafic intre 4,3(nu sar de 100km) si 5,2-5,8 (110-120); asa ca sa-ti faci o idee, de asemenea cu alto55, i-a mai putin cu vreo 0.5l.
        Revizii: ulei depinde de care vrei de la 100 RON Dacia Oil - ; eu acum folosesc elf sxr 5w40, nu consuma deloc;
        filtru de combustibil, doar original(probabil mahle) facut in austria -aprox 135 RON, schimbat la 20000-23000; aici nu te zgarcesti, mai bine pui dacia oil si filtru original decat, unul la 60 ron.
        filtru ulei - original sau romcarbon, nu prea conteaza, bine nu de ala de 5 ron ,daca o exista; dar nici nu dau 40 RON;
        filtru aer; vara recomandabil orginal( ca are burete) sau cu burete, toamna- primavara merge si fara, eventual sa-l schimbi la vreo 7000-8000, sau macar sa-l sufli.
        Reviziile le vei face la 15000, cf producatorului; ai putrea sa le faci la 12000-13000 parerea mea, si sa schimbi filtru de motorina la 25000-27000(la 2 revizii) asta daca pui doar motorina buna (recomand statiile rompetrol, nu parteneri, de unde nu am avut probleme) sau din surse, dar sa fii sigur ca e motorina, si curata (acum tractoarele noi JD, N Holland, etc. merg cu motorina nu diversi combustibili sau amestecuri(ceva apa, ulei), intelegi); daca nu bagi apa si gunoaie; pune eventual un aditiv iarna, e OKAY; intotdeauna pastreaza bonurile de combustibil, si macar pana la prima revizie baga doar de la pompa, preferabil doar de la una , care e mai langa casa, ca se vor uita mesterii sa vada daca ai pilitura, si daca motorul e nou, poate ai un defect de fabricatie, si trebuie sa le demonstrezi ca ai pus ce trebuie.

        Acum despre GPL, parerea mea:
        - daca faci taximetrie sau distributie da , altfel nu prea, trebuie sa cari rezervorul( o greutate in plus, trebuie sa cari roata de rezerva, nu stii de la ce statie e mai bine sa alimentezi, sau ce calitate are combustibilul, intra mai mult, cata apa are; trebuie sa verifici, sa-ti seteze instalatia, daca face figuri, trebuie sa-i dea si de cap.

        Daca alegi GPL, ia-ti 1.6; 1.4 cred ca va fi prea lesinat + ca venind de pe diesel, senzatia va fi si mai evidenta; sa bagi pedala la fund si sa nu prea iei viteza.
        Daca alegi dci, din cate am citi motoarele de 85 CP, par a fi avut defectiuni mai putine; aici este si vina unora, care ori nu stiu sa conduca, intretina un diesel, ori au bagat motorina de la sant si nu vor sa recunoasca.
        eventual cauta unul sh de 1 an si pana in 30000 KM, de la vreaun dealer, cu garantie 6 luni sau 30000 km, sau daca mai are in continuare, pe care sigur ii faci si daca nu-i cade injectoarele, turbina in timpul asta va fi OK.

        Succes si sa ne tii la curent (de locomotiva
        Last edited by vllad; 7 September 2010, 13:12.

        Comment


        • #5
          as merge pe 1.6 gpl pentru ca :
          - un benzinar face mai putine probleme decat un diesel , parca prea multa lume se plange de injectoare schimbate chiar si pe garantie, plus ca dci de pe logan nu are aceeasi fiabilitate ca dieselul pe care l-ai avut pe astra
          - TOATE costurile sunt mai mici , incepand de la achizitie pana la fiecare revizie in parte , plus costul gpl-ului
          - zgomotul produs ...gen tractor
          La sh nu m-as baga in veci la diesel ... mai ales din romania , bafta
          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

          Comment


          • #6
            Ceea ce ti s-ar potrivii nevoilor tale ar fii un 1.4 .Preferabil sa il iei normal si sa ii instalezi tu gpl dupa!Toate cele bune!

            Comment


            • #7
              ce intrebare ai pus ! ?!? ?!?

              de ce ai vandut opelul ? daca ti-e frica de diesel ia-ti benzina si pune gpl. nu mai ai cuplu la turatii mici ... dar e mai fiabil.

              consum 10% oras 8% exterior la gpl + 0.5 l benzina la zi
              consum 6% oras 4.5% exterior la diesel

              costuri de intretinere mult mai mici la benzina+gpl decat la diesel
              cost de nou sau sh aproximativ egale (la gpl pui instalatia de noua si ai garantie pe ea 2 ani sau 100k km)
              o/____\o
              (i)
              .........

              Comment


              • #8
                Salut stiu ce este un diesel a fost luat de nou in 2001 1,7 dti mergand tata apoi mama si in final eu, masina arulat la ei 289 d mii dar eu am mai mers cam 5-6 mii si a picat motoru.Despre intretinere as iesi pe gaz de 1000 de ori mai bine in concluzie ma inclin spre un 1,4 gpl sau 1,6 gpl dar din fabrica dar nu stiu care e diferenta de consum pt ca eu am citit pe forum la uni consuma 10 cel de 1,4 iar la alti 8 de 1,6 sau ca daca dai drumu la aer conditionat ingenuncheaza masina.
                Pentru Costi-Bc... nu imi e frica de diesel dar mai e un injector e mai pretentios mergea super ok pana sa cada

                Voi ce pareri aveti 1,4 sau 1,6 gpl din fabrica?

                am uitat sa va zic ca azi am mers aproape toata ziua cu un logan 1,4 pe gpl dar nu din fabrica si mi sa parut super ok doar putin ciudat la plecari si putin lipsa cuplului.... Nu stiu cum se comporta inafara bucurestiului.La consum din ce am aflat era 9-10% mers cat de cat sprinten.
                Last edited by nkza; 7 September 2010, 19:59. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • #9
                  daca te uiti la gpl, ia-ti 1.6; o sa te plictisesti repede de lenea celui de 1.4, in plus pe 1.6 ai cutia diferita de 1.4; cred ca e mai buna din moment ce se foloseste si pe 1.2 si pe 1.6 (mpi, si 16V) si pe dci 65+70

                  Comment


                  • #10
                    ok. sfatul meu :

                    ia-ti un sh 1.6 cu facelift cum doreai si cu ac si abs. culoare metalizata daca gasesti. mai tarziu iti dai seama ca merita. ii pui gpl dupa. e mai ieftin si mai bun si in plus ai garantie 2 ani.
                    o/____\o
                    (i)
                    .........

                    Comment


                    • #11
                      spre exemplu cu opelu la 130km/h aveam 3.000rpm la 1,4 cat am si la 1,6 cat am?

                      Comment


                      • #12
                        spre exemplu asa e la diesel:
                        la 2500- 100-105
                        la 3000- 120-130
                        la 3500- 150 sau putin peste

                        la benzina din cate imi aduc aminte, vazut, la 1.4 la 3000 ai vreo 100-110, la 1.6 16V la 3500 ai vreo 120-130, pentru 150 iti trebuie vreo 4000.
                        mai exact pot spune cei care au.
                        repet cutia de pe 1.4 e diferita de diesel si de 1.6, se pune doar pe 1.4 (pp ca e varianta cea mai low cost, si nici nu ar fi nevoie de alta), dar acum mai depinde si de rapoartele din cutie care s-ar putea(sigur) sa fie diferite functie de motorizare.

                        Comment


                        • #13
                          La 1.4 pe la 2800/3000 turatii ai 110. Cred ca un 1.6 ar fi mai bun avand in vedere ca ai 15cai putere in plus si un consum la fel ca la un 1.4. Vad ca stai langa oras. Ca si consum 10-11% localitate si 7.5-8.5 afara.

                          Comment


                          • #14
                            multumesc vlad si irinel
                            . Dar cutia de 1,6 ce rapoarte au? ca am inteles ca sunt diferite pipionanele......

                            Comment


                            • #15
                              Parerea mea e ca un gpl din fabrica e mai bun decat un gpl aftermarket , 1.6 gpl stock ar fi varianta cea mai buna pentru tine
                              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google