Din cite am citit si vazut pina acum (si am citit cam toate postarile despre aceasta problema la Logan cu GPL) sint doua probleme diferite: una a acelora la care masina porneste greu adica dai la cheie de citeva ori indiferent ca este rece sau cald motorul, dar odata pornit merge rotund (problema cu senzorul de turatie) si a doua a acelora la care porneste tot greu iar dupa ce a pornit turatia scade apropape de 0, motorul se bilbiie citeva secunde, uneori chiar se opreste alteori isi revine insa motorul merge apoi neregulat, se aprinde becul rosu de engine si dupa citeva sute de metri parcursi motorul se opreste in mers (https://www.youtube.com/watch?v=9ppEy5ZHl58). La aceasta problema nu s-a gasit inca nici o solutie universala.
Intimplator in timp ce schimbam filtrul de aer am observat o chestie: daca carcasa filtrului de aer este scoasa atunci cind pornesti, motorul porneste fara probleme, de unde am dedus ca era ceva in neregula cu aerul (sau cantitatea de aer) care intra in motor. Deoarece cantitatea este reglata de motorasul pas cu pas si nu aveam cum sa o modific m-am gindit daca nu cumva ar putea fi o problema cu calitatea aerului. Asa ca am scos furtunul care aduce in carcasa filtrului de aer gaze si vapori de ulei din carter si surpriza: motorul porneste aproape ca la inceput. Nu am scapat insa de restul problemei, adica de oprirea motorului dupa citeva minute. Am facut asta ca o solutie temporara pina aflu de undeva solutia problemei, caci nu vreau sa schimb o roaba de piese cum au facut unii.
Intimplator in timp ce schimbam filtrul de aer am observat o chestie: daca carcasa filtrului de aer este scoasa atunci cind pornesti, motorul porneste fara probleme, de unde am dedus ca era ceva in neregula cu aerul (sau cantitatea de aer) care intra in motor. Deoarece cantitatea este reglata de motorasul pas cu pas si nu aveam cum sa o modific m-am gindit daca nu cumva ar putea fi o problema cu calitatea aerului. Asa ca am scos furtunul care aduce in carcasa filtrului de aer gaze si vapori de ulei din carter si surpriza: motorul porneste aproape ca la inceput. Nu am scapat insa de restul problemei, adica de oprirea motorului dupa citeva minute. Am facut asta ca o solutie temporara pina aflu de undeva solutia problemei, caci nu vreau sa schimb o roaba de piese cum au facut unii.
Comment