If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am vreo 3000 de km facuti pe gaz, variatia de la relanti a fost de prima data . La RAR am avut numai probleme , ca nu ieseau noxele , am fost si am ''reglat'' instalatia pe la mai multe service-uri pana la urma au reusit si au iesit si noxele . A mers bine aproape o luna si acuma iar nu mai merge cum trebuie...
Masina are 100000 km .
Salutari! Revin cam cu aceleasi probleme. Relanti instabil pe GPL, adica variatii de la 940 - 980 RPM, iar la trecerea de la benzina la GPL (cu motorul la relanti) se tureaza simtitor pana la 1200 RPM timp de 1 - 1.5 sec. Pe GPL la relanti am timpi de injectie 3.2 - 3.5 ms, iar pe benzina timpii sunt 3.5 - 3.8 ms. Am si o coada in partea de jos a mapei la GPL, in partea superioara acum sunt egale (nu am poza) - dupa ce am parcurs mai multi km pe benzina s-a alungit mapa de la benzina. Cum scap de coada din partea de jos, sa sterg mapa de GPL, se vor alinia timpii de injectie la relanti? x1.jpgx2.jpgx3.jpgx4.jpg
Astazi am recalibrat instalatia, "ca la carte". Nu am scapat de fluctuatiile de la relanti intre 940 - 1000 RMP pe GPL, pe benzina se mentine intr 940 - 960. Timpii de injectie la relanti, atat pe GPL cat si pe benzina stau undeva la 3.8 ms. Dupa recalibrare, la "pressure - operational" s-a setat la 1.16 bar, eu insa am ridicat la 1.20 bar ptr. ca la "Pressure GAS" nu am o valoare mai mica de 1.20 bar, ceea ce nu stiu daca-i bine sau nu. Urmeaza sa vad consumul, ultima data era de aprox. 7.5 % mai mare cu aprox. 1.4 litri fata de normal.
Ultimele print screen-uri:
Dupa ce am citit toate postarile, multumesc tuturor de aici care au dat o mana de ajutor si au intervenit cu pareri si solutii bune, e bine ca mai exista asa oameni.
Am facut si eu calibrarea "ca la carte", e ok, nu sunt probleme asta datorita voua (o sa postez hartile mai tarziu).
Ce nervi am la instalatia mea tomasetto stag 200-4 este trecerea pe GPL cand atinge temperatura, am setat-o la 30 grade si a trebuit sa fac 20km desi aveam 4 linii la temperatura, inainte era la 40 grade si trebuia sa fac 40 km.
Deci cu "nervii" astia a mei o s-o setez la 20 grade.
Salut tutoror, am o intrebare legata de stag 200-4, am presiunea undeva la 1,25, si graficul un pic divers fata de al vostru, linia de injectie de la gpl e mai jos decat cea a benzinei, liniile trebuiesc suprapuse? Am un focus 1.6, si consumul mediu e undeva la 9,5%, mers regulamentar, ma disperat cu consumul, daca maresc valorile in modul in care liniile sa fie suprapuse la cat va ajunge consumul? 13%? :|
leno: probabil va ajunge la un consum "normal", posibil sa scada fata de cel actual. Avand in vedere ca ai presiunea 1,25 ar fi bine de stiut si unde este situat multiplicatorul. S-ar putea sa ai nevoie de duze mai mari la injectoare.
marius: Ar fi bine sa verifici cum se comporta sensorul de temperatura reductor. Ce valori afiseaza? Cat este intarzierea la comutare? Poate fi sensorul defect/decalibrat, sau daca se poate seta tipul sensorului, sa fie selectat gresit.
Daca totul e in regula, poate fi si un montaj defectuos, adica conectat gresit furtunele de incalzire reductor.
La mine e setat la 35 grade, acum cu temperaturile de 0 grade comuta in 500m dupa pornire. La -10-15 dupa aprox. 1,5 km maxim. Deci e enorm 20-30km.
Este posibil ca fluctuatiile la relanti pe GPL sa fie si/sau din cauza calitatii gazului? Poate fi influentat si de temperaturile scazute din ultima perioada? Am observat si faptul ca mi-a crescut si consumul cu aprox. 1 litru. Reteta de GPL pentru iarna modifica consumul si parametrii de functionare a motorului la relanti? Intreb pentru ca fluctuatiile la relanti si cresterea consumului au aparut odata cu racirea vremii sau este pur si simplu o coincidenta. Pe benzina merge impecabil.
jagoman, ai 220% dreptate, trebuie sa verific cu atentie unde e montat senzorul de temperatura.
Mai vine problema consumului, eu zic ca e cea mai proasta afacere care am facut-o vreodata, mai bine stateam linistit, consumul meu de de 10% la tine cat e? Cum pot sa-l micesc?
Stilul meu de condus e linistit...
leno: probabil va ajunge la un consum "normal", posibil sa scada fata de cel actual. Avand in vedere ca ai presiunea 1,25 ar fi bine de stiut si unde este situat multiplicatorul. S-ar putea sa ai nevoie de duze mai mari la injectoare.
marius: Ar fi bine sa verifici cum se comporta sensorul de temperatura reductor. Ce valori afiseaza? Cat este intarzierea la comutare? Poate fi sensorul defect/decalibrat, sau daca se poate seta tipul sensorului, sa fie selectat gresit.
Daca totul e in regula, poate fi si un montaj defectuos, adica conectat gresit furtunele de incalzire reductor.
La mine e setat la 35 grade, acum cu temperaturile de 0 grade comuta in 500m dupa pornire. La -10-15 dupa aprox. 1,5 km maxim. Deci e enorm 20-30km.
Salut tutoror, am o intrebare legata de stag 200-4, am presiunea undeva la 1,25, si graficul un pic divers fata de al vostru, linia de injectie de la gpl e mai jos decat cea a benzinei, liniile trebuiesc suprapuse? Am un focus 1.6, si consumul mediu e undeva la 9,5%, mers regulamentar, ma disperat cu consumul, daca maresc valorile in modul in care liniile sa fie suprapuse la cat va ajunge consumul? 13%? :|
Daca maresti factorul de multiplicare o sa se mareasca consumul pt putin timp...sonda lambda nu o sa te lasa asa ...o sa se micsoreze timpii de injectie...
Daca e mult mai jos incearca sa o ridici unde trebuie...
Nicu : poate fi si de la gaz de proasta calitate/compozitie etc...sau amestec putin sarac poate da fluctuatii de relanti...
TVstar regleaza-o cum trebuie/revizie daca este cazul...10% extraurban e mult pt 1.6...
Eu scot pina in 9.5 dar nu ma uit la ture si consum...extraurban nu prea scade sub 3000rpm
Marius ai o problema majora...ori montaj de kkt ori senzor temp dus...
La 30grade a mea trece in max 3-5min de relanti la un 3-4grd exterior... in 15min de mers urban ~5-6km deja cred ca ajunge la 50-60 grd gazul nu vaporizatorul
Last edited by moog; 19 November 2012, 23:02.
Reason: Automerged Doublepost
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
marius: consumul meu este de 7,5-8 mixt, si pana in 9 cu clima in canicula mare.
Bun, deci e confirmat, cea mai proasta si scumpa alegere sa nu zic investitie care am facut-o.
Moog, aici trebuie sa vad exact unde e montat senzorul si cum, asta doar in weekend. Nici nu stiu exact unde trebuie sa fie pus. Montajul e facut la "Auto Franckmar Arad", nu doresc sa-mi dau cu parerea, va las pe voi...
jagoman UAU, ce consum, scuza-ma dar UAU, OMG OMG OMG, eu incerc sa nu trec de 100km/h si scot 10%. Si cum pot sa-l micesc???
Pe portiunea de 7-11ms mai poti scade multiplicatorul.
Avand in vedere pozitia ei, ti-as recomanda, sa verifici marimea duzelor, pune de 2 mm in loc de 1,75 astfel vei mai putea scade multiplicatorul.
Si apoi recalibrare. Adica cateva zile mers doar pe benzina, in functie de cati km faci zilnic, si apoi o autocalibrare si ajustare manuala. Desigur inainte de asta stergi hartile gpl.
Consumurile date de mine le obtin cu viteze despre care vorbesti tu, adica mers normal, legal etc.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment