If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
@andiriciu
Parerea mea e ca valorile MAP sunt mari. Trebuie sa fie undeva la 0,30. Cred ca se impune un reglaj al tachetilor. Dupa asta o sa scada si multiplicatorul.
Ieri, m-am apucat sa analizez instalatia unui prieten, deoarece pur si simplu nu vroia sa mai mearga pe GPL. Am pornit motorul, am conectat laptopul si observ ca nu trece pe GPL. Comut instalatia pe gpl si sare la loc pe benzina. Imi spune prietenul respectiv ca el crede ca nu mai are gaz, deoarece aparatul piuia ca si cand era butelia goala. Hai sa facem plinul ! Mergem la statie si intra gaz de vreo 47 lei. Pornesc masina si tot nu merge pe gaz. Zic, hai acasa sa verificam. Este o problema serioasa. analizez instalatia, firele de legatura si cand ajung la butelie, desfac capacul, observ banda izolatoare pe bornele electrovalvei si zic hai sa dezizolez, poate au oxidat papucii. Desfac prima izolatie si raman socat ! Firele erau doar infasurate si ba faceau-ba nu faceau contact. Iau pistolul de lipit si cositoresc firele deoarece m-am gandit ca daca pun papuci in timp vor oxida. Pornesc masina, si Minune, merge pe gaz, arata indicatorul de nivel full. Conectez laptopul , ii dau autocalibrare, iar acum este in teste de consum.
Pe langa asta am atasat o poza cu specificatiile Buteliei pentru colegul de mai sus care are butelie de 42 si ii intra prea mult gaz. Dupa cum arata in poza, in butelie trebuie sa intre un volum de gaz de maxim 80% din volumul total al buteliei, adica intr-o butelie de 42, trebuie sa intre maxim 33.6L in conditii normale. Acestea sunt valorile date de producator si ar trebuii respectate. Daca mergi sa alimentezi este bine sa nu bagi mai mult, chiar daca totusi intra.(Este posibil sa ai o problema daca intra la orice statie prea mult)
In alta ordine de idei, am montat doua instalatii la Kassiro.gpl din Sector 4. La ambele masini mi-au montat senzorul de temperatura a vaporizatorului pe un furtun de cauciuc, legat cu soricei de plastic. Pe timp de iarna mergeam chiar si aproape 10 km daca era foarte frig pana trecea pe GPL. Am analizat instalatia unui prieten sa ma pot ghida si am cautat senzorii pana i-am depistat. Meseriasii, de lene sa nu se complice cu prinderea vaporizatorului, au prins vaporizatorul de caroserie exact de orificiul unde se infileta senzorul, iar celalalt orificiu era cu alt pas la filet si nu se potrivea senzorul. Am demontat la ambele masini Vaporizatoarele, am schimbat pozitia lor, am montat corespunzator senzorii si masinile mergeau 1-2 km pe benzina iarna si apoi treceau pe gaz.
A doua problema este problema cu firele fara papuci care cand vroiau faceau contact sau nu.
A treia problema sunt setarile de finctionare a instalatiilor, setari pe care le-au facut foarte prost.
La una din masini la inceput imi consuma 13-14% pe oras, apoi am fost si mi-a mai dat 5 procente la gaz, dupa care a consumat 10-12, insa am avur surpriza sa plec in concediu prin tara si sa-mi consume 13% extraurban. Am fost la ei si mi-a selectat o parte din harta de la turatia2500 pana la maxim si mi-a scazut 5 procente. NU a dat nicio autocalibrare , nu a modificat nici o alta setare. Setarile s-au facut la "dibuiala"
Nu se poate sa mergi la un service specializat si sa ai atatea probleme.
Am un prieten care a montat pe un Cruze(undeva pe soseaua chitilei) instalatie gpl si are aproape 2 ani de cand n-a avut nici o problema, a fost doar sa schimbe filtrele.
Pozele sunt atasate mai jos...
@andiriciu
Parerea mea e ca valorile MAP sunt mari. Trebuie sa fie undeva la 0,30. Cred ca se impune un reglaj al tachetilor. Dupa asta o sa scada si multiplicatorul.
mersi nicu pentru sfat, am discutat si cu moog si el mi-a zis la fel..o sa reglez si culbutorii neaparat.. o sa umblu un pic si la presiune apoi o sa revin sa ma laud sau sa ma plang..
o zi buna tuturor
Esti sigur ca asa a plecat masina din service ?...
Incerci sa contrazici ceea ce am constatat personal ?
Nu sunt un specialist in instalatii GPL, insa observ foarte repede cand un lucru este in neregula. In orice sistem, indiferent de utilizare exista o logica de functionare. Prima instalatie gpl pe care am avut-o, am cumparat-o sh si am montat-o singur fara nici o schema dar este drept ca era monopunct nu secventiala. Si nici la acestea secventiale nu ma dau inapoi, principiul este identic, insa trebuiesc cunoscute si date despre configurare pe care nu le gasesti pe drum.
Last edited by smilebogdan; 18 August 2015, 21:14.
Incerci sa contrazici ceea ce am constatat personal ?
Nu sunt un specialist in instalatii GPL, insa observ foarte repede cand un lucru este in neregula. In orice sistem, indiferent de utilizare exista o logica de functionare. Prima instalatie gpl pe care am avut-o, am cumparat-o sh si am montat-o singur fara nici o schema dar este drept ca era monopunct nu secventiala. Si nici la acestea secventiale nu ma dau inapoi, principiul este identic, insa trebuiesc cunoscute si date despre configurare pe care nu le gasesti pe drum.
Nu incerc sa contrazic ce ai constatat personal,doar am intrebat daca esti sigur ca asa a iesit masina pe poarta service-ului.
Salutare! M-am alaturat forumului acu ceva timp insa niciodata n-am postat. Sunt utilizator de logan doar la servici insa ca masina personal am un opel astra din 2005 z16xep. Am montat si eu la jumatatea anului 2014 o instalatie gpl tomasseto stag4 qbox basic. De la montare m-am confruntat cu o problema, datul in nas in treapta 1 si 2, daca intru intr-un giratoriu si schimb in treapta 2, ma scutura de ma ia toti dracii, deja m-am obisnuit sa stau cu piciorul pe ambreiaj si s-o turez ca sa nu ma zgaltaie (stiu nu e bine).
M-am dus la diversi montatori , am schimbat ecu, sonde ssmd, nimic, problema persista. Acum ceva timp mi-a crapat si lambda2 si consumul a crescut considerabil, insa am schimbat-o in cca 2 luni (in aceasta perioada mi-am refacut si motorul). Ieri m-am conectat si eu cu interfata proprie la instalatie si constat ca presiunea este mare, 1.78, am invartit de surubul la reductor si am adus-o la 1.30. Inainte sa dau calibrare multiplicatorul imi pleca de la 1.5, iar acum dupa calibrare pleaca de la 1.8 chiar 2.
Duze am de 2 (asa scrie pe ele).
Cat trebuie sa fie presiunea la reductor?
Am mers pe benzina de la montarea lambda2 cca 40km.
PS: Am citit primele 40 pagini, insa n-am mai rezistat cand vedeam graficele postate de leopardul daca nu gresesc si m-au facut sa postez inloc sa mai caut sa vad daca exista raspuns intrebarii mele
PS2: Unii montatori imi spuneau sa schimb bobina, dar de ce sa dau 700 lei pe alta bobina cand pe benzina nu am probleme?
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
la numerele afisate pe site?
Va sun maine ca tocmai ce am venit de la masina si am sters si harta de tot ca maine sa mai fac niste km pe benzina.
Am incercat si varianta sa pun la tipul de injectoare A.... dar la fel. cu Valtek la fel.
Am ridicat presiunea la 1.55 si plecarea pe multiplicator este acum de la 1.6 daca o scad spre 1.3 sau 1.35, odata am reusit 1.9 . Ma gandesc ca maine sa scot duzele si sa le veriic cu un burhiu de 2 daca sunt dupa cum scrie pe ele, dar nu cred eu ca s-ar face asemenea greseli. MAP aveam 0.26, am vazut ca furtunul de vacuum este dus direct in galeria de admisie, ma intreb oare, nu trebuia sa vina in tubulatura de aer unde am si senzorul MAP pe benzina?
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Salutare postez si eu ultimile reglaje la instalatie dupa remaparea facuta la Doc(scuze Moog nu am putut rezista tentatiei) ,masina trage foarte bine si consumul pare decent cca 8% mixt
Ceva pareri se mai poate imbunatati ceva ?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment