Cum Sa Ne Confectionam Singuri O Interfata Pentru G.P.L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiindca ai postat la interfete, probabil vrei sa stii ce protocol de comunicare accepta. Deoarece sunt cam multe modele produse de AEB, am considerat ca merita sa sap putin ca sa le pot debloca pe cele "incuiate" in Germania. Microcontrolerele sunt capabile sa comunice si pe CAN si pe RS232, producatorul hotaraste ce va folosi. Important la BRC este sa nu ai erori de comunicare, fiindca te trezesti ca doar ai crezut ca reglezi, asa ca recomand interfata originala, cea pe serial mai ales nu da erori.
    Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

    Comment


    • La BRC daca la conectarea pe USB iti da erori scade baudrate-ul si n-o sa mai ai ( am intalnit si eu convertoarele USB-serial bazate pe PL2303 - am eu una de face asa ) ). Recomandarea este schimba convertorul USB-serial cu unul cu FTDI ca ala nu face nici o figura. Sau daca tot vrei cu PL2303 cauta sa fie PL2303H ( am una si de aia si aia merge bine la baudrate-ul maxim). Oricum FTDI-ul e cel mai bun si unul de acesta folosesc ( nu degeaba si convertoarele USB-serial cu FTDI sunt mult mai scumpe ).

      LE: sau daca ai interfata de la Jagoman, care are 2 rezistente aruncate acolo las-o balta, aia nu e interfata de K-line (no ofense jagoman-e). Cauta pe net ca gasesti cum sa-ti faci K-line din serial (am pus si ceva linkuri pe aici nu demult), este o schema mica cu 2 tranzistori.
      Last edited by Johnny_L; 17 July 2013, 22:40.

      Comment


      • Interfata

        Multumesc pentru informatii. Convertorul USB - serial este un cablu ,,Prolific'' iar interfata este cea de aici:
        ,,http://jeff.noxon.cc/2013/05/18/open...cs-pcb-layout/''. Dupa cum se vede, este separata galvanic. Eu am folosit optocuplori TIL 111, asta am avut. O intrebare pentru @alexys si @johnny, vad ca sunteti cei mai priceputi: Legatura K-line e protejata la scurt, risc sa prajesc MCU cu jucaria pe care am facut-o ?
        Last edited by cos123; 18 July 2013, 12:02.
        Dacia Duster 1,6 16V - benzina & Gpl

        Comment


        • Foarte faina schema: simplu, eleganta si eficienta. Poti sa mai dai jos din schema urmatoarele componente: R4, D1, R1 si optocuplorul asociat. Aceste componente formeaza interfata L-line pe care BRC-ul nu o foloseste pentru ca comunica numai pe K-line. Poate alte controlere de instalatii GPL folosesc si L-line, dar BRC-ul nu (cel putin seria 24MYxx si P&D).
          Legat de scurt-circuit stai linistit caci linia K-line este protejata la scurturi la + baterie sau la masa caci asa cere standardul automotive. Singurul risk este sa nu faci accidental vre-un scurt in interfata sa-ti prajesti laptopul, dar cum schema prezentata are optocuplori se elimina si acest risk.

          LE: Prolific este firma care fabrica PL2303-ul. Nu e un convertor rau, mai ales cel cu varianta H in coada (PL2303H), dar FTDI-ul e mai bun
          Last edited by Johnny_L; 18 July 2013, 13:50.

          Comment


          • Stiam de inutilitatea celui de-al treilea optocuplor, totusi l-am pus ,,sa fie''. Astept mufa, am comandat-o la un magazin in Bucuresti si incerc sa ma conectez. O seara buna tuturor.
            Dacia Duster 1,6 16V - benzina & Gpl

            Comment


            • Bine ca e cu optocuploare, mai se lauda cineva ca a descoperit marele secret, dar s-a lasat pagubas dupa ce a iesit fum inclusiv din USB, dar se pare ca din graba a confundat + cu -, avand si incarcator pe auto. Personal nu am motiv sa demontez interfetele ca sa vad ce e in ele, clar ca cea pe usb e cu chip FDTI, daca erau prinse in suruburi m-ar fi tentat, dar nu vreau sa repar ceva ce nu e stricat inca. Multa bafta!
              Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

              Comment


              • Din graba se mai intampla...sa confunzi + cu - ...dar de ce sa te grabesti ?
                Dacia Duster 1,6 16V - benzina & Gpl

                Comment


                • Buna tuturor ,am o intrebare pentru cunoscatori.Am o instalatie Landi Renzo si vreau sa ma conectez cu un adaptor serial-USB dupa care din RS232 in mufa instalatiei.Credeti ca este OK?

                  Comment


                  • Credem ca nu ai citit nimic din urma. Din RS pana in ECU GPL iti mai trebuie inca ceva numit interfata. Si despre asta se discuta pe aici. Daca ai un Landi Renzo nou (dupa 2010), mai intai vezi ca iti trebuie un program cu licenta.
                    Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                    Comment


                    • Are cineva licenta la plus max 2010 si este dispus sa faca o imagine de masina virtuala (sau daca nu stie cum se face si este dornic sa ne ajute sa imi dea un mesaj)? Sau daca stie cineva vreo metoda de obtinere a unei licente sa ne spuna si noua . Multumesc.

                      Comment


                      • Originally posted by alexys View Post
                        Exista mai multe variante de ECU L.R., si fiecare se poate calibra si regla cu programul ei. Intr-adevar te poti conecta si cu PLUS si cu PLUS max la versiunile de hardware 2 si 3, dar nu poti regla nimic daca nu sunt imperecheate PLUS e pentru ecu cu hw2, Plus max pentru hw 3.
                        Ca sa simplificam, daca pe ecu scrie ceva de genul AM.......G24, se regleaza cu PLUS, daca e cu ....G34, se regleaza cu PLUS max. Teoretic exista un firmware compatibil pe amandoua utilizabil cu PLUS max, dar iti trebuie licenta la program, iar acum toate update-urile sterge fisierele din program obligandu-te sa faci reprogramare.
                        Ca si concluzie, daca ai G24 te poti juca cu PLUS 403, iar daca ai G34, ori ai licenta, ori te duci la cineva care are.

                        sunt una upgrade-ul pentru Plus 403 astfel încât putea de G34 ECU de lucru pe și nu plusmax cu lizenz necesar



                        34.1.jpg 34.2.jpg

                        Comment


                        • Stie cineva cum sa reglez butonul de Gpl(indicatorul de nivel)sa se aprinda becul rosu cand mai fac vreo 100 de km cu gazul din butelie?Si cum pot modifica debitul la o instalatie Stag 300 pentru un consum mai mic?Multumesc.Am interfata facuta din cablu CA-42.

                          Comment


                          • Am un cablu CA-42 ce apare in device manager ca USB-UART Controller dar nu gasesc nici un driver. cel de pe cd-ul original ce l-am primit cu instalatia nu functioneaza. firele in care ordine se conectează la mufa instalației?
                            stag 200
                            Attached Files
                            Last edited by chivu_mihai92; 1 September 2013, 17:08.

                            Comment


                            • Salut firele sunt asa
                              Rosu (+)
                              Verde (-)
                              Alb (rx) sau (tx)
                              Albastra (tx) sau (rx)
                              Nu mai stiu exact care este Rx sau Tx dar se poate incerca prin tatonare ca nu se intampla nimic.
                              Rosu care este (+) nu se foloseste se izoleaza.
                              Incearca cu pl 2303 usb to serial driver
                              Bafta.
                              Duster 4X4 1.5 dci 110 magarusisigpic

                              Comment


                              • Procedeu obtinere licenta omegas plus max 2010

                                Salutare, ne poate explica si noua cineva exact care sunt pasii de urmat pentru obtinerea de licenta " STANDARD" pentru Landi renzo Omegas PLUS MAX 2010.
                                De la instalare la mail sau cum se obtine licenta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google