Pornire Grea Gpl (dimineata Vara/iarna)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by liviunvl View Post
    Depinde pe cat faci calculul cu pretul carburantului, o saptamana, o luna, un an sau mai mult. Pt. o luna sigur iesi mai bine, dar pt. un interval mai mare s-ar putea sa iesi in paguba daca intervin si alte costuri(aproape sigur)
    Daca tu ai avut benzinar 1,6 16v sigur nu ai fost multumit de el...consum mare costuri de intretinere mari fata de 1,4 -1,6 8v....care merg fff bine pe gaz..ce costuri sa intervina?? Niste filtre schimbate la 15k respctiv 30k cel de stare gazoasa care costa 35 de lei pe gaz mag....rampa la cel putin 100k asa ca stai linistit ca nu sunt costuri mari..
    Sa vezi cand te lasa acest 0.9tce sa te duci la reprezentanta ca te rezolva ei..acum este noua si merge..cat te costa revizia ???pt ca vorbesti de costuri .

    Comment


    • Sa stii ca intretinerea la 1.6 16v nu era costisitoare. Ultima revizie facuta in reprezentanta Dacia a fost 330 ron acum un an(ulei si filtre de la Dacia + manopera), iar consumul era apropiat de cifrele date de producator, aprox. 7.5 l/100 in regim mixt vara si un pic peste 8l/100 iarna. Iar asta cu " Sa vezi cand te lasa acest 0.9tce" e chestia cu "Sa moara si capra vecinului daca a mea a avut probleme"
      Propun sa incheiem aceasta discutie care se pare ca deviaza de la subiect.
      Va doresc tuturor cat mai multi km. pe gaz fara probleme

      Comment


      • Originally posted by liviunvl View Post
        Stimati colegi GPL-isti, voi inca mai credeti ca puteti merge cu 0.25ron/km si altii(benzinari) merg cu 0.40 ron/km?(e un calcul aproximativ). Diferenta de bani (sau mai mult) o dati la furnizorii de piese si sevicii(plus stres la greu). Am avut din 2007 Logan 16.16 V si acum am Sandero 0.9 TCE. O data pe an am schimbat uleiul si filtrele si consumabile cand a fost nevoie(placute si discuri frana, bujii, distributie si cam atat) la un rulaj de aprox. 15000 km/an. Masinile au pornit dimineata si vara la +20 C si iarna la -30 C("doar le-am aratat cheia"). Nu am avut "probleme" cu plaman, injectoare gpl, reglaj culbutori etc.
        Daca nu esti taximetrist, eu cred ca nu merita .
        Curios..eu am 61,000 km pe Gpl si oana acum in afara de 2 revizii care au costat 200 lei nu am cheltuit niciun leu suplimentar.
        Pana acum am economisit vreo 8,000 lei (am calculat ca am parcurs si pe benzina vreo 5,000 km)- eu zic ca e de bine.
        Probleme cu pornirea la prima cheie au mai fost dar s au rezolvat prin mers pe benzina si pus benzina proaspata
        Last edited by IancuMIC; 16 November 2015, 18:37. Reason: corectare quote
        Saab 9-5 Aero

        Comment


        • Originally posted by liviunvl View Post
          Stimati colegi GPL-isti, voi inca mai credeti ca puteti merge cu 0.25ron/km si altii(benzinari) merg cu 0.40 ron/km?
          Da .
          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

          Comment


          • Originally posted by liviunvl View Post
            Stimati colegi GPL-isti, voi inca mai credeti ca puteti merge cu 0.25ron/km si altii(benzinari) merg cu 0.40 ron/km?(e un calcul aproximativ). Diferenta de bani (sau mai mult) o dati la furnizorii de piese si sevicii(plus stres la greu). Am avut din 2007 Logan 16.16 V si acum am Sandero 0.9 TCE. O data pe an am schimbat uleiul si filtrele si consumabile cand a fost nevoie(placute si discuri frana, bujii, distributie si cam atat) la un rulaj de aprox. 15000 km/an. Masinile au pornit dimineata si vara la +20 C si iarna la -30 C("doar le-am aratat cheia"). Nu am avut "probleme" cu plaman, injectoare gpl, reglaj culbutori etc.
            Daca nu esti taximetrist, eu cred ca nu merita .
            asa e, gplistii sunt niste autoimaginati! realitatea e crunta: schimba motoarele an de an din cauza gazului care le "usuca", cam 10% din masini mai sar in aer de-a lungul anului, dar totu e tinut secret (o conspiratie!), sunt niste masochisti cu banii lor, cea mai a dracu specie de oameni din cati am cunoscut vreodata.
            oamenii de caracter sunt benzinarii sadea, conservatorii. lucrez la un studiu in randul conducatorilor auto. curios, primele date imi arata conform chestionarelor pe care le-am facut ca, gplistii sunt (si) cei mai perversi dpdv sexual (atentie mare daca intrati in masina la ei!), nefamilisti cateodata, niste scursuri ale societatii. hua!

            recunosc, a fost cea mai mare greseala ever sa trec pe gpl, nu stiu ce-a fost in capu meu atunci, regret si imi musc limba de ciuda! de 3 ani o tot tin intr-un imprumut la banca ca sa-mi repar masina )))))))) si parca de cand cu gplul - am completat si eu chestionarul - , ma gandesc numai la prostii cand sunt la volan, ceea ce nu mi se intampla inainte in mirosul distinct de benzina ,,,pura,,,,pura!
            Last edited by iulianscutaru; 25 November 2015, 15:43.

            Comment


            • Stimate coleg de forum, eu am vrut sa spun ca daca nu folosesti masina pentru munca gen taxi, distributie marfa etc. sau naveta zilnica, parerea mea e ca nu merita stresul suplimentar(reglaje instalatie, "pornire grea dimineata", si nu in ultimul rand niste costuri suplimentare). Mai este cu cateva posturi in urma un coleg cu o Kia Proceed care spune ca a economisit 8000 ron, dar pe alt thread recunoaste ca masina lui nu mai are 126 de cai din cauza mersului pe gaz. Unii prefera sa dea banii la statia Peco, altii la furnizorii de piese si servicii auto

              Uite si un articol din revista Pro Motor

              Montarea instalaţiei GPL pe maşină. Avantaje, dezavantaje, costuri
              Numarul şoferilor care decid să-şi monteze instalaţii GPL pe maşini este într-o continuă creştere. Indiferent că sunt maşini mai scumpe sau mai ieftine, din dorinţa de a reduce costurile facturilor la combustibil, şoferii decid să trecă de la benzină la gaz. Această tendinţă este confirmată şi de statisticile RAR, instituţie care omologhează montarea acestor tipuri de instalaţii.
              Avantaje
              Principalul avantaj este preţul mult mai mic, atunci când vine vorba de efectuarea unui plin. Practic, preţul unui litru de GPL este la jumătatea unui litru de benzină.
              O instalaţie GPL costă în medie 2500 de lei, iar investiţia se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurşi.
              Dezavantaje
              Scăderea puterii motorului cu 15% este principalul dezavantaj. Tot aici este de menţionat şi faptul că există şi mici diferenţe în ceea ce priveşte consumul motorului. Cam de 20%. De exemplu, dacă înainte maşina ta consuma 10 litri la suta de kilometri, să zicem, odată trecută pe GPL ea va consuma 12 litri la suta de kilometri.
              Un alt dezavantaj ar fi faptul că maşina trebuie să pastreze şi sistemul de alimentare pe benzină, pentru că procedeul de pornire al motorului se va face folosind benzina, comutarea pe instalaţia cu gaz făcându-se ulterior pornirii.
              Un lucru de ştiut este faptul că instalaţiile GPL de generaţie veche reduc durata de viaţa a motorului. Asta pentru că benzina avea şi rol de ungere, pe când gazul este un combustibil uscat.
              De asemenea, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns. Pe lângă asta vei fi nevoit să lipeşti un stiker în spatele maşinii pe care scrie GPL. Odata ce apare semnul pe maşină, nu mai ai voie să intrii în parcările subterane. Motivul este uşor de înţeles. În cazul în care presiunea din rezervor creşte, o supapă specială va elibera gazele, iar gazele eliberate în interiroul unei incinte ar putea produce o explozie.
              Last edited by liviunvl; 25 November 2015, 17:02. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Da mai, am inteles, gpl nu e bun, e nasol, pute, strica, bubuie. Pentru tine.
                Altceva mai ai de adaugat ?
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • Uite si un articol din revista Pro Motor

                  Montarea instalaţiei GPL pe maşină. Avantaje, dezavantaje, costuri
                  Numarul şoferilor care decid să-şi monteze instalaţii GPL pe maşini este într-o continuă creştere. Indiferent că sunt maşini mai scumpe sau mai ieftine, din dorinţa de a reduce costurile facturilor la combustibil, şoferii decid să trecă de la benzină la gaz. Această tendinţă este confirmată şi de statisticile RAR, instituţie care omologhează montarea acestor tipuri de instalaţii.
                  Avantaje
                  Principalul avantaj este preţul mult mai mic, atunci când vine vorba de efectuarea unui plin. Practic, preţul unui litru de GPL este la jumătatea unui litru de benzină.
                  O instalaţie GPL costă în medie 2500 de lei, iar investiţia se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurşi.
                  Dezavantaje
                  Scăderea puterii motorului cu 15% este principalul dezavantaj. Tot aici este de menţionat şi faptul că există şi mici diferenţe în ceea ce priveşte consumul motorului. Cam de 20%. De exemplu, dacă înainte maşina ta consuma 10 litri la suta de kilometri, să zicem, odată trecută pe GPL ea va consuma 12 litri la suta de kilometri.
                  Un alt dezavantaj ar fi faptul că maşina trebuie să pastreze şi sistemul de alimentare pe benzină, pentru că procedeul de pornire al motorului se va face folosind benzina, comutarea pe instalaţia cu gaz făcându-se ulterior pornirii.
                  Un lucru de ştiut este faptul că instalaţiile GPL de generaţie veche reduc durata de viaţa a motorului. Asta pentru că benzina avea şi rol de ungere, pe când gazul este un combustibil uscat.
                  De asemenea, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns. Pe lângă asta vei fi nevoit să lipeşti un stiker în spatele maşinii pe care scrie GPL. Odata ce apare semnul pe maşină, nu mai ai voie să intrii în parcările subterane. Motivul este uşor de înţeles. În cazul în care presiunea din rezervor creşte, o supapă specială va elibera gazele, iar gazele eliberate în interiroul unei incinte ar putea produce o explozie.[/QUOTE]

                  Nu pot decat atat:

                  Comment


                  • Originally posted by 827sam View Post
                    Da mai, am inteles, gpl nu e bun, e nasol, pute, strica, bubuie. Pentru tine.
                    Altceva mai ai de adaugat ?
                    Da, ma gandesc ce sa aleg intre pornire grea gpl(dimineata/vara/iarna/de pasti/de craciun/in concediu) si pornire usoara pe benzina petrom 99...
                    Ma tot gandesc, ce sa aleg, ce sa aleg...
                    Cred ca aleg pornirea fara probleme
                    Scuze pentru offtopic
                    Last edited by liviunvl; 25 November 2015, 21:04.

                    Comment


                    • cate zile la rand vrei sa iti filmez fiecare pornire dimineata ?
                      scurt, filmulet de 10 secunde
                      sau, mai bine, hai sa vedem care masina porneste mai bine, a ta sau a mea ?

                      alege o zi, care vrei tu, sa iti filmez o pornire

                      PS: am baterie din 2008 originala GM 56 ah, sa n-avem vorbe la proces ca scade intensitatea afisajului

                      PS2: scuze, acum am vazut, caracal, 50 de ani, 0.9 ... voi acolo sunteti cumva satui de gaze de praz ?
                      no offence, doar o gluma
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • Ce masina ai, tati? Detaliaza un pic.. si cu poze daca se poate. Apropo de varsta, eu conduc de cand tu erai la cresa.S-ar putea sa primim avertisment de off topic
                        Last edited by liviunvl; 25 November 2015, 21:42.

                        Comment


                        • mpi 1.6, laureate, 2005
                          bujii ordinare beru de 8 lei bucata, 120.000 km, cu gaz de la 54.000, tomasetto stag 200, filtre gpl poliester, mobil1 0w40, filtre purflux, bobina si fise de fabrica
                          Ce importanta au anii de permis raportat la pornitul dimineata ?
                          Sa nu mai intreb, ce importanta au anii de permis cu experienta acumulata ?
                          Last edited by 827sam; 25 November 2015, 21:45.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • Originally posted by 827sam View Post
                            Sa nu mai intreb, ce importanta au anii de permis cu experienta acumulata ?
                            RCA-ul e pe numele tau?
                            Ne poti spune cat este?
                            Poate stiu ceva aia de la asigurari (au vreo statistica de daune)
                            Last edited by liviunvl; 25 November 2015, 22:07.

                            Comment


                            • 576 lei/an la carpatica

                              iti incarc un filmulet cu o pornire de acum 5 minute
                              afara sunt vreo 3 grade, masina e nepornita de 3 zile de cand ploua intruna

                              videoclip, distribuire, telefon cu cameră, videotelefon, gratuit, încarcă


                              scuze ca e pe landscape, dar altfel nu intra in cadru si indicatorul de gpl

                              Ce am vrut sa spun si nu ai inteles referitor la "ce importanta au anii de permis cu experienta acumulata ?" :
                              n-are importanta ca ai permis de 20 de ani daca tu ai condus doar 3 si experienta ta e 0
                              Last edited by 827sam; 25 November 2015, 22:10.
                              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                              Comment


                              • Eu platesc aprox. 330 ron/an la omniasig. Masina mea e un Sandero Stepway 0.9 tce . O am din octombrie 2015. Deocamdata merge foarte bine si porneste dimineata fara probleme. Daca se va apropia de consumul dat de producator nu am de ce sa o trec pe gpl. Iti doresc cat mai multi km. pe gaz fara probleme

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google