Probleme Pornire La Rece

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vezi ti-ai dat raspunsul singur. Ai amestecul prea bogat iar ECU benzina saraceste amestecul. Este cauza pentru care nu iti porneste la prima cheie. Este un reglaj defectuos al instsalaiei. inainte re a regla GPL ECU benzina trebuie resetat - valorile de corectie trebuie sa fie 128. Pentru a reseta poti folosi DDT2000 sau mai simplu un DELPHI sau AUTOCOM ( in cazul in care ai masina mai moua de 2010).
    Un amestec bogat influienteaza ECU benzina iar el il saraceste , deasemenea un amestec sarac - eu benzina solicita imbogatirea. Este foarte important ca la calibrare sa fie urmaria short respectiv long term adaptation. La renaut aceasta nu este in % ci in valoarea 128. ( minim acceptat 64 maxim 196 ). Pentru detalii PM

    Comment


    • Iti dai seama ca imi vorbesti intr-o limba straina. Eu m-am dus la profesionisti- in speta Vernesti - cred ca am fost de vreo 3 ori cu problema asta- si de fiecare data mi s-a spus acelasi lucru: schimbati benzina.
      Mai da-o draq de benzina din 2008 pana in 2012 nici macar odata nu am nimerit benzina proasta...si acum din 3 dati...de 2 ori o nimeresc proasta.
      Dupa ce am trecut la amenintari mai mult sau mai putin voalate am ajuns la un agreement sa imi schimbe ECU GPL- sa vedem ce se intampla.
      Acum ce reglaje i-or face in spate...la asta chiar nu ma pricep- doar atat mi s-a spus ca harta GPL se suprapune perfect peste harta benzina si ca pornirea e defectuoasa de la benzina proasta.
      Saab 9-5 Aero

      Comment


      • Sa recapitulam...
        "La unii colegi cu Kia computerul arata cat ar consuma pe benzina- nu creste consumul afisat; pe cand la altii arata ca la mine- un consum mai mare."
        1. Are Kia deci DDT2000 nu cred ca merge la el
        2. Pe bord arata consum mai mare decat daca ar fi mers pe benzina

        Daca ii arata consum teoretic mai mare (consumul in bord se calculeaza dupa timpii de injectie dati de ECU benzina) ECU mareste timpii de injectie de la amestec sarac...
        Parametrii adaptivi inregistreaza asta si inbogateste amestecul...pe GPL o sa mearga bine...dar pe benzina o sa fie amestec prea bogat...
        Asta e din reglaj, nu cred ca are treaba cu ECU GPL adica sa fie busit...

        La tigaile astea mai smechere e destul de greu sa nimeresti amestecul optim sa ai pornirea super ok in orice anotimp...
        Daca nu o nimeresti din prima, cand vine omul cu masina la montaj, si nu ai interfata dedicata sa poti reseta ECU benzina, e destul de nasol...
        Inainte de a te duce iar la ei ar trebui sa mergi citeva zile NUMAI pe benzina pana incepe sa functioneze impecabil, si deabia dupa aia sa ti-o regleze din nou, inclusiv in mers...
        Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
        Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

        Comment


        • ovi, mai gogule tu esti? Vezi ca te repezisi cu concluziile, avea kia. Cat despre consumul mai mare afisat si eu as fi procedat la fel la un moment dat (cum zice si moog, amestec mai sarac). Asta mi-ar asigura un amestec mai bogat la pornirea pe benzina, altfel n-ar mai porni pe loc. Sunt sigur ca la reglajul corect, iar ar apare problema de pornire. La logan e mai simplu, daca are corectorii mari dupa ce merge pe benzina, saracesti si pe GPL si porneste bine. In cazul de fata, sunt ceva sanse ca dupa functionarea pe benzina motorul sa porneasca bine. Daca ar fi fost deranjant, s-ar fi rezolvat pana acum. Oricum sunt curios care e solutia finala.
          Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

          Comment


          • @alexys ma gandeam sa le mai dau o singura sansa celor de la Vernesti - prin schimbare ECU...si dupa aia poate iti faceam o vizita sa vedem daca reusesti ii dai de cap.
            De vreo 2 luni nu mai am probleme cu prima cheie- benzina numai Petrom 99, dar ramane acel dat in nas in primele 30 secunde si parca un miros de fum nespecific.
            Momentan vreau sa ii fac un plin de benzina Petrom 99 si sa merg numai pe benzina tot acel plin sa imi mai rulez si injectoarele de benzina.

            Dar nu inteleg- din ce am vazut eu reglajul GPL la BRC e oarecum automat- nu am vazut sa fi facut 'fine tuning' manual la instalatie.
            Iar de fiecare data cand a testat - o pe calculator- harta GPL se suprapunea perfect peste cea benzina. Dc era amestec prea sarac/prea bogat- nu aparea la test?
            Last edited by eugenmanea; 28 November 2013, 17:59.
            Saab 9-5 Aero

            Comment


            • eugen eu am impresia ca esti unul din specia vesnic nemultumit si super carcotas...

              Comment


              • Nu cred ca e carcotas, numai ca nu e chiar stresanta, vorba unui client cu logan: Ma uit in jur sa nu vada cumva vecinii ca nu porneste la prima cheie ca e masina noua si rad de mine. Altfel nu m-ar deranja.

                Cred ca ai spus ca la rularea pe benzina incepe sa porneasca la prima cheie. Dupa cati km/timp isi revine? Ca daca nu revine la normal, sunt sanse mici sa fie din gpl. Despre ecu gpl, nu stiu ce sa zic, poate doar un update de firmware ar fi suficient daca nu e deja la versiunea cu 14.

                Cat despre reglaj, ar merita incercata o calibrare de la alta masina care porneste, iar ca o curiozitate, descentrata harta de gpl din map refinement (reglajul fin care exista totusi in plus fata de autocalibrare) ca sa se lamureasca faza cu suprapunerea perfecta.
                Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                Comment


                • @tiptil crezi ca alta treaba n-am decat sa fac drumuri la Buzau?
                  Intr-adevar problema nu e f stresanta...mai ales ca nu apare intotdeauna iar la a 2 a cheie o ia perfect. Dar vreau doar sa am ce mi s-a promis cand am pus GPL: nicio modificare in comportamentul masinii referitor la pornire.
                  Da-probabil ca sunt perfectionist. Mie daca la masina imi apare cel mai vag greieras sau scartait sau ceva nu e in regula... nu ma las pn nu rezolv. (am mers cu colegi - prieteni carora le troncanea scartaia zornaia masina la greu...si daca ii intrebi masina lor este perfecta ))))) )

                  @Alex- acum masina proneste bine de cand merg cu Petrom 99- adica de vreo 3 luni. Ultima oara cand mi-a facut probleme a fost undeva prin august.
                  A ramas problema cu datul in nas in primele 30 secunde.
                  Dar treaba asta cu pornitul este aleatorie- adica am avut perioade in care a pornit bine 4-5 luni si apoi cand sa zic ca am scapat de problema...iar a pornit aiurea. Cel putin in Croatia chiar a fost un stres... nu imi mai facuse figura asta de ceva timp- cateva luni. La iesirea din tara am facut plinul de benzina Petrom 95. Tot concediul mi-a pornit la a 2 a cheie dimineata si eram cam stresat ca n-o sa mai porneasca deloc. Asta se intampla in iulie.
                  Apoi in august am fost in Grecia. La iesirea din Blg am facut plinul de la Shell cu benzina de-aia mai buna a lor...nu stiu de cat era. Ideea e ca in Thassos mi-a repetat figura cu pornitul.
                  Acum nu stiu ce sa zic...ori e f sensibila la benzina (si totusi foarte multi posesori Kia merg cu benzina de 95 si nu au probleme), ori e de la rulaj mult pe GPL- pn in Croatia vreo 1,300 km; pn in Thassos vreo 700 km.
                  Last edited by eugenmanea; 29 November 2013, 12:50.
                  Saab 9-5 Aero

                  Comment


                  • Eugen, ai incercat sa observi comportamentul la pornire in functie de temperatura de afara ?

                    Cand era cald afara, invartea de 3-4 ori iar primele 2 3 minute cat mergea pe benzina dadea usor in nas.

                    De cand este frig imi porneste tun, ii arat cheia si mi-o ia motorul inainte.

                    Acum 2-3 saptamani cand a fost cald afara iar incepuse sa scartaie la pornire.

                    Comment


                    • Multe batai de cap pentru nimic grav. Aceeasi problema am avut-o si eu, rezolvarea a fost simpla : consumarea completa a celor 8-10 litri de benzina din rezervor "statuta" peste vara. Am alimentat cu 10 litri benzina de 95 de la MOL iar acum porneste brici la orice temperatura. Zice-se ca vara se cam "strica" benzina in rezervor si porneste mai greu la un momentdat.
                      Asta e problema principala, altii s-au apucat sa schimbe pompe de benzina, senzori, mufe, sufe la sfatul inginerilor gepelisti. Mi-a pus releu pe pompa de benzina, am lasat motorul sa se opreasca de tot apoi am pornit-o pe gaz si am alimentat benzina, de atunci nu sunt probleme indiferent de temperatura.
                      Parca erau mari meseriasi astia de la vernesti.
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • La mine nu exista sa invarta de mai multe sau de mai putine ori.
                        Am 2 situatii:
                        1. Porneste la primul invartit si se opreste imediat. La a 2 a cheie o ia perfect. Ba asta vara in Croatia nici nu mai asteptam sa se opreasca ea- pur si simplu ii dadeam un pic la cheie si ma opream. Apoi cand ii dadeam iar pornea perfect.
                        2. Porneste perfect la prima cheie.
                        Nu am urmarit in functie de vreme...dar care ar fi explicatia?
                        Saab 9-5 Aero

                        Comment


                        • KIA .Mertan, BMW toate au acelasi management la motor cu plusuri sau minusuri. Cand in GPL au consum bogat ECU benzina saraceste sau cand ai ametec sarac ecu benina solicita imbogatire. Daca pe com de bord vede consum mai mare inseamna ca in GPL are amestec sarac. Scuze , probabil m-am exprimat gresit anterior si nu am vazut ce masina are. De aceia eu folosesc pe cat se poate testere multimarca pentru a putea reseta adaptarile iar 70 % din masini au aceasta optiune. Desemenea amestecul se poate vedea din graficele sondelor. De ex eu cand reglez pun autocom-ul in Fly Mode si inregistrez variatiile lambda , turatie, temp motor, timpi inj si engine load pe o distanta de 10-15 km cu motorul cald. In nici un caz masina propietarul nu s-a mai plans de probleme chiar si dupa 1 an cu treceti la gaz de vara sau iarna. Acum in cazul nostru media graficului lamda 1 propun a fi setata undeva la valoarea de 0.48 - 0.5v deci in GPL amestec bogat. De ce : ? pentru ca 1:7 vs 1:12 rap stoechiometric - este si cauza pt care este dificil reglajul automat.

                          Comment


                          • mai baiatule, baga-ti mintile in cap )! Partea cu corectiile o inteleg. ok, felicitari ca reglezi in mers, dar nu inteleg de unde ai tras concluzia mediei valorilor la sonda lambda. Si nici cum reflecta asta raportul stoichiometric.
                            In plus, concluzia ca semnalul la sonda lambda trebuie sa fie altfel pe gpl decat pe benzina este gresita si se poate demonstra destul de usor, chiar iese lambda ok atat pe gpl cat si pe benzina (ma refer la raportul dintre ideal si real - afisat pe analizor) fara artificii de reglaj. Ca de aia are meniurile alea de selectare ale combustibilului, ca sa stie la ce afr ideal sa imparta.
                            Daca nu s-a inteles inca, lambda are o valoare in functie de oxigen/hidrocarburi, motorul nu sta sa cantareasca nici benzina nici gpl-ul si aerul ca sa faca rapoarte. Si in nici un caz rapoartele date de tine nu au legatura cu benzina si GPL-ul, daca nu le tii minte, nu le mai pune, sau vezi pe wiki, google, etc...
                            Si vezi ca exista si alte sonde decat de la 0 la 1 V, in plus ar fi mai bine sa ai incredere in corectorii dati de ecu, fiindca ecu benzina stie cat de buna e sonda, intre ce valori mai se plimba, etc.
                            Exista motoare a caror sonda lambda nu mai trece de 0,55 V, dar inca e functionala.
                            Si ca un ultim argument, daca era cazul, inventau sonda lambda pentru GPL, metan si separat benzina. Dar acolo unde lucreaza ele, nu avem decat apa, dioxid de carbon hidrocarburi nearse, monoxid de carbon, azot eventual oxizi de azot. Iar daca motorul e ok, in afara de azot avem doar sifon ) adica apa si CO2, indiferent de carburant.
                            Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...

                            Comment


                            • salut.am si eu o problema de cand a venit gerul..16l alimentati de la bulrom,in mers dupa ce se incalzeste si trece pa gpl daca apas acceleratia pana la podea incepe sa bipaie ca si cand nu mai ar avea gaz apoi isi revine.ma gandesc ca nu e presiune suficienta in butelie sau e gazu prost.

                              Comment


                              • Am vb cu dl Laurentiu- de la Vernesti- sambata ma duc sa imi schimbe calculatorul GPL.
                                Mi-a zis ca sunt foarte multe masini cu probleme la pornire de la benzina- vin pe banda rulanta la el.
                                I-am zis ca din moment ce sunt cel putin 30 kia ceed pe club care au GPL si doar eu am probleme.... Mi-a replicat ca au venit si altii cu kia ceed si ca la Logan e si mai jale- ca cel putin la mine o ia la a 2 a cheie...la Logan porneste la a 4-5 -6-7 a cheie.

                                Ceva sugestii la ce sa fiu atent cand imi monteaza alt calculator/ cand imi face reglajul? Eu de sambata merg doar pe benzina- Petrom 99- i-am bagat 33 litri. Am mers aprox 80 km numai in oras- masina acum merge ceas- porneste la sfert, nu se mai balbaie in primele 30 secunde; nu mai miroase a fum in masina la pornirea de dimineata.
                                Saab 9-5 Aero

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google