si asa banii din accizele pe benzina se duc unde nu trebuie... oricum e mai economic pe gaz.... 30% economie minim dupa amortizarea instalatiei
Consum Logan GPL
Collapse
X
-
logan 1.4 - 2007, instalatie tomasetto, stag 200, montata la andrei gpl in martie 2013. luna trecuta am avut un consum de 12.5l/100 km, exclusiv in bucuresti.
afara, daca nu depasesc 130 pe autostrada + mers prin localitati cu viteza legala scot 8.5 - 9 l/100 km.Last edited by iulianscutaru; 24 March 2015, 12:10.
Comment
-
Consum de martie
Tocmai am terminat plinul făcut pe 4 martie: 45,7 litri la 2,63 RON (partener Rompetrol Fundeni). S-au adunat în bord fix 600 km, cam așa:
~ 450 km extraurbani cu maximum 120 pe A1 și fără milă în depășiri către Vălcea, iar restul legal și lejer;
~ restul în București în week-end-uri.
Am fost mereu 3 persoane și încă n-am dat jos cauciucurile de iarnă.
Dacă pun și kilometrii făcuți pînă la trecerea pe gaz (care vine după vreo 2-3 km acum mai pe frig) nu sar mult de 8% și de 23 RON / km.
Cred că e bine pentru un MCV...
Originally posted by Kavarnap View Post23 RON / km.
Comment
-
Bucuresti- Buzau- Focsani- Andreiasu- Buzau- Vizireni- Buzau- Bucuresti.
4 persoane pe 50% din distanta, 2 in rest, bagaje medii; la intors Buzau- Bucuresti folosit AC ul cam 80% din timp.
Mers normal adica 130-140 afara 60-70 localitati.
Consum GPL app 8.5%.
M am mirat si eu ca mi-a iesit sub 9 % ..dar probabil ca anvelopele de vara si caldura de afara au redus consumul. Plus ca pe unele portiuni am fost nevoit sa merg cu 90 pentru ca drumul era destul de aglomerat si se mergea in coloana.
Pret gaz 2.6 lei per litru- va las pe voi sa socotiti cam cat ar iesi consumul daca am calcula in pret benzinaSaab 9-5 Aero
Comment
-
Daca tot mi-ai adus aminte: Braila - Busteni - Slobozia - Braila. Consum mediu calculat la pompa 8,35 %. Gaz de Bullrom, excelent vizavi de consum. Masina full, 5 persoane, bagaje la refuz, anvelope de vara, fara AC. Mers 110-140 kmh in afara, 60-90 kmh in localitate, ma rog, cam in valuri din cauza traficulului.
La intors am tras de masina ca a trebuit sa ma tin dupa un Jetta 1.9 TDI, care a avut consum de 6,3% pe CB, cu anvelope de iarna si masina fuleanu ca la mine.
Comment
-
Pentru un regim de mers normal, mai ales cand ai ceva greutate in portbagaj, un diesel se descurca mult mai usor decat un benzinar, n-ai cum sa schimbi tot timpul in 6000 rpm doar ca sa-i arati aluia ca accelerezi mai tare ca el, daca merge putin mai intepat ar trebui sa cam omori masina ca sa te tii dupa el; e vorba de accelerarea pe reprize ...Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Am facut plinul la Sb, am alimentat cam 32l, deci mai aveam cam 10 in butelie; Sb-Alba Iulia-Rosia Montana-Alba Iulia- Orastie (autostrada-130km/h constant)- Sibiu (autostrada-130km/h constant)-Vl-Calimanesti (aici s-a terminat gazul). 3 persoane, portbagaj plin. 534 km, 58,8 km/h viteza medie. cam astea sunt datele care le am.
Comment
-
Facut plinul in Bucuresti. Brasov,Sibiu,Hunedoara. La intrare in Hunedoara a sarit pe benzina. km mersi pe gaz: 460, alimentat 40 l. Nu am sarit de 120, dar in drum spre BV, am mers bara la bara 7 km in 3 ore ! 2 prs, bagaj mic, anvelope iarna. Masina Laguna 1, motor logan 1.6 16 v, anvelope 195.65.15 cu 1.9 presiune in ele...deh...nu am fost atent.Last edited by Andyno; 5 May 2015, 23:42.
Comment
-
Salutare!
Mi-am pus de curand o instalatie GPL Landi-Renzo, la "Eugen si fiul".
Deocamdata sunt foarte multumit in Bucuresti. Nu am avut cand sa testez in afara. Masina e un Logan 1.6MPI din 2005, motorul vechi cu 8 valve.
Ieri am epuizat primul full de GPL luat de la Petrom-ul din str. Jiului (sector1), cu 2.74 RON/l, cantitate totala 43.5 litri (total 119 RON). Pana cand s-a epuizat gazul, am parcurs un total de 352 Km exclusiv in Bucuresti. Asta inseamna un consum de 12.36 litri / 100Km in regim urban.
Tinand cont de faptul ca pe benzina Premium 95, consumam cam 11 litri/100Km (in traficul aglomerat din Bucuresti), rezulta ca folosind aceasi cantitate de carburant as fi putut parcurge cam 395 Km, dar cu un pret total de 252 RON.
Socotelile arata un cost de 0.34 RON/1Km cu GPL si 0.638 RON/1Km cu benzina Premium 95. Rezulta un raport de 1.88 intre benzina si GPL, deci o economie de 47.1% .
Mentionez ca nu am simtit diferenta intre regimul de functionare pe gaz fata de cel pe benzina (ca putere/demaraj, functionare pe AC, etc.). Cand functioneaza pe GPL, zgomotul aparent al motorului creste un pic, datorita sunetelor produse de rampa de injectie GPL, dar asta se simte doar daca esti atent. O alta surpriza foarte interesanta a fost data de faptul ca la iesirea tevii de esapament, cand functionez pe GPL, nu simt aproape nici un fel de miros !
Cred ca am facut o investitie buna.
Drum bun si sa va bucurati de autonomie maxima !
Bob
Comment
-
Bravo. Felicitari. Ai facut o achizitie foarte buna...nici un diesel nu scoate asa consum.
In legatura cu zgomotul facut de rampa de injectie...sigur se aude din masina! ceea ca nu prea cred. Eu cu 1.6 16v (laguna) cu 40 l merg 350 in Bucuresti si 500 km afara.
Comment
-
Originally posted by AndynoBravo. Felicitari. Ai facut o achizitie foarte buna...nici un diesel nu scoate asa consum.
Multumesc pentru felicitari, dar cred ca ai vrut sa te referi la costurile implicate si nu la consumul efectiv in sine. Din cate stiu, cei care au motorizare Diesel, raporteaza consumuri uzuale intre 6 si 8 litri/100Km in oras (Bucuresti). Ori, atat consumul care mi-a reiesit mie (12.5l/100Km) cat si cel care rezulta din ceea ce ai scris tu (350Km cu 40l --> 11.42l/100Km) sunt mult mai mari.
In schimb, daca as lua o medie a consumului unui Diesel, sa zicem 7l/100Km in Bucuresti, ar rezulta ca 350Km ar putea fi parcursi cu 24.5 litri de motorina, respectiv 24.5 l * 5.79 RON = 141.85 RON . Prin comparatie cu cei aprox. 115 RON ptr aceasi distanta parcursa pe GPL, intr-adevar, nici Diesel-ul nu e mai avantajos, dar e foarte pe aproape.
Aici ar intra in discutie costurile de intretinere ale unui motor Diesel versus unul pe benzina care functioneaza cu GPL. Multi sustin ca GPL-ul aduce uzuri premature motorului. Desi nu am cunostiinte deosebite de mecanica, cred ca se refera mai curand la cilindri, mergand pe ideea ca arderea este "uscata". Pe cinstitelea, nu prea stiu cum sa comentez, intrucat arderea nu prea are cum sa fie decat uscata, in nici un caz umeda, hi hi. Si ca idee, cred ca pe GPL e mai "curata" (in sens de mai completa), intrucat la iesirea tevii de esapament nu prea miroase a nimic, pe cand pe benzina se mai simte cate ceva (si cred ca pe benzina se produce mai multa zgura decat pe GPL).
Poate vreun coleg forumist mai priceput sau profesionist in domeniu, ar putea sa ma lamureasca mai bine.Originally posted by AndynoIn legatura cu zgomotul facut de rampa de injectie...sigur se aude din masina! ceea ca nu prea cred.
Cu bine,
Bob
Comment
-
Salut eu cu 43 de litri am facut 370 de km .. cred ca am o problema pe undeva ca imi miroase a gaz in masina cand merg si cand opresc motoru.. nustiu ce poate sa aiba acuma am avut si un caz nefericit am avut si accident toata partea din drepta usa fata + geam , usa spate , prag + stalp ..toate piesele usa fata 280lei usa spate 200lei geam fata 100lei stalp+prag 200 ma costa 780 lei si 2500 lei manopera vopsea montat , demontat si toate cele... Acum sa vedem ce imi va spune si de problema cu gazu` am 9 ani si 6 luni de cand am "bomba" pe masina din cate am inteles butelia se schimba la 10 ani..
Comment
Comment