Variatii De Turatie Pornire Logan 1.4 MPI GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Variatii De Turatie Pornire Logan 1.4 MPI GPL

    Salutare tututor,
    Am incercat sa gasesc ceva asemanator in aceasta sectiune dar nu am gasit nimic.
    Daca moderatori stiu despre o astfel de sectiune ii rog sa ma indrume, multumindule anticipat.

    Va propun 2 situatii care mi se intampla de ceva timp si la care as vrea cateva pareri daca se poate:
    1) In special dimineata si seara cand plec la si de la servici (indiferent de anotimp), dar nu tot timpul, mi se intampla ca atunci cand dau cheie motorul sa porneasca in felul urmator - da semne ca se inneaca dar apoi ii creste brusc turatia pana pe la 1300 RPM, apoi scade usor pana la relanti.

    2) Sunt momente cand, pe GPL fiind, sa am parte de fluctuaiii la relanti cand eram la semafor sau asteptand sa intru in vreo intersectie. In prima faza m-am speriat si am calcat acceleratia instantaneu, reglanduse imediat turatia.
    Apoi am asteptat sa vad ce se intampla de fapt si de drept si dupa 2, 3 variatii si'a revenit de parca nu se intamplase nimic.

    As avea cateva banuieli:
    - benzina de proasta calitate
    - gpl de proasta calitate
    De obicei in rezervor am un minim de15 L benzina si rezervorul GPL aproape plin.

    As vrea sa mai mentionez ca instalatia GPL de pe logan este pusa din fabrica iar masina are aproape 20 000 KM.
    Cu exceptia celor 2 situatii de mai sus masina merge ireprosabil (7.5$ - 7.8% in exterior si aproape 10% in oras).

    La fix 20 000 KM am revizia la instalatia GPL si pana atunci va cer parerea.
    Multumesc

  • #2
    Variatia de turatie pe gpl o simt si eu uneori pe gpl , in mers sau la semafor . Am intrebat in stanga si in dreapta si zic baietii ca ar fi calitatea gazului de vina .

    Comment


    • #3
      filtrul de aer

      @MIKE_MIKE

      Salut,

      Si mie mi s-a intamplat odata sa varieze turatia exact cum spui tu.

      Parerea mea este ca filtrul de aer al motorului este imbacsit cu praf si motorul nu primeste aer corect.

      Normal reviziile sunt din 15 000 in 15 000 de km sau din 20 000 in 20 000 de km mai nou.

      Din experienta mea, am observat ca nici un filtru de aer nu rezista mai mult de 7500 - 8000 de kilometri. Eu il schimb preventiv la fiecare 7 000 de kilometri (adica la fiecare revizie normala si inca o data suplimentar intre revizii).

      Atunci cand am avut variatia de turatie exact ca cea descrisa de tine tocmai ma intorsesem din concediu, iar masina vazuse foarte multi kilometri pe drum de tara cu praf cat incape. Filtrul de aer avea in jur de 8 000 de km de la ultimul schimb si era imbacsit complet cu praf. Dupa ce am schimbat filtrul de aer de la motor s-a vazut imediat diferenta.

      Filtrul de aer il poti schimba singur intre revizii numai sa ai grija sa il asezi corect in locul lui astfel incat sa fie etans si sa nu traga motorul aer nefiltrat.

      Multi kilometri inainte si spor la ars gazul.
      Last edited by stolniceanulucian; 2 September 2011, 16:35.
      Logan GPL 1.4

      Comment


      • #4
        Ideia este ca fac revizia la an si nu la numar de KM.
        Ultima am facuto' in mai anul asta si de atunci am facut aproape 4500 KM. La acesta mi-au fost schimbate: filtrul de aer, uleiul + lichidul de franare (asa recomanda producatorul). Cei drept a fost un pic cam costisitoare aceasta revizie dar sincer merg pe principiul ca masina este ca si femeia..."daca nu ai grija de ea te lasa cand iti este lumea mai draga" :d
        Tot atunci am intrebat si de revizia la GPL dar era mult peste bugetul pe care il alocasem masinii in luna mai, undeva la 300 Lei.
        Tipul de acolo mi-a spus ca inca nu e urgent si ca o pot face si la 20 000 KM (aici am raspuns la firmatia referitoare la revizie).

        Intradevar poate ai dreptate cu filtrul de aer, dar ma mai gandesc la o treaba acum, oare nu este posibil ca atunci cand mai ai cativa litri de gpl (sa zicem 4-5L) sa faca figura asta? Va mai aduceti aminte?

        Iar despre "balbaiala" de la pornire...chiar nu stiu ce sa zic...doar pornirea se face pe benzina iar eu in fiecare luna pun un 10 L sa fie pe langa ce a mai ramas.

        Comment


        • #5
          Si mie mi se mai intampla ,avand o instalatie tomasseto stag200 ,si as vrea sa stiu cauza,iar cu filtrul Dacia il schimba la reviziile masinilor aflate in garantie la 20000 mii km indiferent daca masina umbla pe drumuri prafuite

          Comment


          • #6
            la fel face si la mine dar de cand i-am scos borna de la baterie vreo 5 min nu a mai facut asa vad ca si-a revenit acum sa vad pe parcurs ce si cum

            Comment


            • #7
              Sincer nu cred ca are legatura cu alimentarea electrica si nici cu timpul instalatiei.
              As vrea sa urmariti daca treaba cu fluctuatia turatiei se intampla atunci cand mai aveti putin gpl in butelie.
              Despre "balbaiala" de care am parte la pornire, are cineva vreo ideie?
              Last edited by MIKE_MIKE; 2 September 2011, 21:54.

              Comment


              • #8
                Salut.
                Incearca si curata motorasul pas cu pas.
                Numai bine.
                Un Logan----YNG-----
                Numai bine.

                Comment


                • #9
                  sa ti zic de balbaiala la pornire de care am avut eu parte...din senin am inceput sa am probleme la pornire, porneam motorul si in loc sa urce in turatie la 2000 si ceva cum e normal la prima cheie motorul meu pornea subturat,la 300-400 turatii cum ai zis si tu, apoi crestea brusc la 2500 turatii si scadea in relanti normal pentru motor rece,undeva la 2200 turatii cred, asta se intampla de fiecare data la prima cheia,am fost cu masina in service, au pus o pe tester de unde a rezultatat o ardere proasta a benzinei, mi au curatat rezervorul, suflat conducte si sters erori din computer plus recomandarea sa schimb locul de alimentare, eu bagam doar de la omv, acum alimentez doar rompetrol, ca urmare merge brici si acum, iar cu fluctuatia nu stiu ce sa ti zic, mie imi fluctueaza acul la turometru mereu,nu rau,dar o face, nu am o turatie constanta niciodata
                  aa,in primavara am schimbat motorasul pas cu pas, a inceput sa dea semne slabe la inceput, in intersectie am scos masina pe liber si nu mai statea la relanti, dadea sa moara,apoi si a revenit,am mers cateva zile fara sa se intample nimic apoi s a agravar problema, si deja ajunsese sa nu mai stea la relanti deloc, trebuia sa merg numai pe benzina si dupa vreo 10 km isi revenea cat de cat, in momentul in care treceam pe gpl murea din nou...service si schimbat motoras

                  Comment


                  • #10
                    Salut Ionut_k
                    Si eu tot de la Rompetrol alimentez, atat GPL cat si benzina. Mie, dupa cum ai vazut nu mi sa intamplat asa ceva si dupa cate vad la tine e cam grav. Acum cum merge, mai ai probleme?
                    Referitor la motorasul pas cu pas nici nu stiu pe unde e si nici nu cred ca ma voi implica sa il curat pentru ca nu ma pricep.
                    Oricum, in curand va trebui sa fac revizia la instalatie si probabil atunci voi afla despre ce e vorba exact.

                    Comment


                    • #11
                      acum imi functioneaza foarte bine, alimentez doar rompetrol si benzina si gpl, inainte alimentam benzina omv, am fost cu masina in service, mi au spalat rezervor si sters erori din computer si n am mai avut probleme, imi porneste bine si trece bine in gpl, masina merge f bine, la tine probabil de la gpl de proasta calitate au fost acele fluctuatii, nu stiu ce sa zic, mi s a intamplat si mie o data sa ma duc in service de urgenta dupa ce mi a iesit un consum urban de 16% nu mi au modificat baietii nimic in parametrii, mi au spus ca e de la gpl si au avut dreptate, la urmatoarea alimentare mi a iesit consum urban 10,5

                      Comment


                      • #12
                        salut,baieti! si eu am o problema cu pornirea de dimineata la rece si in timpul zilei in sensul ca porneste foarte greu,dar la prima cheie.Trebuie sa dau la cheie aproape 10 secunde ca sa pornesca,iar dupa aceea am fluctuatii de relanti.Am schimbat pana acum urmatoarele piese si tot degeaba:bobina inductie,fise,bujii,senzor turatie,pompa benzina,filtre de gaz (fiindca am instalatie gpl).Am curatat injectoarele acum vreo 2-3 luni,am reglat culbutorii de doua ori (prima oara la 0.15-0.25,iar a doua oara 0.10-0.25)corpul clapeta de vreo 100 de ori,am fost la toti mecanicii cu ea,am dus-o si la Agrom la bucuresti sa verifice daca este vreo problema de la gpl,ceva dereglat si nu au gasit nimic.Am pus-o pe tester clip la reprezentanta si nu mi-a dat nici o eroare,de asemenea la gpl nici o eroare.Acum cateva zile am remapat calculatorul de benzina la Dim sport,dar sigur nu este asta cauza pentru ca exact la fel facea si inainte de remapare.Nu stiu ce sa mai fac si ma gandesc ca vine iarna acum si nu o sa mai porneasca probabil deloc sau o sa descarc bateria.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by leopardu View Post
                          salut,baieti! si eu am o problema cu pornirea de dimineata la rece si in timpul zilei in sensul ca porneste foarte greu,dar la prima cheie.Trebuie sa dau la cheie aproape 10 secunde ca sa pornesca,iar dupa aceea am fluctuatii de relanti.Am schimbat pana acum urmatoarele piese si tot degeaba:bobina inductie,fise,bujii,senzor turatie,pompa benzina,filtre de gaz (fiindca am instalatie gpl).Am curatat injectoarele acum vreo 2-3 luni,am reglat culbutorii de doua ori (prima oara la 0.15-0.25,iar a doua oara 0.10-0.25)corpul clapeta de vreo 100 de ori,am fost la toti mecanicii cu ea,am dus-o si la Agrom la bucuresti sa verifice daca este vreo problema de la gpl,ceva dereglat si nu au gasit nimic.Am pus-o pe tester clip la reprezentanta si nu mi-a dat nici o eroare,de asemenea la gpl nici o eroare.Acum cateva zile am remapat calculatorul de benzina la Dim sport,dar sigur nu este asta cauza pentru ca exact la fel facea si inainte de remapare.Nu stiu ce sa mai fac si ma gandesc ca vine iarna acum si nu o sa mai porneasca probabil deloc sau o sa descarc bateria.
                          nu stiu sigir, sa zic ca am citit pe forum, verifica cipul din cheie, parca ziceau niste baieti pe forum ca este posibil sa nu functioneze bine cipul si din aceasta cauza masina sa aiba o pornire grea...repet, nu stiu sigur, iti dau doar un sfat sa te interesezi si de chestia asta...sa ai bafta

                          Comment


                          • #14
                            salut,am gpl montat fabrica am dat sa pornesc si nu a pornit decat la a patra cheie, dupa ce a pornit a trepidat putin sa dus turatia jos aproape sa moara dupa acea sa turat singur peste1000 ce defectiune poate sa aiba o singura data a mai facut asa ceva plec doar sambata la tara

                            Comment


                            • #15
                              Bilbaiala la prima pornire din zi am rezolvat-o resetand clapeta de acceleratie. Inainte pornea la 1300 rpm si scadea pana la 250, dadea sa moara apoi isi revenea.

                              Resetarea o faceti conform sfaturilor postate de userul laurentiu83 de pe un forum inrudit. Citez :

                              1. Pune contactul si las-o asa 5 secunde fara sa pornesti motorul.
                              2. Ia contactul.
                              3. Asteapta 3 minute.
                              4. Porneste motorul si lasa-l macar 1 minut la relanti.

                              La mine a rezolvat problema (si cit de mult bijbaisem - schimbam benzina, mergeam turat...aditivi, degeaba...)multumesc laurentiu83.
                              Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google