Cum Ne Reglam Instalatia GPL?Cu Ce Softuri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by moog View Post
    Piroman: In mod normal ai certificat de garantie unde la spate ai tabel cu reviziile...
    Tu compari cu filtrele de aer...compara cu uleiul si filtrul de ulei...banui ca ala il schimbi la service autorizat si pun o stampila ca e facuta revizia...
    Asa si la GPL...
    In mod normal ar fi multe... Mi-au facut gargara cand m-am dus cu uleiul meu, ca stiti garantia, ca nu e dacia oil, ca trebuie doar dinasta se pune. Pana cand l-am intrebat unde scrie ca trebuie dacia oil, ca in carte sunt date niste norme si niste grade de vascozitate. S-a mai calmat imediat. Voi merge in service dar le spun sa o faca sa taca.
    Ah si era sa uit, la ultima revizie m-am dus tot cu piesele mele si nu aveam 1 an sau 20 k si i-am zis domle vreau sa schimn oloiu, pai nu ati ajuns la niciuna din limite, stiu dar eu vreau sa il schimb mai repede. Mi-a facut schimbul in service, mi-a trecut si in carte dar mi-a mentionat ca trebuie oricum sa fac revizia de un an. I-am zis ca o voi face ca oricum pana atunci mai fac inca pe atat km.
    Last edited by piroman22; 9 October 2013, 22:13.

    Comment


    • postez inca odata harta mea gpl/benzina
      --------------------------------------------------------------------------------


      poate nu a obsevat nimeni ca cele doua curbe gaz/benzina se suprapun perfect adica am "verde"peste "albastru".ce ma ingrijoreaza pe mine sunt ceilalti parametrii presiune/multiplicator ce este pe la 1,47 nimic atceva.
      Astept pareri constructive.

      Comment


      • @Pauloo, pentru ce ai pe masina -STAG 200, teoretic e ok. Deranjant este faptul ca daca e sa compari timpii de injectie la aceiasi presiune in admisie, la 90kpa, ai de la 10,5 msec la aproape 14 msec, dar timpii de pe GPL sunt deplasati spre 0 cu 0,6 msec decat cei de pe benzina. Adica teoretic ai avea GPL prea mult in acea zona. In plus, in unele locuri nu ai ce corectie face fiindca pe acelasi interval, la alte presiuni din colector ai situatii inverse. Asta e dovada ca la VW le cam trebuie si corectie pe turatii, adica minim STAG 4 Plus. Cred ca ar trebui sa faci o scadere a hartii inca din zona de 9 msec. Incearca sa faci in asa fel incat pe linii orizontale, punctele verzi si cele albastre sa aiba aceiasi medie, clar ca mediile facute grafic de program (adica linia verde si cea albastra) nu prea respecta realitatea.
        Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

        Comment


        • 1. Rezolva cu amestecul sarac pe benzina...esti la limita erorii...
          Din cauza asta toleranta pe gaz se micsoreaza mult...
          Daca pe gpl esti sa zicem pe la 8-9% risti sa te duci pe alocuri peste 10 pe gpl si da eroare...
          Daca incerci sa imbogatesti pe GPL sa duci spre 6-7% atunci risti sa intri in amestec sarac pe benzina...variatiile astea de la medie o ai in turatie/temperatura...
          2. Eu zic sa o iei de la capat cu reglajul, (poti salva reglajul asta) si incearca sa mergi ceva mai mult pe benzina/gpl pina a te apuca sa dai corectii...
          Daca nu o conduci sportiv mai ales talpa la ture mari ar fi bine sa mai scazi putin presiunea spre 1.1 sa mai creasca factorul de multiplicare spre 1.4 de la 1.2 cat e acum ...
          Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
          Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

          Comment


          • Salut moog pune si tu o harta sau un post de aici de pe forum cu o harta pentru logan mcv 1,6 16v ceva cat mai apropiat ca la mine nu reusesc sa scap de 10-11 afara 13-14 in oras si asta de 100.000 km de cand am gaz pe ea si am facut si eu reglaje si la hunedoara si la sibiu si la brasov si aceiasi problema o am parca este mai rentabil pe benzina dupa consumul meu pe gpl,merci.
            Duster 4X4 1.5 dci 110 magarusisigpic

            Comment


            • Buna dimineata,
              Am mers cativa Km cu noua setare si pot sa va transmit concluziile masurate dupa setare profi pe dyno, cu tot ce trebuie, monitorizari, logari...
              Am sa vorbesc in procente:
              - consum GPL cu setarea de la montator si specialistul lor de setari 117% deci o crestere de 17% comparativ cu benzina
              - consum GPL cu setarea noastra Racing Code 104% deci cu 4% mai mult decat benzina, dar in acest ciclu de calcul itra si multe testari inclusiv de viteza maxima.
              - viteza maxima cu setarea de la montator si specialistul lor de setari 99%
              - vit max cu setarea noastra RC 101.5%
              Initial pe GPL se simtea o diferenta de accelerare in zona de sarcina mare in defavoarea GPL acum de la volan nu se mai sinte diferenta intre GPL si benzina fiind de fapt putin mai bine cu GPL.
              La capitolul putere :
              - valaore cu setarea initiala pe GPL 95%
              - valoare cu setarea custom pe dyno facuta de noi RC 106%
              - dupa cum se vede intre setarea initiala ci cea facuta profi apare o diferenta de consum de 13% si de 11% putere, tot timpul in favoarea setarii finale.
              Last edited by RACINGCODE; 10 October 2013, 09:54.

              Comment


              • Racingcode:
                "Am mers cativa Km cu noua setare ..."

                Si cum ai facut consumul ? Cu pipeta ?

                TVSTAR: harta nu este indentica de la o masina la alta...numai la Logan cu GPL de fabrica se poate lua de pe una pe alta...

                La restul difera montajul...intrarea gazului in admisie, lungimea furtunelor, pozitionare rampa, presiune gaz, in ce stare e masina, etc...
                La cele de fabrica primele 3 pica...mai poate varia restul...

                Mai multe detalii se poate ? Masina, instalatie ?

                Ia legatura cu Mioveniul, cred ca ar fi super interesati sa scada consumul la Loganul 1.2l LPG...

                Ei au reusit sa scoata(benzina/GPL) 5.9/7.5 mixt, 4.9/6.2 extraurban, 7.7/9.8 urban, dar cred ca nu au dotarea necesara, suport tehnic de la producator instalatie...

                Comparativ cu tine sant total idioti... au scos consum pe GPL mai mare cu ~26-27% fata de consum benzina...
                Last edited by moog; 10 October 2013, 17:01. Reason: Automerged Doublepost
                Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                Comment


                • fine tuning

                  Eu nu am facut pe nimeni idiot si deoarte de noi gandul asta, dar rezultatele sunt rezultate. E vorba de o alta abordare si desigur un nivel la care noi am ajuns si altii poate ca sunt mai sus, dar incercam sa-i depasim si pe aia.
                  Omule noi facem masini de peste 1000hp, monstrii care te pot inspaimanta cand accelereaza sau masini de curse veritabile, aici poti sa vezi doar 800 https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
                  sau asta: https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
                  Cativa km se referea la doua plinuri, dar nu am facut mii de km de anduranta.
                  Pentru a face cosumul am mers de la plin la gol de doua ori, consumul calculat fiind practic acelasi in ambele teste. Dar astea sunt discutii cum am calculat consumul... este clar ca replicile tale sunt tendentioase si ca ai un comportament deviant. Chiar te bucuri, te amuza, te face fericit sa dai cu banta-n balta mereu? S-a luat cineva te tine, ti-am spus eu ca nu faci ceva bine ca am vazut o masina facuta de tine si ca nu e bine… poate esti chiar mai bun cel mai bun, noi vorbim despre munca si performantele noastre.
                  Ma bucur ca ai ridicat problema cu Mioveniul, este foarte simplu de explicat, de fapt aici este locul si rolul nostru sa setam corect masinile. Mai corect spus Titu Technical Centre, acolo fiind locul unde se fac softurile de baza pentru Renault si mare parte din cercetare pentru soft, intamplator pe acolo mai au si oameni slab pregatiti pusi sa faca mai mult decat duc, iar asta o spun in cunostinta de cauza. Vom considera totusi ca au un produs bun.
                  Dacia – Renault face softuri generice(asa se face la masini de serie) in timp ce noi facem softuri custom. Avantajul reglajului fin pe o masina este enorm daca este facut corect, cat despre un producator nu o face nu din lipsa de cunostinte ci din cauze comerciale. Asa cum ii explicai colegului nostru de forum mai sus.: “TVSTAR: harta nu este indentica de la o masina la alta...numai la Logan cu GPL de fabrica se poate lua de pe una pe alta...
                  La restul difera montajul...intrarea gazului in admisie, lungimea furtunelor, pozitionare rampa, presiune gaz, in ce stare e masina, etc... “ Nu prea sunt lafel masinile desi aparent ai spune ca e asa, insa au aceleasi softuri, asa numitele softuri generice. Renault nu face setari fine pentru ca asta ar insemna sa ia fiecare masina in parte sa-i puna un specialist sa o seteze custom perfect, ar costa prea mult, ar dura mult, ar necesita resurse prea mari si ar incurca un flux de 1000masini/zi cum produce Mioveniul. La Ferrari se intapmla sa le seteze custom, pe fiecare in parte la numite modele foarte performante, dar pana si acla se pot ajusta mai bine in functie de conditiile date in zona asta de Europa, presiune atmosferica, tip de combustibil... insa castigul e mic sau chiar se poate pierde putin in favoarea fiabilitatii.
                  Noi dam importanta fiecarei masini in parte chiar daca pe ea scrie Dacia si ii tratam pe clienti lafel ca si pe cei de Porsche, insa vad ca bunatatea se confunda de unii cu prostia si poate ca asa sunt unii oameni, nu prea inteleg de vorba buna se cer a fi jigniti. Probabil tine de mediu si de cei 6/7 ani de acasa.
                  Eu cel care utilizez acum acest user sunt Sebastian Sandu, iar daca ai sa-mi spui ceva ma gasesti la sediu, eventual ma suni sa te astept, nu mai arunca cuvinte tendentioase ascuns in spatele monitorului si putem rezolva barbateste, fata in fata.
                  Dupa o setare custom castigul de randament este notabil, este un principiu, nici macar softurile noastre nu au randamentul scontat fara feedback si setari fine(custom care tin de fiecare exemplar in parte). Aici este un studiu de caz referitor la softuri: http://forum.*******.ro/679-racing-c...cing-code.html Cititi articolul e interesant mai ales ca in spatele meu se afla o echiapa de ingineri care isi fac treaba cu brio. Chiar masini ale unor tuneri celebri care vand anumite modele speciale se pot ajusta astfel incat sa functioneze corect, la urmatoarea adresa ma puteti vedea intr-o americana ce a necesitat interventie in soft:https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
                  Last edited by RACINGCODE; 10 October 2013, 19:51.

                  Comment


                  • Ati avut dreptate ca e ceva in neregula cu harta mea (si ce bucuros eram ca o nimerisem).Azi dupa aproape 40Km am verificat harta si surpriza mi-a fost sa gasesc curba gazului cu mult deasupra celei de benzina ,fapt ce m-a facut sa cobor multiplicatorul de la 1,47 la 1,35 si iata ce a iesit:

                    Comment


                    • Masina este un logan mcv 1,6 16 din 2008 102,000 km este pe gaz din 2011 si de la 13.000km cam asa ceva, instalatia este tomaseto stag 200 am sa pun niste poze cu harti si poze cu compartimentul motor ,multumesc.

                      Originally posted by moog View Post
                      Racingcode:
                      "Am mers cativa Km cu noua setare ..."

                      Si cum ai facut consumul ? Cu pipeta ?

                      TVSTAR: harta nu este indentica de la o masina la alta...numai la Logan cu GPL de fabrica se poate lua de pe una pe alta...

                      La restul difera montajul...intrarea gazului in admisie, lungimea furtunelor, pozitionare rampa, presiune gaz, in ce stare e masina, etc...
                      La cele de fabrica primele 3 pica...mai poate varia restul...

                      Mai multe detalii se poate ? Masina, instalatie ?

                      Ia legatura cu Mioveniul, cred ca ar fi super interesati sa scada consumul la Loganul 1.2l LPG...

                      Ei au reusit sa scoata(benzina/GPL) 5.9/7.5 mixt, 4.9/6.2 extraurban, 7.7/9.8 urban, dar cred ca nu au dotarea necesara, suport tehnic de la producator instalatie...

                      Comparativ cu tine sant total idioti... au scos consum pe GPL mai mare cu ~26-27% fata de consum benzina...
                      Duster 4X4 1.5 dci 110 magarusisigpic

                      Comment


                      • Daca aveti probleme de exprimare asta e treaba voastra...ca vad ca santeti mai multi care postati...
                        Cand spui ca "am mers citiva km..." noi trebuie sa intelegem ca ai facut vreo 600km in teste in citeva zile ? In fine asta daca masina in cauza e o masina normala, vad ca nu vreti sa dati detalii , masina/instalatie/injectoare etc , nu este vreun motor de 5-6l si consum la ora...

                        Presupunand ca rezultatele voastre sant reale, atunci puteti revolutiona zona de GPL...
                        Adresati-va flotelor de distributie/taxi etc patronii ar fi extrem de bucurosi sa faca economie de 10-15% minim la combustibil...
                        Poate intradevar Dacia nu are interes sa scoata un motor super economic, interese comerciale etc...ca ce zici tu de soft generic/ prosti etc nu-si are explicatie...tu faci un soft custom pt O MASINA, si ei teoretic au facut la fel , ca il "cloneaza" de 1000 de ori pe zi e alta treaba...
                        Normal prototipul ar trebui customizat/optimizat mai in detaliu decat o masina custom unicat...
                        Dar deja vorbim discutii...
                        Daca tot santeti asa buni de ce nu scoateti soft custom "economic" pt motorizarile uzuale din Romania ? Cum ar fi Logan 1.4l, aspiratele de 1.6 de la VAG etc...
                        Cel putin la Logan ati avea succes daca scoateti aceeasi economie...
                        Facand o mica socoteala: daca pe GPL Loganul de fabrica scoate un 25% peste, voi ati scos 4% inseamna ca s-ar face economie de ~20%.
                        Extrapoland aceeasi eroare de "proiectare" la ECU benzina, cred ca ar fi foarte multi amatori de o economie de ~20%...

                        "Eu cel care utilizez acum acest user sunt Sebastian Sandu, iar daca ai sa-mi spui ceva ma gasesti la sediu, eventual ma suni sa te astept, nu mai arunca cuvinte tendentioase ascuns in spatele monitorului si putem rezolva barbateste, fata in fata. "
                        Ai terminat argumentele si treci la cheia franceza ?

                        TVstar: scuze dar s-a amestecat continutul pt tine cu cel pt Racingcode...
                        Atat era pt tine:

                        "TVSTAR: harta nu este indentica de la o masina la alta...numai la Logan cu GPL de fabrica se poate lua de pe una pe alta...
                        La restul difera montajul...intrarea gazului in admisie, lungimea furtunelor, pozitionare rampa, presiune gaz, in ce stare e masina, etc...
                        La cele de fabrica primele 3 pica...mai poate varia restul..."

                        La tine in primul rand poate fi partea de "intretinere" , culbutori, bujii, fise, filtre, rampa injectoare, vaporizator(ai deja ~100k pe GPL) si dupa aia un reglaj bun.

                        Racincode: Poate colaborati cu BRC, ei au reusit sa scada diferenta de consum la ~20%



                        HOW DOES CONSUMPTIONS CHANGE USING LPG?
                        It is in the LPG nature to have a specific energy lower than the petrol; the consumption increase is about the 20%.
                        Last edited by moog; 10 October 2013, 22:05. Reason: Automerged Doublepost
                        Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                        Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                        Comment


                        • Avem multe colaborari si setam foarte multe tipuri de ecu stock si standalone.
                          Facem setari si pentru conversii pt motoare MAC, conversii de combustibil motorina>ulei vegetal, biodiesel, ulei ars ... sau pentru MAS conversii de la benzina>alcooll, E85 sau alte concentratii, chiar oferim posibilitatea de utilizare a oricarei concentratii alcool benzina, dar asta include putin mai mult decat o setare.
                          Nu cred ca esti capabil sa intelegi ceea ce spun.
                          Custom este ceva personalizat pe fiecare masina in parte, setarea perfecta pe un exemplar nu se potriveste la altul identic, trebuiesc facute ajustari care se fac tot cu amsina in fata , tot monitorizand, altfel ies softuri genrice, softuri bune insa cu abateri de la zona corecta.
                          Am dat un link la care daca inlocuiesti stelutele cu ******* ai sa intelegi despre ce e vorba cu teste, grafice...
                          Nimei, deci nici noi nu poate face un soft generic pentru benzina sau GPL perfect, softul se ajusteaza pe masina doar atunci rezultatul este corect.

                          Comment


                          • Daca aveti asa de mult de lucru, cand mai aveti timp de postat ?
                            Vrei sa spui ca daca Dacia a facut un soft pt motor de 1.4l , si face 10 motoare nu se potriveste de la unul la altul ?
                            Astia fac motoarele cu ochii inchisi, iar departamentul CTC e plecat in concediu ?
                            Abaterile de fabricatie in serie sant neglijabile...mai explicit...daca o masina are o abatere x de la teoretic dar in cadrul tolerantei, urmatoarele 100 tot pe acolo se duc...
                            Dar deja santem offtopic...
                            Revenind la subiect...ati omis sa spuneti pe ce masina ati facut reglajul si ce instalatie GPL are montata...
                            Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                            Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                            Comment


                            • " The lower energy content (per liter) of LPG in comparison to gasoline is due mainly to its lower*density. Energy content per kilogram is higher than for gasoline (higher*hydrogen*to*carbon*ratio, for an example see*Standard enthalpy of formation" - este un text accesibil oricui stie sa se dea pe internet, deci presupunand ca ai nevoie de aceiasi cantitate de energie ca sa te deplasezi, evident vei consuma litric mai mult gpl, el in litri vorbeste, in litri ii vorbesc si eu.
                              Deasemeni tot pe internet se poate intelege de ce nu poti baga masic mai mult gpl decat benzina intr-un motor, la aceiasi sarcina ca sa obtii o putere mai mare, desi puterea calorica inferioara a butanului si a propanului este mai mare decat cea a benzinei. Dar marele talentat, are impresia ca toti avem pregatire de macelari, soferi de taxi, femeie de serviciu, iar daca te joci cu niste valori la un reglaj de benzina cu ochii la puterea rezultata, devii instant cel mai pregatit in motoare. Bineinteles, notiuni de genul AFR e dependent de tipul bujiei, lambda ideal este variabil si total diferit de 1 sunt reale, si toti ceilalti specialisti platiti de firme mari, inclusiv producatorii de sisteme GPL, gen BRC, PRINS, LANDI RENZO sunt fraieri.
                              Unul dintre specialistii neimportanti de la un producator de sisteme gpl cu care am stat de vorba lucrase putin si pe la Ferarri, dar pesemne acolo nu s-a auzit de mii de cai, probabil aia isi regleaza motoarele cu cronometrul in parcarea firmei si oricum n-au bani sa-si cumpere un stand dyno. De fapt de foame ce le e au inceput sa vanda cate 6 masini deodata daca o vrei pe-a 6-a (La Ferarri), mai iti baga 5 pe gat.
                              Totodata nici studiul de la o universitate din Germania postat pe aici de un coforumist, nu e corect, deoarece nu e facut de romani. Deasemeni polonezii pun la dispozitie o lista cu CO2 emis de toate motoarele pe care le-au intalnit, inclusiv separat benzina/gpl dar in toata lista aia nu reiese nicaieri un consum mai mic pe gpl la motoare identice. Sa inteleg ca n-au auzit de racingcode.
                              Eu sunt doar un inginer auto care de lene si-a transpus tot proiectul de diploma in mathcad si care si dupa mai mult de 10 ani mai are cosmaruri cu formula coeficientului de umplere. Atata timp cat imi ia 1 minut sa gasesc orice parametru folosit la calculul unui motor, nu pot sa accept abureli.
                              Iar parerea mea este ca datele sustinute de dl racingcode sunt eronate. Nu ma intereseaza de ce o face, nu sunt invidios pe sculele si ignoranta lui, dar ma deranjeaza cand ma crede naiv. Mai spun odata, un motor care functioneaza corect pe benzina si pe gpl, va consuma mai mult gpl in litri, fiindca datorita densitatii mai mici, un litru de gpl nu furnizeaza aceiasi energie. Totodata, va avea o putere mai mica datorita AFR, in ciuda puterii calorice inferioare mai mari la butan si propan.
                              Daca mai sustine prostii pe aici ii voi propune un contract intre firme, finalizat cu un test pe standul dinamic de la RAR, daca ce sustine se confirma, i se deconteaza cheltuielile plus munca, daca nu, ramane si .... si cu banii luati.
                              Last edited by alexys; 11 October 2013, 21:34.
                              Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                              Comment


                              • Benzina are 34-35MJ/l si LPG (auto) are ~24-27MJ/l asta tot de pe Goagal...
                                Dar poate mai nou se face consum in kg nu litri ... atunci reglajul nu a fost din cele mai reusite...
                                Sant curios pe ce super instalatie au facut reglajele...ar fi rasul curcilor sa fie un Milano/Fratelli

                                Lasand amanuntele la o parte chiar sant curios ce masina/instalatie au reglat...
                                Ar trebui sa fie ceva serios sa consumi 2 rezervoare de GPL si ceva benzina , o caruta de timp pt un reglaj instalatie GPL...

                                P.S. Recunosc, detaliile din teoria motoarelor imi sant straine, dar oarecare cultura tehnica am, nu masor micronii cu elasticul...
                                Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                                Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google