Logan 0.9 sare de pe GPL dacă e prea frig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logan 0.9 sare de pe GPL dacă e prea frig

    Salutări.

    Loganul meu de 0.9 2020 cu Tomaseto pe el mi-a dat blue-screen ... la fel și la cei care mi-au montat instalația de GPL = pus pe calculator, sunat la București - nici o eroare, răspuns că nu e de la instalație.

    Ce am observat: plec din oraș (10°C) și fac un drum de 10km întins în afara orașului (unde ajunge temperatura la 5°C) - sare de GPL (are uj mic șoc, beculețul verde de la GPL clipește ca și atunci când se termină gazul ... dacă apăs butonul de două ori, trece întradevăr pe GPL înapoi, dar după 3-4 secunde, trece înapoi pe benzină.

    Dacă trag pe dreapta și stau cu motorul pornit vreo 5 minute, apăs butonul verde de două ori ca să treacă pe GPL, mașina rămâne pe GPL și după ce pornesc după loc (apoi în timpul mersului rămâne pe GPL).

    Întradevăr, conducta de la radiator din partea de sus este mai rece ... am încercat să protejez partea respectivă de conducte și radiator cu cartoane (montate cu grijă), dar același rezultat.

    Pun și foto cu temperatura uleiului și a antigelului din Torque.

    Ce părere aveți ?​
    Attached Files

  • #2
    Numele instalație GPL e dat de producătorul calculatorului de GPL (cu ăla vorbești via laptop ), Tomasetto nu face calculatoare GPL deci nu e instalație Tomasetto.

    La 0,9TCe temperatura uleiului e estimată, nu ai senzor fizic, deci monitorizarea la gramadă, nu ajută.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • #3
      Originally posted by ddnjolly View Post
      Ce am observat: plec din oraș (10°C) și fac un drum de 10km întins în afara orașului (unde ajunge temperatura la 5°C) - sare de GPL (are uj mic șoc, beculețul verde de la GPL clipește ca și atunci când se termină gazul ... dacă apăs butonul de două ori, trece întradevăr pe GPL înapoi, dar după 3-4 secunde, trece înapoi pe benzină.

      Vezi că Rompetrol, parteneri Rompetrol, TSV și MOL pot avea aceeași sursă de GPL (Rompetrol), care se joacă cu proporția de butan și propan, adică iarna Rompetrol mai furnizează GPL de vară..., provocând probleme când este frig afară - adică comutări aiurea benzină-GPL-benzină, din cauză că GPL de vară se vaporizează lent iarna.
      GPL-ul de vară este mai ieftin ca cel de iarnă, pentru că conține mai puțin propan. Mai fac și ei un ban în plus...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • #4
        Mulțumesc de sfat, domnule DFA ... voi alimenra din altă parte ... e cea mai ieftină soluție.

        Mulțumesc și domnului t0rquemădă pentru promptitudine !

        Comment


        • #5
          Bun, revin:
          - am alimentat de la celelalte stații GPL ... fac taxi și alimentez o dată la două zile maxim - face la fel.

          Am studiat diferența între termostat și "cutie apă" (sau "flanșa răcire") și am decis să schimb termostatul ( din fața motorului, de lângă alternator) ... doar după ce am desfăcut cutia apă și am văzut cu ochii mei că e DOAR o carcasă de plastic prin care trece apa.

          Fiind sâmbătă (singura zi din săptămână când îmi permit să desfac masina de dimineață) m-am apucat de treabă: am demontat galeria de admisie - dl. Alex Stoica de pe YouTube are un video excelent.

          Am înlocuit termostatul.

          Deocamdată am lucrat 4-5 ore (cca. 100 km parcurși cu tot cu naveta de 40 Km dus-întors) și nu cred că și-a făcut aerisirea completă pentru că la un moment dat bagă aer rece (asta deși e pe maxim căldura, treapta 2 iar afară sunt -4°C). Bine, nu cred că știu eu cum se face, chiar dacă am găsit 3 dopuri de aerisire: unul la intrarea în bord, sub parbriz; unul pe "cutia apă"; unul deasupra radiatorului.

          La drum lung (oricum mai lung decât mă așteptam să sară de pe gpl) temperatura apei din Car Scanner OBD2 a ajuns de la 63°C la 42°C și mi-a sărit iar de pe GPL ... repet, procesul a durat mai mult ca în trecut și sunt convins că nu am aerisit instalația suficient, dar totuși sare mai greu de pe GPL.


          Mai insist, mai studiez și revin.

          P.S. Bineînțeles că am mai stricat câteceva în acest proces de demontare - montare - am erori de "misfire" pe cilindrul 2 și 3 ... probabil am deranjat bujiile sau chiar am secționat vreun cablu ... Voi începe printr-un spray de contact pe mufele de la fișe/bobine, apoi voi schimba bujiile de pe cilindrii 2 și 3.

          Concluzie: Dacia e o mizerie de mașină, dar găsesc piese și idei la tot pasul.
          ​​​​​​​Voi arți observat ce silențioasă e ? ❤️❤️❤️

          Comment


          • #6
            Între timp, îmi clipește martorul galben de "check engine" și îmi rămâne aprins martorul galben în zig-zag - câteodată, dar și când îmi apar astea două, parca mi se taie puterea motorului dintr-o dată. Opresc, scot cheia un minut, pornesc și își revine (adică nu merge rotund, dar nu la jumatea puterii motorului).

            Am curățat fiecare mufă cu spray de contact, apoi am suflat-o cu aer din compresor - nici o îmbunătățire.

            Un prieten mecanic îmi spune două variante:
            1. Un fir întrerupt
            2. Una din cele trei garnituri de la galeria de admisie poate fi fisurată și trage "aer fals" (sau pe la vreun furtum de aer).

            Încep prin a schimba cele trei garnituri, apoi merg la un electrician.

            E o întreagă aventură Loganul ăsta de 0.9
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Salut.
              Tinand cont doar de “Între timp, îmi clipește martorul galben de "check engine" și îmi rămâne aprins martorul galben în zig-zag – câteodată …” dar si de “Bineînțeles că am mai stricat câteceva în acest proces de demontare - montare - am erori de "misfire" pe cilindrul 2 și 3 ... probabil am deranjat bujiile sau chiar am secționat vreun cablu ...” pana acum ai facut o diagnoza conforma (cu un tester \program dedicat Dacia /Renault sau macar derivate, NU cu Torque sau Car Scanner) a masinii si mai ales a injectiei?

              Comment


              • #8
                Demontarea galeriei de admisie implică schimbarea garniturilor spre chiulasă. Restul e normal pentru că GPL, mai ales că instalația GPL afectează instalația originală a mașinii, de unde și rateurile
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #9
                  Revin:

                  Am fost pregătit să schimb garniturile la galeria de admisie, mergând cu ideea că prinde aer fals pe acolo (și pe drum poate dau de vreun fir atins sau ceva).
                  No, încep să desfac furtunașele și vad cauza problemei mele:
                  AM INVERSAT FURTUNAȘELE dintre injectoarele GPL și galeria de admisie.

                  Tare mulțumesc Gil26 și Torquemada pentru susținere și ajutor.
                  Problema nu era mașina săraca - eu eram
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    FILTRU STARE GAZOASĂ înfundat parțial - astfel, dacă era puțin frig 3-4°C, după un drum lung (2-3 km erau de ajuns), nu stătea pe GPL.

                    Îl treceam manual pe benzină, apoi pe GPL ... iar sărea la prima pedală.
                    Stătea pe loc 2 minute cu motorul pornit, mergea o perioadă pe gpl, apoi iar sărea pe benzină.

                    Am observat că se răcea furtul de gaz între vaporizator și rampa de injectoare gpl - dar mai ales între senzorul de presiune și rampă ... la STAG (tomaseto) vine vaporizator, apoi filtru stare gazoasă, apoi senzor presiune, apoi rampa.

                    Am schimbat acel filtru și mașina merge excepțional, cu un consum de 10 în oraș (trafic și nu opresc motorul pentru că e iarnă) și 7.6 l/100km în exterior (azi am fost la Cluj).

                    Până să ajung la acest filtru a fost lung drumul, dar detaliez, poate ajută pe cineva informația:
                    - schimbat termostat - este sub galeria de admisie la 0.9, nu e carcasa de plastic cu senzor de temperatură de lângă bateria (aici am inversat furtunașele 2 și 3 de gpl, de la rampă la galeria de admisie - martor zig-zag aprins, martor motor clipind și puterea motorului la jumate ... oprit motorul, așteptat puțin, pornit, mers mai departe),
                    - schimbat din nou termostat pentru că primul montat nu avea arcul și piesa de metal care închide circuitul (poveste lungă, dar țineți cont ca nu sunt mecanic - și îi mulțumesc domnului de la magazinul de piese),

                    M-a ajutat enorm un video de pe YouTube ca să demonte galeria de admisie - e relativ ușor.

                    Cel mai greu e șurubul deFILTRU STARE GAZOASĂ înfundat parțial - astfel, dacă era puțin frig 3-4°C, după un drum lung (2-3 km erau de ajuns), nu stătea pe GPL.

                    Îl treceam manual pe benzină, apoi pe GPL ... iar sărea la prima pedală.
                    Stătea pe loc 2 minute cu motorul pornit, mergea o perioadă pe gpl, apoi iar sărea pe benzină.

                    Am observat că se răcea furtul de gaz între vaporizator și rampa de injectoare gpl - dar mai ales între senzorul de presiune și rampă ... la STAG (tomaseto) vine vaporizator, apoi filtru stare gazoasă, apoi senzor presiune, apoi rampa.

                    Am schimbat acel filtru și mașina merge excepțional, cu un consum de 10 în oraș (trafic și nu opresc motorul pentru că e iarnă) și 7.6 l/100km în exterior (azi am fost la Cluj).

                    Până să ajung la acest filtru a fost lung drumul, dar detaliez, poate ajută pe cineva informația:
                    - schimbat termostat - este sub galeria de admisie la 0.9, nu e carcasa de plastic cu senzor de temperatură de lângă bateria (aici am inversat furtunașele 2 și 3 de gpl, de la rampă la galeria de admisie - martor zig-zag aprins, martor motor clipind și puterea motorului la jumate ... oprit motorul, așteptat puțin, pornit, mers mai departe),
                    - schimbat din nou termostat pentru că primul montat nu avea arcul și piesa de metal care închide circuitul (poveste lungă, dar țineți cont ca nu sunt mecanic - și îi mulțumesc domnului de la magazinul de piese),

                    M-a ajutat enorm un video de pe YouTube ca să demonte galeria de admisie - e relativ ușor.

                    Cel mai greu e șurubul de la termostat - cel din partea de jos ... am folosit un prelungitor flexibil de 1/4.
                    Mi-a fost de mare ajutor și un "șarpe" cu cap magnetic ca să recuperez șuruburile căzute din greșeală.
                    Lucrați cu atenție, că se recuperează foarte greu și riscați să pice unde nu trebuie.

                    Succes.​
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google