Eu nu am scris ca nu se paote baga CNG in butelie de GPL, ci am scris ca pentru a avea si autonomie aproape cat cu GPL-ul la acelasi marime de rezervor iti trebuie alt rezervor care rezista la presiuni mult mai mari decat rezervoarele de GPL.
Am scris ca mai este nevoie si de alta multivalva caci cea de GPL deschide valva de siguranta la presiune mai mica decat cel care este conceput pentru GPL.
Cum in masinile dotate cu instalatie CNG nu vei avea niciodata 200 bari la presiune gaz se adevereste ce am scris eu ca metanul este comprimat in rezervoarele speciale de auto dar nu este in stare lichida.
La cele secventiale e foarte simplu sa treci pe CNG calculatorul de gaz, cu softul selectezi tipul gazului, si deja sunt calculate altfel parametrii de injectie.
Oricum de la instalatia de gaz metan de la casa nu vei putea niciodata sa incarci direct rezervorul in asa fel incat sa fii si multumit de autonomia pe care iti ofera carburantul "de criza".
Recomandam sa fie inchis topicul caci unii afirmau ca aragazul merge si pe gaz metan si pe butelie, si nu era precizat faptul ca se schimba cel putin duzele, sa nu vorbim de reductorul de presiune.
Si daca un habarnist citeste aceste lucruri crede ca pune un T la instalatia de gaz si poate baga gaz direct in masina.
Iar daca cineva initiat in ale "gazului" citeste postarile de aici va incepe sa rada de cele ce pot fi citite din acest topic.
Referitor la Inventia de criza.... Nu este nici o inventie la mijloc, se foloseste de mult in tarile occidentale.
SI ce credeti de ce este folosit totusi GPL-ul in cele mai multe cazuri, caci e mult mai usor de transportat, e mai comprimabil la presiuni mici, adica devine lichid, si cu asta scade mult volumul necesar de rezervor pentru autonomie decenta. Si nu in ultimul rand pentru ca la sistemele moderne scaderea de putere comparativ cu benzina este aproape neglijabila in cazul GPL-ului dar nu si a metanului.
Oricum ma retrag. Vroiam doar sa evidentiez partile unde acest topic a deraiat de la realitate.
Am scris ca mai este nevoie si de alta multivalva caci cea de GPL deschide valva de siguranta la presiune mai mica decat cel care este conceput pentru GPL.
Cum in masinile dotate cu instalatie CNG nu vei avea niciodata 200 bari la presiune gaz se adevereste ce am scris eu ca metanul este comprimat in rezervoarele speciale de auto dar nu este in stare lichida.
La cele secventiale e foarte simplu sa treci pe CNG calculatorul de gaz, cu softul selectezi tipul gazului, si deja sunt calculate altfel parametrii de injectie.
Oricum de la instalatia de gaz metan de la casa nu vei putea niciodata sa incarci direct rezervorul in asa fel incat sa fii si multumit de autonomia pe care iti ofera carburantul "de criza".
Recomandam sa fie inchis topicul caci unii afirmau ca aragazul merge si pe gaz metan si pe butelie, si nu era precizat faptul ca se schimba cel putin duzele, sa nu vorbim de reductorul de presiune.
Si daca un habarnist citeste aceste lucruri crede ca pune un T la instalatia de gaz si poate baga gaz direct in masina.
Iar daca cineva initiat in ale "gazului" citeste postarile de aici va incepe sa rada de cele ce pot fi citite din acest topic.
Referitor la Inventia de criza.... Nu este nici o inventie la mijloc, se foloseste de mult in tarile occidentale.
SI ce credeti de ce este folosit totusi GPL-ul in cele mai multe cazuri, caci e mult mai usor de transportat, e mai comprimabil la presiuni mici, adica devine lichid, si cu asta scade mult volumul necesar de rezervor pentru autonomie decenta. Si nu in ultimul rand pentru ca la sistemele moderne scaderea de putere comparativ cu benzina este aproape neglijabila in cazul GPL-ului dar nu si a metanului.
Oricum ma retrag. Vroiam doar sa evidentiez partile unde acest topic a deraiat de la realitate.
Comment