If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu zic sa iti faci timp si sa tragi o fuga pana la Vernesti intr-o sambata.
Ai reglat-o odata profi si n-ai treaba.
Asa stai toata ziulica in motor si Doamne fereste iti mai afecteaza si ceva pe acolo.
Mircea , mergi 40-50km pe benzina...nu o sa fie prea mare gaura
Dupa aia regleaz-o pe GPL de la inceput...ai nimerit-o relativ bine...
Reglajul initial nu a fost cine stie ce si mergi cu amestec sarac...de aici timpul de injectie mare la relanti, ar trebui sa fie 3.1-3.3...si MAP-ul marisor...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
@tartza, sper ca am gasit calibrari corecte pentru Logan, ma refer la definirea senzorilor fiindca e nevoie de refacerea calibrarii. Firmware-ul LR, DR etc.. s-a folosit la sistemele OEM, si nu si la cele aftermarket, deoarece in primul rand sistemele aftermarket nu au avut niciodata aceiasi configuratie cu cele de uzina.
Au existat spre exemplu pana in 2009 sisteme apropiate cu ECU PLUS, injectoare MED, dar senzorul de presiune a fost Sensata, nu Bosch deci nu s-a putut incarca o calibrare OEM ce nu accepta alt senzor de presiune decat Bosch si nu poti folosi decat temperatura citita pe senzorul motorului.
Deasemeni nu am gasit niciodata un motiv pentru a trece la firmware-ul AE sau AM la sistemele OEM, deoarece nu ma intereseaza autocalibrarea.
Softul de OEM este deja in fisierul celor de la vogels. Au acolo si o incercare (jalnica) de a anula zgomotul produs de injectoarele uzate prin introducerea actionarii cu 12V mai putin timp, dar asta le face imprecise. Adica 2ms e actionarea lor si gata, d-aia nu permit altceva, zgomotul nu e problema majora la injectoarele uzate ci diferentele de debit care cresc la scaderea timpului respectiv.
Poti insa sa dai autocalibrare statica la AE si in mers la AM. Softul cu AM nu mi-a lucrat niciodata in calibrare pe Windows 7 datorita unei aplicatii Java care se blocheaza. Si pe XP e o calibrare tampita deoarece daca o incarci, trebuie sa pornesti de mai multe ori motorul pana apar parametrul A si B care de fapt sunt cei mai importanti. Uneori astia nu se salveaza caz in care calibrarea nu e functionala (motorul se opreste pe GPL). Dar daca ii nimeresti, e interesant cat de repede poti schimba cum trage sau consuma masina.
@mirceattl, cei mai priceputi in Buzau pe Tomassetto sunt teoretic Sebigaz, iar din tara ar trebui (tot teoretic) sa fie chiar importatorul. Acum, dupa parearea mea de amator, as zice ca daca mai tragi mult de cainele mort datorat duzelor mici, ai sa-ti parlesti supapele de tot, ca tot zici ca ai MAP mare. Calibrarea e ok in situatia data, dar pune macar duze de 2 mm, mai micsoreaza presiunea si regleaza culbutorii. Sau ai putea sa ai MAP mai mare datorita furtunului ce duce la senzor, ce poate trage aer fals.
Cat despre duze, daca ai timpi de injectie dubli la injectoarele GPL, in sarcina mare injectoarele de GPL nu vor avea timp suficient.
Al tau poate in bucla deschisa (ceea ce ne si intereseaza), dupa lambda, cum ai spus, o mare conditie ar fi ca ea sa fie legata la ecu GPL. Altele pot face alte chestii, dar nu ineamna ca sunt utile pentru a nu parli supapele.
Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
baietii care mi au reglato mi au spus ca in eventualitatea unor timpi de injectie mari sau mici fata de optim, se fac niste corectii. cine si in ce conditii le face nu prea am inteles
alexys, la mine injectoarele au "tzacanit" din fabrica cum fac si acum si masina are 75000km. Pana pe la vreo 50000km aveam un consum mediu de 7% dupa care a luat-o razna pe la vreo 10% si am fost la service si mi-au "rezolvat-o" , se oprea din mers adica se oprea motorul fix in intersectie cand sa schimb treapta, nu tragea si nici de consum nu eram multumit, tot vreo 10%. Acum am copiat calibrarea pentru fostul OEM data de vogels in firmware AE si merge bine, adica trage excelent, nu stiu consumul inca.
O sa incerc si calibrarile date de tine dar ca o concluzie la care am ajuns este LR202030(ca pe asta il am) si calibrarea pentru LR202030 din arhiva vogels, unde timpul pentru injectoare este 1,5ms.
Merci pentru ajutor !
Salut.
Alexis as avea si eu nevoie de o calibrare cum trebuie.Eu am facut-o la ochi si nu cred ca este buna.Crezi ca as putea trece intr-o zi pe la tine sa arunci un ochi?
lasa-mi si mie nr de tel pe privat si cand te pot gasi si unde.
Multumesc anticipat.
Numai bine.
Cu exceptia STAG ISA2, 300Premium nu am auzit ca un ECU GPL sa tina cont de semnal sonda lambda...poate BRC P&D... modelele noi de PRINS...
Zic de astea vehiculate pe la noi...
In principiu ECU GPL "asculta" ce zice ECU benzina...ia de gata procesarea semnalului sondei prin timpii de injectie dictati de ECU benzina...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
@tartza, probabil ti-au schimbat diverse in calibrarea originala, dar habar nu au avut ce ar trebui sa faca de fapt. Bine macar ca iti merge ca inainte. Ca si consum, nu am vazut ca au corectii facute in harta fata de OEM, poate doar daca au reparat mesterii ceva si ti-au stricat la schimb calibrarea, altfel trebuie sa mai modifici in harta. Daca ai nevoie de firmware-uri (mai putin cele OEM care oricum nu permit corectarea calibrarilor) - spune.
@Augustin-Yng, cred ca am trecut la profil macar site-ul, dau si un PM, nu-i bai.
@moog, mai toate sistemele GPL pot sa faca diverse chestii in functie de semnalul sondei lambda, unele il pot emula, etc... La BRC, ambele ECU au in afara de strategiile de iesire din cut-off, imbogatire amestec in accelerare, etc, si chestia asta pe care o poti considera foarte utila mai ales la testul de putere la roata, unde amestecul ideal de GPL poate da semnale diferite pe sonda lambda, cred ca pentru asta s-a conceput. Si poate fi folosita ca si corectie, dupa cum am spus, doar in bucla deschisa, altfel benzina corecteaza automat (ceea ce deja stii), deci ECU GPL renunta la strategie si lasa benzina sa-si aleaga strategiile cand ECU benzina poate corecta amestecul.
Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Cel putin la P&D nu am vazut nimic setari apropo de sonda lambda...
Ceva gen valoare optima semnal sonda ca la autoadaptare ISA2...
Polonezii zic ca ar tine cont de sonda in full load...
BRC-ul zice ca merge pe varianta "master-slave" adicatelea ia de gata ce zice ECU benzina...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
multumesc lui alexys pentru ca m-a ajutat astazi in legatura cu indicatorul de gpl.dupa ce am incercat in toate felurile posibile sa fac indicatorul ala de gpl sa-mi arate corect cantitatea de gpl din butelie am dat un manufacturer settings (reinitializare parametrii) din laptop si si-a revenit.la gas level indicator era selectat wpg2 in loc de wpg 4.acum indica exact ca inainte.i-am mai scazut un pic presiunea de la 1.30 la 1.25,am facut un mic reglaj si a mers bine.sa vedem maine cand ma voi intoarce de la bucuresti la braila ce consum de gpl voi avea.multiplicatorul l-am scazut la 1.4 pentru ca era pe la 1.5,tinand cont de faptul ca in timpul autocalibrarii a intrat gmv-ul de 2 ori.
Dupa un drum de Bucuresti in weekend-ul asta, am obtinut graficele din atasament. Curba de gaz a fost colectata pe distanta Bucuresti-Cernavoda, aproximativ 160 km. Dupa primii 10 km de la inceperea colectiei de date, curbele erau practic suprapuse.
Mentionez ca am aplicat sfaturile lui moog dintr-un post anterior si anume:
- am mers aproximativ 60 km numai pe benzina;
- am dat autocalibrare la controlerul de gaz;
- am efectuat corectiile pe multiplicator din mers.
In urma acestor pasi, timpii de injectie pe benzina la relanti sunt in jur de 3 ms, iar MAP-ul a scazut la 0,29. De asemenea, toata linia multiplicatorului a coborat fata de setarile anterioare, dar oricum este la limita, zic eu.
Cum vi se pare noua configuratie? Raman asa sau este neaparat necesar sa maresc diuzele de gaz la 2mm? Multumesc anticipat!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment