Consum Logan GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Va rog,invatati-ma ce sa fac,sa reduc consumul pe GPL sub 8% extraurban.
    Daca Loganul are un consum mixt,dat de fabricant(50% urban+50% extraurban) de 7,5 % benzina,cum faceti voi mixt 8,5% pe GPL ,cu un rulaj 70% urban ?Intelegeam daca masina rula economic,60-80km/h,maxim doi pasageri,fara bagaje ,fara ac 50km afara si 50 in oras...
    Gazul are putere calorica mai mica decat benzina, masina din reglaje are nevoie de un debit de gpl mai mare pentru a nu fi sesizabila diferenta de putere.
    Producatorul da diferente teoretice de 20-30% consum majorat pe gpl.
    6% benzina extraurban x 1,3%=7,8 % gpl
    9,5% benzina urban x 1,3%=11,96% gpl
    7,8+11.96=19,76/2=9,88% gpl mixt (teoretic,50km in afara-50 km in oras,2 pasageri,viteza maxima 60-80km/h in extraurban !)
    Am pus 6 si 9,5 la consum pentru ca oricum producatorul da eronat specificatii cu 5,5 extra,9,2 urban si mixt 6,2.De unde o fi iesit 6,2 ??
    Lasati vrajeala cu CB,ce arata 8,5%.CB-ul minte si la consumul de benzina.
    Am testat personal sa vad cat de mincinos este CB-ul,imi arata 48 km pana la alimentare, rulaj extraurban si s-a oprit masina in mers !
    Spuneti si viteza medie pe cei 400-500 km rulati sa fie si mai tare minciuna !Parca vad o viteza medie de 40-60km/h

    Fiecare laudam iapa din ograda,este cea mai frumoasa,cea mai buna,consuma cel mai putin,dar putin realism nu strica !Mai sunt pe aici altii ce au avut masini pe gpl de cand s-a "inventat " gpl-ul in Romania,au avut numai masini noi,altii mai monteaza instalatii,stiu principii de functionare,iar consumurile astea le dau motive de ras !

    Comment


    • Originally posted by ursamajor View Post
      Ei, hai, acum nu ne povesti şi visele de la mare...
      Alta data nu mai intreba , daca raspunzi ironic.
      Ai GPL de curand si deja te crezi expert in asa ceva.Dai cateva pagini in urma si vezi ce mesaje lasai pe aici, cu intrebari etc si lasa ironiile.
      sigpic

      Comment


      • N-are a face una cu alta.
        Treaba e că veniţi cu consumuri la gaz care nu se scot nici pe benzină.
        S-o luăm metodic:
        Un Logan 1.4 în 3000 rpm, adică 110/oră pe ceas, cca. 100/oră real, mai jos de 6,2-6,5% pe calculatorul de bord nu consumă să-l baţi. Abia la 90/oră poţi să speri să scoată 6%, tot pe CB. Asta dacă reuşeşti să mergi constant la un drum afară. Dar mie, de exemplu, în ciuda faptului că pe CB îmi arăta 6-6,5%, consumul real de benzină era cu cca. 0,5l la sută mai mare. Aşa că, nu vindeţi castraveţi grădinarilor. În vecii vecilor nu va consuma GPL mai puţin decât benzină un Logan. La 140-160/oră (probabil pe ceas) cât ai visat tu, nici pe medie cu ăla de 100/oră nu ieşi la 7,5% GPL. Faceţi consumul la gol-gol şi după aia postaţi nişte cifre mai credibile. Fie la consum, fie la viteze.
        Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
        Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

        Comment


        • Nu este primul drum pe GPL la mare care scot cam acelasi consum.
          Si in al doilea rand , nu visez , zic realitatea.
          Atat timp cat fac cu 38-40L un drum la mare 500km. sunt multumit.
          s-a mers linistit...fara accelerari bruste , cat mai constant. 90-100km/ora .



          Am avut un consum de 7,6 % gpl , iar pe benzina daca ma duceam aveam cam 6,5% - 6,8%. la gpl se mai adauga 1 L in plus la consum fata de cel de benzina.
          acum o luna cand am fost la mare din nou , aceeasi distanta , acelasi stil de condus am scos un 7,8%
          Calculat de la plin la plin.

          Si nu am CB , si chiar daca aveam nu ma luam dupa el.Asa cum a spus si colegu mai sus , RAC , nu iti indica CB exact nici el pe benzina.
          Last edited by Rey91; 22 July 2013, 11:22. Reason: Automerged Doublepost
          sigpic

          Comment


          • Vezi că Rac pe tine te întreabă cum reuşeşti tu să scoţi 7,5% extraurban. Că eu ştiu care-s erorile CB-ului şi corelaţia cu consumul pe gaz.
            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

            Comment


            • Am spus mai sus cum am reusit sa scot consumul.
              Primul drum la mare acum o luna am scos 7,8% , iar acum 7,6% .
              Alimentat de la Lukoil
              sigpic

              Comment


              • Originally posted by ursamajor View Post
                Vezi că Rac pe tine te întreabă cum reuşeşti tu să scoţi 7,5% extraurban. Că eu ştiu care-s erorile CB-ului şi corelaţia cu consumul pe gaz.
                Ce ti se pare asa ciudat sa scoti 7,5 % pe GPL extraurban cu o viteza de 90km/h mers constant ??


                Eu scot sa zicem la viteza asta un 6 % plus 1,5 % in plus pe GPL = 7,5 %

                Frate de unde veniti ? Ati aterizat acum pe pamant ?
                Si postul colegului de mai sus care nu scoate mai putin de 8 % extraurban ... e jale inseamna. REISARILOR
                sigpic

                Comment


                • Nu va mai certati aiurea, trebuie luate in calcul mai multe caracteristici:
                  1) Cu gazul de la Luk am observat si eu ca zice lumea ca face mai multi km, deci un consum mai bun (eu oricum nu bag de la Luk, mai bine merg pe benzina ceea ce mi s-a si intamplat in trecut pentru 2 zile )
                  2) Un motor in 16v scoate un consum mai bun decat unul in 8v la mers extraurban la consum chiar daca vorbim de un 1.6 16v si un 1.4 8v ( tot asa din observatii de pe net )

                  Comment


                  • In locul tau as fi mai moderat cu epitetele !Probabil multi dintre colegi s-au nascut cu masini noi in batatura,stiu mai multe despre o masina,altele decat ca are 4 roti si un motor,nu au coborat acum pe planeta Pamant !
                    Sa ne arati totusi viteza medie de 90 km/h pe CB si 7,5 % consum !Reseteaza,mergi la drum intins 100 km cand vei avea ocazia,faci poza, sa vad minunea cu 90 km/h constant !
                    Daca reusesti sa etalezi viteza de 90km/h constant afisata de CB cum spui,jos palaria !
                    Imi repar Loganul singur,am invatat sa imi reglez instalatia GPL singur.Orice as face nu reusesc sa scot consum sub 8% extraurban.Asta in conditiile in care reglajul implica un mers corect al motorului,fara diferente semnificative de putere!Daca saracesc amestecul pe GPL,intr-adevar scade consumul,motorul nu mai functioneaza regulat,scade puterea,dar o mai ia razna parametrii de functionare pe benzina !
                    Un 0,5% economie la un rulaj lunar de 6000-8000 km ar fi extraordinar pentru buget !Viteza medie in Romania nu depaseste 60km/h!
                    Masina merge si a mers 99% extraurban,tot combustibilul este facturat,cred ca stiu ce vorbesc !
                    Intr-adevar la o instalatie noua se poate vorbi de un sensibil 0,5% in minus fata de 8 % in conditii ideale.
                    Dar sa nu uitam ca instalatia prinde vechime si dupa 10.000 km rulati consumul va creste obligatoriu !
                    Last edited by Rac; 22 July 2013, 16:45.

                    Comment


                    • Originally posted by bGy View Post
                      Ce ti se pare asa ciudat sa scoti 7,5 % pe GPL extraurban cu o viteza de 90km/h mers constant ??


                      Eu scot sa zicem la viteza asta un 6 % plus 1,5 % in plus pe GPL = 7,5 %
                      Mon ami, ăla nu e mers normal. Să tragi la consum mic e fix pix, cum spun copiii zilelor noastre. Consumul real, normal sau cum vrei să-i spui, e acela ce reiese din şofatul normal, nu băbesc, chitit pe consum mic, ca să demonstrezi, ce? Prin consumul real al unei instalaţii eu aia înţeleg: mers aşa încât să nu ţii coloană în spatele tău, să mai arzi şi câte o depăşire etc. Iar punctul de vedere al lui Rac e just: viteza medie spune multe.

                      5,8% scot şi eu INSTANT pe benzină la 90/oră pe ceas (real 80-82/oră). Şi cu ce mă-ncălzeşte? Că tot la 6,5-7% REAL (poate şi mai bine) ajung la un mers normal, nu chitit pe consum. E firesc să o dau de gard şi să mă-mbăt cu apă rece în faţa altora că, vezi Doamne, ce consum mic (instant) am eu? Prefer să spun realul, adică 6,5-7%. Că de-aia am şi trecut pe gaz. Pe ăia care se bat cu cărămida-n piept că au consum mic pe gaz nu-i înţeleg de ce au trecut pe GPL, că doară aveau 5% pe benzină, în puii mei!
                      Iar calculul tău simplist n-are acoperire în realitate.
                      Last edited by ursamajor; 22 July 2013, 17:47.
                      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                      Comment


                      • Herr Rac, s-o luam treptat, zic.
                        Esti cam acid si asta nu prea-mi place. Ca sa ne arati cat de destept si priceput esti tu, o poti face si altfel decat sa ne arati cat de prosti suntem noi, restul. In plus, ai impresia ca detii adevarul absolut, iar ceea ce consideri tu, musai tre' sa fie universal valabil si unanim acceptat. Te dezamagesc si-ti spun ca nu e asa.

                        In primul rand, gresesti grav cand afirmi ca "oricum producatorul da eronat specificatii cu 5,5 extra,9,2 urban si mixt 6,2.De unde o fi iesit 6,2 ??", deoarece tu nu cunosti cum se calculeaza consumul mediu al unui motor (conditii de trafic, vant, viteza etc). Ideea e ca nicidecum nu se parcurg 100 km (50 urban, 50 extra) si se imparte consumul la 2. Asta e o maxima eroare.

                        In al doilea rand, computerul de bord este cel mai sigur mod de calcul al consumului mediu de carburant. Toate celelalte, gen "de la plin la plin" sau facand plinul, mergi o anumita distanta, alimentezi si apoi confrunti cu CB, lasa loc de erori. Daca nu ma crezi, documenteaza-te!
                        Acest aspect vizeaza consumul de benzina, nu pe cel de gaz. Nu cunosc daca, cei ce monteaza instalatii GPL aftermarket, fac setarile necesare afisarii unui consum corect de gaz, pe computerul de bord, intr-un regim mixt de condus.





                        Personal, am "reusit" un consum mediu de 7l gaz/100 km, pe un traseu de ~600 km (Bucuresti - Tg. Jiu si retur). Motor de 1.0, viteza maxima atinsa pe A1 - ~150 km/h (pe bord), motorul vazand turatie limita de cateva ori.
                        Last edited by Niki; 22 July 2013, 17:53. Reason: Automerged Doublepost
                        If it ain't broke, don't fix it!

                        Comment


                        • Originally posted by Niki View Post
                          In al doilea rand, computerul de bord este cel mai sigur mod de calcul al consumului mediu de carburant. Toate celelalte, gen "de la plin la plin" sau facand plinul, mergi o anumita distanta, alimentezi si apoi confrunti cu CB, lasa loc de erori.
                          Lol, asta e de comedipedia! De-aia mie-mi arăta 6-6,5% şi eu scoteam bani când alimentam de 7%. Şi nu o dată, constant.
                          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                          Comment


                          • ursamajor - daca te iau in dreapta facem un drum pana la mare ? daca reusesc consumul afisat mai sus in aceleasi conditii de mers in care am spus faci 1 plin GPL si benzina ?
                            Traseu : Bucuresti - Eforie Nord - Bucuresti
                            sigpic

                            Comment


                            • Originally posted by Niki View Post
                              Herr Rac, s-o luam treptat, zic.
                              Esti cam acid si asta nu prea-mi place. Ca sa ne arati cat de destept si priceput esti tu, o poti face si altfel decat sa ne arati cat de prosti suntem noi, restul. In plus, ai impresia ca detii adevarul absolut, iar ceea ce consideri tu, musai tre' sa fie universal valabil si unanim acceptat. Te dezamagesc si-ti spun ca nu e asa.

                              In primul rand, gresesti grav cand afirmi ca "oricum producatorul da eronat specificatii cu 5,5 extra,9,2 urban si mixt 6,2.De unde o fi iesit 6,2 ??", deoarece tu nu cunosti cum se calculeaza consumul mediu al unui motor (conditii de trafic, vant, viteza etc). Ideea e ca nicidecum nu se parcurg 100 km (50 urban, 50 extra) si se imparte consumul la 2. Asta e o maxima eroare.

                              In al doilea rand, computerul de bord este cel mai sigur mod de calcul al consumului mediu de carburant. Toate celelalte, gen "de la plin la plin" sau facand plinul, mergi o anumita distanta, alimentezi si apoi confrunti cu CB, lasa loc de erori. Daca nu ma crezi, documenteaza-te!
                              Acest aspect vizeaza consumul de benzina, nu pe cel de gaz. Nu cunosc daca, cei ce monteaza instalatii GPL aftermarket, fac setarile necesare afisarii unui consum corect de gaz, pe computerul de bord, intr-un regim mixt de condus.
                              Personal, am "reusit" un consum mediu de 7l gaz/100 km, pe un traseu de ~600 km (Bucuresti - Tg. Jiu si retur). Motor de 1.0, viteza maxima atinsa pe A1 - ~150 km/h (pe bord), motorul vazand turatie limita de cateva ori.
                              Deocamdata nu am facut referire directa asupra nici unui user,aducandu-i calificative de "prost/i".Daca se simte cineva jignit imi cer scuze public,nu am avut aceasta intentie!
                              Luand punctual opiniiile dumneata, le respect,explica-mi te rog cum se calculeaza de catre producator sau la mod general consumul mixt sau mediu al unui autoturism(nu motor cum ai scris mai sus,pentru ca nu motorul ruleaza singur pe sosea ci intreg ansamblul) luand in considerare vantul si parametrii enumerati mai sus.Credeam(alaturi de altii) ca se face o medie ,dar se pare ca trebuie sa mai invat !
                              Cat traieste omul invata si este normal sa purtam o discutie,de pe urma careia mai tragem invataminte sau sa avem un gram de umor sau aciditate cum spui!
                              Insa fara aberatii legate de consum.Daca nu accept "neadevaruri" nu inseamna ca tot ce spun este "universal valabil"
                              In al doilea rand computerul de bord al daciei este cel mai mincinos instrument.Argument:stau cu motorul pornit o jumatate de ora in relanti cu AC-ul pornit,CB-ul de Logan nu inregistreaza nimic pentru ca la consum instantaneu arata -.--,adica 0.Testat !
                              Spre deosebire de alte masini unde in relanti cu AC-ul pornit de la 6% in 10 minute arata 12%.Se face paralela intre viteza de rulaj si consum instantaneu.
                              Cum facem consumul la GPL :Faci plinul de GPL la o statie ce incarca cu 10 bar la o temperatura ambientala de 20 grade, mergi pana se goleste iar la plinul urmator alimentezi de la aceeasi statie la o diferenta de temperatura exterioara de +-10 grade,gpl-ul are alta densitate,alta presiune.Ups., a intrat mai mult sau mai putin in butelie !Total eronat !
                              Personal am facut consumul asa:
                              Am parcurs Y0.000 km cu X litri dovediti de acte.Ala este un consum corect fara sa iau in seama prostia de CB.
                              Daca rulezi 100 km cu frica de acceleratie,cu frane de motor lungi,cu mers pe liber,etc,etc., doar pentru a vedea ce consum minim scoate masina,nu este relevant.
                              Exact cum spune ursamajor in postul de la 16.38.Prefect adevarat !
                              Consumul este real la diferite regimuri de functionare(rampe,pante,urban,depasiri,opriri porniri etc.)
                              De ce punem in discutie un motor de 1,0 ? In realitate are 3 pistoane(corsa,fox,etc.,etc) si este normal sa consume 7%gpl ,doar in realitate consuma sub 5% benzina ! Nu este un lucru deosebit !Aici discutam despre Logan 1,4.
                              Last edited by Rac; 23 July 2013, 00:05.

                              Comment


                              • Originally posted by ursamajor View Post
                                Lol, asta e de comedipedia! De-aia mie-mi arăta 6-6,5% şi eu scoteam bani când alimentam de 7%. Şi nu o dată, constant.
                                La benzina sau gaz te referi?

                                Daca e vorba de benzina, de comedipedia tine modalitatea ta de a calcula consumul. Eu de fiecare data cand am avut de facut drumuri mai lungi, nu 25 de km prin oras, consumul indicat de CB era identic cu ceea ce plateam la casa, indiferent de masina.


                                explica-mi te rog cum se calculeaza de catre producator sau la mod general consumul mixt sau mediu al unui autoturism(nu motor cum ai scris mai sus,pentru ca nu motorul ruleaza singur pe sosea ci intreg ansamblul) luand in considerare vantul si parametrii enumerati mai sus.Credeam(alaturi de altii) ca se face o medie ,dar se pare ca trebuie sa mai invat !
                                Ironie gratuita. Iar. Daca iti ard un cartonas, o sa zici ca-s al dracului si ma folosesc de "culoare" ca sa ma impun. Daca nu, ne luam peste picior, ca ne iese desteptaciunea pe urechi...

                                La o simpla cautare pe google, aveai sa descoperi ca masina este pusa pe un banc cu role si ruleaza simuland doua tipuri de regimuri de functionare. In primul test este simulata pornirea "la rece", urmata de un circuit urban, pe parcursul caruia viteza maxima nu trece de 60 km/h. Pornirea la rece inseamna cu totul altceva decat ce intalnim in realitate. In testele de laborator inseamna pornirea motorului la o temperatura de 20 grade Celsius si apoi rularea (pe role) cu diferite viteze, dar nu mai mult de 60 km/h. Sunt facute 4 asemenea teste, consecutiv, fiecare incercare avand o durata de 195 de secunde. Apoi se face media valorilor de consum obtinute, rezultand consumul urban oficial.

                                Al doilea test presupune simularea unui parcurs extraurban, masina ruland cu diferite viteze, dar nu mai mult de 120 km/h, timp de 6 minute, in acest interval fiind simulate si cateva acceleratii/deceleratii. Valoarea obtinuta in urma acestui test devine consumul oficial extraurban.

                                Acum se intelege de am formulat "consumul unui motor"? Este iarasi, la fel de limpede, motivul pentru care MASINA, in viata reala n-o sa aiba niciodata un consum identic cu cel afisat de producator, ci sensibil mai mare. Nu exclud nici cazul cand, la un traseu extraurban sa spunem, masina va consuma mai putin decat oficial. Dar astea-s cazuri rare, in conditii propice de trafic.

                                Argument:stau cu motorul pornit o jumatate de ora in relanti cu AC-ul pornit,CB-ul de Logan nu inregistreaza nimic pentru ca la consum instantaneu arata -.--,adica 0.Testat !
                                Intr-adevar, CB al Loganului nu "stie" sa arate consumul instant in relanti, pe loc, dar a spune ca nu se inregistreaza nimic, iarasi e o greseala. Te rog sa urmaresti in meniu, consumul mediu (va creste) si cantitatea de combustibil consumat de la ultima resetare, care, evident , si aceea va creste.



                                Motorul de 1.0 l-am adus in discutie pentru ca a fost singurul meu drum mai lung cu o masina pe GPL, la care am si monitorizat oarecum, consumul. Nicidecum nu faceam o comparatie cu Logan 1.4.
                                Last edited by Niki; 23 July 2013, 11:14.
                                If it ain't broke, don't fix it!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google