Cum Ne Reglam Instalatia GPL?Cu Ce Softuri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aici in oras sunt doua ateliere de montaj GPL.La primii am mers cu masina si curiosi m-au intrebat ce motor are.Cand le-am spus ca este euro5 s-au crsipat.Am decis ca nu este momentul sa faca scoala pe masina mea.
    Cei din urma au montat instalatia.
    Nu sunt de la "concurenta" si nu fac bani de pe urma unei calibrari .
    Ma simt nevoit sa imi rezolv singur problemele,din acest motiv am intrebat.In plus esti pus in deruta de insalator ce-ti spune:"Domne la astea,asa se regleaza".
    Nestiind si negasind nimic de injectoarele AEB iti pui semne de intrebare.

    Multumesc pentru info:Incet adun informatii si o voi scoate la capat !

    Comment


    • M-am ferit sa dau consumul efectiv pentru ca vor sari destui sa zica ca e destul de mic consumul meu si ca exagerez. Eu fac doar calcule efective consum benzina vs consum actual gpl.

      La cum merg acum prin localitati cu 60-80 km/h numai in treapta a 5-a , pe un drum dus-intors de la sud la nordul argesului ( 160 km dus-intors) obtin consum pe gpl 6,7-6,9 %. Am masurat de mai multe ori de la gol la gol si cam atat imi iese. In schimb, inainte sa pun gpl am facut acelasi drum de 10-12 ori cel putin si obtineam consumuri sub 5% pe benzina. De curiozitate am facut si acum cu gpl-ul pe masina un drum dus-intors pe acelasi traseu si inca obtin 4,9 % consum pe benzina.

      Mergand cu viteza mai mare si turand motorul in depasiri mi s-a parut consum ok pentru ca si pe benzina am vazut consum de 7% pe gpl era doar 8% deci foarte ok.

      @alexys
      Din cate am inteles mai buna ar fi o presiune mai mica. Dar daca as putea reduce presiunea din reductor pe la ~1 bar imi e teama ca sar iar cu timpii de injectie pe gpl peste 20 ms la turatii mai mari. Oricum nu sunt sigur ca o pot reduce pentru ca mi s-a parut ca desfiletez de tot surubul acela hexagonal si presiunea nu scade sub 1,29 bari.

      Deocamdata as vrea sa golesc un rezervor de gpl sa-mi fac o parere despre consum cu presiune mai mare. Am facut ieri un drum de 10 km si ca prima impresie pare mai slaba la demaraj pe ture medii ( 2500-3500 rpm ) desi eu am micsorat uniform mapa de gpl pentru a avea reglaj ok cu noua presiune : -10 unitati pe toata mapa si ar fi trebuit sa se comporte identic ca inainte.

      Voi mai observa si revin cu impresii. D-abia am inceput sa ma joc cu presiunea reductorului

      Comment


      • Nu inteleg de ce va uitati la timpii de injectie gaz...
        In mod uzual aveti grija ca timpii de injectie benzina sa ramana la fel cand comutati pe gaz. Astia sant reglati de ecu benzina fincþe de sonda lambda, ce asigura un amestec ~ok si pe gpl...
        Pana acum nu am auzit de rau despre AEB uri... Sant deja vreo cite cvechime prin zona si am sa intreb cum e...
        Repet pina acum nu am auzit de rau...
        Si ca un sfat general nu umblati de nebuni la instatie daca nu ati priceput cum functíoneaza...
        Marind presiunea sau micsorand o nu rezolvi o problema...
        Presiune, diuze, timpi injectie sant parametri legati intre ei...
        Last edited by moog; 4 January 2014, 10:31.
        Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
        Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

        Comment


        • Rac, stiam ca nu esti de la concurenta ), ma refeream ca nu voi avea prea curand o setare de orice inseamna Dacia cu l.r. evo, one sau cum s-o mai boteza, indiferent cat mi se va oferi. Fiindca oricine poate da save/load fara prea multa munca, ar fi fost mai usor sa incerci cu ceva de-a gata.
          @cro, daca o plimbi mereu la viteza si turatie mica, aia este, duze mai mici, presiune mai mare si ceva benzina la peste 4000 rpm vara daca e cazul. Oricum la 1,2 16v se regleaza culbutorii, probabil la mers subturat va fi nevoie pe la 150 000km.
          Caz cunoscut de mine sosit in 3 cilindri, dar cu lovato, 275000km acum cateva luni,obisnuieste sa ma viziteze doar cand i se infunda filtrele, caz in care incepe si el sa mearga economic sa nu ii treaca pe benzina, per total vreo 40 000 subturat presupun, dar se lauda cu consum bunicel cu duze mai mici. Cu duzele care le ai, sunt ceva limitari, softul permite anumite chestii in plus acum, licenta pe care o ai nu e suficienta.
          Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

          Comment


          • Revin cu impresii dupa primul traseu dus-intors de 160 km, un drum obisnuit pentru mine+ alti km. In total 268 km parcursi cu presiunea 1,40 gpl.

            Date initiale:
            presiune gpl: 1,3
            timp inj benzina: ~3,3
            timp inj gpl : ~5,0 ms
            consum mediu afisat pe bord : 5,3%
            consum real gpl ( pe minim 550 km ) : 6,7%-6,9%

            Date actuale :
            presiune gpl: 1,40 ( am verificat si astazi, e presiune maxima. Strans maxim surubul ).
            timp inj benzina : 3,3-3,4 ms . La fel sunt timpii si daca comut pe gpl.
            timp inj gpl : 4,3-4,5 ms
            Consum mediu afisat pe bord : 5,7% ( daca as fi mers pe benzina), media viteza 54km.h
            Consum gpl: de verificat, pare ceva mai mic

            Merge ok la ture mici. Nu sesizez schimbari in mersul motorului pana in 2700 ture. Parea sa se miste ok pana cand am avut nevoie de 2-3 depasiri si sa sar de 4000 ture. Urca greu in ture acum. Demarajul e praf. Cred ca a scazut cu minim 20% puterea. Inca nu ma pot pronunta la consum dar ochiometric, dupa ledurile de gpl, ( stiu ca sunt orientative dar ca reper e ok ) pare consum mai mic dar nu stiu cat de mic inca. Nu am golit rezervorul. Nu-mi dau seama de ce e asa de moarta la ture mai mari pentru ca nu am umblat deloc la coeficientii la ture mari. Tot ce am facut a fost sa reglez timpii de injectie la ralanti micsorand toata harta cu aceeasi unitate. Cu aceeasi harta imi mergea ok cu presiune mai mica pe ture mari. Poate nu mai are presiune suficienta si lipseste debitul de gaz la ture mari, fiind deja maxim la ralanti.

            Legat de presiunea gpl, pot zice sigur ca ultima data cand m-am uitat indica clar 1,48-1,50 bar. Asta seara cand ma uit am vazut 1,39-1,40. In ambele situatii am verificat cu motorul la temperatura de functionare ( peste 85 grade) cu motorul mergand pe gpl.

            @alexys. Multumesc. Voi lua in considerare si schimbarea duzelor. Voi testa intai ce se intampla cu presiune mare si apoi si cu presiune mica. Ciudat e ca nu pot reduce presiunea pe la ~1 bar si nu stiu de ce. Dupa ce golesc rezervorul incerc sa setez si presiunea minima si compar rezultatele. Ar trebui sa-mi dau seama ce se va intampla daca pun duze mai mici : scade presiunea ?

            @moog.
            Ma uit la timpii de injectie gpl pentru ca la un moment dat pe cand presiunea era 1,15 ( habar n-am de ce s-a schimbat presiunea pentru ca e prima data cand imi iau inima in dinti sa umblu la acel reglaj. Poate pentru ca atunci era vara si gazul are alta densitate ??? ) timpii de injectie pe gpl sar de 20 ms. Vedeam pt o fractiune de secunda cum pe gpl arata 23 ms timp injectie si apoi revenea la 18 ms. Nu am reusit sa dau autocalibrare cand imi facea asa si se termina cu eroare.

            Dupa inca un drum de 160 km ( dus-intors ) ma las pagubas. Motorul e prea lenes acum. Urca asa de greu in ture incat am impresia ca sunt cu 5 insi in masina si nu singur. Dupa cateva depasiri nasoale de astazi am decis sa scad mai rapid presiunea gpl pentru ca in felul cum trage acum nu sunt deloc multumit de motor in putinele momente cand am nevoie de el. Pur si simplu nu trage cum il stiam eu.

            Dupa 430 km ( inca nu am golit rezervorul pt consum exact ) pot sa spun dupa experienta mea anterioara cu ledurile gpl ca e un pic mai mic consumul. As estima pe la 6,5% consum pe gpl, in conditiile in care consumul indicat de bord a crescut cu 0,5 litri ceea ce ar insemna in mod evident ca am saracit amestecul la turatiile cu care rulam eu in mod obisnuit. E foarte posibil sa obtin consumul asta si saracind amestecul cu setarile initiale.

            Am reglat in seara asta presiunea minima pe care am putut-o regla desfacand surubul : 1,18-1,19 bari. Mai putin de atat nu se poate regla din acel surub pentru ca raman cu el in mana daca mai desfiletez. Deja a iesit milimetri buni din nivelul reductorului. Ma uimeste ca intervalul de reglaj e doar intre 1,18 si 1,42 bari. Se pare ca pentru a cobori presiunea e nevoie de alte schimbari hardware. M-as fi asteptat sa pot incerca si o presiune pe la 1,00 bar. Ca sa pot scadea presiunea la 1 bar e nevoie de duze injectoare gpl mai mari ? Asa as deduce eu.

            setari actuale :
            presiune gpl : 1,18 bari
            timp inj benzina=3,3-3,4 ms ( am reglat la fel si la rulaj pe gpl la ralanti)
            timp inj gpl = 5,4-5,5 ms
            consum,putere= de observat in zilele urmatoare
            Last edited by cro84; 7 January 2014, 21:37. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • salut..sunt nou pe aici si vin cu o intrebare ...daca doriti sa ma ajutati...am o masina mai veche,Renault 21,2000 cmc injectie multipunct,fara sonda lambda,,,aveam probleme pe gaz in sensul ca imi intreruprea in mers,i-am facut o autocalibrare si am scapat de problema dar cred ca imi consuma mai mult...si am facut iar o autocalibrare ieri si imi merge f rau..doar in turatii mari merge ok,3000 in sus in rest tot imi intrerupe...la autocalibrare mi-a aparut de fiecare data "injector nozzelss to big" si sa o reglez in mers sau ceva de genu asta...instalatia e stag 4 ...o sa incerc azi sa fac o autocalibrare si niste poze...ceva sfaturi v-as ruga sa imi dati,multumesc

              Comment


              • @TybyHD
                Eroarea aceea "injector nozzels too big" mi-a aparut si mie la un moment dat si ma facuse sa cred ca am duzele de la injectoare prea mari. Dupa ce am modificat harta de injectie nu mi-a mai aparut eroarea. Ca sfat ar fi sa atasezi un print screen din programul de diagnoza pentru a-si da cu parerea colegii de forum care se pricep. Trebuie sa urmaresti ca timpii de injectie benzina la functionarea pe gpl sa fie identici cu cei de la functionarea pe benzina.

                Pentru testele mele :
                setari actuale :
                presiune gpl : 1,18 bari
                timp inj benzina=3,3-3,4 ms ( am reglat la fel si la rulaj pe gpl la ralanti)
                timp inj gpl = 5,4-5,5 ms
                consum gpl= 6,4%
                consum afisat pe bord= 5,2%

                Tot mi se pare scazuta puterea. Am golit un rezervor de gpl si desi pare mai vioaie un pic la ture mari, nu se comporta ca si cu presiunea initiala ~1.3 bari. Azi am pus iar laptopul pentru diagnoza si am gasit eroare memorata "presiunea prea joasa". Am 1,18 bari presiune. N-am facut calibrarea in mers. A trebuit sa dau autocalibrare si la senzorul MAP si mi l-a modificat de la 0,29 , cat era inainte la ralanti, la 0,25 . Am dat 2 autocalibrari pt senzorul MAP si tot aici ramane : 0,25. Voi mai urmari.

                Ma intreb de ce nu pot scadea presiunea din reductor sub 1,16-1,18 bari cat am acum.
                Attached Files
                Last edited by cro84; 15 January 2014, 22:00.

                Comment


                • salut

                  ..am mesterit-o ieri...dupa niste probe ,pare sa fie totul ok akum...daca aveti timp imi da-ti o parere la cum mi-a iesit?..ms
                  Attached Files

                  Comment


                  • Salut,
                    Atenti la autocalibare vad ca ai paremetrii din harta la 128 - pe GAZ !!!!!!!!!! Esti in amestec sarac !!!!!!!!!!!!!! Distrugi supapaele!!!!! Refaci presiunea la 1.25, copiesi o harta standard din soft ( in mod offline) iar apoi incarci calibrarea. Dai autoadaptare dar fara sa tina seama de MAP. Scoate complet cutoff , postinjectie si alte tampenii. Calibrarea o faci la tem de 90 C

                    Comment


                    • Tyby: fa-ti upgrade la 9.3 de pe site-ul lor, si la soft si la firmware...
                      Noteaza-ti setarile inainte...
                      Ai multiplicatorul mic...banui ca ai diuze pt Matiz
                      Scade presiunea la 1 si dai autocalib...
                      Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                      Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                      Comment


                      • m-ati speriat,,,...scz dar cum fac...cum a zis ovi730 sau moog..sunt diferite sfaturile voastrre...multiplicatorul este piesa in care vine gazul(care are un surub,in imbus,de reglaj) ? sau se modifica din soft?...

                        Comment


                        • Ovi a uitat sa spuna cu cine vb...comenta o harta mai sus...
                          Ia manualul de pe net e moca si citeste l...
                          Dupa care revino...macar abc ul sa l stii...
                          E mai greu daca nu ai idee deloc despre ce e vorba prin softul asta...nu e greu dar trebuie sa incerci...
                          Manualul il ai si in soft...la documentation...
                          Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                          Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                          Comment


                          • ok...ms mult...o sa-l citesc azi...si daca gasesc ce e multiplicatorul o sa fac cum ai zis..o zi buna

                            Comment


                            • Originally posted by ovi730 View Post
                              Salut,
                              Atenti la autocalibare vad ca ai paremetrii din harta la 128 - pe GAZ !!!!!!!!!! Esti in amestec sarac !!!!!!!!!!!!!! Distrugi supapaele!!!!! Refaci presiunea la 1.25, copiesi o harta standard din soft ( in mod offline) iar apoi incarci calibrarea. Dai autoadaptare dar fara sa tina seama de MAP. Scoate complet cutoff , postinjectie si alte tampenii. Calibrarea o faci la tem de 90 C
                              Salut.
                              Presupun ca la mine te-ai referit prin acest post. Multumesc pentru sfaturi. Ideea cu copierea unei harti standard o voi aplica cu siguranta. Obiectivul ar fi consum MINIM fara pierdere de putere. Altfel spus as vrea sa pot face economie cand vreau fara sa ma trezesc cu cativa caluti sub capota cand apas pe acceleratie. Am avut la un moment dat o interfata de diagnoza ELM 327 si am citit parametrii de imbogatire prin OBD. Am observat ca acel indicator din centru din programul gpl care arata daca rulez pe amestec bogat sau sarac e destul de precis. Pentru usurinta cu care plec de pe loc am preferat sa am un amestec usor imbogatit la ralanti. Un alt indiciu care m-ar face sa cred ca nu am amestec sarac ar fi faptul ca imi indica pe bord consum usor mai optimist decat ar fi in mod real : 5,2% in conditiile in care e totusi mai racoare afara.

                              Coeficientii aceia "128" eu i-am pus. Puteam pune 130 fara probleme, nu se schimba in functie de amestecul sarac/bogat. Nu stiu daca zic vreo tampenie pt ca n-am stat de reglaje dar ce imi pare mie e ca am timpii de injectie cam mari pe gaz inca de la ralanti ( 3,3 ms /5,5 ms gpl ). Presupun ca atunci cand apas pe acceleratie sar rapid in 20 ms si adio demaraj. De aceea am inceput sa cresc coeficientii aceia la 128 ( astazi am urcat pana la 140 la timpi mari de injectie ) fara imbunatatiri. Dupa cresterea coeficientilor, la apasarea acceleratiei, masina pur si simplu sta pe loc. Are momente bune pana hotaraste sa demareze.

                              Trebuie sa urc presiunea pana obtin la ralanti 3,2 ms pe benzina si 4,5 ms pe gpl. Aici mi-a mers cel mai bine pe ture medii si mari. Ma tot gandesc la duze mai mici dar nu stiu efectul lor. Imi e teama sa nu omor demarajul pt ca la cum s-a comportat zilele astea nu mi-a placut.

                              LE: Am uitat sa intreb de MAP. Cu ce ar ajuta sa dau autocalibrare fara sa tina cont de MAP ? Incerc sa inteleg.
                              Last edited by cro84; 18 January 2014, 00:24. Reason: MAP ?

                              Comment


                              • detalii autocalibrare logan

                                Originally posted by blackshaddow View Post
                                astept pareri despre mapa
                                in primul rand buna tuturor
                                cateva detalii despre calibrare system gpl pe logan

                                daca masina merge rau sau consuma mult sau sunt probleme cu ponirea de dimineata(care o face pe benzina) trebuie intotdeauna mers doar pe benzina cel putin 100 km preferabil ca acest lucru sa se intimple in doua zile de mers consecutive pe benzina

                                apoi se face autocalibrarea

                                apoi se face proba de drum cu inca un tester de diagnoza pe mufa obd a masinii si se verifica parametrii de functionare ai calculatorului de benzina cand masina ruleaza pe gpl

                                daca toate acestea sunt in regula atunci consumul este optimizat

                                p.s.

                                orice etapa din cele de mai sus daca nu este respectata poate duce la un reglaj gresit

                                orice detaliu va pot da pm sau mail

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google