Inventie De........CRIZA !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Eu nu am scris ca nu se paote baga CNG in butelie de GPL, ci am scris ca pentru a avea si autonomie aproape cat cu GPL-ul la acelasi marime de rezervor iti trebuie alt rezervor care rezista la presiuni mult mai mari decat rezervoarele de GPL.

    Am scris ca mai este nevoie si de alta multivalva caci cea de GPL deschide valva de siguranta la presiune mai mica decat cel care este conceput pentru GPL.

    Cum in masinile dotate cu instalatie CNG nu vei avea niciodata 200 bari la presiune gaz se adevereste ce am scris eu ca metanul este comprimat in rezervoarele speciale de auto dar nu este in stare lichida.

    La cele secventiale e foarte simplu sa treci pe CNG calculatorul de gaz, cu softul selectezi tipul gazului, si deja sunt calculate altfel parametrii de injectie.

    Oricum de la instalatia de gaz metan de la casa nu vei putea niciodata sa incarci direct rezervorul in asa fel incat sa fii si multumit de autonomia pe care iti ofera carburantul "de criza".

    Recomandam sa fie inchis topicul caci unii afirmau ca aragazul merge si pe gaz metan si pe butelie, si nu era precizat faptul ca se schimba cel putin duzele, sa nu vorbim de reductorul de presiune.

    Si daca un habarnist citeste aceste lucruri crede ca pune un T la instalatia de gaz si poate baga gaz direct in masina.

    Iar daca cineva initiat in ale "gazului" citeste postarile de aici va incepe sa rada de cele ce pot fi citite din acest topic.

    Referitor la Inventia de criza.... Nu este nici o inventie la mijloc, se foloseste de mult in tarile occidentale.

    SI ce credeti de ce este folosit totusi GPL-ul in cele mai multe cazuri, caci e mult mai usor de transportat, e mai comprimabil la presiuni mici, adica devine lichid, si cu asta scade mult volumul necesar de rezervor pentru autonomie decenta. Si nu in ultimul rand pentru ca la sistemele moderne scaderea de putere comparativ cu benzina este aproape neglijabila in cazul GPL-ului dar nu si a metanului.

    Oricum ma retrag. Vroiam doar sa evidentiez partile unde acest topic a deraiat de la realitate.
    Interfete instalatii GPL

    Comment


    • #47
      Originally posted by NCDHD View Post
      inainte de 1989 erau autobuz cu gaz:
      pana acum 4 5 ani erau in ploiesti autobuze care mergeau cu CNG.

      Comment


      • #48
        Originally posted by vitriol View Post
        Colegule, in primul rand, orice aragaz merge si la conducta si la butelie, iti trebuie doar racorduri corespunzatoare, iar in al doilea rand, gaz butan este o companie care se ocupa cu gazul ca si combustibil.

        Ai dat search pe google si ai vazut ce cuvinte se potrivesc. Nici macar n-ai avut curiozitatea de a citi despre ce e vorba.


        cum ti-a zis si colegul mai sus ''BUTAN'' nu este doar o companie

        dai si search pe google si vezi exact cate tipuri de gaz exista si compozitia lor chimica

        inca un lucru,un aragaz nu o functioneze si la conducta si la butelie, doar daca schimbi diuzele de la aragaz,altfel va afuma, eu zic tu sa te documentezi mai intai


        si sustin parerea colegului de mai sus de a se inchide sau sterge acest topic sa nu incerce uni sa se joace cu butelia sau conducta de gaz
        Nu intotdeauna ce este frumos este si adevarat, dar nici ce este adevarat nu este intotdeauna frumos.

        Comment


        • #49
          Deci hai sa va spun 2 lucruri:
          1. Gazul Metan NU se poate imbutelia. Pur si simplu compozitia lui il face imposibil de imbuteliat.
          2. Poti sa-ti pui si Gaz din butelie in masina, dar 1 nu e rentabil, 2 e costisitor ca piese ce vor fi schimbate la masina si 3, e foarte dificil de realizat, deoarece trebuie schimbat robinetul de la butelie, si nu va recomand sa faceti treaba asta daca nu stiti despre ce e vorba (decat daca sunteti nebuni) si asta va spune unu' care a lucrat in domeniu aproape 2 ani.

          Vitriol, legat de Butan Gas, este o companie, la fel ca si Crimbo, Petrom LPG(fostul Shell Gas), Prima Gas, etc
          Sugerez si eu stergerea topic-ului, deoarece nu vreau sa vad pe la stiri forumisti si nu numai care au experimentat.

          Comment


          • #50
            Foarte utile informatiile! Dar as vrea sa va intreb! In loc sa sugerati inchiderea topicului , dece nu puteti sa ne sugerati si noua , oamenii de rand , modalitati de a economisii cantitatea de combustibil pe care o folosim ....ca poate unii stiu mai mult decat altii...

            Comment


            • #51
              Salut.
              Mai ieftin decat pe gpl,pe ce ai dori sa mergem?Poate decat pe jos,asta e singurul lucru pe care inca nu ne costa prea mult[poate uzura incaltarilor]
              Numai bine.
              Un Logan----YNG-----
              Numai bine.

              Comment


              • #52
                Sugerez mers pe jos sau bicicleta, sau mers normal cu masina, adica schimbat la 2000-2500, etc.
                Ai fi uimit sa stii ce consum am la frigideru meu de 1.6

                Comment


                • #53
                  Pret mai mic per km decit gpl nu este.Poate doar bicicleta dar si atunci bagi merdenele la sfirsit.

                  Totusi cu un stil de condus decent se poate face inca o mica economie.Banuiesc ca majoritatea ce aleg gpl-ul nu mai au pretentii de mari performante.
                  sigpicPasionat de MCV si natura

                  Comment


                  • #54
                    De ce sa nu ai pretentii mari la performante?
                    Mai ales ca cifra octanica la GPL-ul de calitate se invarte undeva la 101-105
                    Clar pica si internele mai repede, dar ne-esential

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by alessandro View Post
                      am vazut in politehnica motor de 1300 alimentat cu gaz de la teava. era un proiect al unui institut de cercetare de a face un motor sa mearga cu etanol pur. de ce il puneau sa mearga cu gaz din teava nu stiu

                      efactiv bagau gaz intr o butelie de GPL si mergea
                      Pai mergea, dar nu era lichefiat, era gazos, intelegi? Si mergea 2 km prin politehnica si gata....
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • #56
                        Poate ca dacia o sa stea la baza masinilor viitoare ....cine stie . Inca o intrebare! Urmeaza sa fac o excursie saptamana viitoare pana la Predeal , eventual sa ma mai plimb si pe acolo ca partia e departe de locul unde ma cazez si sa ma si intorc . Am rezervor cilindric de vreo 52 litri iar motorul dupa cum stiti este 1.4 8 valve. Ideea este in felul urmator . Sa alimentez de la o statie de gaz unde costa 2.92 litru dar este firma AUTOGAZ sau sa alimentez de la Crimbo? Oare ma tine un plin pentru toata excursia? Daca alimentez de unde este mai ieftin am sanse sa fac km mai putini?

                        La Crimbo este 3 lei litrul dar mereu cand bag este presiunea mai mica. La Autogaz alimenteaza imediat. Ce imi recomandati?
                        Last edited by gabitzu_boss; 12 December 2011, 00:57. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #57
                          eu sugerez Petrom LPG, iar in lipsa Lukoil sau crimbo.
                          Presiunea ideala de alimentare este de 17 bari. La crimbo de obicei alimenteaza la 14, de aceea merge mai greu. Poti avea rezervorul doar 60% plin, iar ei sa nu mai poata alimenta. Stiu pentru ca am avut clienti care s-au plans

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by einstein1984 View Post
                            Pai mergea, dar nu era lichefiat, era gazos, intelegi? Si mergea 2 km prin politehnica si gata....
                            lichefiat nu era sigur. doar bagat cu presiune in butelie cat sa horcaie un pic. oricum proiectul ala a murit din fasa. nu au fost in stare sa il faca sa mearga cu etenol pur si au renuntat. brazilienii si japonezii folosesc etanol de 10 ani

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by gabitzu_boss View Post
                              Poate ca dacia o sa stea la baza masinilor viitoare [...]
                              Si marmota?
                              Originally posted by gabitzu_boss View Post
                              Oare ma tine un plin pentru toata excursia? Daca alimentez de unde este mai ieftin am sanse sa fac km mai putini?
                              Calculeaza distanta pe care o ai de parcurs, iar in functie de consumul mediu al masinii tale (pe care se considera ca il stii), calculezi autonomia.

                              Iar acum, putina matematica elementara: pret mai mic = cantitate mai mare, raportat la aceeasi suma de bani. Cantitate mai mare = distanta parcursa crescuta proportional. Simplu.
                              If it ain't broke, don't fix it!

                              Comment


                              • #60
                                Fa plinul la gaz, plimba-te, relaxeaza-te, vezi-ti de drum si stai linistit, oricat de tare te-ai chinui sa cauti gaz bun, ori sa scoti consum mic, in castig nu vei iesi cu mai mult de cativa lei pentru intreaga calatorie ... tureaza masina in limite, depaseste in siguranta si da-l dreacu de consum, cu 10-15 lei in minus la un drum iti garantez ca nu cumperi stresul prin care treci cautand gaz bun sa ai autonomie mare
                                si da, in general mergi mai putini km cu gaz mai ieftin
                                Last edited by 827sam; 12 December 2011, 11:10.
                                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google