If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Depinde pe cat faci calculul cu pretul carburantului, o saptamana, o luna, un an sau mai mult. Pt. o luna sigur iesi mai bine, dar pt. un interval mai mare s-ar putea sa iesi in paguba daca intervin si alte costuri(aproape sigur)
Daca tu ai avut benzinar 1,6 16v sigur nu ai fost multumit de el...consum mare costuri de intretinere mari fata de 1,4 -1,6 8v....care merg fff bine pe gaz..ce costuri sa intervina?? Niste filtre schimbate la 15k respctiv 30k cel de stare gazoasa care costa 35 de lei pe gaz mag....rampa la cel putin 100k asa ca stai linistit ca nu sunt costuri mari..
Sa vezi cand te lasa acest 0.9tce sa te duci la reprezentanta ca te rezolva ei..acum este noua si merge..cat te costa revizia ???pt ca vorbesti de costuri .
Sa stii ca intretinerea la 1.6 16v nu era costisitoare. Ultima revizie facuta in reprezentanta Dacia a fost 330 ron acum un an(ulei si filtre de la Dacia + manopera), iar consumul era apropiat de cifrele date de producator, aprox. 7.5 l/100 in regim mixt vara si un pic peste 8l/100 iarna. Iar asta cu " Sa vezi cand te lasa acest 0.9tce" e chestia cu "Sa moara si capra vecinului daca a mea a avut probleme"
Propun sa incheiem aceasta discutie care se pare ca deviaza de la subiect.
Va doresc tuturor cat mai multi km. pe gaz fara probleme
Stimati colegi GPL-isti, voi inca mai credeti ca puteti merge cu 0.25ron/km si altii(benzinari) merg cu 0.40 ron/km?(e un calcul aproximativ). Diferenta de bani (sau mai mult) o dati la furnizorii de piese si sevicii(plus stres la greu). Am avut din 2007 Logan 16.16 V si acum am Sandero 0.9 TCE. O data pe an am schimbat uleiul si filtrele si consumabile cand a fost nevoie(placute si discuri frana, bujii, distributie si cam atat) la un rulaj de aprox. 15000 km/an. Masinile au pornit dimineata si vara la +20 C si iarna la -30 C("doar le-am aratat cheia"). Nu am avut "probleme" cu plaman, injectoare gpl, reglaj culbutori etc.
Daca nu esti taximetrist, eu cred ca nu merita .
Curios..eu am 61,000 km pe Gpl si oana acum in afara de 2 revizii care au costat 200 lei nu am cheltuit niciun leu suplimentar.
Pana acum am economisit vreo 8,000 lei (am calculat ca am parcurs si pe benzina vreo 5,000 km)- eu zic ca e de bine.
Probleme cu pornirea la prima cheie au mai fost dar s au rezolvat prin mers pe benzina si pus benzina proaspata
Last edited by IancuMIC; 16 November 2015, 18:37.
Reason: corectare quote
Stimati colegi GPL-isti, voi inca mai credeti ca puteti merge cu 0.25ron/km si altii(benzinari) merg cu 0.40 ron/km?(e un calcul aproximativ). Diferenta de bani (sau mai mult) o dati la furnizorii de piese si sevicii(plus stres la greu). Am avut din 2007 Logan 16.16 V si acum am Sandero 0.9 TCE. O data pe an am schimbat uleiul si filtrele si consumabile cand a fost nevoie(placute si discuri frana, bujii, distributie si cam atat) la un rulaj de aprox. 15000 km/an. Masinile au pornit dimineata si vara la +20 C si iarna la -30 C("doar le-am aratat cheia"). Nu am avut "probleme" cu plaman, injectoare gpl, reglaj culbutori etc.
Daca nu esti taximetrist, eu cred ca nu merita .
asa e, gplistii sunt niste autoimaginati! realitatea e crunta: schimba motoarele an de an din cauza gazului care le "usuca", cam 10% din masini mai sar in aer de-a lungul anului, dar totu e tinut secret (o conspiratie!), sunt niste masochisti cu banii lor, cea mai a dracu specie de oameni din cati am cunoscut vreodata.
oamenii de caracter sunt benzinarii sadea, conservatorii. lucrez la un studiu in randul conducatorilor auto. curios, primele date imi arata conform chestionarelor pe care le-am facut ca, gplistii sunt (si) cei mai perversi dpdv sexual (atentie mare daca intrati in masina la ei!), nefamilisti cateodata, niste scursuri ale societatii. hua!
recunosc, a fost cea mai mare greseala ever sa trec pe gpl, nu stiu ce-a fost in capu meu atunci, regret si imi musc limba de ciuda! de 3 ani o tot tin intr-un imprumut la banca ca sa-mi repar masina )))))))) si parca de cand cu gplul - am completat si eu chestionarul - , ma gandesc numai la prostii cand sunt la volan, ceea ce nu mi se intampla inainte in mirosul distinct de benzina ,,,pura,,,,pura!
Last edited by iulianscutaru; 25 November 2015, 15:43.
Stimate coleg de forum, eu am vrut sa spun ca daca nu folosesti masina pentru munca gen taxi, distributie marfa etc. sau naveta zilnica, parerea mea e ca nu merita stresul suplimentar(reglaje instalatie, "pornire grea dimineata", si nu in ultimul rand niste costuri suplimentare). Mai este cu cateva posturi in urma un coleg cu o Kia Proceed care spune ca a economisit 8000 ron, dar pe alt thread recunoaste ca masina lui nu mai are 126 de cai din cauza mersului pe gaz. Unii prefera sa dea banii la statia Peco, altii la furnizorii de piese si servicii auto
Uite si un articol din revista Pro Motor
Montarea instalaţiei GPL pe maşină. Avantaje, dezavantaje, costuri
Numarul şoferilor care decid să-şi monteze instalaţii GPL pe maşini este într-o continuă creştere. Indiferent că sunt maşini mai scumpe sau mai ieftine, din dorinţa de a reduce costurile facturilor la combustibil, şoferii decid să trecă de la benzină la gaz. Această tendinţă este confirmată şi de statisticile RAR, instituţie care omologhează montarea acestor tipuri de instalaţii.
Avantaje
Principalul avantaj este preţul mult mai mic, atunci când vine vorba de efectuarea unui plin. Practic, preţul unui litru de GPL este la jumătatea unui litru de benzină.
O instalaţie GPL costă în medie 2500 de lei, iar investiţia se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurşi.
Dezavantaje
Scăderea puterii motorului cu 15% este principalul dezavantaj. Tot aici este de menţionat şi faptul că există şi mici diferenţe în ceea ce priveşte consumul motorului. Cam de 20%. De exemplu, dacă înainte maşina ta consuma 10 litri la suta de kilometri, să zicem, odată trecută pe GPL ea va consuma 12 litri la suta de kilometri.
Un alt dezavantaj ar fi faptul că maşina trebuie să pastreze şi sistemul de alimentare pe benzină, pentru că procedeul de pornire al motorului se va face folosind benzina, comutarea pe instalaţia cu gaz făcându-se ulterior pornirii.
Un lucru de ştiut este faptul că instalaţiile GPL de generaţie veche reduc durata de viaţa a motorului. Asta pentru că benzina avea şi rol de ungere, pe când gazul este un combustibil uscat.
De asemenea, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns. Pe lângă asta vei fi nevoit să lipeşti un stiker în spatele maşinii pe care scrie GPL. Odata ce apare semnul pe maşină, nu mai ai voie să intrii în parcările subterane. Motivul este uşor de înţeles. În cazul în care presiunea din rezervor creşte, o supapă specială va elibera gazele, iar gazele eliberate în interiroul unei incinte ar putea produce o explozie.
Last edited by liviunvl; 25 November 2015, 17:02.
Reason: Automerged Doublepost
Montarea instalaţiei GPL pe maşină. Avantaje, dezavantaje, costuri
Numarul şoferilor care decid să-şi monteze instalaţii GPL pe maşini este într-o continuă creştere. Indiferent că sunt maşini mai scumpe sau mai ieftine, din dorinţa de a reduce costurile facturilor la combustibil, şoferii decid să trecă de la benzină la gaz. Această tendinţă este confirmată şi de statisticile RAR, instituţie care omologhează montarea acestor tipuri de instalaţii.
Avantaje
Principalul avantaj este preţul mult mai mic, atunci când vine vorba de efectuarea unui plin. Practic, preţul unui litru de GPL este la jumătatea unui litru de benzină.
O instalaţie GPL costă în medie 2500 de lei, iar investiţia se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurşi.
Dezavantaje
Scăderea puterii motorului cu 15% este principalul dezavantaj. Tot aici este de menţionat şi faptul că există şi mici diferenţe în ceea ce priveşte consumul motorului. Cam de 20%. De exemplu, dacă înainte maşina ta consuma 10 litri la suta de kilometri, să zicem, odată trecută pe GPL ea va consuma 12 litri la suta de kilometri.
Un alt dezavantaj ar fi faptul că maşina trebuie să pastreze şi sistemul de alimentare pe benzină, pentru că procedeul de pornire al motorului se va face folosind benzina, comutarea pe instalaţia cu gaz făcându-se ulterior pornirii.
Un lucru de ştiut este faptul că instalaţiile GPL de generaţie veche reduc durata de viaţa a motorului. Asta pentru că benzina avea şi rol de ungere, pe când gazul este un combustibil uscat.
De asemenea, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns. Pe lângă asta vei fi nevoit să lipeşti un stiker în spatele maşinii pe care scrie GPL. Odata ce apare semnul pe maşină, nu mai ai voie să intrii în parcările subterane. Motivul este uşor de înţeles. În cazul în care presiunea din rezervor creşte, o supapă specială va elibera gazele, iar gazele eliberate în interiroul unei incinte ar putea produce o explozie.[/QUOTE]
Da mai, am inteles, gpl nu e bun, e nasol, pute, strica, bubuie. Pentru tine.
Altceva mai ai de adaugat ?
Da, ma gandesc ce sa aleg intre pornire grea gpl(dimineata/vara/iarna/de pasti/de craciun/in concediu) si pornire usoara pe benzina petrom 99...
Ma tot gandesc, ce sa aleg, ce sa aleg...
Cred ca aleg pornirea fara probleme
Scuze pentru offtopic
cate zile la rand vrei sa iti filmez fiecare pornire dimineata ?
scurt, filmulet de 10 secunde
sau, mai bine, hai sa vedem care masina porneste mai bine, a ta sau a mea ?
alege o zi, care vrei tu, sa iti filmez o pornire
PS: am baterie din 2008 originala GM 56 ah, sa n-avem vorbe la proces ca scade intensitatea afisajului
PS2: scuze, acum am vazut, caracal, 50 de ani, 0.9 ... voi acolo sunteti cumva satui de gaze de praz ?
no offence, doar o gluma
Ce masina ai, tati? Detaliaza un pic.. si cu poze daca se poate. Apropo de varsta, eu conduc de cand tu erai la cresa.S-ar putea sa primim avertisment de off topic
mpi 1.6, laureate, 2005
bujii ordinare beru de 8 lei bucata, 120.000 km, cu gaz de la 54.000, tomasetto stag 200, filtre gpl poliester, mobil1 0w40, filtre purflux, bobina si fise de fabrica
Ce importanta au anii de permis raportat la pornitul dimineata ?
Sa nu mai intreb, ce importanta au anii de permis cu experienta acumulata ?
videoclip, distribuire, telefon cu cameră, videotelefon, gratuit, încarcă
scuze ca e pe landscape, dar altfel nu intra in cadru si indicatorul de gpl
Ce am vrut sa spun si nu ai inteles referitor la "ce importanta au anii de permis cu experienta acumulata ?" :
n-are importanta ca ai permis de 20 de ani daca tu ai condus doar 3 si experienta ta e 0
Eu platesc aprox. 330 ron/an la omniasig. Masina mea e un Sandero Stepway 0.9 tce . O am din octombrie 2015. Deocamdata merge foarte bine si porneste dimineata fara probleme. Daca se va apropia de consumul dat de producator nu am de ce sa o trec pe gpl. Iti doresc cat mai multi km. pe gaz fara probleme
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment