Motorul nu are ce sa pateasca, fa-ti griji daca se aprinde MIL`ul (Check Engine) atunci inseaman ca Lambda a detectat un amestec aiurea. Este posibil ca puterea pe turatii sa fie saturata si pentru un debit mai mic de gaz (adica daca mai scazi din debitul gazului pe turatia joasa, sa ai tot aceeasi putere dar un pic mai mic consumul). Am patit la un momendat sa am reglat gpl`ul incat ieseau gaze nearse pe esapament (mirosea a gpl, probabil timpi prea mare de injectie si injectau si dupa ce supapele incepeau sa se inchida), si intradevar aveam consumul mare.
Pornire Grea Gpl (dimineata Vara/iarna)
Collapse
X
-
Originally posted by cro84 View PostDin cate am tras concluzia dupa un timp de citit pe aici , si dupa anumite probleme la pornire cu un logan 1.4 vechiul motor , problemele la pornire sunt cauzate in cele mai multe cazuri de reglarea incorecta a instalatiei gpl . Celelalte probleme care pot aparea cu senzor de turatie si benzina veche in rezervor sunt in mica parte adevarata cauza .
As fi curios daca marirea debitului de gpl are influenta negativa asupra motorului de 1.2 16v , instalatie aftermarket Landi Renzo . De exemplu , eu tot ce aud pe aici e un consum de gpl cu 10-20% mai ridicat fata de calculatorul de benzina ( ce indica pe bord ) . Inainte de revizia de 1000 km aveam consum gpl cu 10-15% mai mare fata de benzina si masina era leneas . M-am plans de lipsa de putere la revizia de 1000 km , am fost sa o regleze sa ii dea ceva putere si s-a cunoscut diferenta . Ce am observat e ca imi consuma cam 25% mai mult gpl la viteze mici fata de indicatia bordului ( se traduce prin debit mare de gpl la turatii joase , cam asta am cerut eu la reglaj ) . La viteze mari ( implicit turatie mai ridicata ) totul e in regula , consumul scade pe la 20% consum marit de gpl , adica in media tuturor de pe aici . Oare afecteaza motorul ? Mie imi place cum trage la turatii joase , as lasa-o asa .
acum difera si de la ce firme alimentezi.lr este o firma italiana iar eu am vazut masini cu gpl puse direct de lr si tot la fel era consumul.este imposibil sa ai consum de gpl ca cel de benzina plus ca cb nu arata consumul de gaz si nici nu il poti afla prin nici un calcul pentru ca sunt multe variabile la gpl
cb da consumul in functie de debitul de aer ce intra deci daca ai stii corect procentul de amestec al gpl cu aer in toate conditiile ai putea spune ca este cu 10-20 la suta mai mare dar asa....
Comment
-
Originally posted by biancamarius5 View Postai perfecta dreptate dar gazul are anumite turatii optime.stiu ca exista setari pentru fiecare componenta(se poate face ca ea la relantiv sa meaarga pe benzina)dar setarile standard sunt setarile pentru care s-au facut verificari cu rezultat optim
In alta ordine de idei, un reglaj bun duce la acel consum de 1L fata de consumul benzina, dar la cum lucreaza atelierele si la volumul de programari, este cam imposibil sa satisfaca din acest punct de vedere.
Am experimentat cu nenumarate harti de injectie gaz, si am reusit sa fac o harta, care imi iesea un consum gpl(plin la plin repetat de cateva ori) 8%, iar pe CB ajunsesem sa-mi arate 7,8% resetat la fiecare plin si mers numai pe gaz(in afara de 1-2 min pe benzina la pornire PS: cu parametrul LAMBDA monitorizat). A trebuit sa schimb ceva pe la injectoare, lucru care mi-a dat peste cap si harta. Nu am mai incercat sa o aduc la gloria ei :P . BAFTA
Comment
-
probabil ai citit in fuga cb da consumul(il calculeaza) si trebuie sa te contrazic gpl are turatii optime la fel cum si benzina are eu nu stiu dar vad ca unii vor sa intre in polemici fara citeasca bine sau sa inteleaga.daca te uiti accelerand in gol masina o sa vezi ca atunci cand scade turatia turometrul are alt comportament asa ca vorbeste dupa ce vezi sau intrebi
daca nu are turatii optime de ce poti porni direct pe gpl atunci cand motorul e cald....mai gandeste-te un pic stiu ca o sa imi spui de batranele dacii dar tu ai vazut cum faceau cand se pornea pe gpl....
Comment
-
Originally posted by Ciochy View PostGazul nu are turatii optime. Se seteaza o turatie mai mare pentru a nu fi resimtita asa tare trecere de pe un combustibil pe altul (taierea injectei de benzina, si reglarea/amestecarea GPL`ului in aerul din admisie). Nu recomand daca aveti setari de genul relanti pe benzina, deoarece aduce o uzura suplimentara electrovalvelor gpl si a membranei.
In alta ordine de idei, un reglaj bun duce la acel consum de 1L fata de consumul benzina, dar la cum lucreaza atelierele si la volumul de programari, este cam imposibil sa satisfaca din acest punct de vedere.
Am experimentat cu nenumarate harti de injectie gaz, si am reusit sa fac o harta, care imi iesea un consum gpl(plin la plin repetat de cateva ori) 8%, iar pe CB ajunsesem sa-mi arate 7,8% resetat la fiecare plin si mers numai pe gaz(in afara de 1-2 min pe benzina la pornire PS: cu parametrul LAMBDA monitorizat). A trebuit sa schimb ceva pe la injectoare, lucru care mi-a dat peste cap si harta. Nu am mai incercat sa o aduc la gloria ei :P . BAFTA
Comment
-
nu fata de benzina, fata de consumul afisat (benzina) in bord cand masina circula pe gpl. Eu media pe benzina (mers pe benzina) o am de 6,4 pe 3000Km
PS: dupa cum am precizat posed o masina care porneste direct pe gpl la -10 grade. GPL-ul este un gaz, nu are cum sa aiba mecanic o turatie. Injectoarele de gpl pot injecta cu o anumita plaja de frecvente un anumit timp. Probabil ca o frecventa inferioara de injectare gaz nu exista ci doar superioara (adica mai rapid de atata nu se pot misca electromagnetii aceia). Exista o turatie optima la care se trece pentru ca motorul sa depuna un minim de efor pentru a-si mentine starea in care era (sa nu moara /sa nu faca mari ajustari).Last edited by Ciochy; 26 August 2011, 01:22.
Comment
-
Originally posted by Ciochy View Postnu fata de benzina, fata de consumul afisat (benzina) in bord cand masina circula pe gpl. Eu media pe benzina (mers pe benzina) o am de 6,4 pe 3000Km
PS: dupa cum am precizat posed o masina care porneste direct pe gpl la -10 grade. GPL-ul este un gaz, nu are cum sa aiba mecanic o turatie. Injectoarele de gpl pot injecta cu o anumita plaja de frecvente un anumit timp. Probabil ca o frecventa inferioara de injectare gaz nu exista ci doar superioara (adica mai rapid de atata nu se pot misca electromagnetii aceia). Exista o turatie optima la care se trece pentru ca motorul sa depuna un minim de efor pentru a-si mentine starea in care era (sa nu moara /sa nu faca mari ajustari).
Comment
-
sc dar revin pe acest topic cu acceiasi problema cu o pagina 2 in urma ! sa facut iubita cu pielea pe ea si nu mai vrea decat dupa 10 cheii si a zecea o dau eu pe gaz si o ia la sfert sa porneasca. curatat senzor si motoras pas cu pas. resetat calculatorul de benzina. chiar nu mai stiu ce sa-i fac mia pus capac! cine stie sa ma ajute
ps. oare sa se piarda asa repede setarile la gpl de la reglajul de acum o luna?
Comment
-
Salut.
Si inca ceva:-de unde bagi benzina?Cand e ultima data cand ai bagat benzina[proaspata] in rezervor?
recomandari:
-baga benzina proaspata mai des[eu bag de 50 de lei cam la 2-3 luni]
-si incearca cu benzina de rompetrol cu efix
- pina opresti masina,trece-o pe benzina si vezidaca-ti porneste mai bine
-curata sau inlocuieste senzorul de turatie
-curata sau inlocuieste[cu unul de la un cunoscut]motorasul pas cu pas
Cam atat si vezi daca se shimba ceva in modul de pornire al masini.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
Comment