If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Daca nu schimbi vitezele la 3500-4000rpm schimba uleiul...marca...sau tara de provenienta daca poti
Au mai patit-o si altii cu Castrol...e recomandat la gama VAG
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Am calculat bine pt ca in regim urban schimb frecvent mult peste 3500 rot\min, si am un consum de circa 12-13 % gpl, asa ca pt mine oricum ar fi este mult prea rentabil ca sa renunt la gpl. Pt. cei cu consum de ulei la km asa putini treceti pe castrol magnatec 10w40 A3/B4, si daca tot consuma reparati motorul pt ca NU este normal sa consume ulei. Schimbati magazinul de unde procurati uleiul.
Nu se umbla la motor la ~40.000km...
Ai nimerit ulei de kkt...schimba marca si uita-te pe eticheta sa nu fie facut/ambalat la coltul blocului...
Eu unul merg pe Valvoline...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
N-are cum sa consume atat. Da-o in masa de treaba. Atata ulei am pierdut eu cand nu a fost strans filtrul bine. In rest mi-a consumat maxim 2 milimetri ulei pe joja. Masina are acum 34 000. Ori uleiul, ori alta buba.
Si eu am patit treaba asta, ulei 5w 30 ELF cumparat din Spania (am crezut ca e mai bun), dimineata am citit aici si m'am dus afara sa ma uit si eu la joja, nu m'am uitat de mult si... surpriza, am completat 750ml. Pana acum nu am patit treaba asta,am 30.000 pe gpl, m'am uitat pe sub masina si nu are pierderi, ma gandesc doar la calitatea uleiului!
''Dacă votul nostru ar putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lăsa să votăm'' Mark Twain.
M'as fi bucurat sa fie asa, am completat si mai vad peste cateva sute ce se intampla, insa in curand o sa fac schimbul de ulei si sper sa nu se repete treaba asta, ma gandesc la un 5w40, sa nu mai pun 5w30.
''Dacă votul nostru ar putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lăsa să votăm'' Mark Twain.
asa este adryanys, eu după ce am montat GPL pe mașina cei de la service mi-au recomandat 5W40 și sa ști ca nu am probleme, iaca am cu GPL-ul peste 50.000 de km. și la fiecare 50.000 este indicat un aditiv foarte bun (undeva la 100 lei)
Iar eu, fara legatura cu GPL-ul spun ca niste "nestiutori" cand mi-au predat despre motoare spuneau ceva de niste temperaturi in camera de ardere la care atat benzina cat si GPL-ul sunt sub forma de gaz (vapori). Cat de tampit sa fii - si aici ma refer la mecanicul colaborator F1 (probabil inventat) sa poti crede ca doua picaturi de benzina stau intre segmenti si camasa taman ca sa-ti unga tie "angrenajul". Si dupa fenomenala activitate in cursa de compresie, probabil din inertie, benzina aia sare dintre segment si camasa si se repede la bujie ca sa ia foc, tot sub forma de lichid probabil. Nu are rost sa caut imagini, proiecte, dau doar un link catre ceva pt cls X-a parca: http://clasa-10-b.wikispaces.com/file/view/Curs2_3.pdf , acolo zice ceva de minim 600 grd K in cilindru si ceva presiuni, daca reuseste cineva sa demonstreze ca benzina e lichida in conditiile alea, sa ma anunte.
Un alt fapt interesant ar fi ca si de e praf de carbune (da, au existat motoare cu scanteie ce foloseau combustibil carbunele), trebuie sa fie un amestec cat mai omogen aer-combustibil, altfel nu se aprinde, afuma bujiile, consuma etc. De asta s-a trecut de la carburator la pulverizare cu presiune (injectie) sau la injectia directa, ca sa vaporizeze benzina bine. Daca doreau sa unga motorul cu benzina, atunci o amestecau cu ulei si faceau un motor in 2 timpi, dar aia e alta poveste, oricum benzina se evapora din ulei si-l lasa cu treaba lui. Ca o paranteza, benzina e atat de proasta la ungere fata de motorina incat abia dupa ce s-au inventat alte aliaje, s-a putut trece practic la injectia directa de benzina, fiindca toate elementele in miscare inconjurate de benzina lichida se gripau.
Si revenind la subiect, chiar daca are putini km, din 2005 pana azi simeringurile de la admisii sunt din cauciuc ce se poate intari, crapa.... Se intampla si la case mari, dar sunt ieftine. Relevant ar fi un test de compresie, pun pariu ca are compresie mai buna decat un motor identic rulat pe benzina aceiasi km...
P.S.: La motoarele Diesel, conform teoriei de F1, deoarece pe perioada compresiei avem doar aer in motor si in plus presiunile sunt mai mari, segmentii scartie pe camasa sau se ocupa doar uleiul de treaba aia cu unsul? Ca motorina lichida sigur nu ajunge acolo, arde pe masura ce e injectata.
Si totusi masina papa ulei in urma montarii instalatiei de GPL. Mai bine o lasa asa si mergea cu ea pana la adanci batraneti. Cu gpl-ul faci o investitie, o amortizezi in 2-3 ani si dupa faci motorul ca sa nu stai degeaba.
De treaba cu gpl-ul iti dai seama decat dupa 2-3 ani de cand il ai montat, dar sa nu apara colegi care sa spuna ca il au pe masina de 4 ani si nu au nimic cu motorul cand ei de fapt merg doar 20km/zi cu masina.
îl găsești la metro Super Duralub sau Duralub Super... undeva la 150 lei are 1/2 litri se pune în motor la schimbul de ulei....pui aditivul și se completează cu ulei pana la nivel.
"Cu gpl-ul faci o investitie, o amortizezi in 2-3 ani si dupa faci motorul ca sa nu stai degeaba."
Pura fictiune in randurile scrise mai sus .Am pus instalatia GPL la 8000 km rulati de la nou.In prezent masina are aproape 300.000 km rulati.Nu completez ulei intre schimburi.Nu am schimbat absolut nimic la motor.Interiorul motorului este ca nou,am reglat doar culbutorii de doua ori.Fata de benzina,gazul arde complet,nu apar oxidari,depuneri pe piese si in ulei.Masina ruleaza zilnic 80% extra urban,exploatata normal.
Instalatia s-a amortizat in primul an.Schimbul de ulei nu il mai fac la 15.000 ci la 30.000 km,adaug un aditiv de ulei.Practic castig 120 ron la fiecare schimb.Bujiile le-am schimbat "preventiv" la cate 70.000 km rulati
Nu as da loganul pe gpl pentru 3 diesel-uri !Am avut diesel si am experienta.La diesel castigi pe o parte(la consumul de carburant) si pierzi pe 7 parti(consumabile,piese etc.).
Probabil colegul caruia i-a aparut un consum exagerat de ulei,ar trebui sa verifice cu atentie motorul in privinta pierderilor.Doi litri este un consum imens,iar daca motorul il arde,ar fi trebuit sa spuna adio catalizatorului si sondelor(sondei) lambda
Am ajuns la termenul de schimbare a filtrelor si a kitului de la vaporizator.Am gasit in Pacurari un service unde cu piesele mele am dat 130 lei.Se numeste Yv.Service. Aici intra si schimbarea furtunelor de la pulmon si filtre. Baietii s-au miscat cam incet dar au lucrat bine. De vina au fost colierele alea originale care se desfac tare greu.
Filtrul mic cam murdar, cel mare ca si nou. Din pulmon a curs un lichid negricios si uleios. Baiatul a zis ca e ulei. Eu, ca nu are de unde sa ajunga ulei acolo. In fine, l-a spalat cu solutie, l-a montat inapoi. Totusi din setul pt pulmon, LR a original, a ramas o pastiluta de plastic, care nu ne-am dat seama unde trebuie pusa.
In timp ce monta la loc toate astea, eu ma apuc sa verific uleiul, ca mi-a ramas in minte ce a zis despre lichidul cu pricina. Si stupoare, pe joja se mai vedea ulei cam de 2 mm. Unde s-a dus uleiul? Nu sunt scurgeri, se vede doar un pic prelins pe la un simering pe langa distributie. Eu nu am mai verificat nivelul cam de prin ianuarie. Cum e posibil sa se duca tot. Martorul nu s-a aprins. Chiar se poate sa treaca uleiul in apa si de aci in pulmon? Dar antigelul din borcan e curat si nu ia crescut nivelul. E chiulasa? Cum imi pot da seama unde e buba? Acum am cumparat 1 litru si am completat. Sa vand de mai scade sau nu. Am 56 mii km si pana acum nu au fost probleme cu uleiul.
Are vreo importanta daca furtuneele schimbate nu mai au aceeasi lungime cu cele originale? Un furtun ce vine de la filtrul mare la pulmon l-au pus un pic mai lung.
nucu68
si tot un landi am pe masina dar nu din fabrica ci after market si de cand am montat gazul nu am observat nici o pierdere de ulei dar o verific mai des nivelul sa vad daca se intampla ceva.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment